Міністерство охорони здоров’я україни вднз україни буковинський державний медичний університет кафедра біологічної фізики та медичної інформатики



Сторінка1/2
Дата конвертації23.10.2016
Розмір0.53 Mb.
  1   2
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВЯ УКРАЇНИ

ВДНЗ УКРАЇНИ БУКОВИНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ МЕДИЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

КАФЕДРА БІОЛОГІЧНОЇ ФІЗИКИ ТА МЕДИЧНОЇ ІНФОРМАТИКИ

ЗАТВЕРДЖУЮ

Проректор з науково-

педагогічної роботи

доц. Геруш І.В.

____________________

“____”_________2015 р.

ДОВІДНИК ДЛЯ СТУДЕНТА CПЕЦІАЛЬНОСТІ (НАПРЯМУ) 7.12020102 Клінічна фармація

З ВИВЧЕННЯ

Інформаційних технологій у фармації

Довідник для студента складений на основі діючого навчального плану та програми з навчальної дисципліни “Інформаційні технології у фармації для студентів вищого фармацевтичного закладу та фармацевтичних факультетів вищих навчальних закладів освіти України ІІІ-ІV рівнів акредитації (МОЗ України, К., 2010 року).


Схвалено на методичному засіданні кафедри біологічної фізики та медичної інформатики (Протокол № від 2015 року)

Завідувач кафедри

біологічної фізики та медичної інформатики, проф. М.В. Шаплавський

Схвалено на засіданні предметної методичної комісії з медико-біологічних дисциплін фізіологічного та фізико-хімічного профілю Буковинського державного медичного університету (Протокол № від ____________________2015 року)

Голова предметної методичної комісії,

професор С.С. Ткачук

Чернівці


  1. ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

_______________Інформаційні технології у фармації_____________

(назва навчальної дисципліни)


Таблиця 1а

Найменування показників

Галузь знань, спеціальність, освітньо-кваліфікаційний рівень, форма навчання

Характеристика навчальної дисципліни

Кількість

кредитів – 5,5



Галузь знань

___1202 Фармація ___



(шифр і назва)

Нормативна

(за вибором)



Модулів – 3


Спеціальність (напрям):

_12020102 Клінічна фармація



(шифр і назва)

Рік підготовки (курс)

Змістових модулів – 6

1-й та 2- й

Семестр

Загальна кількість годин – 165

2-й та 3- й

Лекції

Кількість годин для денної форми навчання:

аудиторних

годин – 92
самостійної роботи студента – 73


Освітньо-кваліфікаційний рівень:

_____спеціаліст_____




16 год.

Практичні

76 год.

Семінарські




Самостійна робота

73 год.

Вид контролю:

підсумкові модульні контролі




Співвідношення кількості годин аудиторних занять до самостійної і індивідуальної роботи становить (%): 55,8/44,2.

  1. СТРУКТУРОВАНИЙ ПЛАН ПІДГОТОВКИ


з навчальної дисципліни _____інформаційні технологіі у фармації ____

(назва навчальної дисципліни)



для студентів ___________фармацевтичного___________ факультету

(назва факультету)



за спеціальністю (напрямом) ____клінічна__фармація_______________
Таблиця 2а

Денна форма

Кількість годин, у тому числі

Рік навчання, семестр

Вид

контролю

Всього

годин/


кредити

Аудиторних


СРС

Лекції

Практичні

заняття







165 / 5,5

16

76

73







Модуль 1

Змістових модулів 2



56 / 1,85

4

26

26

1-й, ІІ

Підсумковий контроль

Тестові завдання

Контрольні питання

Практичні навички



Модуль 2

Змістових модулів 1




34 / 1,15

4

16

14

1-й, ІІ

Підсумковий контроль

Тестові завдання

Контрольні питання

Практичні навички



Модуль 3

Змістових модулів 1



75 / 2,5

8

34

33

2-й, ІІІ

Підсумковий контроль

Тестові завдання

Контрольні питання

Практичні навички






  1. МЕТА ТА ЗАВДАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ


Метою викладання дисципліни є оволодіння студентами необхідними теоретичними та практичними знаннями з використання інформаційних технологій у фармації.

Завдання вивчення дисципліни: дати необхідні теоретичні та практичні знання студентам з використання засобів сучасної комп’ютерної техніки та інформаційних технологій у професійній діяльності провізора

Предметом дисципліни "Інформаційні технології у фармації" є вивчення інформаційних процесів у фармації (отримання, зберігання, перетворення, передачі фармацевтичної інформації) з використанням засобів сучасної комп’ютерної техніки та інформаційних технологій.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати:

  • визначати можливості застосування інформаційних технологій та засобів комп'ютерної техніки у медицині та фармації;

  • пояснювати принципи формалізації і алгоритмізації медико-фармацевтичних задач, принципи моделювання в біології, медицині, фармації;

вміти:

  • демонструвати навички роботи з ПК та пошуку медико-біологічної та фармацевтичної інформації з використанням інформаційних технологій;

  • використовувати методи обробки медико-біологічної та фармацевтичної інформації;

  • використовувати інструментарій інформаційних технологій для розв’язання задач у фармації;

  • використовувати спеціальне фахове програмне забезпечення,

  • використовувати сучасні комп’ютерні комунікаційні технології.

Програма з дисципліни “Інформаційні технології у фармації” відповідно до освітньо-кваліфікаційної характеристики (ОКХ) і освітньо-професійної програми (ОПП) підготовки спеціаліста, затвердженою Галузевим стандартом вищої освіти МОЗ України № 629 від 29.07.2004 року та навчального плану, затвердженого наказом МОЗ № 930 від 7.12.2009 р.




  1. СТРУКТУРА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

Таблиця 6а

Назви змістових модулів і тем

Кількість годин

денна форма

Усього

у тому числі

Аудиторні

С.р.

Інд.

Л

П

С







1

2

3

4

5

6

7

Модуль 1

Змістовий модуль 1.

Тема 1. Техніка безпеки. Вхідний контроль знань. Струк­тура, зміст та завдання дисципліни. Базові поняття інфор­маційних технологій у фармації.

6

2

2




2




Тема 2. Створення структурних хімічних формул з викорис­танням спеціалізо­ваного програмного забезпечення.

4




2




2




Тема 3. Створення і ведення документації у фармації засобами текстового процесора.

6




4




2




Тема 4. Складові інформаційних техно­логій. Види сучасних інформаційних тех­нологій. Техно­логії створення текстового документу з вико­ристанням об’єктів: діаграми, формули, рівняння хімічних реакцій.

4




2




2




Тема 5. Складові інформаційних тех­нологій. Розширені мож­ливості текстових процесорів.Створення структурованих доку­ментів. Використання стилів. Автоматизація посилань

4




2




2




Тема 6. Автома­тизація роботи з документами. Ос­нови безпаперової тех­ноло­гії у фармації. Елек­трон­ні форми і бланки фармацев­тичної доку­ментації. Пристрої переведення зобра­жень у цифрову форму. Комп’ютерне розпізнавання текстів.

6




2




4




Разом за змістовим модулем 1

30

2

14




14




Змістовий модуль 2.

Тема 1. Мережеві технології у фармації. Використання ре­сурсів INTERNET у профе­сійній діяль­ності фармацевта. Інформа­ційні системи у фармації. Інформа­ційно-довідкові та інфор­маційно-пошу­кові сис­теми у фар­мації. (на прикладі «Компендіум – лікар­ські пре­парати»).

6

2

2




2




Тема 2. Інформаційні системи у фармації.

Створення моделі фармацевтичної ін­фор­­маційно-довідко­вої системи засоба­ми офіс­ного програму­ван­ня.



6




2




4




Тема 3. Організація обліку лікарських засобів в аптеці. Системи управління реалізацією лікарсь­ких засобів. Автома­тизоване робоче місце провізора(фармацевта).

4




2




2




Тема 4. Програмні засоби створення пре­зентацій та основи офісного програмування.

6




4




2




Разом за змістовим модулем 2

22

2

10




10




Підсумковий мо­дульний контроль 1

4




2




2




УСЬОГО ГОДИН

56

4

26




26




Модуль 2

Змістовий модуль 1.

Тема1. Проектування моделі фармацевтичної бази даних «Аптека».

6

2

2




2




Тема 2. Реалізація фармацевтичної бази даних «Аптека» засо­бами системи управ­лін­ня базами даних. Розробка та викорис­тання форм для вне­сен­­ня та редагування даних до бази.

6

2

2




2




Тема 3. Робота з базою даних «Аптека»: ви­бірка інформації з бази даних. Запити. Засоби роботи з даними.

4




2




2




Тема 4. Робота з базою даних «Аптека»: звіти. Створення кнопочної форми управління базою даних «Аптека».

6




4




2




Тема 5. Вирішення задач фармації на прик­ладі використання фармацевтичної бази даних «Аптека».

6




4




2




Разом за змістовим модулем 1

30

4

14




10




Індивідуальна робота

2













2

Підсумковий мо­дульний контроль 2

4




2




2




УСЬОГО ГОДИН

34

4

16




12

2

Модуль 3

Змістовий модуль 1.

Тема1. Техніка без­пеки. Проміжний контроль знань. Основні етапи розв’язування задач фармації з викорис­танням комп’ютерних технологій. Можли­вості використання засобів табличного процесора для розв’язування задач у фармації.

4




4










Тема 2. Формалізація та алгоритмізація фармацевтичних задач. Формальна ло­гіка у вирішенні задач у фармації. Викорис­тання алгебри логіки для формалізації фармацевтичних задач. Складання структурної схеми лінійного, розгалу­женого і циклічного алгоритму задач у фармації.

8

2

4




2




Тема 3. Використання логічних функцій середовища таблич­ного процесора для проведення розра­хунків у фармації (на прикладі формування бланка-відомості купівлі лікарських засобів з урахуванням знижок).

5




2




3




Тема 4. Ділова і наукова графіка в середовищі таблич­ного процесора. Приклади викорис­тання для вирішення фар­ма­цев­тичних задач

4




2




2




Тема 5. Фінансове прогнозування. Фінан­совий аналіз на комп’ютері. Автома­тизація фінан­сових обчислень в електрон­них табли­цях. Модель аптеч­ного складу. Ана­ліз руху товаро-матері­альних цін­ностей.

4




2




2




Тема 6. Використання інстру­ментів моделю­вання в практиці фар­ма­цевта. Оптиміза­ційні задачі у фармації.

6



2




4




Тема 7. Системи підтримки прийняття рішень. Експертні системи.

6

2

2




2




Разом за змістовим модулем 1

37

4

18




15




Індивідуальна робота



















Змістовий модуль 2.

Тема 1. Основні процедури статис­тич­ного аналізу: гене­раль­на сукупність та вибір­ка, оцінка пара­метрів генеральної сукуп­ності за вибір­кою. Вибіркові роз­по­діли. Довірчий інтер­вал. Закони роз­по­ділу (нормальний розподіл).

10

2

4




4




Тема 2. Статистична перевірка гіпотез. Використання кри­теріїв Колмогорова –Смірнова, Стьюдента-Фішера, Уілкоксона.

8




4




4




Тема 3. Елементи кореляційного та регресійного аналізу. Графічне зображення даних. Діаграма роз­сіювання. Прогноз. Помилки прогнозу.

4




2




2




Тема 4. Засоби прог­нозування. Інфор­маційні тех.­нології функціо­нальної апроксимації та прог­нозу статис­тичних даних. Прог­но­зування розвитку медико-біоло­гічних процесів на основі функціо­нальної апроксимації статистичних даних засобами табличного процесора

6




4




2




Разом за змістовим модулем 2

28

2

14




12




Змістовий модуль 3.

Тема 1. Сучасні комп’ютерні кому­нікаційні технології: електронна пошта, сис­тема швидких повідом­лень, комп’ютерна телефонія.

4

2







2




Тема 2. Електронна комерція. Робота на торгових Web-пло­щадках. Інтернет-апте­ки. Розміщення тек­стової інформації на Web-сторінках. Прин­ципи дистанційного електронного навчання.

2










2




Разом за змістовим модулем 3

6

2







4




Індивідуальна робота



















Підсумковий мо­дуль­ний контроль 3

4




2




2




УСЬОГО ГОДИН

75

8

34




33






  1. ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ЛЕКЦІЙ

з/п


Назва теми

К-сть год.

1

Основи інформаційних технологій у фармації: базові поняття дисципліни. Основні напрямки використання інформаційних технологій у фармації.

2

2

Технічні засоби реалізації інформаційних технологій: мережеві технології.

2

3

Комп’ютерна обробка даних. Бази даних як інформаційні моделі предметних областей. Системи управління базами даних.

2

4

Основи проектування баз даних. Проектування фармацевтичної бази даних.

2

5

Формалізація та алгоритмізація фармацевтичних задач. Математичне моделювання у медицині та фармації.

2

6

Експертні системи та штучний інтелект у медицині та фармації.

2

7

Статистичні методи обробки медико-біологічних та фармацевтичних даних.

2

8

Сучасні напрямки використання комп’ютерних технологій в задачах практичної фармації.

2




Разом

16




  1. ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ

з/п


Назва теми

К-сть год.



Техніка безпеки. Вхідний контроль знань. Структура, зміст та завдання дисципліни. Базові поняття інформаційних технологій у фармації.

2



Спеціальне програмне забезпечення професійної діяльності провізора (фармацевта). Створення структурних хімічних формул з використанням спеціалізованого програмного забезпечення.

2



Створення і ведення документації у фармації засобами текстового процесора.

4



Складові інформаційних технологій. Види сучасних інформаційних технологій.

Технології створення текстового документу з використанням об’єктів: діаграми, формули, рівняння хімічних реакцій.



2



Складові інформаційних технологій. Розширені можливості текстових процесорів.

Створення структурованих документів. Використання стилів. Автоматизація посилань (на прикладі курсової роботи, реферату).



2



Автоматизація роботи з документами. Основи безпаперової технології у фармації. Електронні форми і бланки фармацевтичної документації. Комп’ютерне розпізнавання текстів.

2



Мережеві технології у фармації.

Використання ресурсів INTERNET у професійній діяльності фармацевта. Інформаційні системи у фармації. Інформаційно-довідкові та інформаційно-пошукові системи у фармації. (на прикладі «Компендіум – лікарські препарати»).



2



Інформаційні системи у фармації.

Створення моделі фармацевтичної інформаційно-довідкової системи засобами офісного програмування.



2



Організація обліку лікарських засобів в аптеці. Системи управління продаж аптечного закладу. Автоматизоване робоче місце провізора (фармацевта).

2



Програмні засоби створення презентацій та основи офісного програмування.

4



Контроль засвоєння модулю 1.

2



Проектування моделі фармацевтичної бази даних «Аптека».

2



Реалізація фармацевтичної бази даних «Аптека» засобами системи управління базами даних. Розробка та використання форм для внесення та редагування даних до бази.

2



Робота з базою даних «Аптека»: вибірка інформації з бази даних. Запити. Засоби роботи з даними.

2



Робота з базою даних «Аптека»: звіти. Створення форми управління базою даних «Аптека».

4



Вирішення задач фармації на прикладі використання фармацевтичної бази даних «Аптека».

4



Контроль засвоєння модулю 2 .

2



Техніка безпеки. Проміжний контроль знань. Основні етапи розв’язування задач фармації з використанням математичних методів і комп’ютерних технологій.

Можливості використання засобів табличного процесора для розв’язування задач у фармації.



4



Формалізація та алгоритмізація фармацевтичних задач. Формальна логіка у вирішенні задач у фармації.

Складання структурної схеми лінійного, розгалуженого і циклічного алгоритму задач у фармації. Використання алгебри логіки для формалізації фармацевтичних задач.



4



Використання логічних функцій середовища табличного процесора для проведення розрахунків у фармації (на прикладі формування бланка-відомості купівлі лікарських засобів з урахуванням знижок).

2



Ділова і наукова графіка в середовищі табличного процесора. Приклади використання для вирішення фармацевтичних задач.

2



Фінансове прогнозування. Фінансовий аналіз на комп’ютері. Автоматизація фінансових обчислень в електронних таблицях. Модель аптечного складу. Аналіз руху товаро-матеріальних цінностей.

2



Використання інструментів моделювання в практиці фармацевта. Оптимізаційні задачі у фармації.

2



Системи підтримки прийняття рішень. Експертні системи.

2



Основні процедури статистичного аналізу: генеральна сукупність та вибірка, оцінка параметрів генеральної сукупності за вибіркою. Вибіркові розподіли. Довірчий інтервал. Закони розподілу (нормальний розподіл).

4



Статистична перевірка гіпотез. Використання критеріїв Колмогорова –Смірнова, Стьюдента-Фішера

2



Статистична перевірка гіпотез. Використання критеріїв Уілкоксона.

2



Елементи кореляційного та регресійного аналізу. Графічне зображення даних. Діаграма розсіювання. Прогноз. Помилки прогнозу.

2



Засоби прогнозування. Інформаційні технології функціональної апроксимації та прогнозу статистичних даних. Прогнозування розвитку медико-біологічних процесів на основі функціональної апроксимації статистичних даних засобами табличного процесора.

4



Контроль засвоєння модулю 3.

2




Разом

76

7. ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

з/п


Назва теми

К-сть год.



Техніка безпеки. Структура, зміст та завдання дисципліни.

2



Базові поняття інформаційних технологій у фармації.



Спеціальне програмне забезпечення професійної діяльності провізора (фармацевта).

2



Створення структурних хімічних формул з використанням спеціалізованого програмного забезпечення.



Створення і ведення документації у фармації засобами текстового процесора (робота з текстом).

2



Створення і ведення документації у фармації засобами текстового процесора (робота з Таблицями)



Складові інформаційних технологій. Види сучасних інформаційних технологій.

Технології створення текстового документу з використанням об’єктів: діаграми, формули, рівняння хімічних реакцій.



2



Складові інформаційних технологій. Розширені можливості текстових процесорів.

Створення структурованих документів. Використання стилів.



2



Складові інформаційних технологій. Розширені можливості текстових процесорів.

Створення структурованих документів. Автоматизація посилань (на прикладі курсової роботи, реферату).





Автоматизація роботи з документами. Основи безпаперової технології у фармації. Електронні форми і бланки фармацевтичної документації.

4



Комп’ютерне розпізнавання текстів.



Мережеві технології у фармації. Використання ресурсів INTERNET у професійній діяльності фармацевта. Інформаційні системи у фармації. Інформаційно-довідкові та інформаційно-пошукові системи у фармації. (на прикладі «Компендіум – лікарські препарати»).

2



Створення моделі фармацевтичної інформаційно-довідкової системи засобами офісного програмування.

4



Організація обліку лікарських засобів в аптеці. Системи управління продаж аптечного закладу. Автоматизоване робоче місце провізора (фармацевта).

2



Програмні засоби створення презентацій та Основи офісного програмування

2



Підготовка до підсумкового модульного контролю 1.

2



Створення фармацевтичної бази даних засобами СУБД. Аналіз предметної області Проектування моделі фармацевтичної бази даних «Аптека».

2



Реалізація фармацевтичної бази даних «Аптека» засобами системи управління базами даних. Розробка та використання форм для внесення та редагування даних до бази.

2



Робота з базою даних «Аптека»: вибірка інформації з бази даних. Запити. Засоби роботи з даними.

2



Робота з базою даних «Аптека»: звіти. Створення форми управління базою даних «Аптека».

2



Вирішення задач фармації на прикладі використання фармацевтичної бази даних «Аптека».

2



Підготовка до складання модульного контролю 2.

2



Виконання індивідуальної роботи

2



Формалізація та алгоритмізація фармацевтичних задач. Формальна логіка у вирішенні задач у фармації. Складання структурної схеми лінійного, розгалуженого і циклічного алгоритму задач у фармації.

2



Використання алгебри логіки для формалізації фармацевтичних задач.



Використання логічних функцій середовища табличного процесора для проведення розрахунків у фармації (на прикладі формування бланка-відомості купівлі лікарських засобів з урахуванням знижок).

3



Ділова і наукова графіка в середовищі табличного процесора. Приклади використання для вирішення фармацевтичних задач.

2



Фінансове прогнозування. Фінансовий аналіз на комп’ютері. Автоматизація фінансових обчислень в електронних таблицях. Модель аптечного складу. Аналіз руху товаро-матеріальних цінностей.

2



Використання інструментів моделювання в практиці фармацевта. Оптимізаційні задачі у фармації.

4



Системи підтримки прийняття рішень. Експертні системи.

2



Виконання індивідуальної роботи.

0



Основні процедури статистичного аналізу: генеральна сукупність та вибірка, оцінка параметрів генеральної сукупності за вибіркою.

4



Вибіркові розподіли. Довірчий інтервал. Закони розподілу (нормальний розподіл).



Статистична перевірка гіпотез. Використання критеріїв Колмогорова –Смірнова, Стьюдента-Фішера

2



Статистична перевірка гіпотез. Використання критеріїв Уілкоксона.

2



Елементи кореляційного та регресійного аналізу. Графічне зображення даних. Діаграма розсіювання. Прогноз. Помилки прогнозу.

2



Засоби прогнозування. Інформаційні технології функціональної апроксимації та прогнозу статистичних даних. Прогнозування розвитку медико-біологічних процесів на основі функціональної апроксимації статистичних даних засобами табличного процесора.

2



Сучасні комп’ютерні комунікаційні технології: електронна пошта, система швидких повідомлень, комп’ютерна телефонія.

2



Електронна комерція. Робота на торгових Web-площадках. Інтернет-аптеки. Розміщення текстової інформації на Web-сторінках.

2



Принципи дистанційного електронного навчання



Підготовка до складання модульного контролю 3

2

52

Виконання індивідуальної роботи.

0




Разом

73


8. ПЕРЕЛІК ІНДИВІДУАЛЬНИХ ЗАВДАНЬ

До поточної успішності у третьому та четвертому модулях (денна форма навчання) додаються бали за виконання студентом індивідуальної роботи. Індивідуальна робота виконується в електронному і паперовому вигляді та подається для перевірки до модульного контролю. Повне відображення поставлених задач і захист роботи дає можливість студенту отримати максимально можливий бал, що виділяється для індивідуальної роботи.

Зміст індивідуальної роботи у другому модулі полягає у написанні реферату.
9. ПЕРЕЛІК ТЕОРЕТИЧНИХ ПИТАНЬ ДО ПІДСУМКОВОГО МОДУЛЬНОГО КОНТРОЛЮ

Всі білети для підсумкових модульних контролів містять по три теоретичних запитання, які оцінюються максимально у 10 балів кожне.



Каталог: images -> students -> dovidnyk
images -> Розвиток вітчизняної системи електронних наукових видань
images -> Програма м. Івано-Франківськ, 2011 міністерство охорони здоров’я україни
dovidnyk -> Міністерство охорони здоров’я україни вднз україни буковинський державний медичний університет кафедра біологічної фізики та медичної інформатики
dovidnyk -> Міністерство охорони здоров’я україни вднз україни буковинський державний медичний університет кафедра біологічної фізики та медичної інформатики
dovidnyk -> Міністерство охорони здоров’я україни вднз україни буковинський державний медичний університет кафедра біологічної фізики та медичної інформатики
dovidnyk -> Міністерство охорони здоров’я україни вднз україни буковинський державний медичний університет кафедра біологічної фізики та медичної інформатики
dovidnyk -> Міністерство охорони здоров’я україни вднз україни буковинський державний медичний університет кафедра біологічної фізики та медичної інформатики
dovidnyk -> Міністерство охорони здоров’я україни вднз україни буковинський державний медичний університет кафедра біологічної фізики та медичної інформатики
dovidnyk -> Міністерство охорони здоров’я україни вднз україни буковинський державний медичний університет кафедра біологічної фізики та медичної інформатики
dovidnyk -> Міністерство охорони здоров’я україни вднз україни буковинський державний медичний університет кафедра біологічної фізики та медичної інформатики


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка