Методичні рекомендації 1 група Структура власного висловлення 2 група Мовні кліше у власному висловленні



Дата конвертації22.11.2018
Розмір1.77 Mb.
#66035

Практична робота

  • Практична робота № 1
  • Як правильно написати власне висловлення
  • Створити методичні рекомендації
  • 1 група Структура власного висловлення
  • 2 група Мовні кліше у власному висловленні
  •  
  • 3 група Варіантність формулювання тези
  • Теза
  • Аргументи
  • Приклад із літератури чи інших видів мистецтва
  • Структура власного висловлення
  • Висновок
  • Приклад з історії, суспільно-політичного чи власного життя
  • Логічність зв’язку

Оцінювання структури

Спеціальні слова й вирази у власному висловленні

Варіативність формулювання тези

  • Теза сформульована в темі твору
  • Вирішити: чи погоджуєтеся з тезою, чи спростовуєте її
  • Уважно прочитати й осмислити назву твору
  • Спробувати переформулювати тезу своїми словами.
  • Потрібно цінувати те, що маєш, а не те, про що мрієш
  • Із думкою, запропонованою в назві твору, я цілком згоден. Вважаю, що людина повинна цінувати те реальне й близьке, що вона має й що її оточує, а не жити примарними мріями.
  • Я не можу погодитися з тезою, запропонованою для роздуму. На мою думку, лише з мрією людське життя набуває снаги й повноти.
  • До майбутнього ми йдемо, озираючись на минуле.
  • Ніщо не звеселяє душу людини так, як споріднена праця.
  • Ми – це не безліч стандартних “Я”, а безліч всесвітів різних.
  • Без ядра горіх ніщо, так само, як і людина без серця.
  • Тема твору – дилема (вибір із двох варіантів)
  • Стати на бік однієї з частин дилеми (найлегше й найочевидніше)
  • Запропонувати свій (третій) варіант
  • Об’єднати дві точки зору
  • Що визначить подальшу долю людства – віра в силу людського розуму загалом чи віра в окрему особистість
  • “Я переконана, що ні людський розум загалом, ні окрема особистість не здатні визначити майбутнє (як і минуле, і сучасне) людства – усе в руках Божих”
  • “Людська спільнота складається з одиниць. Це означає, що індивідуальні риси зокрема й розум кожного – важливі. Я вважаю, що віра в окрему особистість як складник колективного розуму – оптимальний шлях до розвитку людства”
  • “Не варто протиставляти ці дві точки зору. Мені здається, вони обидві містять раціональне зерно”
  • Сміливість – це успадкована риса чи її можна виховати
  • Тема твору – запитання, отже, тезу потрібно сформулювати самому
  • Чи погоджуєтеся Ви з думкою про те, що …
  • ТАК НІ
  • Запитання відкрите
  • (воно не містить відповіді й не натякає на неї)
  • Виявити справжню самостійність мислення й сформулювати власну тезу
  • Що таке покликання?
  • На мою думку, покликання – це справа, без якої ти не можеш жити. Ти розумієш, що знайшов себе, своє призначення, сенс життя врешті-решт. Таке відчуття, я впевнений, може дати людині лише робота за покликанням.
  • Що таке … ?
  • 1 речення – сказати про складність запропонованого для роздуму поняття або про його різне сприйняття людьми, або про його загальновизнане значення.
  • 2 речення – про своє власне розуміння.
  • Що таке кохання?
  • Що таке совість?
  • Що таке милосердя?
  • Тема твору – речення описового характеру,
  • у якому немає сформульованої тези
  • Що таке дружба?
  • Дружба в моєму житті
  • Дружба в житті кожної людини посідає важливе місце. І я не виняток: друзі допомагають мені відчувати себе потрібним, підтримують у різних життєвих ситуаціях
  • Звичаї та традиції
  • Яке значення мають народні звичаї та традиції в нашому житті? Чи важливі вони в комп’ютеризованій культурі ХХІ століття? Я вважаю, що так. Чим краще ти знаєш народні звичаї, обряди, традиції, тим більше усвідомлюєш зв’язок із рідним народом
  • Алгоритм формулювання аргументів
  • Уважно перечитай сформульовану тезу.
  • Виріши, які думки (мінімум дві) можуть довести істинність нашої тези.
  • Сформулюй їх, чітко виокремивши.
  • Перевір, чи вони справді аргументують тезу.
  • Не забувай про обов’язкові вирази, потрібні для аргументації думки
  • План дій для наведення прикладів
  • Уважно перечитай сформульовану тезу й аргументи.
  • Вибери приклади з літератури та з історії чи власного життя.
  • Приклади подавай стисло, не переказуй змісту твору, не аналізуй докладно образи.
  • Перевір, чи приклади справді стосуються тези та аргументів.
  • Не забувай про обов’язкові вирази, потрібні для наведення прикладів
  • Компактність
  • Не уточнюй висунуту тезу
  • Висновок

План дій для наведення висновку

Організація роботи на уроці

  • Практична робота № 2
  • Особливості оцінювання власного висловлення
  • Аналіз власного висловлення (зміст)
  • Ознайомити з еталонним оцінюванням прикладів власного висловлення.
  • Оцінювання змісту та мовленнєвого оформлення прикладів власного висловлення
  •  
  • Краса врятує світ
  • Тема, запропонована для роздуму, дуже цікава. На мою думку, в цих словах скрита велика надія, віра в те, що настане час, коли краса людських почуттів переможе і оволодіє світом, в якому зараз панують такі почуття, як недовіра, зневага, байдужість, жадність. Я, як і Ф. Достоєвський щиро вірю в це, сподіваюсь. Я розумію, що це буде можливо, тільки якщо кожна людина на планеті буде від себе вимагати удосконалення.
  • Спробую довести свою думку методом від протилежного. Давайте озернемося й подивимося на нашу країну. Ми всі свідки політичної та економічної криз, які тягнуть Україну вниз. Причиною всім цим проблем є недовіра людей один одному; невміння поступитися своїми позиціями, заради розквіту держави; ненажерливість людей, які збільшують свої капітали за рахунок грошей бідних і середніх класів суспільства.
  • Що ж, як не краса людських почуттів, взаєморозуміння може вивести країну з цього стану?
  • Скарбниця світової літератури дає багато прикладів краси. Силу кохання описує в своєму творі “Тигролови”
  • І. Багряний. Коханню Наталки і Григорія ніщо не може бути на перешкоді. Говорячи про красу почуттів, не можна не згадати О.Пушкіна. У його повісті “Капітанська дочка” коханню головних героїв не може перешкодити навіть Громадянська війна. Кохання все перемогає.
  • Історія теж багата на приклади з цієї теми. Сила волі, небайдужість до долі своєї країни, почуття справедливості прокинулися в людях в 1980-1990 роках в східноєвропейських країнах, які повстали проти тоталітарного режиму СРСР.
  • Отже, можно прийти до висновку, що перед красою людських почуттів ніхто не може встояти. Рано чи пізно добро переможе. Як я вже казала, я сподіваюсь, що краса врятує світ. І якщо кожна людина буде цього бажати, чекати, це стане реальністю.
  • Краса врятує світ
  • Тема, запропонована для роздуму, дуже цікава. На мою думку, в цих словах скрита (Л) велика надія, віра в те, що настане час, коли краса людських почуттів переможе і (Ст) оволодіє світом, в (Ст) якому зараз панують такі почуття (Л), як недовіра, зневага, байдужість, жадність (Л). Я, як і Ф. Достоєвський _ (V) щиро вірю в це, сподіваюсь (Г). Я розумію, що це буде можливо, тільки якщо кожна людина на планеті буде від себе вимагати удосконалення (Ст).
  • Спробую довести свою думку методом від протилежного. Давайте (Г) озернемося (І) й подивимося на нашу країну. Ми всі свідки політичної та економічної криз, які тягнуть Україну вниз. Причиною всім цим (Г) проблем є недовіра людей один одному (Г); невміння поступитися своїми позиціями (Г) , (V)заради розквіту держави; ненажерливість людей, які збільшують свої капітали за рахунок грошей бідних і середніх класів суспільства.
  • Що ж, як не краса людських почуттів, взаєморозуміння (V) може вивести країну з цього стану?
  • Скарбниця світової літератури дає багато прикладів краси. Силу кохання описує в (Ст) своєму творі “Тигролови”
  • І. Багряний. Коханню Наталки і (Ст) Григорія ніщо не може бути на перешкоді. Говорячи про красу почуттів, не можна не згадати О. Пушкіна. У його повісті “Капітанська дочка” коханню головних героїв не може перешкодити (Л) навіть Громадянська війна (І). Кохання все перемогає (І).
  • Історія теж багата на приклади з (Ст) цієї теми. Сила волі, небайдужість до долі своєї країни, почуття справедливості прокинулися в людях в 1980-1990 роках в східноєвропейських (Ст) країнах, які повстали проти тоталітарного режиму СРСР.
  • Отже, можно (І) прийти до висновку, що перед красою людських почуттів ніхто не може встояти (Г). Рано чи пізно добро переможе. Як я вже казала, я сподіваюсь, що краса врятує світ. І якщо кожна людина буде цього бажати, чекати, це стане реальністю.
  • 2006 Прочитайте тлумачення значення слова відповідальність.
  • Відповідальність – це покладений на когось або взятий на себе обов’язок відповідати за
  • певну ділянку роботи, справу, за чиїсь дії, вчинки, слова.
  • Висловте міркування з приводу того, що означає відповідати за себе та що означає відповідати за інших.
  •  
  • 2007 Складіть і запишіть роздум про те, що таке покликання.
  •  
  • 2008 Підтримайте або спростуйте думку:
  • «До майбутнього ми йдемо, озираючись на минуле»
  •  
  • 2009 Підтримайте або спростуйте думку, висловлену Г.С. Сковородою: «Багатством живиться лише тіло. А душу звеселяє споріднена праця».
  • 2010 Підтримайте або спростуйте думку:
  • «Без ядра горіх ніщо, так само, як і людина без серця».
  • 2011 (І сесія) Підтримайте або спростуйте думку: «Будь-яка проблема – це можливість стати кращим».
  •  
  • 2012 (ІІ сесія) Людина щосекунди змінює свою планету, утверджується на ній.
  • Прагнучи підкорити природу, ми не маємо часу замислитися про доцільність володарювання над нею. Чи потрібно людині шукати відповідь на питання про доцільність підкорення природи й володарювання над нею?
  • Викладіть Ваш погляд на цю проблему.
  • 2012 (І сесія) Добро завжди має перемагати – це ми знаємо з дитинства. Але ж відомо, що будь-яка перемога пов’язана з певним насильством. Як добро має перемагати в нашому недоброму світі? Викладіть Ваш погляд на цю проблему.
  • «Без ядра горіх ніщо, так само, як і людина без серця».
  •  
  • «Не шукай щастя за морями»
  •  
  • «Навіщо людині патріотизм»
  •  
  •  
  •  
  •  
  • 2013 (І сесія) Прочитайте наведений текст.
  • Понад століття тому Іван Франко писав:
  • Книги - морська глибина, 
  • Хто в них пірне аж до дна,
  • Той, хоч і труду мав досить,
  • Дивнії перли виносить.
  • Багато хто переконаний, що книги відіграють важливу роль у формуванні особистості, її духовному становленні. Інші ж твердять, що сьогодні можна легко обійтися взагалі без книжок.
  • Чи збереглося значення книги в нашому інформаційному суспільстві?
  • Викладіть Ваш погляд на цю проблему.
  •  
  • 2013 (ІІ сесія) Прислів’я мовить: «Моя хата скраю – нічого не знаю». Дехто вважає, що можна жити, не переймаючись чужими клопотами, суспільними проблемами, а віддавши себе служінню сім’ї, дбаючи про благополуччя своїх близьких і рідних. Багато ж хто переконаний, що повноцінним є життя з турботою про інших.
  • Як має ставитися до цього людина, прагнучи до щасливо життя?
  • Викладіть Ваш погляд на цю проблему.
  • Підтримайте або спростуйте думку:
  • Практична робота № 3
  • Проаналізувати та створити тестові завдання
  • Вибудувати алгоритм виконання тестових завдань
  • 1 група ВОВ (мова)
  • 2 група ВВ (мова)
  • 3 група ВОВ (література)
  • 4 група ВВ (література)

Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка