Мета: навчати дітей писати рядкову букву



Скачати 76.54 Kb.
Сторінка1/2
Дата конвертації20.11.2018
Розмір76.54 Kb.
#65386
ТипПовідомлення
  1   2
Тема. Письмо рядкової букви н..

Мета: навчати дітей писати рядкову букву 1-е, поєднувати її

з іншими буквами у складах і словах; закріплювати вміння робити звуковий аналіз слів; розвивати мис­лення й мовлення дітей; виховувати інтерес до приро­ди, тварин.

Додаткове обладнання: малюнок із зображенням норки (тварини) та її нірки.

ХІД УРОКУ

І. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1. Бесіда за матеріалами уроку читання.



  • Яку букву вивчали на уроці читання? Які звуки вона позначає?

  • Назвіть тварин, у назві яких є звуки [н] або [н']. {Слон, носоріг, кінь, олень.)

2. Звуко-буквений аналіз слова.

  • Хто знає, що це за звірятко? (Учитель вивішує на дошку зображен­ня норки.) Роздивіться його як слід. На кого воно схоже? Які в ньо­го мордочка, лапки, хвіст?

  • Це звірятко зветься норкою. І живе воно у нірці в землі.

Норка нишком нирк у хащу, Не знайти її нізащо.

— Учні роблять звуко-буквений аналіз слів норка, нірка.



н н
II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

Сьогодні ми познайомимось із рукописною малою буквою «., будемо навчатися писати її окремо, а також у складах і словах.

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Графічний аналіз рядкової букви н..


  • Роздивіться букву н.. Із яких елементів вона складається?

  • Порівняйте букви н. та и. Чим вони схожі, а чим відрізняються?

  • Подивіться на друковану та рукописну букви н, н,. Що треба зроби­ти з друкованою н, щоб перетворити її на рукописну?

  • Що це?

Два кільця, два кінця,

а посередині цвях.



(Ножиці)

Учні наводять букву та розфарбовують її образ на с. 20 додаткового зо­шита.





н >


  1. Пояснення написання рядкової букви н. з показом на дошці.

  2. Пальчикова гімнастика.



Ножиці. Пальці правої руки стисну­ти в кулак, виставити вперед вказівний і. середній. Рухати ними, імітуючи різання ножицями.

4. Письмо рядкової букви н.

— Розгорніть зошит на с. 35. Роздивіться букву н, та її елементи на


першому рядку.

  • Наведіть декілька разів зразок у рамочці за стрілочками під раху­нок «раз-два-три-і».

  • Напишіть букви н. за пунктиром, а потім самостійно до кінця рядка.

5. Написання складів з буквою н,.

  • Прочитайте склади на трьох наступних рядках (склади на, ні, ну). Доберіть слова, у яких є ці склади. (На намисто, народ; ні ні­ченька, ніженьки; ну нумо, нутрія, нумерувати.)

  • Який вид з'єднання букв треба використати у складі носи! (Середнє відривне.)

  • Як з'єднується буква н, з буквами і тау ? (Безвідривно, на верхній рядковій лінії.)




  1. Фізкультхвилинка.

  2. Розвиток мовлення учнів. Звуко-буквений аналіз слів.




  • Що намальовано у верхній частині сторінки прописів? (Сонце, хмарки, земля, райдуга.)

  • Відгадайте загадку, що надрукована біля малюнка (Небо.)

  • Подивіться на схему слова, що накреслена поряд з малюнком. Чи відповідає вона слову небо? Доведіть.

  • Послухайте вірш. Спробуйте уявити, як починається день.

Склавши чорні свої крила, Сонечко зі сну збудили.

Нічка спати поспішила. А воно вставать не хоче,

А за нею ніжні ранки Потягнулось, мружить очі.

Землю одягли в серпанки. Ранки хлюпнули водички —

У дзвіночки задзвонили — Нехай буде чисте личко.


  • Якою ви уявили собі ніч? Що вона зробила? (Ніч, як великий чор­ний птах, склала крила та відлетіла спати.)

  • Як просиналося сонечко зранку? (Воно не хотіло вставати, потя­гувалося, мружило очі.)

  • Чим ранки умили сонечко? Звідки вони взяли воду? (Це була ран­кова роса.)

  • Чому цей вірш нагадує казку? (Ніч, ранки, сонце усе нібито живе. Воно щось робить, думає, має свій настрій.)

8. Письмо слів з буквою н.

  • Прочитайте слово на шостому рядку. Коли Ми говоримо нам? Скла­діть речення з цим словом.

  • Скільки букв у слові нам? Як поєднуються в ньому букви н і а, а і м?

Учні наводять слово один раз за пунктиром і ще тричі пишуть його са­мостійно.

— Прочитайте слово на наступному рядку. Як ви розумієте слово


нині? Як сказати інакше? (Сьогодні.)

— Зверніть увагу на те, що всі букви в цьому слові мають верхні без­


відривні поєднання.

Діти один раз наводять слово за пунктиром і пишуть самостійно двічі.

9. Закріплення вмінь писати склади з рядковою буквою н.

Цю роботу, залежно від рівня сформованості елементарної графічної навички, учні виконують на останньому вільному рядку сторінки або на додатковому рядку з густими похилими лініями.

— Прочитайте надруковані склади.

ни но ін ан ун

— Запишіть їх рукописним шрифтом у прописах.

IV. Підсумок уроку



  • Яку нову букву ми навчалися писати?

  • Які звуки вона прзначає?

  • Оцініть написані вами слова. Над найкрасивішим із них намалюйте червоне сонечко.

Тема. Письмо великої букви

Мета: навчати дітей писати велику букву Л, склади і слова

з нею; закріплювати вміння писати вже відомі учням великі літери; розвивати увагу, спостережливість; ви­ховувати дружні стосунки між учнями.

Додаткове обладнання: по дві товсті нитки для кожного учня.

ХІД УРОКУ



І. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1. Повторення відомих учням великих букв.



  • Навіщо потрібні великі букви? Що ми з них починаємо писати? (По­чаток речення, імена людей, назви міст, сіл, річок тощо.)

  • Послухайте невеличкі віршики. Які імена в них зустрічаються? Із якої букви вони пишуться?

Алла азбуку вивчала, Я Маринка, ти

В книжці букву А шукала. Маринка, Моя чашка, твоя ринка.


Віз Устим овес на млин, Коло млина, коло броду

Зачепив вусами тин. Перескочив Іван воду.


Йшов Омелько по льоду

Та розсипав коляду.


У процесі роботи над віршиками один учень на дошці, а інші в зошиті записують великі букви А У О М І.

— Які букви схожі одна на одну? Чим саме?



II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

— Послухайте ще один віршик.

У Наталки та у Ніни

Розвеселі іменини.



  • Із якого звука починається ім'я Наталка? (З твердого приголосно­го [н].) А ім'я Ніна? (З м'якого приголосного [н'].)

  • Якою буквою позначаються ці звуки?

  • Яка буква нам знадобиться, щоб записати імена дівчаток? (Велика рукописна буква Н.)

  • Чи вміємо ми її писати? (Ні.) Що ж нам робити?

(Учні з'ясовують, що треба познайомитися з великою рукописною бук­вою Л, навчитися писати її та поєднувати з іншими буквами.)

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Графічний аналіз великої букви Н.



  • Уважно роздивіться велику букву Із яких елементів вона скла­дається?

  • Порівняйте друковану та рукописну букви Н, Л.

  • Чим схожі та чим відрізняються рукописні велика й мала бук­ви Л, н.1

  • Розв'яжіть графічний приклад:

  • Пригадайте, на що ми перетворили рядкову букву я., коли малюва­ли її образ? (На ножиці.) А велику букву Н пропоную перетворити на котушку з нитками (с. 20 додаткового зошита).


— Зобразіть букву Н за допомогою ниток.



  1. Пояснення написання великої букви Н з показом на дошці.

  2. Пальчикова гімнастика.

  3. Письмо великої букви Н.

Учні розглядають букву Н та її елементи в прописах (с. 36), наводять декілька разів зразок літери в рамочці за стрілочками, прописують у пові­трі букву під рахунок учителя.

Після підготовчих вправ учні наводять велику Н за пунктиром три рази, а потім пишуть букву самостійно до кінця,рядка.



5. Письмо складів з великою буквою Н.

  • Прочитайте склади на двох наступних рядках.

  • Як поєднується буква Н з буквами у, а?

  • Чи знаєте ви імена людей або назви міст, сіл, річок, держав тощо, які починаються з цих складів?

  1. Фізкультхвилинка.

  2. Розвиток мовлення учнів. Звуковий аналіз слів.

— Роздивіться малюнки в прописах (с. 36).
— Послухайте загадки.

З-поміж інших тварин Сам високий я на зріст,

Всяк його впізнає: замість носа в мене хвіст.

Із усіх тільки він (Слон)

Ріг на носі має.

(Носоріг)

— Що ви можете розповісти про цих звірів?

— Зробіть звуковий аналіз слова слон. Накресліть схему. Позначте
буквою твердий приголосний звук [н].

и

8. Письмо речення.


  • Пам'ятаєте, вивчення великої букви Н ми почали із віршика про Наталку та Ніну? Що в них було? (Іменини.)

  • Прочитайте в реченні, що подарували на свято Ніні. (У Ніни м'яч.)

  • Як зображено третє слово в реченні? (Подано малюнок м'яча, оскільки ми ще не можемо це слово записати, не знаємо всіх букв.)

Учні записують слова речення, малюють м'яч, після якого ставлять крапку.

9. Списування з друкованого шрифту.

— Прочитайте записи на дошці. Коли ми так говоримо?

На! Ну-ну! Но! Но!

Після обговорення діти списують запис у зошит на вільний рядок.



10. Закріплення написання букв Нн.

Усі учні класу прописують парами букви Нн, у допоміжному рядку з густими похилими лініями.



IV. ПІДСУМОК УРОКУ

  • Яку букву ми навчалися писати?

  • Які звуки вона позначає?

  • Коли слова пишуться з великої букви? (На початку речення.)

  • Які слова завжди пишуться з великої літери?

Тема. Письмо рядкової букви м.

Мета: навчати дітфі писати рядкову букву м окремо і в з'єднанні з іншими буквами; розвивати вміння зіставляти форми літер; збагачувати словниковий запас дітей, ви­ховувати любов до рідного краю.

Додаткове обладнання: зображення Лисички-першокласниці, зображен­ня листя з різних дерев (кленового, каштанового, дубо­вого, березового і т. ін.).

ХІД УРОКУ

І. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1. Бесіда за матеріалами уроку читання.


  • Яку букву ми вивчали на уроці читання?

  • Які звуки вона позначає? Схарактеризуйте їх. (Учитель виставляє на набірне полотно друковані букви Лл.)

  • Назвіть слова, що починаються на твердий приголосний [л], м'який приголосний [л'].

2. Звуко-буквений аналіз слів.

Послухайте маленький, але дуже красивий віршик Богдана Чалого.


Про яку пору року йдеться в ньому?

Облетіло літо листячком із клена,

Лиш ялинка в лісі сонячно-зелена.


  • Яка пора року названа у двовірші? (Літо.) Чому ж ви здогадалися, що мова йде про осінь? («Облетіло ліхпо листячком» це означає, що літо скінчилося, облетіло листя. Тільки ялинка залишилася зеленою.)

  • Послухайте вірш ще раз, запам'ятайте слова зі звуками [л'] або [л]. (Звук [л']: літо, в лісі; звук [л]: облетіло, листячком, клена, лиш.,ялинка, зелена.)

Учитель демонструє зображення листочків з різних дерев, починаючи з кленового.

— Чи знаєте ви, з яких саме дерев облетіли ці листочки? Як ви впізна­


ли кленовий лист? А листя з дуба, каштана, берези?

  • Зробіть звуковий аналіз слова листя. Накресліть схему слова.

  • Назвіть перший звук. (Твердий приголосний [л].) Якою буквою він позначається? (Буквою л.) Яка буква «допомагає» позначати твер­дість приголосного звука [л] у слові листя? (Буква и.)

  • Де ми побачили та назбирали осінні листочки? (У лісі.)

  • Зробіть звуковий аналіз слова ліс.

  • Який звук у цьому слові позначається буквою Л-? (М'який приголо­сний [л'].) Назвіть букву, що «допомагає» позначати м'якість при­голосного звука. (Буква і.)

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

Сьогодні до нас на урок знов завітала Лисичка-першокласниця. Вона запрошує нас на прогулянку до осіннього лісу. Будемо збирати листячко. Але це листячко не просте. Воно зачароване, як і осінній ліс. І щоб його по­бачити, треба навчитися писати букву л., складати слова з нею.



ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Графічний аналіз рядкової букви л.

— Із яких елементів складається буква л ?— Чим відрізняються друкована та рукописна букви л, л?

— Розв'яжіть графічні приклади.



— У ваших додаткових зошитах перетворіть букву л, на листочок (с. 21).





  1. Пояснення написання рядкової букви л. з показом на дошці.

  2. Пальчикова гімнастика.

— Спробуйте здогадатися, кого я склала з



Довгий хвіст пухнастий має, В темнім лісі проживає І хитрує там щодня. Це, звичайно, ... (лисеня).

(Пояснення до пальчикової вправи див. в уроці № 23.)



4. Письмо рядкової букви л.

— Розгорніть прописи на с. 37. Роздивіться букву л, та її елементи, на­


ведіть зразок літери в рамочці за стрілочками.

— Ще раз порівняйте нову букву з уже відомою вам буквою м. Це до­поможе написати вам нову рядковую правильно і красиво.



5. Письмо буквосполучень лл. лм .

  • Пригадайте, як ми поєднували рукописні рядкові букви з буквою м. Де закінчувався з'єднувальний елемент попередньої букви?

  • Рядкова буква л також має з попередніми буквами нижнє безвід­ривне з'єднання.

Учитель показує процес написання буквосполучень лл, мл на дошці, діти прописують їх у зошитах за пунктиром та самостійно.

6. Письмо слів з рядковою буквою л.

  • Гуляли ми з Лисичкою в лісі, збирали осіннє листячко... Раптом ви­йшли на берег невеличкої річки. А там стоїть дивна споруда з коле­сами, що безперервно повертаються водою.

  • Що це за споруда? — питає Лисичка.

  • Хто з вас може відповісти звіряткові? (Млин.)

  • Подивіться в прописах, як пишеться це слово.

  • Буквосполучення лей. ми вже писали. Потренуйтеся в написанні складу ли.. Яким тут є з'єднання літер? (Верхнє безвідривне.)

Учні один раз прописують склад лм. за пунктиром, а потім пишуть слово млин за зразком у зошитах.

  • На другому березі річки вже немає лісу. Там земля, на якій вирощу­ється хліб.

  • Як називається така земля? — запитує Лисичка. (Лан, поле, нива.)

  • Прочитайте, яке саме слово написано в зошиті. (Лани.) Напишіть його на рядку біля зразка тричі.




  1. Фізкультхвилинка.

  2. Розвиток мовлення учнів. Звуко-буквений аналіз слова.

— Подивіться на малюнок у верхній частині прописів (с. 37). Розка­жіть про лелеку, що тут зображений.

— Як ще називають цього птаха? (Бусол, чорногуз, бузько.)



  • До якої саме назви птаха накреслено схему слова біля малюнка?

  • Лисичка-першокласниця хоче дізнатися, чи знаєте ви, про що за­звичай запитують у лелеки. (Лелеко, лелеко, до осені далеко?)

  • Ось послухайте, як відповів птах на це запитання у вірші Л. Куліш-Зінькова:

— Лелеко, лелеко,

До осені далеко? —

Як замовкнуть жаби,

Як листя попада,

Тоді осінь настане,

Мені їсти не стане,

Полечу в теплий край,

На той рік дожидай.


9. Письмо слів із рядковою буквою л.

  • Лисичка говорить, що їй вже час повертатися додому. На прощання звірятко хоче пригостити вас лісовою ягодою.

  • Подивіться, як написано слово малина у прописах. Самостійно про­аналізуйте всі поєднання букв у слові й двічі запишіть його само­стійно на рядку біля зразка.

  • Спишіть рукописними літерами слова, надруковані на дошці.

лимони лава лиман луна

  • Яким із цих слів називається озеро поблизу моря, звичайно багате цілющими водами? (Лиман.)

  • Як називається відбиття звуку від якоїсь перешкоди; відгомін? (Луна.)

Каталог: Files -> downloadcenter
downloadcenter -> Здійснити контроль за дотриманням державних стандартів освіти
downloadcenter -> Сучасні здоров ’ язберігаючі технології в дошкільному навчальному закладі
downloadcenter -> Модель сформованості бібліотечно-бібліографічних умінь та навичок школярів
downloadcenter -> М. Тернопіль 2005 р. Методичний посібник
downloadcenter -> Профілактика шкідливих звичок серед дітей і підлітків
downloadcenter -> Уроки-дослідження з географії у 6 класі Вовчищовичі 2015
downloadcenter -> Домашнє завдання Німецька мова
downloadcenter -> Узагальнений висновок щодо результатів атестаційної експертизи Йосипівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – днз»
downloadcenter -> Коментар: поняття «публічна адміністрація» часто зустрічається у нормативно-правових актах України, дослідженнях науковців. Утім досі не сформовано єдиного підходу щодо визначення даного поняття
downloadcenter -> Доповідна записка «Про особливості реалізації нового змісту Державного стандарту початкової загальної освіти в 1-3 класах загальноосвітніх навчальних закладів»

Скачати 76.54 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка