Малювання живописного натюрморту (глечик, яблуко)



Дата конвертації13.06.2017
Розмір0.62 Mb.
ТипУрок
ДЕРЖАВНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«Черкаське вище професійне училище

ім. Героя Радянського Союзу Г.Ф. Короленка»


Методична розробка уроку на тему:
«Малювання живописного натюрморту

(глечик , яблуко)».

Викладач: Бененко О. М.

Тема програми: Живопис об’ємних предметів і простих натюрмортів.


Тема уроку: Малювання живописного натюрморту (глечик яблуко).

Мета уроку: 

навчальна: поширити знання про жанр натюрморту; розвивати практичні навички роботи аквареллю; удосконалювати вміння вибудовувати предмети, що складають натюрморт, добирати необхідні відтінки, інтенсивність кольору та півтони, передавати об'єм, фактуру зображуваних предметів.

розвиваюча: розвивати просторову уяву,спостережливість, абстрактне мислення, увагу,вміння та навички практичного виконання завдань; виховна: виховувати естетичні смаки, сприяння формуванню гармонійно розвинутої особистостіта зацікавленості учнів у вивченні предмету.

Тип уроку: комбінований
Метод проведення: розповідь, пояснення, бесіда, демонстрація, ілюстрація, показ трудових прийомів, вправи, спостереження .
Комплексно – методичне забезпечення: репродукції картин видатних художників (у жанрі натюрморту ( презентація)), роботи учнів попередній років. Простий олівець, гумка, підстругачка, акварельні чи гуашеві фарби, палітра, товсті і тонкі пензлі, ємкість для води, акварельний папір, зошит для запису термінів.

Хід уроку


І. Організаційний момент.

  • перевірка наявності учнів;

  • перевірка організації робочих місць;

  • створення робочої атмосфери.

II. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Мотивація навчальної діяльності.   

Подивіться на ці репродукції картин. Художники просто зображують звичайні речі побуту, квіти, харчі. Далеко не всі вгадують, що криється за цим. До якого жанру живопису можна віднести ці картини?



( натюрморт ).

Спробуйте дати назву кожній картині.

Послухайте вірш - загадку.

***


Якщо бачиш на картині

Чашку кави на столі,

Або воду у графині,

Чи троянду в кришталі.

Чи велику жовту диню,

Чи конвалії малі,

Вазу, яблуко чи торт,

Знай усі ці речі разом,

Називають… (натюрморт).

III. Повторення пройденого матеріалу.

Отже, пригадаємо види образотворчого мистецтва (живопис, скульптура, графіка, декоративно-прикладне мистецтво, архітектура).

1. До жанрів образотворчого мистецтва належать? (портрет, пейзаж, натюрморт, історичний, батальний, анімалістичний)

2. Жанр –це...? (вид творів мистецтва, який характеризується певними ознаками)

3. Зображення тварин називається? ( анімалістичним жанром)

4. Картини, присвячені подіям і сценам повсякденного життя, належать до якого жанру? (побутового жанру)

5. Твори, які зображують історичні події належать до? (історичного жанру)

6. Картини, присвячені воєнним подіям – битвам, епізодам війни, належать до якого жанру? (батального)

7. А як називається жанр, що зображує краєвид? (пейзаж)

8. Жанр в якому відображена людина або група людей називається ? (портрет)



IV. Спийняття і усвідомлення нового матеріалу.
План

Перший урок

  1. Тихе життя натюрморту (перегляд презентації про натюрморт).

  2. Поетапна конструктивна побудова натюрморту.

Другий урок

3. Кольорове вирішення натюрморту.



1. Тихе життя натюрморту

(Вступне слово викладача)

Картину, на якій зображено групу неживих предметів (квіти, овочі, фрукти, предмети домашнього вжитку), називають натюрмортом.

Перший натюрморт з'явився в Голландії на початку ХVІІ століття. Голанці були в цей час одними з найбагатших у світі. Люди гостріше і тонше відчували навколишній світ, красу природи. Вони милувалися предметами, серед яких проходило їхнє життя. Це був період розвитку голландського мистецтва. Вміти бачити красу в звичайному – важлива риса Голанських художників. Дуже часто у назві картин використовувалося слово "сніданок": "Сніданок з курчат", "Сніданок з шинкою". Натюрморти, написані художниками, розповідають також про життя і побут їхніх володарів. Дивишся на таке зображення і думаєш, що господар цих речей відійшов на хвилинку і незабаром повернувся.

(перегляд презентації).


  1. Поетапна конструктивна побудова натюрморту.

Перед вами поставлено складне завдання – написати з натури акварельними фарбами натюрморт з яблука і глечика і драпіровки (тканини), передати за допомогою кольору характер цих предметів, їх об'ємність і фактуру. Предмети знаходяться на першому плані, їх треба планувати так, щоб вони були не занадто низько щодо лінії горизонту, але не високо.

Основні етапи практичної роботи.



  • Аналізуємо форму предметів, з яких складається натюрморт.

  • На дошці опрацьовуємо компоновку предметів.

  • Правильно компонуємо предмети на папері, щоб зберегти рівновагу композиції.

  • Намічаємо легенькими лініями зображувальні предмети, а потім промальовуємо детальніше форму кожного. Намічаємо основні кольори, місце світла, напівтіні і півтіні. Звертаємо увагу на найсвітліші плями (відблиски) та найтемніші.

(Викладач працює разом з учнями)

На цьому етапі роботу завершено. На наступному уроці продовжимо працювати фарбами.



УРОК 2.

3. Кольорове вирішення натюрморту

Ми вже пройшли перший етап у малюванні натюрморту з натури. Починаємо роботу з фарбами.

Аналізуємо з учнями кольорове співвідношення натюрморту. Підібраним локальним кольором покриваємо спочатку фон і всі предмети, орієнтуючись на освітлення площини. (Тут варто нагадати учням про освітлення. Якщо освітлення денне, то світлі місця на предметах будуть холодним, а тіні – теплими). Залишаємо на папері місця для відблисків та особливо яскравих плям. Після того як малюнок трохи підсохне, підбираємо на палітрі кольори півтонів і поступово проробляємо всі предмети, незабуваючи про кольорові рефлекси, особливо в тіньових місцях.

(Викладач працює разом з учнями, щоб вони спостерігали за послідовністю його роботи, за тим, як кладуться по формі предметів мазки, як на палітрі підбираються кольори).

Частіше порівнюйте свою роботу з натурою на відстані витягнутої руки. Тіньові та найтемніші місця проробляйте в останню чергу. Не забувайте про явище контрасту між кольорами. Холодний за кольором предмет може зробитися ще холоднішим на фоні теплого кольору, а світлий – світлішим на темному фоні. Пам'ятайте – колір допомагає розкрити зміст твору, передати певний настрій, що активно впливає на хід мислення глядача.



(Викладач постійно стежить за тим, як учні працюють над своїми роботами).

V. Закріплення нового матеріалу.
1. Що таке натюрморт?

2. Найбільш розповсюдженим різновидом натюрморту являється зображення предметів якого вжитку?

3. Що таке закомпонування композиції?

4. Співвиміри це - ?

4. Хроматичні, ахроматичні кольори?

VI. Підсумок уроку.

Викладач аналізує й оцінює роботи учнів.

VII Домашне завдання:

начерки різних композиційних постановок натюрморту, конспект.





Каталог: uploads -> doc
doc -> Методичні рекомендації для проведення І (районного) етапу всеукраїнського конкурсу «Учитель року 2015»
doc -> Наказ Державіаслужби від 14. 06. 2006 №416
doc -> Правила сертифікації суб’єктів аеропортової діяльності
doc -> Реферат на тему: Франсуа Вієт
doc -> Активність мікроорганізмів-азотфіксаторів у ґрунті західного
doc -> Вправ для навчання аудіювання
doc -> Сучасна практика підготовки баяністів
doc -> «історія розвитку поняття інтеграл»
doc -> Технологія концентрованого навчання дозволяє викладачеві урізноманітнити заняття за формами та методами
doc -> Сьомого скликання


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка