У інформаційному пакеті подано інформацію щодо навчального і адміністративного устрою Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького та його медичних факультетів; структури навчальних програм додипломної підготовки лікарів, виражені у кредитах ECTS.
Довідкова інформація може бути корисною для університетів-партнерів, студентів та викладачів. Електронна версія Інформаійного пакета доступна в мережі Інтернет за адресою: www.meduniv.lviv.ua/index.php
Рекомендовано до друку Вченою радою Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького
Головний редактор Б.С. Зіменковський
Редакційна колегія: М.Р. Гжегоцький, І.І.Солонинко
ЗМІСТ
1.
|
Вступ - Європейська система перезарахування кредитів (ECTS)
|
7
|
|
|
|
2.
|
Львівський національний медичний університет
імені Данила Галицького..................................................................
|
10
|
|
Адреса університету........................................................................
|
10
|
|
Керівництво університету..............................................................
|
11
|
|
Історія та сучасність університету.............................................
|
12
|
|
Факультети......................................................................................
|
14
|
|
Координатори ECTS…......................................................................
|
17
|
|
Англомовне відділення факультету іноземних студентів...........
|
19
|
|
Медичний факультет. Спеціальність „Лікувальна справа”.......
|
20
|
|
Опис шкали оцінювання....................................................................
|
22
|
|
Академічний календар......................................................................
|
24
|
|
|
|
3.
|
Загальна інформація..........................................................................
|
25
|
|
Львів....................................................................................................
|
25
|
|
Доїзд до Львова..................................................................................
|
28
|
|
Розташування Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького...........................................
|
30
|
|
|
|
4.
|
Практичні інформації........................................................................
|
31
|
|
Клімат.................................................................................................
|
31
|
|
Страхування здоров’я.......................................................................
|
31
|
|
Забезпечення житлом.......................................................................
|
31
|
|
Орієнтовні ціни..................................................................................
|
31
|
|
Курси валют.......................................................................................
|
32
|
|
Важливі номери телефонів...............................................................
|
33
|
|
Консульства, представництва.........................................................
|
34
|
|
Відпочинок в Україні..........................................................................
|
36
|
|
|
|
5.
|
Структура навчального плану за спеціальністю „Лікувальна справа”.................................................................................................
|
37
|
|
План навчального процесу за спеціальністю „Лікувальна справа”.................................................................................................
|
38
|
|
|
|
6.
|
Опис програм дисциплін за спеціальністю „Лікувальна справа”
|
45
|
6.1.
|
Перший рік (перший семестр)...........................................................
|
46
|
|
Анатомія людини................................................................................
|
46
|
|
Медична хімія......................................................................................
|
47
|
|
Медична та біологічна фізика...........................................................
|
49
|
|
Медична біологія................................................................................
|
51
|
|
Латинська мова та медична термінологія....................................
|
54
|
|
Іноземна мова.....................................................................................
|
55
|
|
Ділова українська мова.....................................................................
|
56
|
|
Основи психології. Основи педагогіки..............................................
|
58
|
|
Основи економічних теорій.............................................................
|
60
|
|
Фізичне виховання..............................................................................
|
62
|
6.2.
|
Перший рік (другий семестр)...........................................................
|
64
|
|
Анатомія людини................................................................................
|
64
|
|
Гістологія, цитологія та ембріологія.............................................
|
66
|
|
Медична та біологічна фізика...........................................................
|
68
|
|
Медична біологія................................................................................
|
69
|
|
Латинська мова та медична термінологія....................................
|
71
|
|
Іноземна мова.....................................................................................
|
73
|
|
Біологічна та біоорганічна хімія......................................................
|
74
|
|
Історія медицини................................................................................
|
76
|
|
Культурологія....................................................................................
|
77
|
|
Соціологія та медична соціологія.....................................................
|
79
|
|
Курси за вибором...............................................................................
|
81
|
6.3.
|
Другий рік (третій семестр).............................................................
|
82
|
|
Анатомія людини................................................................................
|
82
|
|
Гістологія, цитологія та ембріологія.............................................
|
83
|
|
Іноземна мова.....................................................................................
|
84
|
|
Біоорганічна та біологічна хімія......................................................
|
86
|
|
Фізіологія...........................................................................................
|
89
|
|
Філософія...........................................................................................
|
92
|
|
Медична інформатика.....................................................................
|
94
|
|
Догляд за хворими (практика).........................................................
|
97
|
6.4.
|
Другий рік (четвертий семестр).....................................................
|
101
|
|
Іноземна мова.....................................................................................
|
101
|
|
Філософія...........................................................................................
|
102
|
|
Фізіологія...........................................................................................
|
105
|
|
Біоорганічна та біологічна хімія......................................................
|
108
|
|
Мікробіологія, вірусологія та імунологія........................................
|
112
|
|
Загальна хірургія (з оперативною хірургією та топографічною анатомією).......................................................................................
|
115
|
|
Медицина надзвичайних ситуацій...................................................
|
117
|
|
Курси за вибором...............................................................................
|
120
|
6.5.
|
Третій рік (п’ятий семестр).............................................................
|
121
|
|
Мікробіологія, вірусологія та імунологія........................................
|
121
|
|
Патоморфологія................................................................................
|
122
|
|
Патофізіологія..................................................................................
|
124
|
|
Фармакологія.....................................................................................
|
126
|
|
Гігієна та екологія..............................................................................
|
129
|
|
Пропедевтика внутрішньої медицини..............................................
|
132
|
|
Пропедевтика педіатрії....................................................................
|
133
|
|
Загальна хірургія (з оперативною хірургією та топографічною анатомією).......................................................................................
|
136
|
|
Радіологія...........................................................................................
|
140
|
6.6.
|
Третій рік (шостий семестр)...........................................................
|
143
|
|
Патоморфологія................................................................................
|
143
|
|
Патофізіологія..................................................................................
|
145
|
|
Фармакологія.....................................................................................
|
149
|
|
Гігієна та екологія..............................................................................
|
152
|
|
Пропедевтика внутрішньої медицини..............................................
|
154
|
|
Пропедевтика педіатрії....................................................................
|
156
|
|
Загальна хірургія (з оперативною хірургією та топографічною анатомією).......................................................................................
|
158
|
|
Радіологія...........................................................................................
|
160
|
|
Сестринська практика.....................................................................
|
161
|
|
Курси за вибором...............................................................................
|
164
|
6.7.
|
Четвертий рік (сьомий семестр)....................................................
|
165
|
|
Внутрішня медицина........................................................................
|
165
|
|
Фтизіатрія........................................................................................
|
167
|
|
Хірургія...............................................................................................
|
169
|
|
Офтальмологія.................................................................................
|
171
|
|
Неврологія..........................................................................................
|
172
|
|
Фізична реабілітація, спортивна медицина..................................
|
175
|
|
Дерматологія, венерологія...............................................................
|
177
|
6.8.
|
Четвертий рік (восьмий семестр)..................................................
|
181
|
|
Внутрішня медицина (в т.ч. ендокринологія)................................
|
181
|
|
Педіатрія...........................................................................................
|
182
|
|
Акушерство і гінекологія..................................................................
|
187
|
|
Соціальна медицина, організація охорони здоров’я.......................
|
189
|
|
Біостатистика..................................................................................
|
193
|
|
Урологія...............................................................................................
|
194
|
|
Оториноларингологія........................................................................
|
196
|
|
Психіатрія, наркологія......................................................................
|
198
|
|
Судова медицина, медичне законодавство.....................................
|
200
|
|
Медична психологія...........................................................................
|
203
|
|
Курси за вибором...............................................................................
|
204
|
|
Виробнича лікарська практика.........................................................
|
204
|
6.9.
|
П’ятий рік (дев’ятий семестр)........................................................
|
209
|
|
Внутрішня медицина........................................................................
|
209
|
|
Онкологія..............................................................................................
|
212
|
|
Клінічна фармакологія......................................................................
|
214
|
|
Педіатрія, дитячі інфекції................................................................
|
215
|
|
Медична генетика..............................................................................
|
222
|
|
Соціальна медицина, організація охорони здоров’я.......................
|
225
|
|
Травматологія і ортопедія..............................................................
|
228
|
|
Акушерство і гінекологія..................................................................
|
229
|
|
Основи стоматології.........................................................................
|
232
|
|
Секційний курс....................................................................................
|
233
|
6.10.
|
П’ятий рік (десятий семестр)........................................................
|
235
|
|
Інфекційні хвороби............................................................................
|
235
|
|
Епідеміологія......................................................................................
|
238
|
|
Професійні хвороби............................................................................
|
240
|
|
Хірургія, дитяча хірургія...................................................................
|
243
|
|
Клінічна імунологія та алергологія..................................................
|
245
|
|
Анестезіологія та інтенсивна терапія...........................................
|
248
|
|
Радіаційна медицина.........................................................................
|
250
|
|
Нейрохірургія.....................................................................................
|
251
|
|
Курси за вибором...............................................................................
|
255
|
|
Виробнича лікарська практика.........................................................
|
255
|
Європейська комісія ставить за мету сприяти міжуніверситетській кооперації як засобу покращення якості освіти на благо студентів і вищих навчальних закладів, а програму обміну студентами визначено як вагомий елемент такої міжуніверситетської співпраці та покращення можливостей зростання їх навчальної і професійної кар’єри, працевлаштування через визнання дипломів. Реалізація програм міжуніверситетської співпраці доводить, що навчання за кордоном дає цінний досвід не лише на шляху до пізнання інших країн, культур, мов та поглядів, але й має значний вплив на формування наукової та професійної кар’єри.
Визнання періодів навчання, академічних успіхів студентів за кордоном і дипломів іноземних навчальних закладів є невід’ємною умовою створення „Європи без кордонів” у галузі освіти, де студенти і викладачі могли б пересуватися без обмежень. Тому в експериментальному проекті, організованому в рамках Програми „Еразмус”, було розроблено Європейську систему перезарахування кредитів (ECTS) як засіб покращення визнання освіти для навчання за кордоном. Зовнішнє оцінювання ECTS продемонструвало потенціал системи і Європейська комісія включила ECTS до своєї програми „Сократес”, зокрема до розділу 1 про вищу освіту („Еразмус”). Сьогодні ECTS розвивається у напрямку від обмеженої вузької експериментальної стадії до ширшого використання, як елементу європейського масштабу у вищій освіті.
ECTS (European Credit Transfer System) – Європейська кредитно-трансферна система – система, що базується на обліку обсягу навчального навантаження студента, необхідного для засвоєння завдань (цілей) програми навчання. Цілі формулюються у вигляді результатів навчання та компетенцій. В основу ECTS покладено принцип, згідно з яким загальний обсяг роботи (навчальне навантаження) студента протягом року дорівнює 60 кредитам. Завданням ECTS є збільшення прозорості систем навчання в різних країнах та сприяння студентським обмінам в країнах Європи шляхом надання можливості студентові здійснювати трансфер (перезарахування) та накопичення кредитів.
ECTS є інструментом, що будує мости між навчальними закладами і розширює можливості вибору для студентів. Система сприяє полегшенню визнання навчальних досягнень студентів навчальними закладами через використання загальнозрозумілої системи оцінювання – кредитів та оцінок, а також забезпечує засоби інтерпретації національних систем вищої освіти.
Перш за все ECTS використовується студентами, викладачами і навчальними закладами, які хочуть зробити навчання за кордоном невід’ємною частиною освіти студента. За своєю суттю ECTS самостійно не регулює змісту, структури чи еквівалентності навчальних програм. Це питання якості, яке визначається і узгоджується самими вищими навчальними закладами при укладенні двосторонніх чи багатосторонніх угод про співпрацю. Система ж ECTS являє собою інструмент для відображення умов навчання та зарахування дисциплін у партнерському навчальному закладі, дозволяє забезпечити прозорість і сприяє визнанню освіти.
Повне визнання освіти в рамках міжнародних програм означає, що період навчання за кордоном (включаючи іспити чи інші форми оцінювання) відповідає порівнюваному періоду навчання в „рідному” університеті (включаючи іспити чи інші форми оцінювання), хоча зміст погодженої програми навчання може відрізнятися.
Студентам, які навчаються за кордоном надається можливість вибору занять з повного діапазону дисциплін, що вивчаються на факультеті / в університеті, створюються умови для участі студентів у регулярних заняттях з дисципліни, а не у спеціально підготовлених для них заняттях (не варто позбавляти студентів можливості виконувати вимоги, необхідні для одержання ступеня чи диплома закордонного закладу).
ECTS окрім цього, дає можливість продовжувати навчання за кордоном. З ECTS студент не обов’язково повернеться до попереднього навчального закладу після періоду навчання за кордоном, а може віддати перевагу подальшому навчанню у закордонному університеті, аби здобути ступінь, або, навіть перейти до третього навчального закладу. До компетенції університетів належить вирішувати прийнятне це, чи ні і які умови студент повинен виконати, щоб одержати диплом чи реєстрацію перезарахування. Навчальні здобутки студентів, оцінка яких допоможе навчальним закладам приймати відповідні рішення, подаються у переліку оцінок з дисциплін.
Присвоєння студентам кредитів ECTS
Студенти, які беруть участь у програмі ECTS отримують кредити про зарахування програми навчання у партнерському університеті. Ці кредити можуть трансферуватись з одного навчального закладу до іншого, якщо між університетами-учасниками заздалегідь було укладено відповідну угоду про співпрацю.
Студенти можуть брати участь у програмі ECTS за умови наявності місць у партнерському навчальному закладі та за згодою університету, де вони навчаються.