Методичні вказівки для самостійної роботи студентів при підготовці до практичного (семінарського) заняття



Скачати 129.48 Kb.
Дата конвертації01.01.2017
Розмір129.48 Kb.
ТипМетодичні вказівки


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ

ВІННИЦЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ МЕДИЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

імені М.І.Пирогова
"Затверджено"

на методичній нараді

кафедри стоматології дитячого віку

Завідувач кафедри

доц. Філімонов Ю.В.


" " 20 р.

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ

ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ ПРИ ПІДГОТОВЦІ ДО ПРАКТИЧНОГО (СЕМІНАРСЬКОГО) ЗАНЯТТЯ





Навчальна дисципліна

Хірургічна стоматологія дитячого віку

Модуль №

1

Змістовний модуль №

1

Тема заняття

3 Видалення тимчасових та постійних зубів у дітей

Курс

4

Факультет

Стоматологічний

Підготував

Єрошенко Олег Анатолійович

Вінниця 2012




1.Актуальність теми: Видалення зубів як і знеболення в стоматологічній практиці це дуже важливий етап у лікуванні. Але це і один із най небезпечніших етапів лікування , тому що потребує знань не тільки з топографії певної ділянки та методики проведення, а необхідно мати знання ї з хірургії ,неврології ,оторинолорингології, фізіології терапії, педіатрії тощо. Проведення видалення має дуже багато особливостей анатомічних , фізіологічних , вікових. Також має багато протипоказів .Тому вивченню цієї теми треба приділяти особливу увагу.

2.Навчальні цілі:

1.Студент повинен ознайомитись з проблемою проведення видалення зубів у дітей, серед різних вікових груп.

2.Студент повинен знати особливості анатомічної будови щелепно-лицевої ділянки у дітей різних вікових груп та особливості фізіологічних процесів у дітей

3.Студент повинен оволодіти технікою видалення зубів у дітей.

4.Студент повинен проводити диференційну діагностику різних невідкладних станів та ускладнень під час видалення зубів у дітей
3.Виховні цілі:

1. Розвинути професійні якості та почуття відповідальності при проведенні видалення зубів у дітей.


2. Вміти здійснювати деонтологічний та психологічний підхід у роботі з дітьми.
4.Міждисциплінарна інтеграція

Дисципліна

Знати

Вміти

Попередні (забеспечуючі)

1.Анатомія

2.Гістологія

3.Фармакологія

4.Терапія та педіатрія

5.Хірургія

6.Хірургічна стоматологія


Наступні(забезпечувані)

1.ортопедична стоматологія.
Внутрішньо-предметна інтеграція

Ортодонтія



Будова щелепно-лицевої ділянки, кровопостачання та інервація.

Гістологічна будова слизової порожнини рота . Механізм розвитку та фази запалення.
Знати основні групи препаратів , що використовуються для загального та місцевого знеболення та зупинки кровотечі.
Знати особливості дитячого організму. Знати основні захворювання що мають значення при проведенні видалення

Знати основні хірургічні принципи.


Знати покази та проти покази до видалення .Знати групи інструментів для видалення.

Знати основні етапи видалення зубів.

Хірургічна підготовка перед протезуванням
Хірургічна підготовка перед ортодонтичним лікуванням

Вміти зупиняти кровотечу та накладати шви

Вміти провести видалення постійних зубів



4.1Теоретичні питання

  1. Показання до видалення тимчасових зубів .

  2. Техніка проведення і особливості видалення зубів у дітей .

  3. Тактика лікаря при переломі зуба, що видаляється, чи його кореня , переломі чи вивиху сусіднього зуба .

  4. Лікування вивиху нижньої щелепи .

  5. Клініка і тактика лікаря при переломі нижньої щелепи і відриві бугра верхньої щелепи.

  6. Клініка і діагностика перфорації верхньощелепової пазухи .

  7. Тактика лікаря при перфорації і проштовхувані кореня в верхньощелепову пазуху .

  8. Методика зупинки кровотечі з лунки зуба, що видаляється , можливі причини .

  9. Профілактика і надання допомоги при загальних ускладненнях .

  10. Лікування альвеоліту і луночкової болі .

  11. Неврологічні порушення після видалення зуба ; їх лікування і профілактика



4.2 Практичні навики

Провести на фантомах видалення різних груп зубів.



5.План та організаційна структура заняття



Основні етапи заняття їх функції та зміст

Методи контролю та навчання

Матеріали методичного забезпечення

Час (хв..)




Підготовчий етап








20

1

Організаційні заходи











2

Постановка навчальних цілей та мотивація




Див. « Навчальні цілі»

Див. « Актуальність теми»






3

Контроль вихідного рівня знань , навиків та вмінь:

1.Особливості анатомічної будови щелепно- лицевої ділянки у дітей.


2.Класифікація знеболення



Методи контролю теоретичних знань:

-Індивід. теоретичне опитування,


-Рішення типових задач

-Тестовий контроль


-Письмовий теоретичний контроль

Теоретичні питання


Задачі
Тести
Письмові

теорет.


завдання

Таблиці


Малюнки

Структурно-.

логічні

схеми


Інструментарій , обладнання , пацієнти.








Основний етап







60

4

Формування вмінь та навичок.

1.Оволодіти методиками місцевого знеболення у дітей




Практичний тренін


Професійні

алгоритми для

формування професійних

вмінь та практичних

навиків;Пацієнти.Інструментарій.








Підсумковий етап








10

5

Контроль та

корекція рівня практичних

навиків та професійних

вмінь




Методи контролю

практичних навиків:

індивідуальний контроль

практичних навиків та їх

результатів





Пацієнти, інструментарій






6

Підведення

підсумків

заняття:

теоретичного,

практичного,

організаційного



Підсумкове

оцінювання

студентів

за критеріями

знань,

навиків, вмінь




Нетипові

ситуаційні задачі

завдання тощо.
Тести

Нетипові ситуаційні задачі







7

Домашнє

завдання







Рекомендована

література

(основна, додаткова, електрон.джерела)








6.Зміст теми :

Показання до видалення зубів у дітей до 7-річного віку


1. Гостра одонтогенна інфекція у всіх стадіях (гострий гнійний періостит, остеомієліт, абсцеси, флегмони, лімфаденіти);

2. Хронічний гранулюючий періодонтит;

3. Зуби, які викликають підозру на ротовий сепсис;

4. Тимчасові зуби, які заважають годуванню груддю.


Показання до видалення зубів у дітей 7-12-річного віку


Гостра одонтогенна інфекція у всіх стадіях (гострий гнійний періостит, остеомієліт, абсцеси, флегмони, лімфаденіти). При гострому гнійному періоститі обов’язково видаляються тимчасові зуби одночасно з періостотомією, постійні зуби видаляються при втраті їхньої анатомічної та функціональної цінності. При гострому та хронічному одонтогенному остеомієліті щелеп “причинні” тимчасові та постійні зуби видаляються; при гострому процесі – одночасно з невідкладним хірургічним втручанням. При очікуваному травматичному видаленні сильно зруйнованого постійного зуба його видаляють після купірування гострого запалення. Однокореневі постійні зуби видаляють при втраті їхньої анатомічної та функціональної цінності. Видаляють також загиблі зачатки постійних зубів.

Тимчасові зуби, які затрималися до 13-15ти років, при наявності у щелепі постійних зубів, розташованих вірно;

Наявність тимчасового зуба при постійному зубі, який прорізався;

Пульпіт або періодонтит зуба, якщо корені його у стадії розсмоктування та почалася зміна тимчасових молярів (9-10 років);

Травматичний перелом коронки та кореня, повний вивих тимчасових зубів; перелом у середній частині кореня постійних зубів;

Неефективність лікування хронічного періодонтиту;

Розповсюдження осередку запалення на міжкореневий простір та фолікул постійного зуба;

Загибель зачатка постійного зуба;

Тимчасові зуби та інфіковані постійні зуби, які знаходяться у лінії перелому щелепи, видаляють при наданні першої хірургічної допомоги. Постійні інтактні зуби та фолікули видаляють з лінії перелому, якщо вони заважають репозиції уламків;

Понадкомплектні та різко дистоповані зуби;

Зуби з вродженою анатомічною неповноцінністю коронки.

Протипоказання до видалення зубів у дітей


Абсолютних протипоказань нема. При захворюваннях крові, ендокринної та серцево-судинної систем зуби видаляють у стаціонарі після відповідної підготовки.

Відносні протипоказання:

  • Гострі інфекційні захворювання;

  • Запальні процеси на слизовій оболонці порожнини рота;

  • Гемофілія;

  • Захворювання серцево-судинної системи;

  • Захворювання ендокринної системи;

  • Захворювання центральної нервової системи.

Особливості видалення зубів у дітей


Етапи видалення зубів:

  1. Накладання щипців;

  2. Просування щипців;

  3. Фіксація щипців;

  4. Вивихування ти виведення зуба;

  5. Туалет лунки;

  6. Зближування країв лунки.

При видаленні зубів у дітей необхідно враховувати маленькі розміри дитячих щелеп, анатомічні особливості тимчасових зубів, наявність у щелепі зачатків постійних зубів. Ясна у дітей тонші, ніж у дорослих, що потребує особливої обережності при відшаровуванні їх елеватором.

При видаленні тимчасових зубів не слід просувати глибоко щічки щипців, що може повести до пошкодження зачатків постійних зубів.



Кюретаж лунки необхідно проводити обережно для запобігання травмування фолікулів. Обережно зблизити краї лунки пальцями. Надлишок сили при видаленні зубів у дітей може привести до перелому альвеолярного відростка або щелепи, руйнуванню зачатків.

При видаленні тимчасових фронтальних зубів верхньої щелепи, які мають один корінь, застосовують ротаційне вивихування. Видалення проводять прямими щипцями з вузькими щічками або байонетами. При видаленні тимчасових верхніх молярів застосовують S-подібні щипці без шипів або байонети з широкими щічками. Нижні тимчасові зуби можна видаляти відповідними щипцями.


Ускладнення під час видалення зубів


  1. Перелом кореня

  • Невірна техніка видалення;

  • Склеротичний тип кістки;

  • Аномалії форми та розташування коренів;

  1. Пошкодження коронок зубів-антагонистів;

  2. Пошкодження сусіднього зуба;

  3. Надрив слизово-окісного клаптя або ясен;

  4. Перелом альвеолярного відростка;

  5. Перелом нижньої щелепи;

  6. Відрив бугра верхньої щелепи;

  7. Вивих нижньої щелепи;

  8. Потрапляння кореня або зуба у м’які тканини;

  9. Перфорація верхньощелепної порожнини;

  10. Перфорація нижньощелепного каналу;

  11. Кровотеча;

  12. Аспірація зуба;

  13. Пошкодження зачатків постійних зубів;

  14. Поломка інструменту.

Найбільш частим загальним ускладненням під час видалення зубів у дітей є запаморочення.

Ускладнення після видалення зубів


Післяекстракційний біль виникає через:

  • Травмування нервових терміналів кістковим чи зубним осколком;

  • Травмування ясен гострими краями лунок;

Інфікування лунки веде до розвитку альвеоліту та остеомієліту стінок лунки; подальше розповсюдження запального процесу може привести до виникнення остеомієліту щелепи, флегмони, гаймориту. Альвеоліт у дитячому віці виникає дуже рідко.

Пізня кровотеча виникає через:



  • Травму судин;

  • Після закінчення дії вазоконстрикторів;

  • Розплавлення тромбу;

Травмування ясен гострими краями лунок, утворення екзостозів.

Протезування зубних рядів у дітей


Видалення тимчасових зубів задовго до їхньої фізіологічної заміни повинно супроводжуватися протезуванням зубного ряду тому, що: з’являється зміщення сусідніх зубів у бік дефекту, зубо-альвеолярне подовження у ділянці зубів-антагоністів, зміщення постійного зуба-заступника.

Вимоги до дитячих заступних протезів


  • Протез не повинен затримувати ріст зубної дуги;

  • Протез не повинен давати додаткового навантаження на зуби;

  • Протез повинен бути зручним та відповідати естетичним вимогам;

  • Виконуються знімні протези без кламерів або з невеликої кількістю їх;

  • Постановку зубів виконують на приточці, бо штучні ясна можуть затримувати ріст альвеолярного відростка;

  • Знімні протези міняють в залежності від темпу росту щелепи, у середньому через 6-8 місяців у змінному та тимчасовому прикусі і через 1-1,5 року у постійному прикусі;

Заступний протез може комбінуватися з елементами ортодонтичних апаратів
Література.

Основна:

1.Лекційний матеріал .



Додаткова

  1. Колесов А.А “ Стоматологія дитячого віку “ , 1978 ,ст. 44-63.

  2. Дунаевський В.А. “ Хірургічна стоматологія “ , 1979 ,ст. 111-118.

  3. Бернадский Ю.И. «Основы хирургической стоматологии», К., 1998

  4. Евдокимова А.И. «Руководство по стом. детского возраста», 1976



Каталог: downloads -> childstomat
childstomat -> Методичні вказівки для самостійної роботи студентів при підготовці до практичного (семінарського) заняття
childstomat -> Методичні вказівки для самостійної роботи студентів при підготовці до практичного (семінарського) заняття 13
childstomat -> Методичні вказівки для самостійної роботи студентів при підготовці до практичного (семінарського) заняття 14
childstomat -> Методичні вказівки для самостійної роботи студентів при підготовці до практичного (семінарського) заняття
childstomat -> Методичні вказівки для самостійної роботи студентів при підготовці до практичного (семінарського) заняття
childstomat -> Методичні рекомендації для самостійної роботи студентів при підготовці до практичного заняття
childstomat -> Методичні вказівки для самостійної роботи студентів при підготовці до практичного (семінарського) заняття
childstomat -> Методичні вказівки для самостійної роботи студентів при підготовці до практичного (семінарського) заняття
childstomat -> Методичні вказівки для самостійної роботи студентів при підготовці до практичного (семінарського) заняття
childstomat -> Методичні вказівки для самостійної роботи студентів при підготовці до практичного (семінарського) заняття 11

Скачати 129.48 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка