Тема. Езоп – засновник жанру байки. Висвітлення народної мудрості та моралі у байках Езопа
Мета (формувати ключові компетентності): предметні: ознайомити з легендарною особистістю Езопа, змістом його байок «Лисиця і виноград», «Вовк і ягня», «Цикада і мурашки», «Крук і лисиця», «Хліборобові діти», «Ведмідь і двоє товаришів»; допомогти усвідомити ідейно-художні особливості байки;
розвивати навички виразного читання, вміння аналізувати та коментувати прочитане, виділяти основну думку кожної байки, розвивати вміння зіставляти описане в байках із сьогоднішнім реальним життям;
ключові: (уміння вчитися: активну пізнавальну діяльність і критичне мислення; комунікативні: навички спілкування в колективі; толерантне ставлення до думок і почуттів оточуючих; інформаційні:вміння розуміти прочитане та визначати головне; загальнокультурні: естетичний смак, вишукані читацькі вподобання.
Обладнання: презентація до уроку, уривки з байок Езопа, ілюстрації до твору.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Перебіг уроку Сміючись, говорити правду Античний афоризм
І. Актуалізація почуттєвого досвіду й опорних знань учнів ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів Учитель. Шестикласники, пропоную вашій увазі відео «Приклад для наслідування».
Чого нас навчає відеоролик? (Потрібно показувати власні добрі приклади. Адже добром можна заразити, спонукати інших теж робити добро)
Отож, роблячи добро в реальному житті, ми спонукаємо інших до добрих вчинків. Також виховний вплив на людину з давніх давен мають літературні твори.
Діти, з яким найстарішим літературним жанром ми познайомилися на попередньому уроці? (Байка)
Згадати все про байку я пропоную за допомогою гри в кубика.
(На гранях кубика написані слова, які стосуються літературного жанру байки. Учні кидають кубик, пояснюють як написані слова по’вязані з домашнім завданням)