Методична розробка практичного заняття з фізики з використанням ікт на тему



Скачати 315.5 Kb.
Сторінка1/2
Дата конвертації11.03.2019
Розмір315.5 Kb.
  1   2
Методична розробка практичного заняття з фізики з використанням ІКТ на тему» Основне рівняння МКТ. Рівняння стану газу. Ізопроцеси»

Тип заняття: практичне заняття

Мета:

Дидактична:

Сприяти глибшому розумінню понять, що характеризують основне рівняння МКТ, ізопроцеси;

Удосконалювати навички розв'язування задач різного типу.

Розвиваюча:Розвивати уяву, пам'ять, логічне мислення, вміння порівнювати, виявляти закономірності, узагальнювати; Розвивати творчі здібності, ініціативу.

Виховна:Виховувати пізнавальний інтерес до предмету.

Обладнання: мультимедійні засоби, комп′ютерна презентація, склянка, блюдце з водою.

Міжпредметні зв’язки: математика, хімія, інформатика

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Оголошення теми і мети уроку.



Інтерактивна гра. Криголам,,Промінчик сонця”

    Інструктаж.

Сьогодні ми будемо вчитись виробляти в собі гнучкість мислення, тому нам не завадить,,прочистити” наш мозок. Заплющіть очі. Уявіть собі, що тоненький промінчик сонця пробився крізь вікно, увійшов в одне ваше вухо і вийшов з іншого. Він натягнувся, як золота ниточка об дротик. Візьміть двома руками його кінчики, що виглядають із ваших вух і рухайте промінчик вліво – вправо швидко-швидко.

ІІ. Усне фронтальне опитування:

На лекційному занятті ми познайомилися з новим розділом фізики – молекулярною фізикою. Також отримали теоретичні знання про молекулярно – кінетичну теорію, будову речовини, основні параметри що описують стан термодинамічної системи. Ми вивели основне рівняння МКТ, рівняння стану ідеального газу, та визначили що таке ізопроцеси та газові закони. На сьогоднішньому занятті ми застосуємо на практиці отримані теоретичні знання і навчимося розв′язувати різні типи задач.

У фізиці, як і інших науках, відбувається з часом дивовижний процес. Багато чого з того, що зараз можна викласти коротко і ясно кілька десятиліть (століть) назад з'являлося як нові істини, з великими труднощами сприймалися людиною.

З часом досвід людини змушує прийняти нові ідеї і звикнути до них, а звикнувши, почати використовувати їх у практичній діяльності, як цілком зрозумілі і деколи тривіальні.

Приблизно також і йшла з вивченням газу. Стародавні вчені вважали газ невловимою формою тіла, що був чимось середнім між речовиною і духом. Але такий погляд існував до тих пір, поки в XVII столітті Торрічеллі і Паскаль показали, що повітря має вагу.

З тих пір фізика почала вивчати властивості газів.

Гази відіграють важливу роль у природі і техніці. Земля оточена газовою оболонкою. Шини автомобілів заповнюються газом (повітрям)

Саме гази, розширюючись, виштовхують кулю з рушниці і снаряд з гармати. Гази обертають турбіни, штовхають поршні у двигунах (студенти наводять приклади). У всіх випадках відбувається зміна стану газу. Тому потрібно знати до чого призведе та чи інша зміна стану газу та кількісно показати ці зміни. Але перед тим, як ми почнемо розв′язувати задачі, коротко пригадаємо основні теоретичні положення.



Усне фронтальне опитування з використанням різних видів тестів: Метод «Мікрофон»

Інструктаж:

говорити має тільки той, у кого “символічний” мікрофон;

подані відповіді не коментуються і не оцінюються;

коли хтось висловлюється, інші не мають права перебивати, щось говорити, викрикувати з місця.



  1. Виберіть правильну відповідь. Якщо у мікроскоп подивитися на маленькі краплинки жиру в розбавленому молоці, можна помітити, що вони рухаються…

А).. В різних напрямках з різними за значеннями швидкостями.

Б).. В різних напрямках з однаковими за значеннями швидкостями

В)…в одному напрямку з різними за значеннями швидкостями

Г).. В одному напрямку з однаковими за значенням швидкостями.



2. Доповніть твердження: Основними положеннями молекулярно – кінетичної теорії є

  1. Речовина складається з частинок (атомів чи молекул)

  2. Частинки…….

  3. Частинки взаємодіють між собою

3. Про яке явище йдеться у наступному відеоролику?(додається в презентації до заняття)

А) дифузія

Б) осмос

В)броунівський рух



4. Газ, молекули якого вважаються матеріальними точками і взаємодіють між собою та стінками посудини тільки пружно називають ідеальним газом.

Чи правильне це твердження? ( вказати відповіді - так або ні)

5.Виберіть зайву відповідь: До макроскопічних параметрів (величин, які характеризують термодинамічну систему в цілому) належать:

А) об’єм


Б) тиск

В) температура

Г)швидкість молекули

6.Поставте у відповідність твердження:


А)Гази( газоподібні тіла)

Б) Рідини

В) Тверді тіла

1.Не зберігають форму, мало стисливі, зберігають об’єм.

2. Не зберігають ні форми ні об’єму.

3. Зберігають і форму і об’єм




7. Величина, яка показує кількість молекул в одиниці обєму називається:

А) Тиском

Б) Температурою

В) Концентрацією



8

. Вкажіть правильний запис основного рівняння молекулярно – кінетичної теорії (МКТ):




9. Вказати у кельвінах наступні значення температур:

37?С=…..К

100?С=….К

105?С=….К



10 Рівняння, яке повязує три макроскопічні параметри – тиск, обєм та температуру для даної маси газу називають….

А)….основним рівнянням молекулярно- кінетичної теорії (МКТ)

Б)…..рівнянням стану ідеального газу

В)…..законом Авогадро



11. Записуючи рівняння ідеального газу, студент пропустив одну величину 

Яка це величина?

А) маса


Б) температура

В) універсальна газова стала



12.Твердження «так- ні»

А) При ізотермічному процесі залишається сталим об’єм.

Б) Графіком ізохорного процесу є ізотерма

В) Ізобарному процесу відповідає газовий закон Гей - Люссака.



13. Поставити у відповідність формулу ізопроцесу:

14. Дано графіки процесів в різних системах координат:



Знайти у всіх трьох системах координат

А) ізотерми

Б) ізохори

В) ізобари


Каталог: doc -> files -> news -> 482
news -> Учнівська конференція «Чорнобиль – біль і трагедія України» Мета
news -> План-конспект бінарного заняття гуртка „Mit Spa? (музичне виховання + німецька мова) 7 клас
news -> Чарівний олівець
news -> Програм а література ( російська та зарубіжна) для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою
482 -> Крапочки божої корівки у чому їх секрет? Навіщо сонечку таке яскраве вбрання?
482 -> Урок алгебри з використанням ікт та програмного засобу Gran-2D
482 -> План-конспект уроку-позакласного заходу з англійської мови старшого вчителя англійської мови Войтюк Лілії Святославівни
482 -> Усі знання виростають з одного коріння – з навколишньої дійсності, а тому й повинні навчатися у зв

Скачати 315.5 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка