Міністерство охорони здоров’я україни вднз україни буковинський державний медичний університет кафедра біологічної фізики та медичної інформатики



Сторінка1/4
Дата конвертації23.12.2016
Розмір0.52 Mb.
  1   2   3   4
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВЯ УКРАЇНИ

ВДНЗ УКРАЇНИ БУКОВИНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ МЕДИЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

КАФЕДРА БІОЛОГІЧНОЇ ФІЗИКИ ТА МЕДИЧНОЇ ІНФОРМАТИКИ

ЗАТВЕРДЖУЮ

Проректор з науково-

педагогічної роботи

доц. Геруш І.В.

____________________

“____”_________2015 р.

ДОВІДНИК ДЛЯ СТУДЕНТА CПЕЦІАЛЬНОСТІ (НАПРЯМУ)



7.12020102 Клінічна фармація

З ВИВЧЕННЯ



Біофізики, фізичних методів аналізу та метрології
Довідник для студента складений на основі діючого навчального плану та програми з навчальної дисципліни біологічна фізика для студентів вищих медичних навчальних закладів ІІІ-IV рівнів акредитації (МОЗ України, К., 2009 року).
Схвалено на методичному засіданні кафедри біологічної фізики та медичної інформатики (Протокол № від 2015 року)

Завідувач кафедри

біологічної фізики та медичної інформатики, проф. М.В. Шаплавський

Схвалено на засіданні предметної методичної комісії з медико-біологічних дисциплін фізіологічного та фізико-хімічного профілю Буковинського державного медичного університету (Протокол № від ____________________2015 року)

Голова предметної методичної комісії,

професор С.С. Ткачук



Чернівці

  1. ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

Біофізика, фізичні методи аналізу та метрологія

(назва навчальної дисципліни)


Таблиця 1б

Найменування показників

Галузь знань, спеціальність, освітньо-кваліфікаційний рівень, форма навчання

Характеристика навчальної дисципліни

Кількість

кредитів – 4,0



Галузь знань

___1202 Фармація______

(шифр і назва)


денна форма навчання


Модулів –

2 - денна форма навчання




Спеціальність (напрям):

_7.12020102 Клінічна фармація

(шифр і назва)


Рік підготовки (курс)

1 (1-й)

Змістових модулів –

Семестр

2- й

Загальна кількість годин – 135

Лекції

18 год.

Кількість

аудиторних

годин – 80

Кількість годин

самостійної роботи студента – 55


Освітньо-кваліфікаційний рівень:

_____спеціаліст_____

Форма навчання

денна


Практичні

62 год

Семінарські

Самостійна робота

55 год.

Вид контролю:

підсумкові модульні контролі



Співвідношення кількості годин аудиторних занять до самостійної і індивідуальної роботи становить (%): 68,7



  1. СТРУКТУРОВАНИЙ ПЛАН ПІДГОТОВКИ


з навчальної дисципліни Біофізика, фізичні методи аналізу та метрологія_

(назва навчальної дисципліни)



для студентів фармацевтичного факультету

(назва факультету)



за спеціальністю (напрямом) клінічна фармація я
Таблиця 2а

Денна форма

Кількість годин, у тому числі

Рік навчання, семестр

Вид

контролю

Всього

годин/


кредити

Аудиторних


СРС

Лекції

Практичні

заняття

135 / 4,0

18

80

55

Модуль 1

Змістових модулів 6



68/ 2,0

8

28

32

1-й, ІI

Підсумковий контроль

Тестові завдання

Контрольні питання

Практичні навички



Модуль 2

Змістових модулів 8




67 / 2,0

10

34

23

1-й, ІІ

Підсумковий контроль

Тестові завдання

Контрольні питання

Практичні навички






  1. МЕТА ТА ЗАВДАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

Метою викладання дисципліни є оволодіти фізичними і біофізичними, фізико-технічними і математичними знаннями та вміннями, які необхідні для безпосередньої підготовки провізора, а також для вивчення інших навчальних теоретичних і клінічних дисциплін у вищих медичних та фармацевтичних навчальних закладах.

Завдання вивчення дисципліни: оволодіти основних фізичних принципів, які необхідні при виготовленні ліків, розуміннямеханізмів дії ліків на молекулярно – клітковому рівні; освоєння фізичних основ та біофізичних механізмів дії зовнішніх чинників на системи організму людини; вміння інтерпретувати фізичні основи діагностичних і фізіотерапевтичних (лікувальних) методів, що застосовуються у медичній апаратурі;

Предметом дисципліни "Біофізика, фізичні методи аналізу та метрологія " є вивчення фізичних та біофізичних процесів у фармаціі.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:

  • пояснювати фізичні основи діагностичних і фізіотерапевтичних методів, що застосовуються у фармацевтичній практиці;

  • пояснювати фізичні основи та біофізичні механізми дії зовнішніх факторів на організм людини;

  • кількісні параметри, що характеризують функціональний стан організму людини;

  • трактувати загальні фізичні та біофізичні закономірності, що протікають в організмі людини в процесі її життєдіяльності.

  • перспективи застосування різних фізичних методів у фармацїі.

вміти:

– проводити вимірювання в'язкості рідини за допомогою віскозиметра ВК-4;

– знімати аудіограму пацієнта і робити відповідні діагностичні висновки;

– вимірювати опір біотканин з допомогою реографа;

– проводити вимірювання концентрації розчинів за допомогою фотоелектроколориметра;

– визначати оптичну активність розчинів за допомогою поляриметра;

– користуватися мікроскопом;

– вимірювати розміри структур з допомогою ехоенцефалоскопа;

– аналізувати характер дії іонізуючого випромінювання на біотканини;

– самостійно аналізувати отримані результати досліджень.


Програма з дисципліни «Біофізика, фізичні методи аналізу та метрологія» приведена у відповідність до нормативних документів МОН та МОЗ України щодо реалізації положень Болонської декларації в системі вищої медичної і фармацевтичної освіти. Згідно до цих вимог Програма з біофізики, фізичних методів аналізу та метрології для вищих медичних закладів освіти України ІІІ – ІV рівнів акредитації складена для спеціальностей “Клінічна фармація” напряму підготовки “Фармація” відповідно до освітньо-кваліфікаційної характеристики (ОКХ) і освітньо-професійної програми (ОПП) підготовки фахівців, затвердженими наказом МОН України від 16.04.03 № 239 та навчального плану, затвердженого наказом МОЗ України від 18.06.02 №221.


  1. СТРУКТУРА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

Назви змістових модулів і тем

Кількість годин

Усього

у тому числі

Аудиторні

Самостійна

робота студента



Індиві-дуальна робота

Лекції

Практичні
заняття

1

2

3

4

5

6

Модуль 1. Основи загальної біофізики.

Змістовий модуль 1. Біофізика періодичних процесів.

Тема 1. Вивчення параметрів періодичних біологічних процесів.




2

2







Змістовий модуль 2. Біофізика кровообігу.

Тема 2. Звук і фармація.







2

2




Тема 3. Ультразвук і фармація.







2

2




Змістовий модуль 3. Біофізика кровообігу.

Тема 4. Визначення коефіцієнту в’язкості.




1

2

2




Тема 5. Визначення коефіцієнту .







2

2




Тема 6. Рух крові по судинах.




1

2

4




Змістовий модуль 4. Електричне поле клітини, тканин та органів.

Тема 7. Опір н/п та вимірювання температури.







2

2




Тема 8. Електричне поле клітини.




2




4




Тема 9. Електро-

Кардіографія.









2

2




Змістовий модуль 5. Біофізичні основи мембранних процесів. Явища переносу речовини в клітинах.

Тема 10. Будова, структура і функції біомембрани.




1

2

3




Тема 11. Пасивний та активний транспорт речовин. Поняття про градієнти та їх види.




1

2

3




Змістовий модуль 6. Магнітні методи дослідження в фармації і медицині.

Тема 12. Гальванізація. Електрофорез.







2

2




Тема 13. Змінний струм. Реографія







2

2




Тема 14. Імпульсні струми.







2

2




Разом за змістовим модулем 1-6




8

26

32




Підсумковий модульний контроль 1







2







УСЬОГО ГОДИН




8

28

32





Модуль 2. Основи прикладної біофізики та метрології

Змістовий модуль 7. Біомагнетизм. Електромагнітні коливання і хвилі та їх вплив на живу систему.

Тема 15. Основні поняття і закони електромагнетизму.




2

2







Тема 16. Вплив електромагнітних хвиль на живу систему.




1

2

2




Тема 17. Магнітні методи дослідження. УВЧ-терапія. Індуктометрія.







2







Змістовий модуль 8. Оптичні властивості біооб’єктів та методи дослідження біосередовищ. Елементи фотобіології. Біофізика зору.

Тема 18. Світлова мікроскопія.







2

2




Тема 19. УФ і інфрачервоні промені.







2







Тема 20. Елементи фотобіології.




1




4




Змістовий модуль 9. Деякі закономірності квантової біофізики та їх застосування в фармації і медицині. Індуковане випромінювання. Теплове випромінювання. Люмінесценція.

Тема 21. Квантово-механічні процеси в біологічних середовищах.




2




2




Тема 22. Теплове випромінювання







2







Тема 23. Лазерне випромінювання.







2







Тема 24. Рентгенівське випромінювання.







2







Змістовий модуль 10. Явище радіоактивності. Основні поняття і закони. Біофізика дії радіації на живу систему на молекулярно-клітковому рівні. Елементи дозиметрії.

Тема 25. Явище радіоактивності.










2




Тема 26. Дозиметрія іонізуючого випромінювання.







2







Змістовий модуль 11. Основи теоретичної метрології та її роль у фармації.

Тема 27. Прямі і непрямі вимірювання. Абсолютна і відносна похибки. Показники метрологічної надійності. Основні відомості щодо стандартизації.










2




Змістовий модуль 12. Механічні, електричні, магнітні та термічні методи дослідження у фармації

Тема 28. Механічні методи. Електричні та магнітні методи. Електрофорез. Види електрофорезу.




2

4

2




Тема 29. Оптичні методи. Колориметрія. Поляриметрія. Рефрактометрія. Фотоелетроколориметрія.







6

3




Змістовий модуль 13. Спектрофотометричні методи. Методи радіоспектроскопії. Люмінесцентні методи дослідження

Тема 30. Спектрофотометрія. УФ і ІЧ-спектрофотометрія. Інтер-претація УФ і ІЧ спектрів речовин. Спектроскопія комбінаційного розсіювання.




2










Тема 31. Електронний парамагнітний резонанс (ЕПР).










2




Тема 32. Ядерний магнітний резонанс.










2




Тема 33. Люмінесцентні методи дослідження.







2







Змістовий модуль 14. Рентгеноструктурний і радіаційний аналізи у фармації

Тема 34.

Рентгеноструктурний аналіз. Радіаційний аналіз.








2







Разом за змістовим модулем 7-14
















Індивідуальна робота
(за наявності)














3

Підсумковий модульний контроль







2







УСЬОГО ГОДИН




10

34

23





5. ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ЛЕКЦІЙ З ДИСЦИПЛІНИ


з/п


Т Е М А

Кількість

годин


Каталог: images -> students -> dovidnyk
images -> Розвиток вітчизняної системи електронних наукових видань
images -> Програма м. Івано-Франківськ, 2011 міністерство охорони здоров’я україни
dovidnyk -> Міністерство охорони здоров’я україни вднз україни буковинський державний медичний університет кафедра біологічної фізики та медичної інформатики
dovidnyk -> Міністерство охорони здоров’я україни вднз україни буковинський державний медичний університет кафедра біологічної фізики та медичної інформатики
dovidnyk -> Міністерство охорони здоров’я україни вднз україни буковинський державний медичний університет кафедра біологічної фізики та медичної інформатики
dovidnyk -> Міністерство охорони здоров’я україни вднз україни буковинський державний медичний університет кафедра біологічної фізики та медичної інформатики
dovidnyk -> Міністерство охорони здоров’я україни вднз україни буковинський державний медичний університет кафедра біологічної фізики та медичної інформатики
dovidnyk -> Міністерство охорони здоров’я україни вднз україни буковинський державний медичний університет кафедра біологічної фізики та медичної інформатики
dovidnyk -> Міністерство охорони здоров’я україни вднз україни буковинський державний медичний університет кафедра біологічної фізики та медичної інформатики
dovidnyk -> Міністерство охорони здоров’я україни вднз україни буковинський державний медичний університет кафедра біологічної фізики та медичної інформатики


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка