кваліфікований робітник, який займається будь - яким ремеслом;
керівник окремої спеціальної ділянки певного виробництва ;
спеціаліст , який досяг високого вміння , майстерності в певній галузі ;
ремісник , який виготовив шедевр ;
досвідчена в якійсь справі людина ;
ступінь , ранг члена масонської ложі ;
вчитель – самоучка , який навчав читанню та письму ( в Російській державі ХІУ – ХІХ ст.)
Сучасний тлумачний словник російської мови Т.Ф. Єфремової
МАЙСТЕР – КЛАС - ЦЕ …
Форма взаємообміну досвідом між педагогами , обмін майстерністю , незвичайним досвідом
Форма презентації передового педагогічного досвіду
Педагогічна технологія , що спирається та використовує ті засоби та цілі , які вважаються найважливішими
Технологія , спрямована на « занурення » учасників в процес пошуку , пізнання та самопізнання
ІНТЕРАКТИВ (АНГЛ.) INTER – ВЗАЄМНИЙ ; ACT – ДІЯ.
ІНТЕРАКТИВНЕ НАВЧАННЯ – особлива форма організації навчальної діяльності , яка має конкретну мету – створити комфортні умови навчання , за яких кожен його учасник відчуває свою значимість та інтелектуальну спроможність
вчися бачити й поважати в кожній людині особистість ;
вчися бачити в собі недоліки та пробачати їх іншим ;
бути чесними в думках , не робити поганого словом ;
ділитися своєю педагогічною майстерністю ;
вчитися радіти успіхам своїх колег ;
не дозволяти собі поганого настрою ;
максимально використовувати свої сили та можливості в роботі ;
підвищувати свій інтелект та культурний рівень ;
підвищувати рівень психологічних знань ;
бути зразком вчителя – творца ;
бути цілеспрямованим на шляху до професійної майстерності .
ВІН АРТИСТ, АЛЕ ЙОГО СЛУХАЧІ Й ГЛЯДАЧІ НЕ АПЛОДУЮТЬ ЙОМУ. ВІН – СКУЛЬПТОР, АЛЕ ЙОГО ПРАЦІ НІХТО НЕ БАЧИТЬ. ВІН – ЛІКАР, АЛЕ ЙОГО ПАЦІЄНТИ РІДКО ВІДДЯЧУЮТЬ ЙОМУ ЗА ЛІКУВАННЯ Й ДАЛЕКО НЕЗАВЖДИ ХОЧУТЬ ЛІКУВАТИСЯ. ДЕ Ж УЗЯТИ ЙОМУ СИЛИ ДЛЯ ПОВСЯКДЕННОГО НАТХНЕННЯ? ТІЛЬКИ В САМОМУ СОБІ… С.СОЛОВЕЙЧИК
Підготувала вчитель історії Красноармійського навчально – виховного комплексу
Актуалізація опорних знань, умінь та уявлень учнів або підготовка до сприйняття нової теми (1-3).
Мотивація навчальної діяльності (2-3).
Оголошення теми, представлення її змісту та очікуваних результатів (3-4).
Вивчення нового матеріалу (первинне сприйняття)(5-7).
Осмислення знань і умінь (5-7).
Систематизація й узагальнення нових знань і умінь на перетворюючому та творчому рівнях (5-7).
Підведення підсумків уроку (5).
Інструктаж домашнього завдання (2-4).
Перевірка знань і умінь(3-5)
Організаційний момент (1-2).
ЗОВНІШНЯ СТОРОНА :
ПІДГОТОВКА РОБОЧОГО МІСЦЯ
ВІТАННЯ
ПЕРЕВІРКА ВІДСУТНІХ
ПСИХОЛОГІЧНА,ПРАКТИЧНА ПІДГОТОВКА УЧНІВ ДО НАВЧАЛЬНОЇ РОБОТИ
Актуалізація опорних знань, умінь та уявлень учнів або підготовка до сприйняття нової теми (1-3).
коротка вступна бесіда, постановка проблемного завдання для активізації отриманих знань і сформованих вмінь:
перегляд тексту підручника
стисла інформація вчителя
повторення прийомів навчальної роботи
завдання на застосування вмінь
А) Робота з сигнальними картками : «+» чи «-»
А) Робота з сигнальними картками : «+» чи «-»
1)Македонія була розташована на півночі Балканського півострова (+)
2)Македонія зміцніла у У ст. до н.е.(- , ІУ)
3)Найбільшої могутності Македонія досягла за царя Філіппа ІІ (+)
4)« Македонська фаланга » – довгий спис завдовжки 6 метрів (- , стрій солдатів , вишикуваних у 16 рядів і озброєних довгими списами – сарисами )
5)Маючи сильну армію , Філіпп почав завойовувати Грецію , яка була ослаблена греко-перськими війнами (- , Пелопоннеською – 431-404 рр. до н.е. )
6)У ІУ ст. до н.е. грецькі поліси втрачають свою державну незалежність (+)
7)Місто Афіни єдиним фронтом виступило проти армії македонян (-)
8)Філіппіки – гнівні і сміливі промови , спрямовані проти царя Філіпа (+)
9)У 338 р. до н.е. біля міста Херонеї Філіпп переміг армію м. Афін (+)
10)Македонський цар Філіпп вирішив розпочати війну з Ізраїльсько –Іудейською державою , щоб помститися за кривди , завдані грекам (- , Персією )
11)Учителем молодого Александра був грецький учений Аристотель
(+)
12.Імперія - ?
Б) Самооцінка
Б) Самооцінка
Прізвище, ім’я учня_________________
Мотивація навчальної діяльності (2-3).
Мета – сфокусувати увагу учнів на проблемі і викликати інтерес до обговорюваної теми , налаштувати суб'єкт навчання на ефективний процес пізнання , викликати зацікавленість, усвідомлення, що і для чого він зараз буде робити:
Вивчення нового матеріалу (первинне сприйняття)(5-7)
Робота вчителя спрямована на оволодіння учнями нових знань та умінь, на реалізацію закладеного в них виховного та розвиваючого потенціалу:
розповідь вчителя(словесне навчання)
отримання знань в результаті аналізу ілюстрацій, навчальних картин, технічних засобів навчання(наочне навчання)
читання підручника, робота з картою, аналіз документів(практичне навчання0
надання учням алгоритму діяльності ( пам'ятка )
Сьогодні на уроці нами буде здійснено подорож по містах та територіях, де пройшов маршрут походу кращої в той час македонськой армії. В поході нас супроводжуватимуть екскурсоводи , хроністи, які будуть записувати хід історичних подій , картографи , що допоможуть нам пройти складними шляхами Східного похода царя Александра та портретисти, що спробують за цей короткий час намалювати нам образ цієї великої людини ( на допомогу їм на кожній парті є вислови Александра Македонського). І те , як вони впораються з цією роботою, в більшій мірі буде залежати від вас . Крім того , за вашою роботою на уроці буде слідкувати експертна служба , яка в кінці уроку й спробує її ( роботу ) оцінити . На кожній парті є додатковий матеріал : словнички , контурні карти , атласи та короткі вислови Александра Македонського що , допоможуть нам у роботі .
Сьогодні на уроці нами буде здійснено подорож по містах та територіях, де пройшов маршрут походу кращої в той час македонськой армії. В поході нас супроводжуватимуть екскурсоводи , хроністи, які будуть записувати хід історичних подій , картографи , що допоможуть нам пройти складними шляхами Східного похода царя Александра та портретисти, що спробують за цей короткий час намалювати нам образ цієї великої людини ( на допомогу їм на кожній парті є вислови Александра Македонського). І те , як вони впораються з цією роботою, в більшій мірі буде залежати від вас . Крім того , за вашою роботою на уроці буде слідкувати експертна служба , яка в кінці уроку й спробує її ( роботу ) оцінити . На кожній парті є додатковий матеріал : словнички , контурні карти , атласи та короткі вислови Александра Македонського що , допоможуть нам у роботі .
Македонського царя Александра — на відміну від багатьох інших властителів — було не лише прозвано Великим. Масштаби його завоювань, що включали землі, які простягалися від півострова Пелопоннес до Каспійського моря та від Лівійської пустелі до Індії й були здійснені за короткий час -приблизно 10 років ) , справили на сучасників й нащадків сильне враження та зробили його героєм багато чисельних легенд й міфів.
Македонського царя Александра — на відміну від багатьох інших властителів — було не лише прозвано Великим. Масштаби його завоювань, що включали землі, які простягалися від півострова Пелопоннес до Каспійського моря та від Лівійської пустелі до Індії й були здійснені за короткий час -приблизно 10 років ) , справили на сучасників й нащадків сильне враження та зробили його героєм багато чисельних легенд й міфів.
Багато з того, що в них розповідається — правда, багато — прикрашено, дещо — просто вигадка , однак все це дає людям уяву про непереможного полководця , мудрого правителя , гостру на розум людину.
Учні класу отримали упереджувальне завдання : ознайомитися з текстом параграфа 40 , знайти додаткову інформацію щодо життя Александра Македонського .
Учні класу отримали упереджувальне завдання : ознайомитися з текстом параграфа 40 , знайти додаткову інформацію щодо життя Александра Македонського .
Урок побудуємо таким чином :
1) виступ екскурсоводів ( робота з
картами – схемами на дошці та контурними
картами
2) синхронно з ними будуть працювати
хроністи та портретисти ;
3) підсумок уроку підведуть експерти
Осмислення знань і умінь (5-7).
Мета – відновлення в пам'яті та усвідомлення теоретичних прийомів уроку , відпрацьовування нових прийомів навчальної роботи
фронтальна бесіда з основних моментів навчальної теми
картографічні, хронологічні задачі
тести
тренувальні вправи за зразками під керівництвом вчителя
творчі роботи
робота з підручником
Систематизація й узагальнення нових знань і умінь на перетворюючому та творчому рівнях (5-7).
Зміст – розв'язання пізнавальних ( проблемних) задач, де учні отримують можливість застосувати нові знання й уміння, визначитися з власним відношенням до досліджуваних фактів, сформулювати власні висновки:
тести з вільними відповідями
групові звіти про роботу
Підведення підсумків уроку (5).
Функції підсумкового етапу( уявний мікрофон, фронтальна бесіда, обмін думок в парах ):