М. П. Бойко Є. Ф. Венгер О. В. Мельничук



Сторінка1/49
Дата конвертації05.12.2018
Розмір6.31 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   49

Фізика

Бойко М.П., Вснгср Є.Ф., Мельничук О.В.

«Фізика»

підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

М.П. Бойко Є.Ф. Венгер О.В. Мельничук






підручник

ДЛЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ




УДК 53 (075.3)

Підручник "Фізика, 9 клас" відповідає навчальній програмі "Фізика, 7-9 класи". Наведено лабораторні роботи, запитання, якісні та розрахункові задачі різних рівнів, завдання творчого та практичного спрямування.

© М.П. Бойко, Є.Ф. Венгер, О.В. Мельничук

ЗМІСТ



ЗМІСТ 2

ВСТУП 4

МАГНІТНІ ЯВИЩА 8



Розділ 1. МАГНІТНІ ЯВИЩА 9

Запитання та завдання 12



§2. МАГНІТНЕ ПОЛЕ. МАГНІТНЕ ПОЛЕ ЗЕМЛІ 14

Запитання та завдання 15



§3. ДОСЛІД ЕРСТЕДА 15

■ • Запитання та завдання 17



§4. ІНДУКЦІЯ МАГНІТНОГО ПОЛЯ 17

Запитання та завдання 21

§5. МАГНІТНІ ВЛАСТИВОСТІ РЕЧОВИН. ГІПОТЕЗА АМПЕРА 22

Запитання та завдання 25

§6. МАГНІТНЕ ПОЛЕ ПРОВІДНИКА ЗІ СТРУМОМ. ЕЛЕКТРОМАГНІТИ 27

Запитання та завдання 31

U 33

§7. ДІЯ МАГНІТНОГО ПОЛЯ НА ПРОВІДНИК ІЗ СТРУМОМ. 36

пЬ • Запитання та завдання 40

§8. ДІЯ МАГНІТНОГО ПОЛЯ НА РАМКУ ЗІ СТРУМОМ 42

Запитання та завдання 44

Запитання та завдання 48

_ Запитання та завдання 54

її* • Запитання та завдання 57

V, • Запитання та завдання 60

СВІТЛОВІ ЯВИЩА 63

■III 117

£> = ± 140



і 1-і. (1 + / ~ 150

<3 169

( Запитання та завдання 171

? Запитання та завдання 178

ЧЩ- • Запитання та завдання 188

? Запитання та завдання 193

? Запитання та завдання 203

Запитання та завдання 206

? Запитання та завдання 221

? Запитання та завдання 228

; Запитання та завдання 232

? Запитання та завдання 237

? Запитання та завдання 241

рух І ВЗАЄМОДІЯ. 264



ЗАКОНИ 2 264

if jr 331



ВСТУП

Знайомство зі світом фізики ми починали з відомого з дитинства механіч­ного руху, з'ясування причин і закономірностей теплових та електричних явищ. Ви мабуть помітили, що для пояснення природи цих явищ ми усе глибше «за­нурювалися» в будову речовини.

У механіці ми зверталися до понять про молекули й атоми лише для з'я­сування природи сил пружності, які виникають під час деформацій тіл, та тис­ків у рідинах і газах. Теплові й електричні явища проявом процесів, які вже від­буваються на рівні молекул атомів та частинок, з яких вони складаються.

Продовжуючи знайомство з фізичним явищами у 9 класі, ми розглянемо магнітні та світлові явища, які відіграють важливу роли в житті людини.

До цього часу не було приділено уваги таким процесам, як коливання і хвилі. Фізика коливань і хвиль має величезне практичне значення. її дослі­дження привели до розвитку електротехніки, радіотехніки, створення засобів зв'язку і телекомунікаційний мереж. Завдяки звуковим і електромагнітним ко­ливанням і хвилям ми спілкуємося у повсякденному житті.

Ваша освіченість у інших науках, насамперед математиці, хімії, біології, дозволить нам тепер більш докладно познайомитися з будовою атома і атомно­го ядра, можливостями використання енергії атома. Початкове знайомство з фі­зикою не можна завершити без більш ґрунтовного розгляду законів механічно­го руху. Не можна обійти увагою й таку галузь прикладання фізичного знання, як освоєння космічного простору.

Автори зберегли структуру й умовні позначення, які використовувалися у підручниках для 7 та 8 класів. Для кращої орієнтацію в матеріалі підручника на розворотах сторінок вказано назви розділів та параграфів, до яких вони нале­жать. Окрім зміст>' є предметно-іменний покажчик, та список таблиць вміще­них у підручнику.

Напівжирним шрифтом виділено нові поняття та означення (курсивом), і закони (прямим), які доцільно запам'ятати.

Частина тексту в підручнику виділена кольором і позначена піктограмами. Автори сподіваються, що ознайомлення з виділеним матеріалом буде корисне

тим, хто зацікавиться фізикою, хоче глибше познайомитися з особливос­тями явиш, які вивчаються.



Такий матеріал позначено мініатюрою -





Так позначено матеріал для тих, хто хоче більше знати про цікафі факти з історії розвитку фізичної науки, досягнення фізики і техніки.

Частина позначок-мініатюр стосується різного виду завдань і запитань для повторення та перевірки засвоєння навчального матеріалу, які пропонуються в кінці параграфів:

- так позначено запитання, відповівши на які, ви можете перевірити свої знання після вивчення відповідного параграфа, повторити й узагальнити вивчений матеріал.



Ця позначка виділяє задачі розрахункового характеру. Складніші задачі додатково позначено *.





Лабораторні роботи в підручник)' мають таку позначку Т'^





Так позначено завдання, для тих, хто хоче провести досліди самостійно, сконструювати прилад.




&
- завдання, в яких пропонується провести самостійний експеримент, ви­конати вимірювання тих чи інших фізичних величин.




Кажуть, Прометей приніс людям вогонь; електрикою ми зобов'язані Фарадею.

у. Бреп

ОЗД1Л

МАГНІТНІ ЯВИЩА







Розділ 1. МАГНІТНІ ЯВИЩА

§1. МАГНІТНІ ЯВИЩА-


Каталог: dspace -> bitstream -> 123456789
123456789 -> Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
123456789 -> Актуальні проблеми розвитку дитини раннього віку Навчально-методичний комплекс Укладач
123456789 -> Навчальний посібник для студентів вищих педагогічних навчальних закладів
123456789 -> Навчальний посібник д ля студентів вищих навчальних закладів спеціальності "Дошкільна освіта" 2-ге видання
123456789 -> Навчально-методичний посібник для студентів вищих педагогічних навчальних закладів спеціальності "Дошкільна освіта"
123456789 -> Практикум Посібник Ніжин-20 12 (075. 8)
123456789 -> Практикум посібник Ніжин-2012 (075. 8)


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   49




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка