Миршавка Наталія Євгеніївна вчитель географії Циганівської середньої загальноосвітньої школи



Сторінка1/20
Дата конвертації20.11.2018
Розмір8.08 Mb.
#65265
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   20


Упорядник:

Миршавка Наталія Євгеніївна – вчитель географії

Циганівської середньої загальноосвітньої школи

Синельниківського району Дніпропетровської області.

У пораднику представлено методику проведення та досвід організації туристично – краєзнавчої роботи в школі. Подано рекомендації щодо організації та проведення походів, підготовки спорядження, харчування тощо. Пропонується розробка туристсько – краєзнавчого маршруту «Першоцвіти рідного краю». Порадник містить сценарії різноманітних позакласних заходів та туристичних свят.

Для вчителів географії, керівників туристичних гуртків, учнів загальноосвітніх закладів.



Туристсько – краєзнавчий клуб

«Робінзонада»




Туристичний гурток

«Спортивний туризм»


Туристичний загін



«Рюкзачок»

1 – 4 класи

(екскурсії,походи вихідного дня)

Туристичний загін



«Компас»

5 – 7 класи

(одноденні походи, екскурсії)


Туристичний загін



«Туристи»

8 – 11 класи

( екскурсії , багатоденні походи)

Сучасній людині не вистачає чистого повітря, радості руху, мускульного навантаження. Не вистачає хвилин спокою, роздумів, єднання з природою.

Потреба спілкування з природою стала особливо потрібною,тому великого значення набув такий вид відпочинку, як туризм.

В туристському поході отримують різноманітність і багатство вражень: незвичайність неходжених стежин, краса природи, романтика багаття, пісні. Кожний раз у поході залишаєш частинку себе. І чим більше залишаєш, тим більше знаходиш. Знаходиш в першу чергу звичку, характер, здоров’я. Займаючись туризмом, під час змагань перемагаєш суперників і часто самого себе.

Туризм є тією нивою, яка дає можливість виростити мужній, загартований характер. Він навчає колективізму, дружбі, дисципліні, самостійності, ініціативі, працелюбству, взаємодопомозі.

Туризм розширяє кругозір, знайомить з цікавими людьми, подіями, пам’ятками історії та культури.

Туризм навчає любити і берегти природу.

Захоплення туризмом виключає можливість піддатися пагубним звичкам, а відтак туризм стоїть на сторожі охорони здоров’я.

Екскурсії і туристичні походи – важливий засіб формування світогляду школярів. Подорожі та екскурсії розширюють кругозір, дають можливість краще пізнати історію та географію Вітчизни, пробуджують велику любов до природи. Крім виховання високих моральних якостей та естетичних почуттів, вони розвивають спостережливість дітей, уяву. Збагачуючи свій розум теорією, практикою пізнання дійсності, діти під час подорожей та екскурсій пізнають життя у всій його різноманітності. У сформованому в походах дитячому колективі з високим моральним духом слабкий стає сильнішим, боязкий – сміливішим, байдужий – чуйнішим, ледар не може уникнути праці. У згуртованому єдиною метою колективі діти розкривають свої душевні якості, в них викристалізовуються найкращі риси характеру.

Багатогранне і різноманітне життя рідного краю дає невичерпне джерело наочного матеріалу для навчання та виховання дітей.

В Циганівській середній загальноосвітній школі склалася певна система туристично – краєзнавчої роботи. Діє туристично - краєзнавчий клуб «Робінзонада», складовими якого є: туристичний гурток «Спортивний туризм» та туристичні загони «Рюкзачок» (1 – 4 кл.), «Компас» (5 – 8 кл.) та «Туристи» (9 – 11).

Підготовка до походів починається практично з першого класу, з походів вихідного дня. Адже, перш ніж вирушати в похід чи навіть на екскурсію, треба володіти хоча б елементарним вмінням і навиками, правилами поведінки під час здійснення маршруту. Рівень навиків ускладнюється залежно від віку учнів. З п’ятого класу доцільно включати орієнтування на місцевості з проведенням ігор – змагань такого характеру: «Правильно пройти по азимуту», «Відкритий маршрут» (пройти від одного орієнтира до другого і нанести шлях на план). Під час проведення ігор враховується точність визначення азимута, вміння користуватися масштабом і швидкість виконання завдання.

З сьомого класу на заняттях туристичного гуртка учні більше уваги приділяють основам топографії і картографії, де вчаться креслити план місцевості, складати карту і читати її. Готуючись до походу,учні вивчають геологічну, кліматичну і гідрологічну карту. Школярі вчаться робити виміри і замальовки на місцевості, відбирати взірці порід і мінералів, корисних копалин, описувати їх. Члени гуртка постійно працюють зі спеціальною літературою із серії «Бібліотека туриста» та ін.

Члени клубу постійно практикуються з навиків складання рюкзака, розбивання намету, правильного розкладання вогнища, приготування їжі, організовують відповідні змагання, конкурси та свята.



Членами туристсько – краєзнавчого клубу «Робінзонада» розроблено екскурсійний маршрут «Першоцвіти рідного краю», зібрано матеріали для практичного порадника по туризму, створено проекти «Першоцвіти Дніпропетровщини», «Лікарські рослини нашої місцевості», «Екологічна стежина», «Побутові відходи», «Ми за чисту планету».


Каталог: attachments -> article
article -> Методичні рекомендації до самостійної роботи з дисципліни «історія україни» для студентів окр «Молодший спеціаліст»
article -> Основи теорії літератури
article -> До листа Міністерства освіти і науки України від 17. 08. 2016р. №1/9-437
article -> План роботи методичного об’єднання вчителів-предметників суспільно-гуманітарних наук на 2015/2016 навчальний рік
article -> План роботи методичного осередку вчителів-предметників природничо-математичних наук на 2015/2016 навчальний рік
article -> Рішення щодо оцінювання навчальних досягнень учнів курсів за вибором приймається навчальним закладом
article -> Получение патента на полезную модель


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   20




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка