Передмова
|
|
Розділ 1
|
Вступ до фахової екологічної і природоохоронної діяльності
|
|
1.1.
|
Предмет і завдання дисципліни
|
|
1.2.
|
Основи екологічної термінології. Поява терміну «екологія» та його означення
|
|
1.3.
|
Суть фахової діяльності еколога
|
|
1.4.
|
Формування свідомого ставлення до довкілля
|
|
1.5.
|
Перелік умінь і навиків в процесі навчання за спеціальністю та вивчення дисципліни «Вступ до фаху»
|
|
Розділ 2
|
Загальна екологічна ситуація у світі та Україні і перспективи людства
|
|
2.1.
|
Загальна екологічна ситуація у світі
|
|
2.2.
|
Екологічна ситуація в Україні
|
|
Розділ 3
|
Стратегія сталого (збалансованого) розвитку
|
|
3.1.
|
Гуманістичні ідеї стратегії сталого розвитку
|
|
3.2.
| Стратегія збалансованого розвитку України |
|
3.3.
| |
|
3.4.
|
Освіта в інтересах збалансованого розвитку
|
|
Розділ 4
|
Історія виникнення та розвитку науки екології
|
|
4.1.
|
Історія виникнення науки екології
|
|
4.2.
|
Календар становлення екології як науки
|
|
Розділ 5
|
Система вищої освіти в України
|
|
5.1.
|
Поняття про освіту
|
|
5.2.
|
Система вищої освіти країн світу
|
|
5.3.
|
Система вищої освіти України
|
|
5.4.
|
Управління освітою в Україні
|
|
5.5.
|
Освітньо-кваліфікаційна характеристика та освітньо-професійна програма підготовки фахівців-екологів
|
|
Розділ 6
|
Організація навчального процесу у вищих навчальних закладах
|
|
6.1.
|
Історія виникнення ВНЗ
|
|
6.2.
|
Класифікація ВНЗ за формами власності
|
|
6.3.
|
Структурні підрозділи ВНЗ
|
|
Розділ 7
|
Державний стандарт вищої освіти
|
|
7.1.
|
Структура державного стандарту вищої освіти України
|
|
7.2.
|
Освітньо-кваліфікаційні рівні у системі вищої освіти України
|
|
7.3.
|
Освітньо-кваліфікаційна характеристика та освітньо-професійна програма підготовки фахівців-екологів
|
|
Розділ 8
|
Перспективи та проблеми входження України у Європейський освітній простір
|
|
8.1.
|
Характеристика Європейського освітнього простору
|
|
8.2.
|
Болонський процес як засіб розвитку вищої освіти країн Європи
|
|
8.3.
|
Система європейського трансфер кредиту
|
|
8.4.
|
Кредитно-модульна система організації навчального процесу
|
|
8.5.
|
Організація навчання за кредитно-модульною системою
|
|
8.6.
|
Структура навчальної дисципліни та залікового кредиту
|
|
Розділ 9
|
Порівняльні характеристики світової та вітчизняної екологічної освіти
|
|
9.1.
|
Екологічна освіта як основа екологічної культури і виховання
|
|
9.2.
|
Характеристика екологічної освіти в світі
|
|
9.3.
|
Порівняльна характеристика навчальних планів ВНЗ України
|
|
9.4.
|
Шляхи покращення підготовки фахівців екологів
|
|
Розділ 10
|
Система організації екологічної освіти в Україні
|
|
10.1.
|
Мета і завдання екологічної освіти
|
|
10.2.
|
Система неперервної екологічної освіти
|
|
10.3.
|
Основні принципи системи неперервної екологічної освіти
|
|
10.4.
|
Організація непевної екологічної освіти
|
|
10.5.
|
Державне управління екологічною освітою
|
|
Розділ 11
|
Особливості та зміст підготовки фахівців-екологів у НУВГП та ВНТУ
|
|
11.1.
|
Класифікація видів навчання
|
|
11.2.
|
Зміст підготовки фахівців-екологів
|
|
11.3.
|
Організація та науково-методичне забезпечення навчально-виховного процесу НУВГП
|
|
11.4
|
Специфіка підготовки магістрів з екології у ВНТУ
|
|
Розділ 12
|
Особливості організації наукових досліджень в галузі екології
|
|
12.1.
|
Організація наукових досліджень
|
|
12.2.
|
Стратегія і тактика в реформуванні наукових досліджень студентів
|
|
12.3.
|
Індивідуальне навчально-дослідне завдання
|
|
12.4.
|
Роль науки у становленні майбутніх професіоналів-екологів
|
|
Розділ 13
|
Структура і функції міністерства екології та природних ресурсів України і його регіональних та галузевих служб
|
|
13.1.
|
Урядові органи державного управління у складі Міністерства екології та природних ресурсів України
|
|
13.2.
|
Структура центрального апарату Міністерства екології та природних ресурсів України і обласних екологічних служб
|
|
13.3.
|
Головні завдання та функції Мінекоресурсів України
|
|
13.4.
| Функції та ієрархія державної системи екологічного управління |
|
Розділ 14
|
Основи структурної організації та головні завдання сучасної екології
|
|
14.1.
|
Основи структурної організації екологічної науки
|
|
14.2.
|
Головні завдання сучасної екології
|
|
Розділ 15
|
Екологічна безпека та моніторинг довкілля як основа сучасної екології
|
|
15.1.
|
Екологічна безпека: основні поняття та означення
|
|
15.2
|
Основи екологічного моніторингу
|
|
Тести
|
|
Короткий термінологічний словник
|
|
Глосарій
|
|
Українсько-англійський глосарій найважливіших екологічних термінів
|
|
Перелік питань для підсумкового контролю знань з дисципліни «Вступ до фаху»
|
|
Використана література
|
|
Додаток А Екологічний атлас України
|
|
Додаток Б Маніфест еколога (за М. Реймерсом)
|
|
Додаток В Декларація людей на Землі. Приблизний на майбутнє
|
|
Додаток Г Основні екологічні права та обов’язки громадян
|
|