Методики навчання інформатики в 5-6 класах



Скачати 110.96 Kb.
Сторінка1/2
Дата конвертації06.11.2018
Розмір110.96 Kb.
  1   2
Методики навчання інформатики в 5-6 класах
Відомо, що методична система навчання будь-якого предмета являє собою сукупність п'яти компонентів: цілей, змісту, методів, засобів і організаційних форм навчання.

Для інформатики характерний динамізм зміни її методичної системи навчання. За минулі роки неодноразово змінювалося уявлення про те, чому і як навчати на уроках інформатики.


Які методи і форми навчання інформатики доцільно використовувати в 5-6 класах?
Ще кілька років тому основні зусилля педагогів прямували на створення програм, підручників і навчально-методичних посібників, у тому числі і для 5-6 класів, сьогодні ж підвищену увагу приділяється зміні засобів і організаційних форм навчання. У зв'язку з високою часткою використання комп'ютерів у навчальному процесі питання про розробку методик навчання інформатики в 5-6 класах, компенсуючих негативні наслідки роботи з комп'ютером, постає особливо гостро.

Застосовувані в 5-6 класах методи і форми навчання повинні враховувати особливості психічного, фізичного і розумового розвитку школярів.


Необхідність побудови ефективного навчання з урахуванням соціального складу населення і відповідно рівня інформатизації регіону породило таку форму навчання, як інформаційні хвилинки.



Відомо, що успішність формування будь-яких знань залежить насамперед від бажання учнів отримати ці знання. Процес формування мотивів навчання безпосередньо пов'язаний з формами навчання. У психології доведено, що розвиток мотивів навчання йде двома шляхами.


У педагогічній літературі показано, що використання групової форми роботи має велике значення для підвищення інтересу до досліджуваного предмета. Для учнів 5-6 класів доцільно організовувати роботу в малих групах, при цьому формування груп має будуватися на мотиваційному принципі: якщо дітей з нейтральним ставленням до предмета об'єднати з дітьми, які люблять даний предмет, то в результаті спільної роботи перші істотно підвищують свій інтерес до предмету.

У 5-6 класах при розподілі учнів на групи необхідно враховувати побажання самих дітей до складу групи. У цьому віці характеристика "хороший", "сильний", "добрий" превалює у свідомості дитини над характеристикою "знає предмет", "відмінник", "акуратний" і т.п.


Ігрові методики
В даний час проведення уроків на основі ігрових методик при навчанні інформатики в 5-6 класах виходить на перший план. Це пов'язано з тим, що ці методики, включаючи в себе практично всі форми роботи (діалог, робота в групі і т.д.), надають широкі можливості для творчої діяльності, інтелектуального розвитку дитини.

Як відомо, гра дає перерву в повсякденності з її утилітаризмом, монотонністю, з її жорсткою детермінацією способу життя.

Гра дає порядок. Система правил у грі абсолютна і незаперечна. Неможливо порушувати правила і бути в грі. Ця якість порядку дуже цінно в нашому нестабільному, безладному світі.

Гра дає можливість створити і згуртувати колектив. Привабливість гри настільки велика і ігровий контакт людей один з одним настільки сповнений і глибоким, що ігрові співдружності виявляють здатність зберігатися і після закінчення гри, поза її рамок.

Гра дає елемент невизначеності, який збуджує, активізує розум, налаштовує на пошук оптимальних рішень.

Гра дає поняття про честь, про самообмеження і самопожертву на користь колективу.

Гра дає розвиток уяви, оскільки воно необхідне для створення нових світів, міфів, ситуацій, правил гри.

Гра дає розвиток психологічної пластичності.

Гра далеко не одне тільки змагання, але і театральне мистецтво, здатність вживатися в образ і довести його до кінця. Не випадково всі найбільш вдалі навчальні комп'ютерні програми побудовані з використанням ігрових методик. Сучасному вчителю надзвичайно важливо володіти класифікацією і теорією побудови ігор, що використовуються в навчанні.

Гра - це діяльність, мотив якої лежить у ній самій. Тобто така діяльність, яка здійснюється не заради результату, а заради самого процесу.



Ігри, що використовуються в навчанні, діляться на рольові, організаційні та ділові. Є певна складність у визначенні типу гри, так як деякі принципи побудови у різних ігор подібні, але, тим не менш, у них є суттєві, принципові відмінності.


Однак чітку межу провести між функціями гри неможливо, Кожна гра чогось вчить, виховує певні якості у гравців і в той же час забезпечує досягнення розважальної мети, за винятком, мабуть, ділових ігор.

Каталог: inf
inf -> Відділ аспірантури та докторантури Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини
inf -> Методична розробка Розділ І «Основні способи захисту І загальні правила поведінки в умовах загрози та виникнення нс»
inf -> Методичнарозробк а
inf -> Робоча програма інфекційні хвороби (назва навчальної дисципліни) 12010005 "Стоматологія"
inf -> Повідомлення до закладів епідеміологічної служби та пов’язані з ними документи обліку, журнали санітарної обробки речей хворих та ін
inf -> Питання до екзамену
inf -> Національний технічний університет україни „київський політехнічний інститут”
inf -> Модуль Інформаційні технології в системі охорони здоров’я обробки та аналізу медико-біологічних даних. Текстові тестові запитання
inf -> Розділ Комп'ютерне моделювання. Основи алгоритмізації Інформатика 11 клас
inf -> Програма курсу Інформатика 5 9 класи загальноосвітніх навчальних закладів

Скачати 110.96 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка