Мета: поглибити знання школярів про життя і



Дата конвертації20.11.2018
Розмір4.83 Mb.
#65224
  • Мета: поглибити знання школярів про життя і творчість Л. Костенко, допомогти усвідомити ідейно-художню значимість, неповторність її поезій; дослідити різницю між матеріальним і духовним, розкрити духовне наповнення людини — її «крилатість», що проявляється індивідуально, звертаючи увагу на духовне багатство як найбільший скарб у її житті; розвивати вміння виразно читати поетичні твори, грамотно висловлювати свої думки, почуття, спостереження, робити висновки, логічно мислити, співставляти, узагальнювати; формувати світогляд, кругозір школярів; виховувати почуття поваги, пошани до людини, її творчих та індивідуальних здібностей, прищеплювати любов до мистецтва слова, високі моральні якості учням, прагнення духовно збагачуватися.
  • Ти знаєш, що ти людина?
  • Ти знаєш про це чи ні?
  • Усмішка твоя – єдина,
  • Мука твоя – єдина,
  • Очі твої – одні.
  • В. Симоненко
  • 1957 р. — перша збірка «Проміння землі».
  • 1958 р. — збірка «Вітрила».
  • 1961 р. — збірка «Мандрівка серця».
  • 1977 р. — збірка «Над берегами вічної ріки».
  • 1979 р. — роман у віршах «Маруся Чурай».
  • 1980 р. — збірка «Неповторність».
  • 1985 р. — Державна премія України ім. Т. Г. Шевченка.
  • 1994 р. — премія Франческо Петрарки.
  • 1998 р. — медаль Святого Володимира.
  • 2000 р. — стала першим лауреатом Міжна­родної літературно-мистецької премії ім. Олени Теліги.
  • Ліна Костенко з батьками
  • “Трипільський парк” у місті Ржищеві на Київщині
  • Літературний інститут, 1954рік.
  • ЖОВТЕНЬ 1963 РОКУ. У КОНФЕРЕНЦ-ЗАЛІ СПІЛКИ ПИСЬМЕННИКІВ УКРАЇНИ (зліва на право): МИКОЛА ВІНГРАНОВСЬКИЙ, ІВАН ДЗЮБА, ІВАН ДРАЧ, ІВАН СВІТЛИЧНИЙ, ЛІНА КОСТЕНКО, ЄВГЕН СВЕРСТЮК
  • Поезія…
  • Донька Ліни Костенко та польського письменника
  • Єжи-Яна Пахльовського
  • об каміння берегове... І нарешті по Одрі — темній, широкій — на останній крижині самотня чайка пливе. - Ти куди ж розігналась? Чи бува не до самого моря? Чайки держаться гурту, А ти відпливеш одна. А крижина тонка. А крижина майже прозора... Ну, а що, як її Підмиє вода весняна? Ну, а що, коли їй та удержать тебе несила? Затріщить і відломиться... Піде вода кругами... — Дивна людино! Я ж маю крила. Нащо крилатим ґрунт під ногами?
  • Диптих – два твори мистецтва, пов’язані одним задумом.
  • «Для мене той край найкращий, де виросли крила мої»
  • « Чайка на крижині»
  • «Крила»
  • Алегорія — це інакомовлення; наділення тварин, птахів, рослин, предметів рисами характеру людини. У ширшому розумінні алегорія — це спосіб двопланового художнього зображення, що ґрунтується на приховуванні реальних осіб, явищ і предметів під конкретними художніми образами з відповідними асоціаціями.
  • Метод «Асоціативний кущ»
  • Щирість до роботи
  • Щедрість на турботи
  • Чесність
  • Довір’я
  • Вірність у коханні
  • Людські крила
  • Пісні, надії, поезії, мрії
  • Правда
  • Щирість до роботи
  • Щедрість на турботи
  • Вічне поривання
  • Чесність
  • Довір’я
  • Вірність у коханні
  • Людські крила
  • Пісні, надії, поезії, мрії
  • Правда
  • Мужність
  • Щедрість
  • Відданість
  • Чесність
  • Щирість
  • Вірність
  • Людські крила
  • Чуйність
  • Правда
  • Метод «Мікрофон»
  • Пригадай, з чого Дедал виготовив крила для Ікра (грецька міфологія).
  • Чи погоджуєтеся ви з думкою, що люди, як і птахи, мають крила?
  • Чим відрізняються людські крила від пташиних? Як про це говориться у поезії?
  • Які крила повинна мати людина?
  • Коли говорять людині, що у неї виросли крила за плечима?
  • Що, на вашу думку, символізує крила?
  • Чому, на ваш погляд, Л. Костенко зазначає, що людина має крила?
  • Чим пояснити те, що, на думку поетеси, «... крилатим і ґрунту не треба»?
  • Які риси характеру Л. Костенко цінує в людині?
  • А чи має крила сама поетеса? Якщо так, то які? Власну думку обґрунтуйте.
  • Як, на вашу думку, мати крила людині — це обов'язок чи довільне бажання?
  • Чи є у вас крила? Якщо так, то з чого вони зроблені? Свою думку прокоментуйте.
  • Як би ви скористалися крилами, якщо мали б їх?
  • Яку людину вважають духовно багатою
  • Крила – символ духовності, багатства думки, емоційного піднесення, могутності, незалежності й впевненості.
  • Визначення художніх засобів
  • Як колись лютувала, стелила рядно ожеледиць.
  • Епітети
  • Крига буйно ломилась у відкриті двері протоки.
  • Метафора, персоніфікація
  • І, нарешті, по Одрі – темній, широкій – на останній крижині самотня чайка пливе
  •  
  • Метафора
  • Нащо крилатим грунт під ногами?
  • Землі немає,
  • то буде небо.
  • Риторичне питання
  • А крила має.
  • А крила має!
  • Повтор; анафора; окличне речення
  • Літературний диктант «Життя і творчість Л. Костенко»
  • Дата народження Л. Костенко.
  • В якому віці Ліна Костенко оселяється в Києві?
  • Через неординарний хист батько поетеси був...
  • Яку студію ще школяркою відвідувала Л. Костенко?
  • Навчальний заклад, по закінченні якого Ліна Василівна отримала вищу освіту
  • 3 1952—1956 рр. поетеса навчалася в...
  • Назва першої поетичної збірки Л. Костенко.
  • Найвищою цінністю у художніх роздумах Ліни Василівни є...
  • Книга, за яку Л. Костенко присуджено премію Франческа Петрарки.
  • В якому році поетеса стала першим лауреатом Міжнародної літературно-мистецької премії ім. Олени Теліги?
  • Яким поетом постала Л. Костенко у перших своїх книгах?
  • Твори, за які Ліна Василівна отримала Державну премію України ім. Т. Шевченка.
  • Конкурс «Знайка»
  • По вертикалі: 1. На думку Л. Костенко «... дівчата й чайки в далекому плаван­ні — це... 2. Річка, на якій можна було побачити, як ломається лід навесні. 3. Кораблі до причалів...
  • 4. Перша частина поеми 5. З чого зроблені крила людські?
  • 6. Назва портового міста. 7. Країна, в якій поетеса гостювала.
  • По вертикалі: 1. Місце перебування самотньої чайки.
  • Метод «Незакінчене речення»
  • На уроці я дізнався…
  • Я зрозумів…
  • Це потрібно мені для того…
  • Надалі я ставлю перед собою завдання…
  • Домашнє завдання :
  • 1. Вивчити вірш (на вибір), вміти його аналізувати.
  • 2. Підготувати усний міні-твір на тему: «Для чого людині крила?»

Каталог: attachments -> article -> 2668
article -> Методичні рекомендації до самостійної роботи з дисципліни «історія україни» для студентів окр «Молодший спеціаліст»
article -> Основи теорії літератури
article -> До листа Міністерства освіти і науки України від 17. 08. 2016р. №1/9-437
article -> План роботи методичного об’єднання вчителів-предметників суспільно-гуманітарних наук на 2015/2016 навчальний рік
article -> План роботи методичного осередку вчителів-предметників природничо-математичних наук на 2015/2016 навчальний рік
article -> Рішення щодо оцінювання навчальних досягнень учнів курсів за вибором приймається навчальним закладом
article -> Получение патента на полезную модель
2668 -> Тема: Л. Костенко. «Чайка на крижині»,


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка