Методичні рекомендації вчителя початкових класів Колпакової Олени Володимирівни «С ловникові слова в загадках»



Скачати 270.62 Kb.
Дата конвертації20.11.2018
Розмір270.62 Kb.
#65627
ТипМетодичні рекомендації


Відділ освіти Широківської районної державної адміністрації

Комунальний заклад «Калинівська середня загальноосвітня школа – загальноосвітній навчальний заклад Ι-ΙΙΙ ступенів»

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

вчителя початкових класів Колпакової Олени Володимирівни

«Словникові слова в загадках»

С. Рози Люксембург

2015 р.

Колпакова Олена Володимирівна

Вчитель початкових класів

Калинівська середня загальноосвітня школа

Широківський район

Дніпропетровська область

Мета посібника – сприяти організації роботи учнів початкових класів над засвоєнням слів, значення, вимову і правопис яких учні мають засвоїти. Ефективність засвоєння слів певною мірою залежить від видів вправ і системи роботи.

Посібник містить підбір загадок, що дає можливість учням в цікавій формі засвоїти вимову слів і їх написання.

Працюючи з посібником послідовно і систематично, маємо можливість створювати дітям ситуацію успіху у навчанні.

Посібник рекомендовано вчителям початкових класів, вихователям груп продовженого дня.

Мова - немов криниця,

Слів невичерпність в ній.

Кожне тобі згодиться,

Тільки читати вмій:

Казку, словник, підручник.

Мовити будеш влучно!

( Віолетта Дворецька)

Кожна людина, яка поважає себе, країну, мову, не буде калічити своєї мови, бо вихована людина говорить грамотно і красиво, навіть про найбуденніші речі, бо мова не ділиться на святкову і буденну.

  • Як хочеш, друже, шану всюди мати,

Навчися рідну мову шанувати.

Вона – твоє обличчя, твоя доля.

На це була свята Господня воля.

Видатний український педагог із світовим іменем В. О. Сухомлинський вважав, що школа повинна триматися на трьох культах – матері, Батьківщині і слова.

Слова для дітей - абстрактні поняття, вчимося писати їх, читати, вивчаємо різні орфограми. Збайдужілі діти вже давно втратили інтерес до мови, не оволодівши її скарбами, не відчувши насолоди відкриття слова, його краси.

Працюючи над збагаченням і активізацією словникового запасу учнів, вихованням орфографічної пильності, прагненням до грамотного оформлення своїх думок, формуванням відповідального ставлення до письма, спонукаю дітей замислюватись, що кожне слово рідної мови колись же народилось, що це своєрідний подарунок минулих віків нам з вами. Справді , за кожним словом – тисячолітній шлях його розвитку. Кожне слово має своє значення. І як добре, коли дитина навчиться бачити не тільки орфограми, а й «мудрість вічну і любов живу» кожного слова.

Основна мета навчання рідної мови полягає у формуванні особистості, яка володіє вмінням і навичками вільно користуватися мовними засобами.

Програма з української мови приділяє велику увагу словниковій роботі, результатом якої є розвиток мовлення дітей, підвищення їхньої грамотності. Адже курс української мови – це не тільки окремий навчальний предмет, а й основний засіб опанування всіх інших шкільних дисциплін. Тому ми, вчителі початкових класів, повинні чітко усвідомлювати відповідальність за уміння школярів грамотно використовувати слова в усному та писемному мовленні. Це стосується і розуміння значення слів, якими їм доводиться оперувати, і правильної вимови їх, зокрема наголошування, і орфографічної зіркості, доречної слово сполучності та слововживання.

Важливою частиною роботи з орфографії в початковій школі є засвоєння списку слів, вимову і правопис яких учні мають запам’ятати. Списки слів за класами складають:

  • 1 – й клас – 39;

  • 2 – клас – 34;

  • 3 – клас – 49;

  • 4 – клас – 60

Усього 182 слова. Перевірка засвоєння цих слів є обов’язковою частиною контролю за сформованістю правописних умінь і навичок.

Навчання рідної мови відбувається в рамках особистісно – орієнтованого підходу, який враховує рівень мовного розвитку та мовні здібності, індивідуальні особливості кожної дитини і стимулює творчі прояви особистості.

Багаторічний досвід роботи показав, що дітям подобаються ті види навчальної діяльності, які дають їм матеріал для роздумів, можливість виявити ініціативу і самостійність, потребують розумового напруження, винахідливості та творчості. Найвільніше діти себе почувають і розвиваються у грі, де найсприятливіша атмосфера спілкування.

Дитячі ігри сприяють не тільки всебічному розвитку, а й підносять інтерес до знань. Спонукання дітей до знань, виховання інтересу до шкільного предмета потрібна й у вивченні рідної мови.

Практичний досвід підказує, що працюючи з учнями над засвоєнням слів, значення, вимову і правопис яких треба засвоїти, слід використовувати загадки, які на сучасному етапі стали складовими дитячого фольклору. У наш час загадки є одним із видів розваг, але ця розвага має серйозний підтекст. Розгадування вимагає від учнів не тільки певних знань, а й спостережливості, кмітливості, «уміння бачити у звичних та буденних речах багато поетичного, прекрасного. Традиційна загадка допомагає дитині пізнати дійсність, світ, що її оточує».

Діти легко запам’ятовують і завчають напам’ять віршовані рядки, і захопившись грою, дитина навіть не помічає, що вчиться. Короткі віршовані твори приваблюють дітей співзвуччям. А це значно допомагає оволодіти рідною мовою.

Загадка – це дуже корисна вправа для дитячого розуму. Вона розвиває абстрактне мислення, розум. Загадки інтригують дітей та стимулюють їхню фантазію. Із задоволення діти слухають і розгадують загадки на рими. Віршовані загадки збагачують знання дітей, розвивають їх, виховують в них любов до рідної мови; розширюють уявлення про навколишній світ. Відгадування загадок розвиває кмітливість, уміння зіставляти, порівнювати предмети чи явища і знаходити в них схожість.

Саме в цьому і полягає основна особистість загадок, бо кожна з них є логічним завданням, на яке треба знайти рішення шляхом кількох розумових операцій, що сприяє розвитку мислення, пам’яті, спостережливості, уваги молодших школярів.

Згідно з методикою традиційне ознайомлення дітей з новим словом включає такі етапи:

  • 1. Відгадування загадки. Обґрунтування власної думки.

  • 2. Показ предмета або малюнка предмета, що означає словникове слово.

  • 3. Повторення слова хором ( класом), поодинці.

  • 4. Звуко-буквений аналіз слів.

  • 5. Робота учнів у зошитах: запис слова, підкреслення орфограми, позначення наголосу.

  • 6. Складання словосполучень, введення нового слова в речення.

Загадки можна використовувати майже на кожному уроці української мови, які не тільки допомагають засвоїти значення, написання і вимову словникових слів, а й особливо на тому етапі, коли діти втомились і потрібен невеличкий відпочинок.

Опрацьовуючи словникові слова, доцільно використовувати предметні малюнки та відповідне слово на звороті. Предметні малюнки використовую для проведення малюнкових диктантів, що є ускладненим варіантом словникового диктанту. Під час його написання слово не вимовляється, а показується відповідний малюнок. Для перевірки правильності написання слова демонструється слово, яке написане на звороті. Диктанти – загадки, словникові диктанти, зорові диктанти, коментоване письмо, малюнкові диктанти мобілізують увагу, мислення, пам'ять школярів. Їх застосування привчає дітей до самостійної праці, сприяє засвоєнню словникових слів.

Пропоную підбір загадок, як один з ефективних, на мій погляд, видів робіт при роботі над засвоєнням слів, значення, вимову та написання яких треба запам’ятати.

Список слів, вимову і правопис яких учні повинні запам’ятати у 1класі:

Бабуся, бджола, виразно, влітку, ворота, годинник, гумка, ганок, ґудзик, джміль, дзиґа,дзьоб, дідусь, загадка, зозуля, ім’я, їжак, кватирка, Київ, корисний, лелека, лінійка, лялька, новий, одинадцять, олень, олівець, папір, парасолька, подруга, посередині,Україна,українська, фартух, цукерка, цукор, чотирнадцять, якір. (39)

Бабуся

  • Матуся матусі - це …



  • У Галюсі є мамуся,

У мамусі є матуся,

А матусина матуся –

То Галюсина…

Бджола

  • Влітку літає серед квіток.

У вулику робить добрий медок.

  • Збираю медок із квіточок.

Кого не люблю - жалом колю.



  • Взимку спить,

Влітку бринить,

Понад лісом літає,

Солодку росу збирає.



  • Мала, а великих лякає,

Бо голку у хвостику має –

Як вкусить когось, то вмирає.



  • В неї велика хата

На духмяний мед багата.

  • Велика є в мене сімейка.

Як весна прийде,

Вся в поле піде.

  • Тонкі крильця,

Смугаста спідниця,

Чорний поясок,

Медовий голосок.

  • Сімеєчка – сім’я

Живе собі в хатині.

Хатинці наче скринці.

Сім’ю ту знаю я:

Узимку спить, а влітку

Шукає кожну квітку.

  • Цілий день вона літає,

Із квіток нектар збирає.

Буде в місті й на селі

Мед солодкий на столі.

  • Не мотор, а шумить.

Не пілот, а летить.

  • Не гадюка, а жалить.



  • Я труд поважаю,

Все літо літаю у поле, до гаю.

Збираю медок із різних квіток.

  • Хто у вулик мед приносить?

Хто смугастий одяг носить?

Працьовита, хоч мала; хто це, діти?

Це…(Бджола).

  • Наче птиця, крила має,

Все літає та співає:

Я медок вам всім ношу,

Не чіпайте, бо вкушу! Хто це?

  • Біля гаю хату маю,

День у день я вилітаю.

Жде на мене праця влітку,

Оглядаю кожну квітку.

Легко лину над лужком,

А частую всіх медком.

Виразно

  • Який відзначається чіткістю, легко зрозумілий, розбірливий.



  • Щоб з читання «дванадцять» мати,

Як треба текст завжди читати?

  • Говорити треба не голосно,

А … виразно.

Влітку

  • У літню пору.



  • На деревах вишеньки,

А в траві - сунички.

Сонечко із висоти

Нам цілує щічки

Вся земля теплом зігрівається

Коли це відбувається?

  • Сонце золоте. Липа вже цвіте.

Вишня дозріває. Це ж коли буває?

  • Жайворонок в небі в’ється,

Ясне сонечко сміється,

Шле проміння на поля,

Розігріта вся земля.

Коли це бува?

  • Теплий – теплий довгий день,

Повна миска черешень,

Достигає жовтий колос,

Демонструє коник голос,

І суничка дозріває,

То коли ж це все буває?

Ворота

  • Виїжджаємо ми з двору. Ньо, поїхали вже, коні!

Стук, грюк. Тра – та – та. Відчиняйте… (ворота)

  • Великі двері – це … (ворота)



  • Дід став на воротях в червоних чоботях.

(Укр. нар. казка).

Годинник

  • Не їсть, не п’є, а ходить і б’є.



  • Удень іду і вночі.

Не йду ж нікуди, ідучи.

Я справно б'ю в потрібний час.

Мене ж , проте,

Вам бити зась!

  • Ніг не маю, а ходжу.

Рота не маю, а скажу.

Коли обідати, коли спати,

Коли роботу починати.

  • Тік – так. А з місця ніяк.



  • А що то за штука, що цілий день стукає?

Не думає, не гадає, хвостиком виляє,

Все собі цокотить та чужий вік лічить

  • На столі чи у кишені є машинки ці веселі –

Стрілочки маленькі дві такі чорненькі.

Ходять вони круга: попереду перша,

А позаду друга.

Тихесенько стукають, але всі їх слухають.

Штуки ці не з дивних – назва їх … (годинник)

  • Усе життя ходить, а є місця не сходить.



  • Цока, цока на стіні.

Не спізнись, - гука мені.

  • Хто весь час говорить так:

  • Втік?

  • Так!

  • Втік? – Так!



  • Так – тік - так, так – тік – так,

Він невтомний, цей мастак!

Він щоночі і щоднини

Відраховує хвилини.

Гумка

  • Бігаю тули – сюди і рятую від біди:

Там, де помилка чи бруд, мною на папері труть.

  • По листку вона гасає,

Помилки ті випасає.

Тільки трохи з неї чудно:

Все пасеться, але худне.

  • Потрудилась вона гарно,

Олівець працює марно.

  • Помічниця я мала,

Виручаю всіх здавна,

Олівцю я помагаю,

Помилки я виправляю,

Ручку витирати не слід,

Бо поганий буде слід.

  • Лиш помилка суне носа –

На підмогу її просять.

Потанцює, покружляє –

І помилки вже немає!

В кого ж виникла ця думка,

Щоб з'явилася дивна … (гумка).

Ганок

  • Прибудова, присінок біля входу в будинок

Із майданчиком, на який ведуть східці – це….

Ґрунт

  • Що лицяється на всі боки,

І нове воно щороку?

  • Верхній шар землі, де ростуть рослини

і живуть різні живі організми.

Ґудзик

  • Невеликий, переважно круглої форми предмет.

Який служить застібкою на одязі.

  • Застібка або прикраса на одязі.



  • Ведмідь головою в пастку потрапив.



  • Ґудзик упав і скотився під ганок.

Ґава подумала: з'їм на сніданок

І гонорово ґава ходила,

Ґудзик шукала - гулю набила.

Джміль

  • Холодно. Ще бджоли сплять,

А вони уже летять

До найперших квіточок

Мед збирати для діточок.

  • Я крилатий і пухнастий, золотистий і смугастий.

Над лужком танок веду, дзвінко, весело гуду.

Хто збирав нектар із квітів, меду наносив в дупло?

Працював він ціле літо, облітав усе на світі,

Щоб маленьких джмеленяток годувати чим було.

  • Я кружляю між гілок, переносячи пилок.

У садочок полечу – буде яблук досхочу.

Дзиґа

  • У Милочки – крутилочки є іграшка заводна:

Як заведеш - покрутиться і спиниться вона.

Балерина закружляла на підлозі край стола.

Притомилася, упала і в коробку спати лягла.

  • Крутиться, вертиться, не знає де дітись,

Люблять нею гратись, особливо діти.

  • На одній нозі танцюю,

Хлопців і дівчат чарую.

  • Можу довго на доріжці

На одній крутитись ніжці.

А спинюся хоч на мить,

Враз лягаю відпочити.

Дзьоб

  • Є у дятла долото,

А не забере ніхто.

  • Подовжена, загострена і покрита рогівкою

ротова частина у птахів і деяких тварин.

  • Дзьобнув хлібця горобець. –

Дзьоб обтер об стовбурець.

Дідусь

  • Батьків або материн батько мені - … (дідусь).

  • Вартий пошани сивий волос

І старий тихенький голос.

До тих зморшок придивіться.

Станьте ближче, поклоніться… (дідусеві).

Загадка

  • Я вам нею натякаю, нею думати спонукаю.

Щоб кмітливий врахував, що я в неї приховав.

Вас, морочачи навмисне, і тоді відгадка зблисне.

Які треба впізнати, відгадати.

Зозуля

  • «Ку – ку, ку – ку!» -

Кричу в ліску.

На зріст маленька,

А пір'я рябеньке.

  • Хто гнізда свого не має,

Яйця іншим підкидає

Та у лісі в холодку

Все співає: «Ку – ку, ку – ку!»

  • Гусінь волохату ціле літо в гаї

Мушу я збирати, то ж гнізда не маю.

  • Пісенька моя проста

Я рахую всім літа.

  • Сіла пташка на дубку, завела своє «ку – ку»!

Стрепенулись їжачок, заєць і козуля.

Всіх збудив цей голосок! То співа … (зозуля)

  • Що то за птах, що свої яйця в чужі гнізда кладе?

Ім'я

  • Як маленьке немовля у світ двері відчиня, -

То дарують йому слово.

Слово це – його - … (ім'я).

  • Воно належить мені,

Але інші вживають його частіше за мене.

  • У кожної людини воно є.

Коли ти його чуєш,

то завжди відкликаєшся.

  • Всі хочуть, як народиться дитина,

Щоб я було красиве і дзвінке.

Бо носить все життя мене людина.

Їжак

  • Котиться клубок зовсім без ниточок.

Замість ниточок – триста голочок.

Хто це, діти? … (їжачок).

  • В мене шубка з колючок,

В мене сіра спинка.

Ніс, як чорний п’ятачок,

Очі – намистинки.

  • В лісі є кравець чудовий,

Шиє звірям він обнови.

Ще й собі пошив піджак.

Хто кравець такий?

  • Хоч не шию я ніколи,

та голочок завжди доволі.

  • Колючий клубочок прибіг у садочок.



  • Повзун повзе, на собі голки несе.



  • Хто на кактус схожий трішки,

Хоч і є у нього ніжки?

З лісу я його приніс.

Він тікає знову в ліс.

  • Це кому узимку сниться,

Що достигли вже суниці.

Дикі яблучка, грушки,

І чорниці і грибки?

Влігся зручно на бочок

В ліжку з листя… (їжачок)

  • Вдень я сплю, а зайде ніч,

Я виходжу полювати –

Стережись, мишва хвостата!

Не злічу вже скільки штук

За життя я з'їв гадюк.

Я колючий, мов будяк.

Здавна звуть мене … (Їжак)

  • Дивний звірок, круглий, мов клубок,

Голки стирчать, спробуй узять.

  • Між листям і гілками по лісових доріжках

Біжить клубочок з голочками

На коротеньких ніжках.

  • Їх , голок, багато у мене.

Жалять , знаю достеменно,

А дітей я не колю,

часом молочко я п'ю.

Осінь тільки – но до лісу –

Кину бігати, в схов залізу.

  • Він згорнувся у клубок

Так, щоб ніс сховати,

Ніби мертвий колобок,

Хоч стріляй з гармати!

Захололо серце – жах!

Так зимою спить … (їжак).

  • У кубельце фрукти носить.

Стріне вас – ховає носик.

Кожушок із голочок.

Хто, скажіть це?... (їжачок).

Кватирка

  • Що за шибка у вікні,

вставлена в раму,

Яку можна відчиняти,

Щоб свіже повітря

Зайшло до кімнати?

  • У мого віконечка

Є маленька донечка,

Крилечком махає,

В небо не злітає.

Київ

  • Чудовий день. Ясна пора,

Легенький вітерець повіяв.

На кручах сивого Дніпра

Стоїть столиця наша - … (Київ).

  • Повне сонячним теплом

Що за місто зеленіє,

Височіє над Дніпром?

То столиця наша - … (Київ)

Корисний

  • Корисний - той, що приносить користь.



  • Їжа, що містить багато вітамінів -

- це… (корисна) їжа.

  • Є дуже багато бактерій шкідливих.

Ти їх остерігайся, друже!

Але ти повинен знати,

Що є корисних бактерій

Багато відомих дуже… ,

Які швидко приготують нам:

Квас, кефір і йогурт,

А ще сметану, і квашену капусту!

Лелека

  • Довгі ноги, довгий ніс,

Прилетів – обід приніс:

Смачних жабеняток

Для своїх маляток.

  • Летів птах через дах.

Став на воротях в червоних чоботях.

  • Навесні пташки носаті

Оселились в нас на хаті.

Довгоногі, довгошиї,

Жабенят ловити вміють.

  • Які ноги заввишки,

Такий дзьоб завдовжки,

Хатку на хаті має, жабам рахунок знає.

  • Має він важку роботу:

Ходить, бродить по болоту

І шукає жабенят

Для маленьких пташенят.

  • Довгоногий, чорно – білий,

У гніздо на хату сів,

Довгим дзьобом знай стукоче,

Ніби щось сказати хоче.

  • Майстер цей з'явився рано,

На даху помудрував,

І без цегли , і без крана

Дім собі побудував.

Лінійка

  • Рівно риску проведи і квадратик спробуй,

Та у руки ти візьми цю струнку особу.

Натиск витримає стійко впевнена,струнка.

  • В школі ти зі мною дружиш,

Коли лінію ведеш,

Коли дім чи тин малюєш,

Та й помірять можеш теж.

Точні поділки я маю, всіх предметів визначаю,

Довжину і ширину, висоту і товщину.

Поруч себе олівець воджу тільки навпростець

І між крапками йому чітко вказую пряму.

  • Я тоненька і тендітна,

Дуже ніжна й крихітна.

А до того ще й ламка,

До роботи беручка.

Я креслю рівно лінії

Великі і малі.

Трикутники і прямокутники,

Й квадрати чарівні.

Впрвно поле проведу,

Бо для нього я служу.

Роблять мене з дерева,

Часто із пластмаси,

То ж не слід робити

Зі мною гримаси.

Поламати можна так

І не склеїти ніяк.

Лялька

  • Все, як в мене: ручки й ніжки.

Покладу її у ліжко,

пісню заспіваю і заколисаю.

  • Подружку маленьку маю.

Її дочкою називаю.

  • Улюблена іграшкова подруга дівчаток.

Новий

  • Вперше зроблений, виготовлений, який щойно з’явився;

який зберігає свій первісний вигляд.

  • Портфель у першокласника…(новий)

Одинадцять

Сушить білочка опеньки:

6 великих, 5 маленьких.

Порахуйте всі опеньки – і великі і маленькі.

Олень

  • Оце так дива: на голові дерева аж два.



  • Швидкий та стрункий,

Роги розлогі.

Весь день пасеться.

Як він зветься?

  • Ходить диво по траві.

Носить ліс на голові.

  • Це велика жуйна тварина.

Вона і свійська і дика.

Роги гіллясті має

І коротким хвостиком виляє.

Олівець

  • Всяк школяр його шанує,

Бо він пише і малює.

Хто ж цей спритний молодець?

Це, звичайно … (Олівець)

  • Дерев'яні і кругленькі,

Мають носики гостренькі,

На папері слід лишають,

Усіх діток розважають.

  • Довгі палички кругленькі –

Сині, жовті, червоненькі.

На папері походили,

Кольори свої лишили.

Звуться палички оці

Кольорові … (0лівці).

  • Кольорові братчики

Дерев'яні каптанчики.

Де ніжками поведуть,

Там поміточку кладуть.

  • Невелика хатка, в ній живуть малятка.

Всіх їх гостроносих

У портфелях носять.

  • Дуже давній я мудрець.

Вчу дітей я малювати.

І помилки виправляти.

Я із гумкою дружу,

Нею дуже дорожу,

Якщо не так я намалюю,

Одразу гумкою зітру.

  • Тоненьке, кругленьке,

Серце чорненьке,

Хто на його слід погляне,

Думку його взнає.

  • Наче райдуга в коробці

Розмістились гарні хлопці.

Всі, неначе на підбір,

Тільки різний в них мундир.

Що за хлопчики оці?

Кольорові … (олівці).

Папір

  • Матеріал для писання, друкування, малювання.

  • Його всі шанують, люблять.

На нім і друкують, і пишуть, і малюють.

І виготовляють різні саморобки:

Килими, закладки, кошики й коробки.

Парасолька

  • Капелюх на паличці

Несе мала Наталочка.

  • Згорнеш – клинець.

Розгорнеш – млинець.

  • Грибок від дощу.



  • Маю шапку, маю ніжку, схожа я на сироїжку.

Та стаю тоді в підмозі,

Коли дощ спинить в дорозі.

Розправляю свій картузик

І під ним ховаю друзів.

Я порою дощовою.

Наче дах над головою.

При собі мене тримають,

А як дощ пройде – складають.

Подруга

  • Дівчинка, яка перебуває у дружніх,

товариських стосунках з ким – небудь.

Посередині.

  • Поле незміряне, вівці нечисленні,

Посередині пастух , лиш голова – Та й та без вух.

  • Сковорідка неоглядна

Із оладками дрібними.

Коровай пухкий, принадний

Посередині між ними.

Але все в такому місці – не понюхати, ні з'їсти.

Україна

  • У світі одна – наша мати вона … (Україна)



  • Красивий щедрий рідний край

І мова наша – соловїна.

Люби, шануй, оберігай.
Усе, що зветься - …
(Україна).

  • Дитино, глянь навкруг. Яка твоя земля:

Красива, дивовижна і єдина.

Усе тут дороге: ліси , і гори, і поля.

Бо це Вітчизна наша… - (Україна)

  • Ще країна є на світі,

Мої добрі, милі діти,

Що її, мов рідну матір,

Ви повинні поважати.

Називається країна

Рідна наша … (Україна)

  • Зацвітає калина,

Зеленіє ліщина,

Степом котиться диво – луна.

Це моя … (Україна),

Це моя Батьківщина,

Що, як тато і мама ,одна

Анатолій Камінчук.

Українська

  • Батьківська, материнська, мова моя… (Українська)

  • Зеленійся, рідне поле, українська ниво!

(Іван Франко).

Фартух

  • Частина одягу, що захищає плаття, костюм

від бруду під час виконання різних робіт.

  • Швець у своєму сидить фартусі

скоро пошиє він чоботи всі.

  • У халатах рано – вранці входять в цех робітники.

А який у нас для праці є спецодяг?... (фартухи).

Цукерка

  • Смачненька, маленька.

Усім дітям солоденька.

  • Солодкий кондитерський виріб,

Виготовлений з різних продуктів,

Зварених з цукром.

Має вигляд невеличкого шматочка,

кульки, плиточки, горішка.

Ласувати нею люблять всі:

І дорослі, і малі.

  • Лежать сестрички в яскравих спідничках.

Хоча й маленькі, зате солоденькі.

Цукор

  • Білий, як сніг, в пошані у всіх,

До рота попав, там і пропав.

  • Білий камінь у воді тане.



  • Білий, як сніг, в пошані у всіх.

Подобається вам на зло зубам.

До рота попав, розтанув, пропав.

  • Білий – не сніжок. Сипучий – не пісок.

Солодкий – не медок.

  • Це про мене дбали люди,

У пошані я повсюди,

Кинь до чаю – вмить зникаю!

  • Ох, і люблять мене діти, -

Раді все підсолодити.

Чотирнадцять

  • Їжачок збирав опеньки,

Три з них були ще маленькі.

А великих - одинадцять,

Скільки разом!

Якір

  • У пароплава на борту

Я висну в будь – яку погоду.

А тільки з'явимось в порту –

Я першим кидаюсь у воду.

  • Як потрібен – викидають,

Не потрібен – піднімають.

Список слів, вимову і правопис яких учні повинні запам’ятати у 2 класі:

Батьківщина, ведмідь, вересень, вулиця, герой, диктант, диван, дитина, духмяний, дятел, жайворонок, завдання, заєць, календар, килим, медаль, метро, неділя, ознака, помилка, понеділок, портфель, предмет, середа, театр, учитель, читання, червоний, черговий, черевики, четвер, шістнадцять, шофер, ясен. (34)

Батьківщина

  • Земля, на якій народилися ми,

наші батьки, наші дідусі й бабусі – це…( Батьківщина).

  • Є багато країн на Землі,

В них – озера, річки і долини…

Є країни великі й малі,

А найкраща – завжди … (Батьківщина)

  • У нас вона одна – єдина –

Це наша славна Україна.

У всьому світі кожен зна:

Що Україна - це наша…(Батьківщина)

  • Водограй, полів розмай,

Зелен гай, ліщина…

Все це рідний, любий край –

Наша… (Батьківщина).

  • В світі одна.

Всім потрібна вона.

  • Красивий, щедрий рідний край

І мова наша солов’їна

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься Україна!

Бо Україна – це наша… (Батьківщина).

  • Я учитимусь як слід.

Я буду вірним сином

Найкращої на цілий світ

Моєї …(Батьківщини).

Ведмідь

  • Улітку бігав між кущів і трав,

І на дерева лазив мед шукав.

І ще я батькові й матері поміг

Сухе гілля зібрати на барліг.

  • Величезний і кудлатий

Любить медом частувати.

  • Влітку наїдається,

А взимку відсипається.

Хоч у нього шуба є,

Та, як холод настає,

Він по лісу не гуляє,

А в барлозі спати лягає.

  • Буркотливий, вайлуватий

В лісі ходить звір патлатий.

Одягнувши кожушину.

Мед шукає і малину.

  • Взимку ляже спати дядько вайлуватий,

Лиш тоді устане, як весна настане.

  • Влітку медом ласував,

Досхочу малини мав.

А як впав глибокий сніг –

У барлозі спати ліг.

В білу шубку нарядився,

Між снігами загубився.

І реве він і гарчить,

Хоч і білий, та … (ведмідь).

  • Влітку гуляє, а взимку спочиває.



  • Наладнали санки ми –

Готувались до зими.

Маємо лижі й ковзани -

Будем їздить до весни.

А один дивак, одначе,

Зроду ще зими не бачив –

Бо узимку вічно спить.

Як він зветься? Так… (ведмідь).

  • Влітку ходить, бродить лісом,

все трощить важка нога.

Взимку він, накрившись хмизом,

У барлозі спати лягає.

  • Дітки ситі молочком

У матусі під бочком.

Мама ж зиму лапу смокче,

Прокидатися не хоче.

Міцно спить в землі ця

Матінка … (ведмедиця).

  • Влітку любить полювати,

А узимку в лігві спати.

Як зачує він весну,

прокидається від сну.

Вересень

  • Вже дітей лункий дзвінок

Закликає на урок.

Як цей місяць звати?

Прошу відгадати.

  • Стигнуть груші у садках,

Відлітати зібрався птах,

Просо скошено у полі,

Відчинились двері в школі.

  • Зносить місяць цей в комору

Кавуни і помідори,

Спілих яблук, груш та слив

Цілі гори натрусив.

  • У південний край землі відлітають журавлі.

Знов лункий шкільний дзвінок

Нас покликав на урок

Як й місяць, діти, звати?

Прошу вас відповідати.

Вулиця

  • Я і в місті й на селі,

Обабіч мене будинки і великі ,і малі.

  • Посередині - дорога,

По боках – будинки.

  • Простір між двома рядами будинків,

Разом з тротуарами та узбіччям – це?... (вулиця).

  • Гуси – лебеді летіли,

Біле пір’ячко губили

Площі, вулиці, подвір’я,

Підвіконня,дахи ганки, дахи

Вкрили пір’ям білі птахи.

Герой

  • Особа, яка виявляє відвагу, хоробрість

і самовідданість у бою чи праці.

  • Ми знаємо: герої не вмирають.



  • На узліссі , під горою,

В шумі верховіть,

невмирущому герою

пам’ятник стоїть.

Диван

  • Вид меблів, як правило м’яких,

Для сидіння чи лежання.

  • Хоч і не ліжко я,

Та на нього дуже схожий.

Якщо схочеш ти лягти

І чудові побачити сни,

Я прислужусь залюбки тобі.

Диктант

  • Письмова робота, вправа для засвоєння

Або перевірки грамотності,

Що полягає в записуванні тексту,

Що диктується.

  • Письмо під диктовку – це… (диктант).

Дитина

  • Я мала людина, звуть мене … (дитина).



  • Маленька людина – це …

  • Маленька дівчинка, або маленький хлопчик - …

Духмяний

  • Той, що має приємний аромат,запашний.



  • Ніде не забудь татів рідний поріг,

Ту житню хлібину, … (духмяний) пиріг.

Дятел

  • Він працює чорноробом.

Своїм довгим, гострим дзьобом

На ялинках і дубах

Нищить шкідників – комах.

Не виспівує пісень,

А працює день у день.

  • Цілий день я стукаю.

Всі дерева слухаю.

  • День у день працюю в гаї.

По корі дерев я б'ю,

Та не цвяхи забиваю…

Шкідників я дістаю.

  • Відгадайте, діти, хто має носик – долото?

Ним комах з кори виймає, про здоров'я лісу дбає.

  • Цілий день працюю в гаї,

Діловито дзьобом б'ю,

Я не цвяхи забиваю,

Я комашок дістаю.

Жайворонок

  • Як тільки сонце пригріває,

У небо стрімко він злітає,

Згори чудова пісня ллється.

Хоч він маленький, та здається,

Що в небі велетень співає –

так гучно спів його лунає.

  • Високо в небо піднімається,

Веселим співом заливається.

Завдання

  • Наперед визначений обсяг

Дорученої кому – небудь роботи.

  • Сьогодні Маринка уроків не знала.

В Галинки списала домашнє … (Завдання)

Заєць

  • Він вухатий і біленький,

І пухнастий,і м’якенький,

В нього лапки замість ніг,

З лісу він до нас прибіг.

  • Довговухий пострибайчик.

Відгадайте , хто це?...

  • Влітку носить сіру шубку.

Взимку – білого кожуха.

Має з тріщиною губи

І красиві довгі вуха.

  • Довгі вуха куций хвіст,

Невеличкий сам на зріст,

На городі побував,

Там капусту пощипав.

Довгі лапки: скік та скік.

Ми погнались – він утік.

Капусту схрумав, моркву згриз

І пострибав швиденько в ліс.

  • Це вухатий робить шкоду;

Їсть капусту на городах,

Любить моркву й буряки.

Здогадались, хто такий?.

  • Влітку сірий, а взимку білий.

Не ходжу, а стрибаю,

Бо нерівні ноги маю.

Через поле навмання

Перегнав би я коня.

Я страшенний боягуз,

Всіх на світі я боюсь.

  • Сірі вушка у траві

На пухнастій голові.

Заховалось біля пня

Довговухе …

  • Біжить чимчик по долині

У сіренькій кожушині.

  • Хто у полі на світанні

Вчиться грати на барабані?

Лапками перебирає.

Барабана, жаль, не має.

  • Боюся вовка і лисиці.

Боюсь мисливської рушниці.

Тому від страху перед ними

Я сплю з відкритими очима.

  • Хто в зимовому садку

Робить шкоду отаку:

З яблуньок кору здирає?

Діти, хто його впізнає?

  • У полі, в лісі проживає,

А хатоньки не має.

Взимку від лисиць тікає,

Їстоньки собі шукає:

Обгризає верболіз,

Кору кленів і беріз.

  • Звірятко маленьке,взимку біленьке,

Влітку сіреньке, по полю стрибає,

Собі поживку шукає.

Що ноги довгі має.

Великі вуха, косий зір,

Як називається цей звір.

  • Улітку носить сіру шубку,

Узимку білого кожуха.

Має китичкою хвостик,

Косі очі. Довгі вуха.

Календар

  • У хаті рахівник,

Дні рахує цілий рік.

В нього кожен день – деньочок

Має цифру і листочок

А як вечір надійде,

Той листочок упаде.

  • День довшає, а він тоншає.



  • Його вік – один рік.

Він на стінці висить звик.

Дні уміє рахувати,

Знає будні і свята.

По листку щодня скидає…

Що це, діти, хто вгадає?

  • . Вік – один рік.

А нікому вже не потрібний.

  • На рік новий прийшов у дім

Він і рум'яний , і товстий.

А як отой скінчився рік.

Тоненький став і зовсім зник.

  • Маю я короткий вік,

Бо живу всього лиш рік.

Худну я із кожним днем

І зовусь… (календарем ).

  • Висить бик,

Кожного дня худне ,

А в кінці року –вмирає. … (Відривний календар)

  • Що за книга,що за книга?

В ній лиш вітер, сніг та крига –

Дев’яносто сторінок!

Потім – задзвенів струмок,

Сонце з неба, теплий вітер,

У гаях буяють квіти –

Дев’яносто сторінок!

Нумо, діти, на ставок –

Бо тепер у книзі спека!

Так – так – так – співає лелека!

В книзі цій наспіли дні

Їсти ягоди смачні,

Їсти груші, їсти сливи!

Бо вже сунуть зливи:

Їм у книзі рівний строк –

Дев’яносто сторінок.

А за ними, гей, за ними

Знов іде мороз, як цар, -

Бо ця книга… (календар).

  • Літа спливають , день за днем

За сонячним …

Килим

  • Ткацький барвистий виріб з візерунками ,

Переважно ворсистий, що використовується

для оздоблення стін, укривання підлоги.

  • Ген килим, витканий із птиць,

Летить над полем

Ліна Костенко.

  • Це не лайнер. Не ракета,

Старовинна дивна штучка.

Сів, летиш довкіл планети

Чудесам й казкам на зустріч. (килим – літак).

Медаль

  • Знак переважно у вигляді металевої пластинки

З рельєфним зображенням і написом,

Що встановлює держава

Як нагороду за бойові заслуги,

Трудові та бойові подвиги.

  • Нагорода за відмінні успіхи,

трудові та бойові подвиги – це … (медаль).

Метро

  • Під землею мчать вагони,

Світло сяє на перонах,

Сходи вниз людей везуть,

Ще і на гору заберуть.

незвичайна залізниця.

Сновигають поїзди:

Цей туди, а той - сюди.

Ми до станції «Дніпро»

Їдемо з татом на … (Метро).

(Г. Орленко).

  • Я на східці – бігунці

Стала з лялькою в руці.

Сходи їдуть, я стою,

Бавлю лялечку свою;

  • Ти не бійся, це … (метро)

Це ми їдем на Дніпро. ( Н. Забіла).

Неділя

  • День спочинку і дозвілля

Називається…(неділя)

  • День вихідний для забав і дозвілля.

Останній у тижні. Як зветься…?

  • А в неділю, а в неділю

Тиждень був на новосіллі

Сніговію за рікою,

Нас, діток, не взяв з собою.

(Іван Гущак).

Ознака

  • Характерна риса, прикмета,

За якою можна визначити що – небудь.

Понеділок

  • Перший день тижня – це…



  • Закінчився відпочинок,

Початок тижня - …

  • Завжди тиждень починає,

Працювати заставляє.

Йде завжди після неділі, ну, а зветься…

  • Рано – вранці, в понеділок.

Землю сонечко пригріло,

Звеселило всіх пташок,

Задзюрчав блідий струмок.

Іван Гущак.

Помилка

  • Неправильність у написанні, у підрахунках,

неправильний вчинок – це…

Портфель

  • Дім новий несу в руці.

Там лінійка, олівці.

Ручка, зошити, пенал…

Що за дім такий – впізнай.

  • Я великий і малий.

Маю я кишень багато.

Поспішаю я на свято

Ти береш мене якраз.

На плечах твоїх нешуся,

Дуже я тобі згоджуся,

Бо кишені чарівні

Повміщають все в мені.

Книги, зошити, пенал

І найвищий в школі бал.

  • Скринька з шкільними речами,

Яку носять у руці або за плечима.

Предмет

  • Певна річ, що використовується для чогось.



  • Конкретне матеріальне явище,

Що сприймається органами чуття

Як окремий елемент дійсності.

  • Коло знань, що творить

Окрему дисципліну викладання.

Середа

  • У сім'ї середня я.

Відгадай моє ім’я.

  • Третій день тижня - це …



  • У середу, як потемніло.

Задощило, загриміло.

Стих в саду і спів пташок,

Заросився моріжок.

Іван Гущак.

Театр

  • Місце, де актори показують глядачам виставу,

що відбувається на сцені.

  • Установа, організація, що здійснює сценічні вистави

певним колективом артистів,

а також приміщення,

де відбуваються вистави, спектаклі.

  • Вид мистецтва, що відображає життя

У сценічній дії, здійснюваний акторами

Перед глядачами.

Учитель

  • Той, хто викладає якийсь навчальний предмет.




  • Перший, вихований, мудрий.

Він нам, як мама, дорогий,

він хоче нас навчити

любити край чудовий свій

це мудрий наш … (учитель).


  • Як приходимо у клас,

Там чекає він на нас.

Вчить писати і читати,

І невтомно працювати.

  • Він, наче, мама дорогий

І хоче нас навчати

Любити край чудовий свій

Це - мудрий наш …

  • Я пам’ятаю вчительку мою.

Просту і скромну,

І завжди спокійну.

( В. Сосюра)

Читання

  • Пролунав уже дзвінок,

Всі прийшли ми на урок.

Букварик дарує нам знання

Бо у нас розпочалося заняття

З якого предмету, діти?

Так! Молодці! – З… (читання).

  • Якщо абетку ти засвоїв,

Берись сміливо до …

Червоний

  • Свій настрій зможеш передати

У малюнку ти завжди.

А допоможуть тобі в цьому

Близькі й родинні кольори.

Якщо ти хочеш вишеньку намалювати,

Який же колір хочеш ти обрати?

Так! Молодець! Звичайно ж

Це такий теплий і соковитий

Колір наш … (червоний).

Черговий

  • Той, хто виконує в порядку черговості якісь обов’язки.




  • Той, хто працює за особливим графіком.




  • Я чергую перший раз,

Зранку я прибрав наш клас.

Черевики

  • Чорні, однакові, шкіряні.




  • Обидва схожі, як брати;

Завжди удвох, куди не йти.

Ми під столом, коли їдять,

Під ліжком ми, коли всі сплять.


  • Два братики – вусатики,

В обох чорненькі сорочки,

Стоять собі у куточку,

Висунувши язики.

  • Сидять два коти

У них чорні хвости.

  • Жовті, чорні і біляві,

Вони завжди ходять в парі

Четвер

  • Я у батька третій син,

А дітей у нього сім,

Маю четверо сестер,

Називаюсь я …

  • А пополудні в четвер,

Зі ставка поблизу верб

Веселочка воду брала,

Білу хмару напувала.

Іван Гущак.

Шістнадцять

  • Двоє вулицею йдуть,

По вісім саджанців несуть.

Скільки ямок треба, діти,

Щоб ці саджанці посадити?

Шофер

  • У нас цю професію знають усі:

Сидить за кермом вантажівки й таксі.

Вантаж і людей він по місту розвозить

У літню спекоту й зимові дороги.

  • Обладнав гараж Назарко.

Там таксі, комбайн, косарка…

Сяє все, машина кожна,

Адже що то за шофер,

Що не буде змалку знати,

як машину доглядати.

Ясен

  • Я дерево – красень,

А звуть мене …. (ясен).

  • Ясен, ясен, ясеня –

Ми радіємо щодня:

Хай зростає, листя має,

Нашу землю прикрашає!

Вадим Крищенко.

  • Сичі в гаю перекликались,

Та ясен раз у раз скрипів.

Т. Г. Шевченко.

Список слів, вимову і правопис яких учні повинні запам’ятати в 3 класі:

Абрикос, адреса, айстра, автомобіль, агроном, акваріум, апельсин, апетит, асфальт, банкір, бензин, бетон, бібліотека, велосипед, верблюд, вогнище,вокзал, горизонт, гриміти, грім депутат, дециметр, директор, електрика, кипіти, кишеня, колектив, комбайнер, комбайн, комп’ютер, коридор, космонавт, криниця, кукурудза, метал минулий, очерет, пиріг, президент, пшениця, радіо, сантиметр, секунда, спасибі, тривога, фермер, хвилина, черемха. (49)

Абрикос

  • Я плід південний,

Оранжевого кольору,

З крупною кісточкою.

  • Жовте, соковите, на дерев'яну палицю надіте.



  • Вже півень на воротях

Кричить: «Ку – Ку – рі - ку!

Розквітла абрикоса

У нашому садку!»

  • Навколо абрикоси

Під музику бджоли

Взялися за руки

І пісню завели…

Адреса

  • Позначення місця проживання чи перебування кого – небудь;



  • Напис на конверті або посилці.

Що вказує на місце призначення.


  • Ходить бусол в окуляра

по лугах зелено ярих.

Йде по свіжому покосу,

Позирає в трави скоса,

Задивляється у плеса.

Він вичитує адреси!

Валентин Бичко.

Айстра

  • Розкидала осінь в саді

Квіти круглі і зірчасті,

Кучеряво – пелехаті.

Як салюти вечорові,

Квіти різнокольорові.

Здогадались, так це… (айстри).

  • Айстри, задумані, квіти останнії,

Осені пізньої сльози багрянії…

Шумно шепочеться вітер над вами.

І обмиває вас небо дощами.

Володимир Сосюра.

Автомобіль

  • Залізний кінь фарбований

І гумою підкований.

  • Є у мого тата

На колесах хата.

Возить хатка невеличка

Нас на дачу і до річки.

  • Я не їм вівса та сіна.

Дайте випити бензину.

Усіх коней обжену,

Кого хочеш наздожену.

  • Без ніг біжить,

Без голосу кричить.

Очі – мов коло,

Та не бачить нічого

  • Такий собі віз,

Має четверо коліс.

Без вола, без коня

Куди хоч біжить щодня.

  • Не літає - гуркотить.

Жук по вулиці біжить.

Очі – вогники горять.

Як жука такого звати?

Агроном

  • Спеціаліст у галузі сільського господарства,

Зокрема з вирощування рослин.

  • Вийде Микола Фомич, агроном,

Грудочку візьме, погляне кругом,

Скаже: «Не падає дощик і край,

Дощику, треба, щоб був урожай».

Акваріум

  • Подарував мені якось тато

Одну штучну водойму.

Принесли ми її в дім,

Будуть жити рибки в ній.

А водойма ця незвична –

це … ( акваріум).

  • Скляна посудина стоїть

У кімнаті на столі.

В ній ми розводимо риб,

водяних тварин і рослин.

  • У прозорій хатині

Рибки живуть.

Можеш ти їх бачити.

Та не можеш чути.

  • Незвичайна річка,

яка нікуди не тече.

Зі скляними берегами –

це … акваріум.

  • Частина підводного царства,

Перенесеного в будинок.

Дивишся на смарагдову зелень,

на різнокольорових рибок –

І відпочиваєш.

Апельсин

  • У яскравій оболонці

Дуже схожий він на сонце,

Сік тече, як з кавуна.

Це заморська – дивина.

Мабуть, сонечкові син

Цей яскравий ….

  • Я оранжевий та круглий,

Наче сонце навесні,

Я солодкий, ріс на півдні,

Дуже любий дітворі.

Апетит

  • Бажання їсти, охота до їди.



  • Я ставив вам шпаківні, годівниці,

Я підсипав вам сім'я і пшениці,

Підвішував сальце вам на гвіздок.

Ви їли все так апетитно й смачно,

Чому ж тепер поводитесь невдячно,

Коли улітку летите в садок?

Асфальт

  • Смолиста маса природного походження

Чи штучного виготовлення,

Що використовується для покриття шляхів.

А також шлях, покритий цією масою – це … (асфальт).

  • Асфальтовані стежини

В нашім таборі «Дубки»,

Всі ми ходимо щоднини

По стежинах залюбки.

Сірого асфальту смуга

Рівна – рівна, як стріла.

Банкір

  • Працівник державної

Чи приватної фінансової установи,

Яка отримує, зберігає і видає гроші.

  • Лік грошам він добре знає.

Їх на вітер не пускає

Гроші він вкладає у діло,

Щоб країна багатіла.

Бензин

  • Це питво лиш для машини, називається …

Бетон

  • Будівельний матеріал,

Виготовлений із суміші цементу з гравієм,

Щебенем або піском – це … (бетон)

Бібліотека

  • Установа, де зберігаються та видаються книги

для тимчасового користування, читання – це …


  • Що таке бібліотека?

Це – домівка для книжок.

Ганна Черінь

Велосипед

  • Двоє ніг у швидкого коня,

Має він одне око і роги.

Я катаюсь на ньому щодня,

хоч і добре натомлюю ноги.

З рогами, а не коза.

Є сідло, та не кінь.

З педалями , а не рояль.

З дзвінком, а не двері.

  • Дивний коник у Семена

Є сідло і стремена.

Окрім того в скакуна

Роги наче в барана.

  • Як кручу педалі,

Їду далі й далі.

Як перестаю крутить ,

Зупиняюся умить.

  • Я стою на ходу,

А спинюся упаду.

  • Що за коник є у мене:

Металевий і зелений.

Є сідельце й ніжки в нього

І колеса є, і роги.

Два колеса підряд,

Їх ногами вертять,

А поверху торчком

Сам хазяїн крючком.

  • Мій рогатий кінь двоногий

Добре знає всі дороги.

Як захочу він стоїть,

А скажу і побіжить.

Верблюд

  • Вік свій ходить із тлумаками,

Ще й сідають на нього з мішками.


  • Ходить диво по пустелі,

На собі несе дві скелі.


  • Горбатий мішок на чотирьох стовпах стоїть.




  • Багато ходив по безводній пустелі,

Не бачив води, ні людської оселі.

Сухі колючки по барханах шукав,

І звуть мене «той, хто багато блукав».


  • Народився у пустині,

Де скрізь сухо й жарко,

Має два горби на спині,

Можемо побачити в зоопарку.

  • Крізь пустелю навпрошки

Йдуть – бредуть неквапом

Схожі ніби близнюки,

Дві гори на лапах.

Вогнище

  • Купа дров, хмизу, що горить.



  • Ватра, вогнище, багаття!

А вогонь один? Та ні!

Різні назви, різні плаття,

Різні лики вогняні.

Дмитро Павличко.

  • Як розгуляється,

Не може спинитися,

Піску та води боїться.

  • Скільки б не їло, а сите не буде.



  • Що сильніше сонця, а слабше вітру?

  • Червоний гість дерево їсть.

  • Поміж двома осоками б’ються хлопці язиками.



  • Стоїть , хитається,

Червоною головою величається,

А як торкнеться,

То кусається.

Вокзал

  • Будівля великої станції на шляху сполучення.




  • Споруда (будівля) для обслуговування

Пасажирів на залізниці чи пристані.


  • Від вокзалу до вокзалу

Рейсів я зробив чимало.

Горизонт

  • Умовна лінія торкання земної поверхні і небосхилу – це …




  • Бачиш край, а не дійдеш.




  • Видно край, а дійти до нього не можна.




  • У дорогу вирушаю,

Щоб дістатись небокраю.

Я за ним, він – утікати

Не вдається наздогнати.

Гриміти

  • Шуміти, видавати гучні пронизливі звуки.

Грім

  • Гуркіт і тріск, що супроводжують блискавку під час грози.



Одного всі бачать,

Але не чують,

Другого всякий бачить,

Але не чує.

  • Угорі стукає – унизу слухає.



  • Шило покотило

Попід небесами ходило,

З полями говорило.

  • Через став глибокий

Біг кінь білобокий,

Як упав, заіржав –

Білий світ задрижав.

  • Стукотить, гуркотить,

Як сто коней біжить.

  • По небу іде кучерявий баран

І ротом вогненним б’є в барабан.

Депутат

  • Обраний виборцями член органу державної влади.



  • Обрана або виділена особа,

уповноважена колективом

Для виконання якогось доручення.

Дециметр

  • Міра довжини, що дорівнює десяти сантиметрам.

Директор

  • Керівник установи, закладу,заводу,фабрики.

Електрика

  • По дроту гасає, пітьму розганяє.

Кипіти

  • Клекотати, пінитися при сильному нагріванні.

  • Бурлити, клекотати при стрімкому русі. (про річку, струмок)

  • Проходити дуже жваво, бурхливо. (про якусь діяльність)

  • Бути охопленим якимось почуттям. (кипіти від гніву).



  • Юрта на снігу стоїть.

Юшка на вогні кипить

( О. Олесь ).

Кишеня

  • Частина одягу у вигляді вшитої до нього торбинки

Для дрібних речей, грошей.

  • На моїй спідничці латка невеличка.
    як цукерку маю, за латочку ховаю.


Колектив

  • Група людей, об’єднаних спільною роботою,

Спільними інтересами.

Комбайнер

  • Водій комбайна в сільському господарстві.



  • Припікає сонце – ой, гарячий день!

І комбайн у житі наче корабель.

За штурвал я взявся. Бо я – комбайнер.

Збираю на полях гарний урожай.

Комбайн

  • Для збирання урожаю

На поля я виїжджаю.

І на декілька машин

Там працюю я один.

  • Де йшла сотня косарів,

Вийшло п’ять богатирів.

Косять, в’яжуть заодно

І молотять на зерно.

  • По полю ходить, зерно молотить

Жне, косить – хліба не просить.

Комп’ютер

  • В нім знання з усього світу.

Мишка може їх розкрити.

Може він порахувати,

Може він пісні співати,

Малювати і писати,

Помилки перевіряти,

Може він листи писати,

З другом швидко нас зв’язати.

Він багато чого може

І завжди нам допоможе!

  • Є у мене помічник, справжнє диво, чарівник.

Тільки кнопку натискаю – і говорить він , і грає.

Де що робиться, все знає і мені повідомляє,

і розкаже, і покаже…

як він зветься, хто нам скаже?

  • Учитись він допомагає,

Інформацію збирає,

В ігри він з тобою грає,

З дисків музика лунає.

Коридор

  • Довгий прохід, який з’єднує окремі частини

якогось приміщення, квартири.

  • З радістю ходимо ми до школи.

Охайно і затишно в її класах та … коридорах.

Космонавт

  • Спеціально підготовлена людина.

Що здійснює політ у космічному просторі

на літальному апараті – космічному кораблі.

  • Той хоче стати капітаном.

Той космонавтом хоче бути…

Я теж подумаю: ким стану?

Яку в житті обрати путь?

Олег Орач.

  • Верхолаз, по деревах не лазь.

Неслухів, щоб знав ти.

Не беруть у … космонавти.

В. Ладижець.

Криниця

  • Викопана й захищена від обвалу яма

Для добування води з водоносних шарів землі.

  • Посеред села бочка врита немала.

А щоб напитись, треба поклонитись.

  • За селом у нас криничка,

Неглибока, невеличка

Клен шумить над нею листям,

В ній вода холодна й чиста. (Микола Сингаївський.)

Кукурудза

  • Білі зуби маю, та усі ховаю.

Довгі коси маю, та не заплітаю.

Яка городина у своїй назві

Ховає зозулин спів?

  • Хоч зубів багато маю,

Та нікого не кусаю.

Сама свиням та коровам

На зуби попадаю.

  • Стоїть собі літечком

На городі тіточка,

Світлокоса, білозуба,

а на ній зелена шуба.

  • Я цукриста, качаниста,

Всім дарунки принесла:

Добрий силос корівкам.

Качанчики – діточкам.

  • Із віку боса, простоволоса,

Лиш тільки зубки ховає в шубки

  • На городі молода

Пишні коси розплела.

У зелені хустинки

Золоті ховає зернинки.

Метал

  • Речовина або сплав, який відзначається блиском,

Ковкістю, плавкістю і здатністю проводити

Тепло та електричний струм.

  • Завмер космічний корабель

В тонкім мереживі з … металу.

Минулий

  • Той, що вже пройшов.



  • Минають дні, минає літо,

Настала осінь,

Шелестить пожовкле листя…

Т. Г. Шевченко.

  • Гей, ви, козаченьки, -

Спомин з м’яти – рути,

Научіть минулу славу повернути.

В. Крищенко.

Очерет

  • Багаторічна водяна або болотяна трав’яниста рослина,

З високим стеблом і розлогою волоттю.

  • Як гарно і тихо навколо!

Сховалися зорі…Світає…

Гаряче рожеве півколо

Поволі виходить з – за гаю.

Вітрець не гойдає травичку,

Рясний очерет не колише.

Ой! Гуси злетіли на річку



І крильми розбризкали воду.

Лідія Костенко.

  • Діжечка на діжечці,

Діжечка на діжечці,

А - зверху китичка.

  • Один біжить,

Другий лежить.

Третій кланяється.

(річка, берег,очерет).

  • Вербове листя опадає, спливає за водою.

Тонкий високий очерет хитає бородою.

В. Марочкін.

Пиріг

  • Печений виріб із тіста з начинкою – це… пиріг.



  • Його матуся випікає,

Він стіл святковий прикрашає.

Гукайте швидше всіх малят,

Хай по шматочку все з’їдять.

  • Його цінують за начинку

В ньому ховаються сир, родзинки,

Сливи, яблука і мак,

Різні овочі на смак.

Як же зветься цей дружок?

Відгадали?... пиріжок.

  • Пиріжечки, пиріжки.

Має кожен два ріжки.

Надкушу один ріжок…

Ой смачненький … пиріжок.

А. Мястківський.

  • Пекар півень у пекарні

Пік перепічки прегарні

І пшеничні пампушки,

І пшеничні … пиріжки.

Т. Коломоєць.

Президент

  • Глава, керівник держави

З республіканською формою правління,

Обраний на певний строк.

  • Голова, керівник деяких установ, товариств.

Пшениця

  • Маю жовтий вусок,

Запашний колосок,

Буде з мене мука

Й паляниця м'яка.

  • Ноги на полі,

Середина на дворі,

Голова на столі.

  • Свіжий вітер прилетів

І колосся похилив.

Я – ланів цариця,

Золота - … (пшениця).

  • З неба сонечко яскраве

Ллє проміння золоте;

Вона дружною стіною

В полі нашому росте.

Радіо

  • Дивна скринька на стіні

Все розказує мені.

  • У кімнаті, у куточку,

Біля ліжка на стіні,

Сіра скринька на шнурочку

Все розказує мені.

  • Висить скринька на стіні,

І говорить, і співає,

І новини сповіщає.

  • Співає соловей в одному місці,

А весь світ його чує.

Сантиметр

  • Міра довжини, що дорівнює десяти міліметрам.

Секунда

  • Найменша міра часу.

Спасибі

  • До всіх сердець, як до дверей,

Є ключик і малі.

Їх легко кожен підбере,

Якщо йому не лінь.

Ти, друже , мусиш знати їх,

Запам’ятати неважко:

Маленькі ключики твої –

«Спасибі» і « Будь ласка».

Тривога

  • Почуття неспокою, збентеження, викликане побоюванням, передчуттям чогось неприємного.



  • Задивився я на море,

Хвилі плещуться об ноги.

Їх глухе воркотіння

Заколисує тривоги.

Олесь Орач.

Фермер

  • Робить справи чималі,

Бо працює на землі

І вирощує у полі

Овочі, зерна доволі.

Хвилина

  • Міра часу, що дорівнює 60 секундам.

Черемха

  • Дерево або кущ із зібраними у суцвіття білими квітами

й чорними їстівними ягодами.

  • Прийшла весна,

Зацвіла … черемха

Черешня

  • Маленькі плоди,

Мов сережечки, повисли

Червоні - солодкі,

Зелені – ще кислі.

  • Мала, зелена я була.

Рожевіти потім почала.

На сонці я дозріла –

І ось тепер я спіла.

На палиці між листячком

тебе давно я жду.

Ти з’їш мене, а кісточку

Зарий в своїм садку.

  • Маленька, кругленька

На дереві достигає,

Соку набирає.

Чим червоніша , тим смачніша.

  • Червоний колір, чудовий смак,

Кам'яне серце. Чому так буває?

  • Червоніє зелен – сад,

Намистинки скрізь висять.

Як достигнуть, їх їдять,

Тільки кісточки летять.

  • Хай плодами сіються

Й густо сходять веснами.

Хай земля покриється

Вишнями – черешнями.

Василь Шевчук.

Список слів, вимову і правопис яких учні повинні запам’ятати у 4 класі.

Аеродром, будь ласка, ввечері, вдень, взимку, вісімдесят, влітку восени вперед, вранці, вчора, гардероб, гектар, гвинтівка, до побачення, держава, дисципліна, ззаду,інженер, кілометр, ліворуч, механік, мізинець, мільйон, назад, напам’ять, океан, попереду, посередині, портрет, праворуч, п’ятдесят, п’ятдесяти, п’ятсот, революція, республіка, сигнал, сімдесят, телеграма,тролейбус, фанера,фартух, футбол, цемент, чернетка, шеренга, шістнадцять, шістдесят. Шістсот, щогодини, юннат, ярина. (60)

Аеродром

  • Ділянка земної поверхні для зльоту, посадки, стоянки літаків,

із спорудами та обладнанням для їх обслуговування.

Будь ласка

  • «Будь ласка», «Спасибі» і «Будьте здорові» -

Слова необхідні й корисні у всьому.

Приємно їх чути і в школі, і вдома

Від мами, від вчителя й просто знайомих

  • Коли тебе впіймають за підказку,

Ти вчителя розчулиш… (вибачте, будь ласка).

Ввечері

  • Коли це буває?

Сонце спати вже лягає,

Нічку в гості закликає.

Діти в ліжечка лягають,

Зорі пісні їм співають.

  • Чорне сукно залазить у вікно.

Діток спати вкладає.

Коли ж це буває?

Вдень

  • Нечутною ходою

Великий білий бик

Підійде під віконце

Та в шибку рогом – штрик!

І стуку не наробить,

І шиби не поб’є.

А тільки стане видно

У хаті все як є.

А приходить бик цей…

Дійсно, так - .. (вдень)

  • Вдень біліє,а вночі.

А вночі ясніє. (місяць)

І вдень і вночі

у кожусі на печі. (кіт)

  • Вдень по небу гуляє,

а вночі спочиває. (сонце)

Взимку

  • Стало біло навкруги –

Розтрушуються сніги,

Приходять холоди,

Води сковані в льоди.

Тягнуть діти лижі та санки.

Ліплять бабу снігову.

Відбувається це коли?

Так, звичайно ,… (взимку)

  • Вже перший сніг упав на землю,

Завис нечутно на гілках,

І забіліла сосон зелень

У неполоханих гаях.

Вже влаштувавсь зручно ведмідь

В барлозі темнім і зручнім –

Лежить і згадує ожинку,

І усміхається у сні.

Бо знає він,

що йому треба спати … (взимку)

  • Сніг на полях,

Лід на річках,

Хуга гуляє,

Коли це буває?

Вісімдесят

  • Сорок грибів знайшов я вперше,

Гриць знайшов на сорок більше.

Ну, а хто з вас відгадав,

Скільки Гриць грибочків мав?

Влітку

  • Коли це буває?

Льон давно уже одцвів

І достигло жито.

Тихо шепчуть колоски:

0й! Пора косити. (влітку)

  • Сонце пече, липа цвіте,

Вишня поспіває.

Коли це буває?.

Восени

  • У гаях , садах блукає,

Жовті шати одягає,

Золотисту стелить постіль

Жде сестрицю білу в гості.

Дощами поливає,

Коли це буває?

  • Голі поля, мокне земля,

Дощ поливає,

Коли це буває?

  • Жовте листячко летить,

Під ногами шелестить,

Сонце вже не припікає.

Коли, діти, це бува.?

Вперед

  • Напрямок руху.



  • Їду, їду і вперед

Мчиться мій велосипед,

Натискаю на педалі

Їду далі, далі, далі.

  • Хто здоровий – не сумує.

Над загадками мудрує.

Він сміливо в світ іде

Й за собою всіх вперед веде!

Вранці

  • В ранній час.



  • Сонце глянуло в кімнату,

Зацвірінькали пташки:

  • Годі спати! Годі спати.

  • Прокидайтесь малюки.



  • Вранці тато з магазину –

приніс дітям пластиліну .

здивувалася Поліна:

І нащо мені ця глина?

Пластилін пом'яв Петрусь,

До сестрички усміхнувсь –

І в руках у нього виник

Мов живий червоний півник.

  • Вранці - на чотирьох,

Вдень – на двох,

Ввечері – на трьох. (немовля, людина, дідусь)

  • Ввечері спускається,

Вночі собі лежить,

А вранці підіймається

У сонячну блакить. (роса)

Вчора

  • День, що був перед сьогоднішнім.



  • Ніби вчора, рідна, мамо,

Ви мене будили рано.

Гардероб

  • Шафа, в якій зберігається одяг.



  • Приміщення в установі, театрі, кіно,

Де зберігається одяг відвідувачів

Гектар

  • Міра вимірювання площі земельної ділянки.

Гвинтівка

  • Вогнепальна ручна зброя з довгим стволом

До побачення

  • Щоб знову в годину зустрітись призначену,

Кажу щиро завжди всім … (до побачення)

Держава

  • Апарат влади в суспільстві,

Який піклується про здоров'я

І добробут сім'ї усіх громадян.

  • Політична організація суспільства

На чолі з урядом та його органами.

Дисципліна

  • Дисципліна – встановлений порядок,

Дотримання якого є обов’язковим

Для всіх членів колективу.

Жде його в житті удача:

Він уміє працювати.

Вчитись і відпочивати.

Дисципліна перш за все

Йому успіх принесе.

Ззаду

  • Знаходитись після чогось або когось.



  • Спереду шильце, а ззаду вильце.

  • Ззаду сукенце,а спереду біле полотенце. (ластівка)

Інженер

  • Спеціаліст з вищою технічною освітою.



  • А можна б інженером стати.

Учителем - дітей учить.

Складним наукам научати,

І головній: як треба жить.

Кілометр

  • Одиниця довжини у метричній системі мір, що дорівнює 1000 м.

Ліворуч

  • Напрямок руху.

Механік

  • Спеціаліст, який спостерігає за роботою і експлуатацією машин.

  • Будуть поруч в домі жити,

Жить, радіть і не старіти

Академік, і монтер, і механік. І шофер,

І письменник, і маляр, і художник і, школяр.

(О. Бродський).

Мізинець

  • Найменший палець руки, ноги.

Мільйон

  • Тисяча тисяч – це … мільйон.

Назад

  • Лінія руху.

Напам’ять

  • Добре засвоїти, вивчити вірш, пісню; розповідати,не дивлячись у книжку.

  • Щоб вивчити вірш напам’ять, треба його декілька раз прочитати.

Океан

  • Весь водний покров Землі,

А також його частина між материками.

Попереду

  • Знаходитись перед чимсь чи кимось.

Посередині

  • Знаходитись між чимсь або кимось.

Портрет

  • Зображення особи на картині або фотографії.

Праворуч

  • Напрямок руху.

П’ятдесят

  • Тридцять учениць

Налічив у групі Гриць.

Двадцять учнів ще прийшло,

Скільки в групі всіх було?

Пятдесяти

  • По п’ять морквин у кошик клали

І по п’ять кролям віддали.

Десять кроликів ми мали.

Скількох же морквин у нас не стало?

П’ятсот

Вугілля я на воза

Кілограмів сто поклав.

Їздив п’ять разів,

Привіз скільки?

Хто з вас скаже?.

Революція

  • Докорінна якісна зміна,

різкий стрибкоподібний перехід

від одного якісного стану до іншого,

від старого до нового.

Республіка

  • Форма державного правління,

В якій глава держави й усі органи влади є виборними

І змінюваними.

Сигнал

  • Звуковий, зоровий та інший умовний знак

Для передачі яких – небудь відомостей, розпоряджень.

Сімдесят

  • Віра килим вишивала,

Цілу ніченьку не спала.

На килимі десять кліток,

В кожній клітці – по сім квіток.

Станеш думати, гадати,

Як квітки порахувати?

Телеграма

  • Звістка, передана телеграфом.

  • Бланк з текстом такого повідомлення.

Телефон

  • У нього завше

Уважні вуха:

В одне говорить,

в друге - слухає.

  • Є у мене вірний друг,

Має він чудовий слух

І говорить голосами

Моїх друзів, тата й мами.

  • Тиснеш кнопки - і за мить

можеш з другом говорить.

  • Через поле і лісок подається голосок.

Він біжить по проводах,

Скажеш тут, а чути там.

Температура

  • Міра нагрітосі тіла або середовища.

Тепер

  • В даний час.

Трамвай

  • Маленькі будиночки по місту біжать.

Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять.

  • Маленькі хатинки по коліях біжать,

Хлоп’ята й дівчата в хатинках сидять.

  • Як блисне жовте око, іти не поспішай,

Бо жовтий - не зелений:потрапиш під трамвай.

(Райніс Скучайте).

  • Усі наші мами, усі наші тати,

І дядечки, й тіточки всі

Щоранку їдуть, спішать на роботу

В трамваях, в метро, на таксі. (А. Алексєєва).

Тролейбус

  • Зачепився він за дріт:

«Їду, їду в далеч світ!

Їду, їду, не трясу,

Пасажирів я везу.

  • Руки причепив до дроту

І повіз всіх на роботу.

  • В роботі я суворий

І стриманий завжди.

Тролейбуси, машини

Біжать сюди й туди.

(Райніс Скучайте).

Фанера

  • Тонкі листи деревини

Для облицювання столярних робіт.

Фартух

  • Одяг, що одягають спереду на сукню чи костюм

Для захисту їх від забруднення.

  • У халатах рано – вранці входять

В цех зайшли робітники.

А який у вас для праці

є спецодяг - … (фартухи)

  • Стою, обсипаний стружками,

У фартушку за верстаком,

Й рубанок стиха під руками

Мені насвистує шпаком.

(В. Кочевський).

Футбол

  • Гру цю люблять всі на світі:

І батьки і їхні діти.

М’яч! Удар! І крики: «Гол!»

Це чудова гра … (футбол)

Цемент

  • Будівельний матеріал.

Чернетка

  • Зошит для тренувальних робіт.

Шеренга

  • Група людей. які стоять на одній лінії

З поверненими в один бік обличчями.

  • Ходить качка по двору,

Зазиває дітвору:

  • Розрахуйтесь по порядку

  • Встаньте швидко всі в шеренгу,

  • Розпочнемо мерщій зарядку!

Шістнадцять

  • Зшили півні черевики

Щоб ходити на музики.

Каблучками туки – тук

Вісім пар, а скільки штук?

Шістдесят

  • Чотири хлопчики ішли,

По десять саджанців несли.

А за ними - двоє дівчаток

Кожна несла саджанців десяток.

Порахуйте, скільки всіх

Було саджанців у них?

  • У походи ми мандруємо,

Самі їжу там готуємо.

В шістьох за декілька хвилин

По десять чистим картоплин.

Швидко зваримо суп із них.

Скільки буде в супі їх?

Шістсот

  • Кукурудзу я полов

Шість рядочків вздовж пройшов

По сто рослин у кожнім.

Скільки всіх було стеблин?

Щогодини

  • Кожної години.

Щоденно

  • Кожного дня.



  • Вподобав Гриць собі лоша

Булане, струнконоге.

Водиці, сіна чи вівса

Щодня несе для нього.

Олесь Лупій.

  • - Шишкарику – пташино,

Що ти довбеш щоднини?

- Шишечки з сосоночки,

Шишки із ялинки.

Щотижня

  • Кожного тижня

Юннат

  • Юний натураліст. Юний дослідник природи.



  • Між снігами білими під склом

Справжнє літо буйно зацвіло.

Літо це відкіль серед зими?

А юннати: - Хазяї тут - ми …

Все зробили, щоб під синім склом

Цілу зиму літечко жило.…

Ярина

  • Сходи або посіви висіяних весною зернових культур.



  • Роси, роси, дощику, ярину,

Рости, рости, житечко, на лану,

На крилечках, вітрику, прилети,

Колосочки золотом обмети.

Як достигне житечко на лану,

Прийдуть люди хатоньки ярину,

Блискавками косоньки заблищать,

Золотими кобзами забряжчать

Олександр Олесь.

Успішне засвоєння словникових слів залежить від багаторазового виконання послідовних, систематичних вправ.

Для закріплення і повторення слів на уроках доцільні такі вправи:

  1. Виділені слова постав у правильній формі.

Переходь (вулиця ) тільки при зеленому світлі світлофора.

  1. До слова – назви предмета дібрати його ознаку.

Заєць вайлуватий

Олень полохливий

Ведмідь гордий

  1. Дібрати спільнокореневі слова.

Черговий, … ( чергувати, черга, чергування)

  1. Назвати одним словом.

Столиця України - …(Київ).

  1. Відгадати загадки. Слова – відгадки записати.

Як приходимо у клас,

Там чекає він на нас.

Вчить читати і писати.

І невтомно працювати (вчитель).



  1. За буквами, що позначають приголосні звуки, впізнати слово, записати його.

П.ртр.т, д.р.кт, ….

  1. До видових понять дібрати родові.

Комбайнер. Агроном, банкір - (професії).

  1. Дібрати синоніми.

Дисципліна – порядок, ...

  1. Дібрати антоніми.

Взимку – влітку, …

  1. Вивчити прислівя.

Герой слави не шукає.

  1. Поділити слова на склади для переносу.

Очерет, асфальт, …

  1. Визнач рід іменників.

Календар, шофер, ярина, …

  1. Склади слова із складів.

Ди, на, ти; …(дитина)

  1. З букв одного слова записати інші слова.

Ведмідь (дід, мед, мідь, дім …)

  1. За допомогою суфіксів, префіксів утворити нові слова.

Олень – оленятко. Кипіти – закипіти.

  1. Записати слова,в яких є сполучення букв, що співпадають з назвами нот.

Коридор, черевики, ведмідь,фартух, парасолька,лялька, сім .

Література:

  1. Г. В. Мільченко. Загадки як засіб розвитку мислення школярів. «Розкажіть онуку» №8/2007.

  2. Білецький М. Весела книжка. – К., 1989.

  3. Загадки. –К. , 1982.

  4. Т. Г. Лісневич. Задачі – вірші на уроках математики в початкових класах. Мандрівець. Тернопіль. 1997.

  5. О.О . Яловська . Загадки для малят. К., 2001.

  6. Ісаєнко О. В., Басова С. В. Словникові слова. Харків. 2006.

  7. Березіна О. М., Павловська Т. О. Мовні ігри та забави. Тернопіль.2004.

  8. Огієнко Т. М. Стежка до знань . Харків., 2002.

  9. О. В. Кириченко. Таблиці слів. Вимову і написання яких потрібно засвоїти. «Розкажіть онуку»., №2/2007.

  10. О. Ю. Чекіна. Навчити як безпомилково писати словникове слово.

«Розкажіть онуку»., №5/2008.

Г. Сапун, М. Пачашинська. Робота над словами, правопис яких потрібно запам’ятати. Тернопіль., 1997

11. Т. М. Огієнко. Словничок – помічничок. Харків.,2004.

12. К. С. Прищепа, В. Г. Лук’яненко. Тематичний словник школяра.

К., 2001.

13. Д. Г. Гринчишин, Л. Л. Гумецька, В. Л. Карпова. Короткий

тлумачний словник української мови. К., 1978.

14. Бабовал Т. І., Будна Н. О. Довідник – пам’ятка . Робота

над помилками. Тернопіль.. 1997.

Зміст:

  1. Вступ ………………………………………………………………3 - 5

  2. Список слів , вимову і правопис яких учні повинні

запам’ятати в 1 класі. ( В загадках)……………………………6 - 21

  1. Список слів, вимову і правопис яких учні повинні

запам’ятати в 2 класі. (В загадках)……………………………..22 - 35

  1. Список слів, вимову і правопис яких учні повинні

запам’ятати в 3 класі.(В загадках) ……………………………...36 - 50

  1. Список слів,вимову і правопис яких учні повинні

запам’ятати в 4 класі (В загадках) ………………………………51 - 61

  1. Зразки вправ словниково – орфографічної роботи на уроці

для закріплення і повторення словникових слів……………… 62

  1. Література. …………………………………………………………..63



Каталог: attachments -> article
article -> Методичні рекомендації до самостійної роботи з дисципліни «історія україни» для студентів окр «Молодший спеціаліст»
article -> Основи теорії літератури
article -> До листа Міністерства освіти і науки України від 17. 08. 2016р. №1/9-437
article -> План роботи методичного об’єднання вчителів-предметників суспільно-гуманітарних наук на 2015/2016 навчальний рік
article -> План роботи методичного осередку вчителів-предметників природничо-математичних наук на 2015/2016 навчальний рік
article -> Рішення щодо оцінювання навчальних досягнень учнів курсів за вибором приймається навчальним закладом
article -> Получение патента на полезную модель

Скачати 270.62 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка