Методичні рекомендації для учнів та їхніх батьків з метою найкращого засвоєння відповідних предметів і курсів, підвищення культури навчальної праці, дотримання режиму праці й відпочинку
Положення про методичне об'єднання вчителів-предметників
Методичне об'єднання вчителів-предметників є важливим структурним підрозділом науково-методичної служби школи, воно веде методичну роботу з предметів, організує позакласну діяльність учнів.
Робота методичного об'єднання будується відповідно до вимог стратегічних документів школи та даного положення.
Методичне об'єднання:
проводить проблемний аналіз результатів освітнього процесу;
вносить пропозиції зі зміни змісту та структури обов'язкових навчальних курсів, їх навчально-методичного забезпечення, з коректування вимог до мінімального обсягу та змісту навчальних курсів;
проводить первісну експертизу істотних змін, внесених викладачами в навчальні програми, що забезпечують засвоєння учнями вимог державних освітніх стандартів;
вносить пропозиції з організації та змісту атестації педагогів;
вносить пропозиції з організації та змісту досліджень, орієнтованих на поліпшення освоєння учнями навчального матеріалу відповідно до державних освітніх стандартів;
приймає рішення про підготовку методичних рекомендацій на допомогу вчителям, організує їх розробку й освоєння;
розробляє методичні рекомендації для учнів та їхніх батьків з метою
найкращого засвоєння відповідних предметів і курсів, підвищення культури навчальної праці, дотримання режиму праці й відпочинку;
найкращого засвоєння відповідних предметів і курсів, підвищення культури навчальної праці, дотримання режиму праці й відпочинку;
організує роботу методичних семінарів для малодосвідчених учителів-початківців.
Методичне об'єднання узгоджує свою діяльність із відповідними кафедрами в особі їхніх завідувачів. У своїй роботі методичні об'єднання підзвітні педагогічній раді.
Методичне об'єднання має право:
висувати пропозиції про поліпшення навчального процесу у школі;
звертатися за консультаціями з проблеми навчання й навчальної діяльності учнів до заступників директора школи з науково-методичної, навчально-виховної роботи, до завідувачів кафедр;
порушувати питання про заохочення своїх членів за успіхи в роботі, активну участь в інноваційній діяльності;
готувати свої пропозиції при проведенні атестації вчителів;
порушувати питання публікації матеріалів про кращий досвід, накопичений у рамках методичного об'єднання;
рекомендувати своїм учасникам різні форми підвищення кваліфікації за межами школи.
Положення про методичне об'єднання вчителів-предметників
Склад районного методичного об‘єднання вчителів суспільствознавчих дисциплін
В.В.Бутко – керівник районного методичного об‘єднання вчителів суспільствознавчих дисциплін;
освіта - вища , закінчила Ніжинський державний педагогічний університет ім. М.Гоголя за спеціальністю
“ Педагогіка і методика середньої освіти. Історія ”;
учитель вищої кваліфікаційної категорії, старший вчитель.
Г.М. Бабич
освіта – вища, закінчила Полтавський державний педагогічний університет
ім.В.Г.Короленка;
учитель вищої кваліфікаційної категорії,
старший вчитель.
О.М. Бражник
освіта – вища, закінчила
Полтавський державний педагогічний університет
ім.В.Г.Короленка;
учитель вищої кваліфікаційної категорії,
старший вчитель.
Науково - методична проблема
Науково - методична проблема
районного методичного об'єднання
вчителів суспільствознавчих дисциплін
Використання форм і методів сучасних технологій в організації навчальної діяльності учнів на уроках суспільствознавчих дисциплін, з метою розвитку особистості відповідно до її потенційних можливостей.
Завдання
районного методичного об‘єднання вчителів суспільствознавчих дисциплін:
знайомство з нормативною та методичною документацією з питань освіти, інформатизації, комп’ютеризації, викладання шкільного курсу історії та правознавства;
Тематика засідання: Результативність роботи вчителя - ефективність діяльності районного методичного об'єднання вчителів суспільствознавчих дисциплін.
1.Підсумки роботи районного методичного об'єднання вчителів суспільствознавчих дисциплін за 2015/2016 навчальний рік.
2.Моніторинг дослідження якості знань учнів та участі в олімпіадах,конкурсах, турнірах за 2015/2016 навчальний рік.
3. Складання плану роботи районного методичного об'єднання вчителів суспільствознавчих дисциплін на 2016/2017 навчальний рік.
Особливості вивчення базових дисциплін
у загальноосвітніх навчальних закладах
у 2015/2016 навчальному році
Навчальні програми зі змінами розміщено на сайті (http://iitzo.gov.ua/serednya-osvita-navchalni-prohramy/).
Переліках навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, розміщених на офіційному веб-сайті Міністерства (www.mon.gov.ua).
Тексти методичних рекомендацій розміщені на сайті МОН (http://old.mon.gov.ua/ua/often-requested/methodical-recommendations)
Історія
У 2015/2016 навчальному році одночасно будуть чинними дві програми для учнів 5 класів: «Історія України. Вступ до історії» (К.: Перун, 2005) та «Історія України (Вступ до історії) (К.: Видавничий дім «Освіта», 2013). Відповідно вчителі, які працюватимуть за програмою 2005 р., можуть користуватись підручниками, що вийшли друком у 2010 році. Учителі, які оберуть програму 2013 р., – підручниками, що вийшли друком у 2013 році.
Чинною для учнів 6 класів є програма «Інтегрований курс («Всесвітня історія. Історія України», (К.: Видавничий дім «Освіта». 2013), а для учнів 7 класів - оновлена програма. Учні 8 - 9 класів навчатимуться за програмою «Історія України. Всесвітня історія. 5–9 класи» (К., Перун, 2005).
Для 10-11 класів використовуються програми зі змінами, внесеними у 2014 році та розміщеними на сайті Міністерства. Академічний рівень та рівень стандарту: програми «Історія України. 10-11 класи» (52 години на рік, 1,5 години на тиждень); для класів історичного профілю: програми «Історія України. 10-11 класи» (140 годин на рік, 4 години на тиждень).
Для 10-11 класів використовуються програми зі змінами, внесеними у 2014 році та розміщеними на сайті Міністерства. Академічний рівень та рівень стандарту: програми «Історія України. 10-11 класи» (52 години на рік, 1,5 години на тиждень); для класів історичного профілю: програми «Історія України. 10-11 класи» (140 годин на рік, 4 години на тиждень).
Для вивчення всесвітньої історії чинними є програми «Всесвітня історія. 10 - 11 класи (рівень стандарту/академічний рівень)». Програма розрахована на 35 годин на рік (1 година на тиждень). Для класів історичного профілю чинною є програма зі всесвітньої історії, що розрахована на 3 тижневі години (105 годин на рік) (К.: Поліграфкнига, 2010).
У новій редакції програми з історії України для 7 класу змінено назви розділів. Так розділ І. «Виникнення та становлення Київської Русі» змінено на «Виникнення та становлення Русі-України». Відповідно по тексту термін «Київська Русь» замінено на «Русь-Україна». Також зазнали змін назви і текст ІІ і ІІІ розділів.
У новій редакції програми з історії України для 7 класу змінено назви розділів. Так розділ І. «Виникнення та становлення Київської Русі» змінено на «Виникнення та становлення Русі-України». Відповідно по тексту термін «Київська Русь» замінено на «Русь-Україна». Також зазнали змін назви і текст ІІ і ІІІ розділів.
У програмі зі всесвітньої історії для 7 класу збережено основні структурні одиниці програми 2013 року: вступні (2 – повтор і вступ), практичні заняття, узагальнення. Натомість вилучено оглядові уроки. За рахунок змісту скорочено тему «Середньовічне місто»: з двох уроків – до одного, тему «Монгольська навала на Русь. Новгородська боярська республіка. Московська держава. Іван ІІІ» з двох уроків – до одного. Теми «Розвиток техніки та повсякденне життя людини у середні віки», «Житло, одяг, сім’я» – об’єднано зі спорідненими темами.
Змінено теми окремих практичних занять: тему «Походи вікінгів та їх завоювання» – на «Наслідки Хрестових походів»; тему «Християнські храми у житті середньовічних європейців» – на «Середньовічні школи та університети. Життя середньовічного студента».
Змінено теми окремих практичних занять: тему «Походи вікінгів та їх завоювання» – на «Наслідки Хрестових походів»; тему «Християнські храми у житті середньовічних європейців» – на «Середньовічні школи та університети. Життя середньовічного студента».
Окремі уроки перенесено в інші теми, зокрема переструктуровано такі уроки: «Франція у ХІ – ХV ст. Філіп ІV Красивий. Столітня війна. І Англія в ХІ – ХV ст. Вільгельм I Завойовник. Генріх ІІ Плантагенет. «Велика хартія вольностей». Війна троянд»; «Священна Римська імперія, Італія, Іспанія у Середні віки»; «Китай часів династії Тан. Завоювання Китаю монголами. Династія Мін. Досягнення китайської культури»; «Індія. Касти. Індуїзм. Делійський султанат. Досягнення індійської культури».
У 2015-2016 навчальному році учні 9–х класів навчатимуться за програмою «Правознавство. Практичний курс», що розміщена на офіційному web-cайті Міністерства освіти і науки України за таким покликанням:http://old.mon.gov.ua
Для 10 класів всіх профілів (окрім правового) на вивчення правознавства відводиться 35 годин на рік (1 год. на тиждень), а для правового профілю – 3 години на тиждень. Чинними є програми, що вийшли друком у 2010 році (К.: Поліграфкнига, 2010).
У старшій школі чинними залишаються програми «Людина і світ. 11 клас», «Філософія. 10-11 класи», (К.: Поліграфкнига, 2010).
Поширюємо досвід роботи
ПІП учителя
Науково - методична проблема
Бутко В.В
Використання візуальних джерел на уроках історії як засіб формування і розвитку предметних та ключових компетентностей учнів.
Використання інноваційних технологій у процесі навчання та виховання учнів.
Бабич Г.М.
Компетентнісний підхід у вивченні історії.
Бражник О.М.
Формування основних історичних компетентностей шляхом використання ІКТ.
Тяло С.В.
Використання ЛОС на уроках історії.
Денисенко Б.В.,
Головко О.В.
Використання інформаційних комп'ютерних технологій в процесі навчання історії.
Поширюємо досвід роботи
ПІП учителя
Науково - методична проблема
Ванюгова Л.О.
Використання інтерактивних форм навчання та інноваційних технологій на уроках історії.
Ящик О.І.
Формування історичних компетентностей на уроках історії.
Ковтуненко К.І.
Дундук В.М.
Формування світогляду через запровадження інноваційних технологій на уроках історії.
Рогова Н.М.
Використання технологій проблемного навчання на уроках історії.
Кошова В.І.
Формування ключових історичних компетентностей.
Бурсюк В.В.
Індивідуалізація на уроках історії.
Гончаренко І.Г
Дідик Л.І.
Використання краєзнавчого матеріалу на уроках історії.