Міське методичне об’єднання вчителів інформатики



Дата конвертації26.11.2018
Розмір1.88 Mb.

Міське методичне об’єднання вчителів інформатики

  • www.themegallery.com
  • 2017-2018

СТРУКТУРА МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ З ВЧИТЕЛЯМИ ІНФОРМАТИКИ У 2017-2018 Н. Р.

  • Семінари-практикуми вчителів інформатики:
  • №№ 14, 18, 11, 4
  • Експертна група з ведення документації вчителями інформатики:
  • Гісь І.В. (НВК «Гімназія №14 імені
  • Василя Сухомлинського»),
  • Омелян П.П. (гімназія №4 ім. М.Левицького),
  • Лабнюк О.М. (НВК № 9)
  •  
  • Опорна школа:
  • Керівник – Гісь І.В. (НВК «Гімназія №14 імені Василя Сухомлинського»)
  •  
  • Школа молодого педагога:
  • Керівники –
  • Друкачук Ю.О.,
  • Когут С.М. (НВК №26)
  •  
  •  
  • Клуб творчого вчителя інформатики:
  • Керівник Лабнюк О.М. (НВК № 9)
  •  
  •  
  • Творча група:
  • Керівник – Герез О.С. (НВК «Гімназія №14 імені Василя Сухомлинського»)
  •  
  • Опорна школа (з підготовки до олімпіади):
  • Керівник – Омелян П.П. (гімназія № 4 ім. М.Левицького)
  •  

ПЛАНУВАННЯ РОБОТИ М/О УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ НА 2017-2018 Н. Р.

  • з/п
  • Зміст роботи
  • Дата виконання
  • Відповідальний
  • 1.
  • Інструктивно-методичні наради
  • Серпень2017р.,
  • січень 2018 р.
  • Фролова Т.Г.,
  • Омелян П.П.
  • 2.
  • Погодження експертною групою календарно-тематичного планування, ведення ділової документації
  • До10.09.2017 року
  • Фролова Т.Г.,
  • Омелян П.П.,
  • Лабнюк О. М.,
  • Гісь І.В.
  • 3.
  • Семінари-практикуми з інформатики
  • Жовтень, грудень 2017 р., лютий, квітень 2018 р.
  • Фролова Т.Г.,
  • Омелян П.П.
  • 4.
  • Школа молодого педагога
  • 4рази на рік
  • Друкачук Ю.О.
  • 5.
  • Міжнародний конкурс з інформатики «Бобер – 2014»
  • Листопад 2017 р.
  • Фролова Т.Г.
  • Омелян П.П.
  • 6.
  • Опорна школа
  • 3 рази на рік
  • Гісь І.В.
  • 7.
  • Наради з головами методичних осередків:
  • - планування роботи шкільних методичних осередків на новий навчальний рік;
  • - аналіз роботи з обдарованими дітьми;
  • - державна підсумкова атестація
  • Серпень 2017 р.,
  • січень, травень 2018 р.
  • Фролова Т.Г.,
  • Омелян П.П.
  • 8.
  • Міська олімпіада з інформатики
  • Листопад 2017 р.
  • Фролова Т.Г.,
  • Омелян П.П.
  • 9.
  • Відкрита Волинська Інтернет – олімпіада
  • Вересень 2017 р.,
  • січень 2018 р.
  • Фролова Т.Г.,
  • Омелян П.П.
  • 10.
  • Захист наукових робіт
  • Січень 2018 р.
  • Фролова Т.Г.,
  • Омелян П.П.
  • 11.
  • Турніри
  • Протягом року
  • Фролова Т.Г.,
  • Омелян П.П.
  • 12.
  • Конкурси, олімпіади
  • Протягом року
  • Фролова Т.Г.,
  • Омелян П.П.
  • 13.
  • Опорна школа
  • Жовтень, грудень 2017 р.
  • Омелян П.П.
  • 14.
  • Творча група
  • Вересень, листопад 2017 р.,
  • Лютий, березень 2018 р.
  •  
  • Герез О.С.
  • 15.
  • Клуб творчого вчителя
  • Вересень, листопад 2017 р., лютий, березень 2018 р.
  •  
  • Лабнюк О.М.

СЕМІНАРИ – ПРАКТИКУМИ ВЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ

  • Мета: поглиблення теоретичного рівня та удосконалення практичного вміння вчителів організації навчально-виховного процесу на уроках інформатики та в позаурочний час
  • №з
  • з\п
  • Дата та місце проведення
  • 1.
  • Організація самостійної пізнавальної діяльності  учнів на уроках інформатики засобами хмарних сервісів
  • Жовтень 2017 р.,
  • НВК «Гімназія №14 імені Василя Сухомлинського»
  • 2.
  • Особливості викладання інформатики у 9-х класах в умовах впровадження нових державних стандартів базової  основної школи
  • Грудень 2017 р.,
  • Гімназія № 18
  • 3.
  • Міжпредметні зв’язки на уроках інформатики
  • Лютий 2018 р.,
  • ЗОШ І-ІІ ст. .№ 11-колегіум
  • 4.
  • Розв’язування компетентнісних задач на уроках інформатики
  • Квітень 2018р.,
  • Гімназія № 4 ім. Модеста Левицького

ШКОЛА МОЛОДОГО ПЕДАГОГА ВЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ

  • Керівники – Керівники – Друкачук Ю.О., Когут С.М., НВК № 26
  • Мета: ознайомлення з практичним досвідом роботи з розвитку алгоритмічного мислення.
  • з\п
  • Тематика засідання
  • Дата та місце проведення
  • 1.
  • Можливості сучасних освітніх технологій у розвитку творчого потенціалу особистості учня
  • Вересень 2017 р.,
  • НВК №26
  • Початкова школа:
  • Ознайомлення молодих педагогів із системою роботи вчителя інформатики в початковій школі
  • 2.
  • Формування  ІКТ-компетентності школярів
  • Листопад 2017 р.,
  • НВК №26
  • Початкова школа:
  • Як зробити урок ефективним
  •  
  • 3.
  • Можливості інформатики в вихованні особистості учня
  • Лютий 2018 р.,
  • НВК №26
  • Початкова школа:
  • Активізація пізнавальної діяльності учнів засобами Малої олімпіади з інформатики
  • 4.
  • «Як я це роблю …»
  • Квітень 2018 р.,
  • НВК №26
  • Початкова школа:
  • Обмін досвідом «Мої педагогічні знахідки»

ОПОРНА ШКОЛА ВЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ

  • Керівник - Гісь І.В., НВК «Гімназія №14 імені Василя Сухомлинського»
  • Тема. Комп’ютеризація навчального-виховного процесу та впровадження нових інформаційних технологій.
  • з\п
  • Тематика засідання
  • Дата та місце проведення
  • 1.
  • Семінар-практикум: «Методичні принципи підготовки школярів до олімпіад, конкурсів, турнірів. Розв’язування олімпіад них задач»
  • Жовтень 2017 р.,
  • НВК «Гімназія №14 імені Василя Сухомлинського»
  • 2.
  • Круглий стіл на тему: «Особливості підготовки вчителів до викладання інформатики за оновленими програмами»
  • Березень 2017 р.,
  • НВК «Гімназія №14 імені Василя Сухомлинського»
  • 3.
  • Робота з вчителями інформатики міста за напрямками:
  • Хмарні технології навчання:
  • Microsoft Office 365 for Education
  • Google Apps for Education Edition
  • Робота в системі тестування олімпіадних задач Ejudge
  • Останній четвер місяця,
  • НВК «Гімназія №14 імені Василя Сухомлинського»

ОПОРНА ШКОЛА

  • Керівник – Омелян П.П. гімназія №4 ім. М. Левицького
  •  
  • Тема: Підготовка учнів до олімпіади з інформатики
  • з\п
  • Тематика засідання
  • Дата та місце проведення
  • 1.
  • Робота з обдарованими дітьми: проблеми, пошуки, знахідки.
  • Жовтень 2017 р.,
  • гімназія №4 ім.М.Левицького,
  • Омелян П. П.
  • 2.
  • Заняття школи «Олімпійців»
  • Грудень, січень 2017 -2018 н.р., гімназія №4 ім. М.Левицького,
  • вчителі інформатики міста
  •  

КЛУБ ТВОРЧОГО ВЧИТЕЛЯ ІНФОРМАТИКИ

  • Керівник – Лабнюк О.М., НВК № 9
  •  
  • Тема: Впровадження операційних систем з відкритим кодом, вільного програмного забезпечення і технологій Веб 2.0, їх використання під час вивчення курсу інформатики у 9 класах
  • з\п
  • Тематика засідання
  • Дата та місце проведення
  • 1.
  • Педагогічні та методичні аспекти викладання інформатики у 9 класах із використанням вільноліцензованого програмного забезпечення в школах міста, особливості вивчення офісного програмного забезпечення на базі ОС Linux
  • Вересень 2017 р.,
  • НВК №9
  • 2.
  • Розробка практичних робіт для 9 класів згідно календарного програмування (13 робіт)
  • Листопад 2017 р.,
  • НВК №9
  • 3.
  • Особливості вивчення розділів «Комп’ютерні презентації», «Комп’ютерні публікації», «Створення персонального освітнього середовища», «Комп’ютерне моделювання» із використанням можливостей Office 365 та Google сервісів
  • Лютий 2018 р.,
  • НВК №9
  • 4.
  • Особливості вивчення інформатики в 5-9 класах відповідно до нових навчальних програм. Оновлення дидактичних матеріалів.
  • Створення та поповнення банку уроків з використанням вільного програмного забезпечення
  • Березень 2018 р.,
  • НВК №9

ТВОРЧА ГРУПА ВЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ

  • Керівник – Герез О.С., НВК «Гімназія №14 імені Василя Сухомлинського»
  •  
  • Тема: Формування основ інформаційної культури та інформаційно-комунікативної компетентності учнів початкової школи
  • з\п
  • Тематика засідання
  • Дата та місце проведення
  • 1.
  • Аналіз організації та проведення Малої олімпіади з інформатики у 2016-2017 н. р. Підготовка матеріалів для проведення Малої олімпіади з інформатики у 2017-2018 н. р.
  •  
  • Жовтень 2017 р.,
  • НВК «Гімназія №14 імені Василя Сухомлинського»
  • 2.
  • Способи розв’язування основних груп завдань. Відбір програмних середовищ для проведення практичної частини Малої олімпіади з інформатики
  •  
  • Січень 2018 р.,
  • НВК «Гімназія №14 імені Василя Сухомлинського»
  • 3.
  • Проведення ІІ міської Малої олімпіади з інформатики для учнів 4-их початкових класів
  •  
  • Березень 2018 р.,
  • НВК «Гімназія №14 імені Василя Сухомлинського»
  • 4.
  • Аналіз результатів роботи творчої групи. Моніторинг результатів ІІ міської Малої олімпіади з інформатики для учнів 4 класів початкової школи. Вироблення рекомендацій з підготовки учнів 4 класів початкової школи до інтелектуальних змагань з інформатики
  • Травень 2018 р.,
  • НВК «Гімназія №14 імені Василя Сухомлинського»

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИВЧЕННЯ ІНФОРМАТИКИ У 2017-2018 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

  • У 2017/2018 навчальному році вивчення інформатики у 5-9 класах загальноосвітніх навчальних закладах здійснюватиметься за навчальними програмами для учнів 5-9 класів, які розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства освіти і науки України за посиланням: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html.
  • Учні 9-х класів будуть вперше працювати за програмою, розробленою відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392. Варто зауважити, що ця навчальна програма не зазнала жодних змін протягом останнього року.
  • Інформатика
  • Особливості оновленої навчальної програми для 5–9 класів для учнів, що вивчали інформатику в 2–4 класах
  • Головною метою оновлення навчальної програми з інформатики для учнів 5-9 класів, що вивчали інформатику в 2-4 класі було розкриття компетентнісного потенціалу предмета, а також приведення програми у відповідність до концепції нової української школи (http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/ua-sch-2016/konczepcziya.html). Крім того, важливим було врахування думки громадськості через відкриту платформу для онлайн обговорення, а також врахування змін внаслідок розвитку ІТ, зокрема т. зв. «четвертої індустріальної революції».
  • В оновленій навчальній програмі збережено основні концепції та ідеї її базової версії, що була затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 02 лютого 2016 року № 73. Зокрема, це покладений в основу курсу розвивально-компетентнісний підхід, що передбачає формування предметних та ключових компетентностей, а також розвиток певних мисленнєвих навичок, насамперед алгоритмічного мислення; тематичний поділ матеріалу, що дає змогу відводити 2 семестр на вивчення алгоритмізації та програмування, а 1 семестр – на інші технології; поділ курсу на 2 концентричні рівні: пропедевтичний (5–7 класи) та рівень повноцінного формування компетентностей (8–9 класи).

основні нововведення у програмі з інформатики для 5–9 класів та пояснено їхні цілі

  • У пояснювальній записці наведено таблицю, де вказано, як розкриваються в предметі ключові компетентності. Відповідно до концепції Нової української школи виділяється 10 ключових компетентностей, що пронизують усі освітні галузі та предмети, які вивчає учень. У навчальній програмі з інформатики перелічені приклади предметних вмінь та ставлень, що демонструють те, як інформатика сприяє розвитку ключових компетентностей.
  • Пояснено, як відображуються в предметі наскрізні змістові лінії, через які розкривається соціальна та практична значущість курсу інформатики. Усього виділено 4 наскрізні змістові лінії (однакові для всіх навчальних предметів):
    • Екологічна безпека та сталий розвиток
    • Громадянська відповідальність
    • Здоров'я і безпека
    • Підприємливість та фінансова грамотність
  • У пояснювальній записці показано, як відображаються наскрізні змістові лінії на двох концентрах курсу інформатики в основній школі (5–7 та 8–9 класи). Навчальні ресурси, що цілеспрямовано висвітлюють ці лінії, зазначені у відповідних розділах програми. Учитель може користуватись цими, а також іншими матеріалами для якнайповнішого представлення відповідного змісту.

основні нововведення у програмі з інформатики для 5–9 класів та пояснено їхні цілі

  • 3. У кожній темі розкрито компетентнісні результати навчання згідно зі структурою компетентності, за складниками: знаннєвим, діяльнісним, ціннісним. Стовпчик очікуваних компетентнісних результатів наведено зліва, стовпчик змісту навчального матеріалу – справа, оскільки за умов реалізації компетентнісного підходу основою укладання траєкторії та вибору методики викладання навчального матеріалу є не його зміст, а очікувані результати навчання. Учень повинен отримати визначені знання, опанувати вміння та сформувати ставлення та цінності, використовуючи навчальні матеріали, зазначені у програмі. Визначення у програмі ціннісної складової дає змогу сформулювати мету вивчення кожного тематичного розділу в контексті загальної структури предмету, а також відносно ключових компетентностей. Для досягнення цієї мети учень повинен набути певних вмінь та навичок, а для цього необхідно отримати певну базу знань на основі навчальних матеріалів. Очікувані результати навчання та зміст навчального матеріалу сформульовано досить узагальнено і без прив’язки до конкретних програмних чи апаратних засобів. Вчитель може регулювати обсяг та глибину вивчення матеріалу; головне, щоб було забезпечено досягнення учнями вказаних у програмі результатів навчання. Для досягнення цієї мети, якщо вчитель вважає за потрібне, певний матеріал може вивчатися і в більш молодших класах, ніж зазначено в програмі.

основні нововведення у програмі з інформатики для 5–9 класів та пояснено їхні цілі

  • Видалено інформацію про кількість годин, що відводяться на вивчення окремих тем. Вчитель може розподіляти навчальний час на власний розсуд, враховуючи особливості наявного матеріально-технічного забезпечення, попередній досвід, рівень знань учнів та інші фактори. За необхідності вчитель може змінювати порядок вивчення тем, не порушуючи змістових зв’язків між ними. Однак за будь-якого розподілу тем і будь-якої траєкторії навчання на опанування теми «Алгоритми та програми» має приділятися не менше 40% навчального часу у 5–8 класах і не менше 30% навчального часу в 9 класі.
  • Видалено частини пояснювальної записки, що не стосуються власне навчального предмету, такі як посилання на санітарні норми.
  • З усіх класів видалено теми «Повторення вивченого» та «Проектна діяльність». Проектна діяльність в оновленій програмі не обмежена окремим розділом, натомість передбачається застосування цієї методики у різних темах програми, а також їх поєднанні. Хоча із програми вилучені окремі розділи резервних годин, узагальнення та повторення матеріалу, учитель може передбачити у своєму плануванні необхідний, на його думку, час як на початку, так і наприкінці навчального року або семестру.
  • Не виділяються окремі заняття практичних робіт, адже практична робота за комп’ютером повинна відбуватись майже на кожному уроці інформатики.

основні нововведення у програмі з інформатики для 5–9 класів та пояснено їхні цілі

  • 8. Виконано такі перенесення тем між класами:
    • Роботу з електронною поштою перенесено із 6 класу в 7-й у зв’язку з тим, що основні поштові сервіси не дозволяють реєстрації облікових записів для осіб молодше 13 років. Після цього в темі «Служби та ресурси Інтернету» залишився незначний обсяг матеріалу, який із 6 класу було перенесено в 5 та 7 класи.
    • На місце, що вивільнилося в 6-му класі, перенесено комп’ютерну графіку з 8 класу, щоб не утворювати великого часового розриву з молодшою школою, де починає вивчатися ця тема, й вивільнити у 8–9 класах час на вивчення тем, що потребують глибшої підготовки.
    • Тему «Текстовий процесор» перенесено з 9 класу у 8-й та перейменовано на «Опрацювання текстових даних», оскільки не всі виробники програмних засобів, на базі яких може відбуватися навчання, позиціонують їх як текстові процесори.
    • Тему «Створення та публікація веб-ресурсів» перенесено з 9 класу у 8-й. Перенесення цієї теми, як і теми «Текстовий процесор», дає змогу звільнити в 9 класі час на вивчення тем, що потребують глибшої підготовки.
    • У 9-й клас повернуто тему «Основи баз даних». Зміст навчального матеріалу та вимоги до результатів навчання передбачають лише ознайомлення учнів з основними концепціями цієї технології під час роботи з готовими базами даних, без створення власних.
    • У 9-й клас додано тему «3D-графіка» у зв’язку зі стрімким зростанням важливості й популярності цієї технології та її застосувань, таких як 3D-друк. Сьогодні існують численні програми, в тому числі безкоштовні, на базі яких можна вивчати цю тему, наприклад Blender 3D або Microsoft Paint 3D.

основні нововведення у програмі з інформатики для 5–9 класів та пояснено їхні цілі

  • Впорядковано матеріал в темах, що вивчаються концентрично: у текстовому процесорі в 5 клас перенесено роботу зі списками, а в табличному процесорі діаграми тепер вивчаються лише в 9 класі.
  • Перелік компетентнісних задач вилучено з програми й надано в цих методичних рекомендаціях. Підкреслимо, що розв’язування таких задач залишається важливою складовою реалізації компетентнісного підходу навчання. Також на уроках інформатики рекомендуємо ознайомлювати учнів (враховуючи вікові особливості) з ресурсами для самоосвіти, що наведені в цих методичних рекомендаціях.
  • Було:
  • Стало:
  • 5 клас
  • Інформаційні процеси. Комп’ютер як засіб реалізації інформаційних процесів (6 год.)
  • Комп’ютерні мережеві технології (4 год.)
  • Текстовий процесор (5 год.)
  • Алгоритми і програми (12 год.)
  • Проектна діяльність (4 год.)
  • Резерв  (4 год.)
  • 5 клас
  • Інформаційні процеси та системи
  • Мережеві технології та Інтернет
  • Опрацювання текстових даних
  • Алгоритми та програми
  •  
  •  
  • До програми 5 класу значні зміни не вносились. До розділу «Мережеві технології та
  • Інтернет» додано матеріал «Використання мережі Інтернет для навчання». До розділу
  • «Опрацювання текстових даних» додано матеріал «Об’єкти та їхні властивості. Дії над
  • об’єктами». Це дає змогу ввести поняття об’єкта – одне з базових в інформатиці – на таких
  • інтуїтивно зрозумілих прикладах, як об’єкти текстових документів. За результатами
  • громадського обговорення програми, до цього розділу додано також створення
  • однорівневих списків.
  • Програма з інформатики для 6 класу містить три теми: «Комп’ютерна графіка», «Комп’ютерні презентації» і «Алгоритми та програми».
  • Було:
  • Стало:
  • 6 клас
  • Правила поведінки в комп’ютерному класі. Узагальнення і систематизація вивченого у 5 класі (2 год.)
  • Служби та ресурси Інтернету (7 год.)
  • Створення та використання комп’ютерних презентацій (6 год.)
  • Алгоритми і програми (12 год.)
  • Проектна діяльність (5 год.)
  • Резерв  (3 год.)
  • 6 клас
  • Комп’ютерна графіка
  • Комп’ютерні презентації
  • Алгоритми та програми
  •  

Орієнтовний перелік базових компонентів компетентнісних задач 5 клас

  • Інформаційні процеси та системи
  • створити власну робочу папку;
  • скопіювати файли з флеш-носія до запам’ятовуючих пристроїв комп’ютера та навпаки;
  • створити ярлик програми.
  • Мережеві технології та Інтернет
  • знайти відомості в Інтернеті, порівняти їх зміст на різних веб-ресурсах та сформулювати чітку відповідь на поставлене запитання.
  • Опрацювання текстових даних
  • створити та відформатувати текстовий документ за зразком;
  • розробити власний дизайн документа заданого призначення та створити його.
  • Алгоритми та програми
  • розробити та запустити на виконання лінійний алгоритм малювання геометричної фігури;
  • розробити та запустити на виконання циклічний алгоритм малювання геометричної фігури;
  • розробити та запустити на виконання алгоритм, що завершується за виконання певної умови;
  • зберегти алгоритм у файлі та прочитати його з файлу.

6 клас

  • Комп‘ютерна графіка
  • відтворити наданий натюрморт з використанням засобів растрової графіки;
  • відтворити наданий натюрморт з використанням засобів векторної графіки;
  • створити елементи інтерфейсу веб-сайта: кнопки, маркери, заголовки, рамки, з використанням засобів графічного редактора за зразком;
  • розробити та створити власні елементи інтерфейсу для веб-сайту;
  • створити зображення класної кімнати у перспективі з використанням засобів графічного редактора.
  • Комп’ютерні презентації
  • створити презентацію для супроводу виступу або індивідуального перегляду;
  • розв’язувати навчальні задачі з логічним навантаженням шляхом створення візуальних імітацій у середовищі редактора електронних презентацій;
  • Алгоритми і програми
  • відтворити рух комп’ютерного об’єкта на площині, у тому числі з обминанням перешкод;
  • запрограмувати креслення геометричних фігур із повторюваними елементами;
  • запрограмувати відтворення взаємопов’язаного функціонування кількох комп’ютерних об’єктів;
  • створити нескладну комп’ютерну гру, у якій об’єкти «реагують» на події.

7 клас

  • Електронне листування
  • створити електронного листа за правилами етикету та надіслати його за певною адресою;
  • перевірити наявність та отримати електронне повідомлення, зберегти файлові вкладення на запам’ятовуючих пристроях комп’ютера;
  • передбачити виникнення можливих небезпек у разі недотримання правил безпечного користування електронною скринькою;
  • визначити, чи був електронний лист перенаправлений з іншої адреси, користуючись службовими записами в ньому.
  • Табличний процесор
  • створити таблицю обчислення даних за чеком у крамниці, включно із ціною, кількістю товарів і ПДВ;
  • створити засоби автоматизації обчислень, необхідних для розв’язування задач, які виникають процесі навчання математики, фізики, хімії, під час виконання практичних і лабораторних робіт у процесі навчання зазначених предметів;
  • створити засоби автоматизації обчислень, необхідних для виконання проектної діяльності на уроках трудового навчання;
  • створити таблицю відстаней, пройдених автомобілем, що рухається з постійною швидкістю, через рівні проміжки часу;
  • відтворити задану числову послідовність за допомогою формул.
  • Алгоритми і програми
  • створити програму розрахунку числового значення за заданою формулою;
  • створити програму знаходження кореня рівняння;
  • створити модель рівномірного прямолінійного руху об’єкта;
  • створити комп’ютерну модель руху об’єкта на площині з перешкодами та з вибором шляху;
  • створити комп’ютерну модель процесу взаємопов’язаного функціонування двох чи більше об’єктів;
  • створити нескладну комп’ютерну гру з використанням змінних величин.
  • Проектна діяльність
  • самостійно обрати тему проекту;
  • скласти у вигляді текстового документа план діяльності групи;
  • організувати збирання даних за проектом у спільному документі в хмарі;
  • допомогти членам групи виконати пункти плану в зазначені терміни;
  • коригувати свою роботу залежно від роботи групи;
  • оцінити власну роботу та роботу групи;
  • надати звіт про результати роботи у складі групи.

8 клас

  • Інформаційні системи
  • закодувати та декодувати текстові повідомлення за допомогою кодової таблиці;
  • закодувати та декодувати монохромні й кольорові зображення за наданими правилами;
  • визначити тип наданого пристрою;
  • зробити висновок про сфери можливого застосування комп’ютера із заданими характеристиками.
  • Комп’ютерна графіка
  • відтворити наданий натюрморт з використанням засобів растрової графіки;
  • відтворити наданий натюрморт з використанням засобів векторної графіки;
  • створити елементи інтерфейсу веб-сайта: кнопки, маркери, заголовки, рамки, з використанням засобів графічного редактора за зразком;
  • розробити та створити власні елементи інтерфейсу для веб-сайту;
  • створити зображення класної кімнати у перспективі з використанням засобів графічного редактора.
  • Опрацювання об’єктів мультимедіа
  • переглянути відеоролик;
  • прослухати аудіоролик;
  • створити відеокліп з наданих фрагментів;
  • створити відеокліп на обрану тему, відео- та аудіоматеріали знайти в мережі Інтернет чи створити самостійно.
  • Проектна діяльність
  • самостійно обрати тему проекту та обґрунтувати її вибір;
  • скласти план діяльності групи у вигляді текстового документа в хмарі;
  • поставити задачі для членів групи за обраними ролями;
  • допомогти членам групи виконати пункти плану в зазначені терміни;
  • коригувати роботу в групі;
  • оцінити власну роботу та роботу групи;
  • надати звіт про результати роботи групи.

9 клас

  • Текстовий процесор
  • відформатувати наявний документ за допомогою стилів символів та абзаців;
  • створити та відформатувати власний документ з використанням стилів символів та абзаців;
  • створити автоматично зміст для наданого документа, відформатувати за необхідністю;
  • створити систему навігації в документі за допомогою змісту, списку ілюстрацій, гіперпосилань;
  • спільно створити та відредагувати документ з використанням хмарного сервісу;
  • зв’язати документи з локальними та онлайновими ресурсами за допомогою гіперпосилань.
  • Табличний процесор.
  • створити та відформатувати таблицю за зразком і заповнити її даними з використанням автозаповнення;
  • провести розрахунок за математичною формулою, що містить тригонометричні функції;
  • провести розрахунок за формулою, якщо вимагається перевірка умови;
  • створити таблицю розрахунків для касового чека, з урахуванням кількості, ціни, ПДВ і знижки для кожного з товарів.
  • графічно відобразити дані соціологічного опитування, використавши відповідні типи діаграм;
  • побудувати графік функції на заданому проміжку.
  • Алгоритми і програми.
  • обчислити кількість елементів масиву/таблиці, які відповідають заданим критеріям;
  • обчислити поелементні суми двох масивів: заробітної платні та премії;
  • реалізувати алгоритм гри «Сапер», визначивши для кожного елемента таблиці кількість сусідніх елементів з мінами;
  • створити програмний проект простої бази даних «Учні» з даними про прізвище, ім’я, вік та успішність; забезпечити виведення даних про учнів за зазначеними критеріями,
  • створити комп’ютерну гру з двома об’єктами, управління одним з яких здійснює людина, а управління іншими здійснюється автоматично за допомогою комп’ютера;
  • створити програмний проект, за яким візуально моделюється фізичний процес дифузії двох ідеальних газів з молекулами різного кольору.
  • Створення та публікація веб-ресурсів
  • створити веб-сайт на задану тематику;
  • внести зміни до оформлення сайту;
  • внести зміни до текстового та графічного вмісту сайту.
  • Проектна діяльність
  • самостійно обрати тему проекту та обґрунтувати її актуальність та соціальну значущість;
  • обрати інформаційні технології для реалізації проекту та обґрунтувати їх вибір;
  • скласти у вигляді текстового документа в хмарі план діяльності групи;
  • поставити задачі для членів групи за обраними ролями;
  • допомогти членам групи виконати пункти плану у зазначені терміни;
  • коригувати роботу в групі;
  • оцінити власну роботу і роботу групи;
  • надати звіт про результати роботи групи.

Компетентнісні завдання

  • Розв’язування компетентнісних задач зазвичай передбачає такі етапи діяльності учнів:
  • учень/учениця розуміє умову задачі, правильно ідентифікує поняття, деталізує запитання, знаходить у тексті задачі відомості та дані, які задані в явному чи неявному вигляді;
  • учень/учениця формує стратегію розв’язування задачі, планує свою роботу при виконанні завдання, добирає умову пошуку для розв’язування завдання, співставляє результати пошуку із метою, здійснює пошук даних);
  • учень/учениця структурує потрібні дані для пошуку розв’язку;
  • учень/учениця порівнює і співставляє відомості із кількох джерел, виключає невідповідні та несуттєві відомості та вчасно зупиняє пошук;
  • учень/учениця враховує особливості призначення підсумкового документа, добирає середовища опрацювання даних, стисло і логічно викладає узагальнені дані, обґрунтовує свої висновки;
  • учень/учениця адаптує повідомлення для конкретної аудиторії, створює підсумковий документ акуратно та презентабельно.

Оцінювання навчальних досягнень учнів з інформатики

  • Оцінювання навчальних досягнень учнів з інформатики протягом навчання здійснюється шляхом тематичного оцінювання. Значення оцінки за тему рекомендуємо визначати так: розрахувати середній бал на основі поточних оцінок, а потім додати його до оцінки за підсумкову роботу, якщо така була проведена і поділити на два. Такий алгоритм пропонується тому, що оцінку за підсумкову роботу не можна прирівнювати до оцінки за поточну роботу, оскільки зміст завдань підсумкової роботи за визначенням відображає зміст розділу (розділів), а її оцінювання є комплексним оцінюванням відповідних навчальних досягнень.

При оцінюванні навчальних досягнень учнів враховуються:

  • характеристики відповіді: правильність, цілісність, повнота, логічність, обґрунтованість;
  • якість знань: осмисленість, глибина, гнучкість, дієвість, системність, узагальненість, міцність;
  • сформованість ключових та предметних компетенцій;
  • рівень володіння розумовими операціями: аналізом, синтезом, порівнянням, абстрагуванням, класифікацією, узагальненням тощо;
  • розвиток творчих умінь (уміння виявляти проблеми, формулювати гіпотези, перевіряти їх).
  • При вивченні курсу інформатики передбачається проведення різних видів практичних робіт: демонстраційних, тренувальних, практичних, лабораторних, які спрямовані на відпрацювання окремих технологічних прийомів, а також практикумів – інтегрованих практичних робіт (проектів), орієнтованих на отримання цілісного змістовного результату. У завданнях до практичних робіт слід передбачати використання актуального для учнів змістовного матеріалу й завдань з інших предметних областей. Встановлення кількості практичних робіт з обов’язковим оцінюванням і кількості тематичних оцінювань в курсі інформатики повинно здійснюватися з урахуванням обсягу навчального часу, що відводиться на викладання предмету в конкретному класі. Рекомендуємо тематичне оцінювання здійснювати в кінці кожної теми навчальної програми, об’єднуючи роботи з невеликих тем (до 5 годин) із наступними підсумковими роботами на кожному 8-10 уроці, а кількість практичних робіт з обов’язковим оцінюванням рекомендуємо встановлювати на рівні 25% від загального обсягу навчального часу, який відводиться на вивчення предмету (якщо в тексті навчальної програми відсутній перелік практичних робіт з обов’язковим оцінюванням). Оцінки за обов’язкові роботи мають бути занесені вчителем до класного журналу. Інші види практичної діяльності учнів (демонстраційні, тренувальні роботи, практикуми) оцінюються в разі потреби.

Перелік деяких корисних ресурсів для самоосвіти учнів

  • Електронні підручники, курси
  • http://disted.edu.vn.ua/
  • https://dystosvita.gnomio.com/
  • http://itknyga.com.ua
  • http://itknyga.com.ua/index/onlajnovi_seredovishha_shkil/0-19
  • Ресурси для навчання програмуванню
  • https://www.playcodemonkey.com/
  • https://blockly-games.appspot.com/ 
  • https://code.org/
  • https://www.e-olymp.com/uk/
  • Інтернет-олімпіада з інформатики
  • http://upml.knu.ua/internet-olimpiada-it-2017/ (всеукраїнська інтернет-олімпіада з інформаційних технологій)
  • Для вчителів інформатики рекомендується використовувати безкоштовний масовий відкритий онлайн-курс «Алгоритми і проекти Scratch» на українській платформі масових відкритих онлайн-курсів “Prometheus” (https://edx.prometheus.org.ua/courses/course-v1:KPI+Scratch 101+2017_T1/about), що охоплює теми «Алгоритми і програми» та «Проектна діяльність» навчальної програми «Інформатика» для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, які вивчали інформатику в 2-4 класах. Окремі відеоуроки можна використовувати і в навчальному процесі, впроваджуючи у практику змішане навчання. Є можливість використовувати тестові завдання для перевірки знань учнів. Крім цього учитель має можливість скачати будь-який урок даного курсу у формі презентації і використати у своїй діяльності.
  • При вивченні тем з інформатики, що стосуються кібербезпеки та інших тем навчального предмету рекомендується ознайомлювати учнів з загрозами, які виникають внаслідок поширення в мережі Інтернет матеріалів в інтересах пропаганди держави-агресора та способами і методами уникнення цих загроз, доводити до відома учнів небезпеку використання заборонених ресурсів та програмних засобів (відповідно до Указу Президента України №133/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)"»).

Каталог: ftp -> kabinet -> info -> На%20допомогу%20вчителю%20інформатики -> 2017-2018 -> інформатика%202017-2018
На%20допомогу%20вчителю%20інформатики -> Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу в закладах
На%20допомогу%20вчителю%20інформатики -> Інформатика пояснювальна записка
На%20допомогу%20вчителю%20інформатики -> Навчально-методичне забезпечення курсу інформатики у 2013/2014 навчальному році
інформатика%202017-2018 -> Інструктивно-методичні нарада вчителів інформатики 2017-2018 н р
На%20допомогу%20вчителю%20інформатики -> Програма поглибленого вивчення інформатики для учнів 10-11 класів
На%20допомогу%20вчителю%20інформатики -> Інформатика а. М. Гуржій


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка