Методичні рекомендації щодо проведення Першого уроку в 5-11 класах загальноосвітніх навчальних закладів присвяченого 70-річчю



Дата конвертації19.03.2019
Розмір462 Kb.
#84950
ТипМетодичні рекомендації
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

щодо проведення Першого уроку в 5-11 класах загальноосвітніх

навчальних закладів

присвяченого 70-річчю від дня створення

підпільної молодіжної організації «Молода гвардія»
Відповідно до плану заходів, затверджених розпорядженням Кабінету Міністрів України № 274-р від 19 березня 2012 р. «Про затвердження плану заходів із підготовки та відзначення у 2012 році 70-річчя від дня створення підпільної молодіжної організації “Молода гвардія”» Перший урок у 5-11 класах загальноосвітніх навчальних закладв Луганської області буде присвячено 70-річчю від дня створення підпільної молодіжної організації «Молода гвардія».

«Я, вступая в ряды членов «Молодой гвардии»,

перед лицом своих друзей по оружию,

перед лицом многострадальной земли,

перед лицом всего народа,

торжественно клянусь…

Я клянусь мстить беспощадно

за сожженные города и села,

за кровь наших людей,

за мученическую смерть героев-шахтеров…».
Сімдесят років тому над землею, охопленою полум’ям священної народної війни, пролунали слова цієї клятви краснодонських юнаків та дівчат. Їх почули всі радянські люди, воїни Красної Армії, бійці руху Опору в усіх країнах Європи; перед їхньою самовідданою любов’ю до батьківщини, до рідних шахтарських селищ та донбаського степу вклонили голови і сиві ветерани, і зовсім юні ровесники героїв, і їхні майбутні нащадки.

Чим далі віддаляє нас невблаганний час від подій Великої Вітчизняної війни, тим вагомішим постає перед сучасниками безсмертний подвиг покоління, яке розгромило фашизм і врятувало людство від рабства.

В умовах розбудови в Україні нового демократичного суспільства до осмислення подвигу юних патріотів із підпільної комсомольської організації «Молода гвардія» треба підходити особливо серйозно. 70 років із моменту створення підпільної організації минає в цьому році. Але це подія, над якою час не має влади.

На Першому уроці вчителі мають яскраво та переконливо показати учням героїзм молодогвардійців, його моральні мотиви.

У рекомендаціях щодо вивчення цих подій наголошуємо, що подвиг юних підпільників – це невичерпне джерело патріотичного та морального виховання учнів початкових класів. Важливо, щоб учні знали правду про ті важкі випробування, які випали на долю підлітків та розуміли, що молодогвардійці заслужили глибоку народну шану та безмежну любов народу.

Бажано до проведення уроку створити куточки бойової слави, присвячені подвигу молодогвардійців. Під час проведення уроку вчителі мають ґрунтовно опрацювати терміни „патріотизм”, „інтернаціоналізм”, розуміння їх учнями. Необхідно акцентувати увагу на тому, що патріотизм – звичайний стан повсякденного життя людини, який виявляється не тільки в надзвичайних ситуаціях.

Перший урок повинен пройти урочисто, з яскравими моментами, щоб запам’ятався учням надовго, сприяв вихованню моральних якостей. Варто наголосити на розповіді про те, звідти черпали молодогвардійці сили, як вони стали героями. Форми і методи проведення Першого уроку можуть бути різноманітними (бесіда, урок-свято, урок-зустріч, урок-екскурсія до музею, інсценізація із залученням старшокласників, батьків).

Учитель обирає форму проведення самостійно, враховуючи можливості навчального закладу та індивідуальні особливості учнів класу.



Підвищити ефективність проведення Першого уроку можна відповідним оформленням класної кімнати: репродукціями картин, родинними фотографіями, листами з фронту. Для створення урочистої атмосфери на уроці можна використати музичний супровід. Рекомендуємо на Першому уроці використати наступний матеріал:

  1. Розповідь про те, що 20 липня 1942 року місто Краснодон було захоплено окупантами. З першого дня окупації гітлерівці почали грабувати і вбивати населення, виганяти його в рабство. У відповідь на ці звірства молоді підпільники почали розклеювати листівки, що закликали не коритися фашистам, а вести з ними запеклу боротьбу.

  2. Перегляд фотографій підпільників «Галерея Героїв» і пам’ятника молодогвардійцям у м. Краснодоні.

Штаб «Молодої гвардії»:

Іван Туркенич (командир), Олег Кошовий (комісар), Уляна Громова, Іван Земнухов, Сергій Тюленін, Любов Шевцова, Віктор Третьякевич, Василь Левашов.



  1. Розповідь про музей «Молода гвардія».

Колективна робота зі створення гірлянди слави до пам’ятника. (Бесіда йде під супровід пісні «Это было в Краснодоне»)

  1. Обговорення патріотичного звучання змісту листівки.





5. Домашнє завдання для учнів може бути запропоноване у вигляді очної та заочної екскурсії по місцях бойової слави, відвідування музею «Молода гвардія» в м. Краснодоні, а також можуть бути проведені шкільні конкурси творчих робіт учнів (можливо із залученням батьків, дитячих та юнацьких громадських організацій), а саме: творів, есе, поезій, стіннівок, розробка і презентація спільних проектів вшанування пам’яті героїв-краснодонців, які стануть основою проведення у вересні-жовтні Тижня «Ешелон пам’яті», «Ваш подвиг безсмертний», «Достойними подвигу вашого бути присягаємося!» тощо.
Каталог: predmet
predmet -> Людина культурна, до найменших подробиць, європеєць з голови до п'ят… був справжнім аристократом Духа без жодного силування з свого боку… С.Єфремов
predmet -> Проект Художній світ Т. Г. Шевченка. Автопортрети Кобзаря
predmet -> Пояснювальна записка Варіативний модуль розроблено до навчальної програми «Технології. 10-12 класи»
predmet -> Методичні вказівки до самостійної роботи з курсу «історія хімії» (для студентів напряму підготовки 040101-хімія) Затверджено
predmet -> «Методика навчання природознавства та основ здоров’я»
predmet -> Міністерство освіти і науки України Управління освіти і науки Івано-Франківської обласної державної адміністрації Івано-Франківський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
predmet -> Формування ключових компетентностей учнів на уроках математики
predmet -> Методичний кабінет Коломийської сш І-ІІІ ст. №5 імені Т. Г. Шевченка
predmet -> Прокатування Волочіння В. Гащак зош №7
predmet -> Схвалено комісією з економіки Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка