Маршрут уроку української мови



Скачати 21.92 Kb.
Дата конвертації19.11.2018
Розмір21.92 Kb.
#65024
Маршрут уроку української мови

Учня 7 класу _______________________________________________________________________



ТЕМА. _____________________________________________________________________________

МЕТА _____________________________________________________________________________



1.Актуалізація опорних знань

  • Дати відповіді на запитання:

1.Дайте визначення однорідних членів речення.

2. Які розділові знаки ставляться при однор.чл. реч.? Від чого залежить постановка розділових знаків при однорідних членах реч.



1 бал
Прочитати текст.. Назвати однорідні члени речення, які допомагають зрозуміти слова вчительки.

БЕРЕЖІМО СВІТ ЯВОРІВ...

       Ніколи не забуду своєї першої дитячої драми, що тяжко й надов­го ранила моє серце. Біг я з важкеньким ранцем із школи. Зиркнув на ліщиновий кущ біля стежки і мерщій виламав собі добреньку ло­зину, сів на «коня» та й гайнув, аж закуріло серединою вулиці.

      Мені довго не прощали цього вчинку. Дерево в нашому селі ду­же шанувалося, вважалося мало не священним. Добре пригадую, що в першому класі на одному з уроків учителька просила:

      — Не ламайте, діточки, ні яблуні, ні груші, ні береста, ні тополі, ні кущів усяких. Тільки садіть їх там, де голо, і поливайте.

     Я бережу цей спогад. Він мені дуже дорогий не тільки поетичним підтекстом, а й своєю суттю: корисне і прекрасне пов'язане в один вузол. Дерево, кущ, чагарник, квіти, билина, зілля, розмай — росли­ни, без яких не уявити життя на землі.

     З якого часу так повелося, що ми — мешканці того чи іншого се­ла, міста, вулиці — зняли з себе відповідальність за зелені насаджен­ня у гаях, садках, палісадниках?

     А хто ж тоді ми? Тільки на словах — господарі землі? А я вірю, що майже все можна вирішити на своїй вулиці чи у своєму дворі, захистити зеленого друга. Треба тільки не заплющувати очей на не­подобства.

    Нехай ніколи не в'яне в наших душах світ яворів, любистків, ле­лек і зозуль! Думаймо, шукаймо, діймо, борімося гуртом, громадо, не будьмо байдужими, сліпими і глухими! Хто збайдужів, не бачить і не чує, що екологічна біда — не результат емоцій, не міф, час отя­митися (За М. Міщенком).

Об'єднавшись у групи, виписати речення з однорідними членами, накреслити їх схеми. Пояснити розділові знаки. Назвати речення з узагальнювальними словами при однорідних членах.

Примітка. Узагальнювальне слово та однорідні члени речення співвідносяться як родове і видове поняття. Узагальнювальні слова виконують ту саму синтаксичну роль, що й однорідні члени речення. Наприклад: Чарівний світ пливе переді мною: сині води, білі піски, хати на високих берегах (О. Довженко); Луки, гори, пишні са­ди — усе зелене й принишкле (О. Гончар).

4 бали

2. Визначення теми й мети уроку

3. Опрацювання теми

1.Робота з підручником (схеми)

2. Навчальне редагування

- Відредагувати речення, розташовуючи слова в певній послідов­ності. Прочитати речення. Визначити узагальнювальні слова та однорідні члени речення. Поміркувати, якими членами речення вони виступають. Записати, розставляючи розділові знаки. Аргу­ментувати свій вибір.

      1. Ось тривожний є удень надійний і вересень уночі такий (За М. Стельмахом). 2. Замолоду грандіозне нас уяву великі вабить і збуджує все великі дерева листочки маленькі а суцвіття потім ріки ми пишні й починаємо квіточки нашу травинки помічати (За Ю. Мушкетиком). 3. У людського й рівних є троянди щастя виноград крила кра­сиве і два корисне (За М. Рильським). 4. Наближення листків в усьо­му чує і в шелесті і в серце вітрі і в стежках зими (За В. Сосюрою). 5. Жито й поспіло овес усе разом пшениця (За І. Нечуй-Левицьким). 6. Тут і комахи всю птахи усе ніч не замовкаючи скрегоче й на мить (За Л. Дмитерко). 7. У кропива ревень й нашому була розкішна саду флора жоржини й любисток (За Л. Костенко). 4 бали



  1. Закріплення вивченого

Подумати і дати відповіді на запитання:

Що являють собою узагальнювальні слова?

Яку роль виконують узагальнювальні слова в реченнях з однорід­ними членами?

Яку синтаксичну функцію виконують узагальнювальні слова в ре­ченні?



Розказати про розділові знаки при узагальнювальних словах (пе­ред однорідними членами речення, після них).

З'ясувати розділові знаки в поданому реченні: Наближення зими у всьому серце чує: і в шелесті листів, і в вітрі, і в стежках (В. Сосюра). 1 бал + додаткове завд. – 2 б.
Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс

Скачати 21.92 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка