Міщенко В. А., учитель фізичної культури Вишнівської зош і-іііступенів №3 Інтегративно-інтелектуальна модель проекту



Сторінка1/2
Дата конвертації31.08.2018
Розмір348 Kb.
  1   2
(Міщенко В.А., учитель фізичної культури

Вишнівської ЗОШ І-ІІІступенів №3)
Інтегративно-інтелектуальна модель проекту

«Зимовий Олімпійський рух»

Основи здоров’я:

  • популяризація ідей Олімпійського руху серед дітей та дорослих;

  • формування свідомої потреби фізичної активності;

  • підвищення інтересу до видатних спортивних подій.

Я і Україна:

  • ознайомлення з історичним матеріалом про винекнення олімпійського руху та спортивних змагань;

  • ознайомлення з географічним матеріалом про держави та столиці зимових Олімпійських ігор;

Образотворче мистецтво:

  • малювання емблем зимових Олімпійських ігор;

  • оформлення виставки малюнків із зображенням зимових спортивних змагань, фотопортретів олімпійців ;

Риторика:

  • навчання ввічливого ставлення до співрозмовника;

  • навчання дбайливого ставлення до рідної мови, вміння грамотного використовувати її в письмовому та усному мовленні.

Етапи проекту

Етап №1: Мотиваційний ( визначається тема та мета проекту)

  • Пригадати з учнями назви зимових спортивних ігор;

  • використовувати загадки та ігрові моменти.

Опитування:

1. Хто з вас взимку катається на санчатах, лижах, ковзанах, грає у хоккей ?

2. Яка спортивна подія відбудеться взимку 2014 року ?

3. Де і коли були започатковані Олімпійськіігри ?

4. Якими бувають Олімпійські ігри ?

5. У яких країнах і містах вони проводилися ?

2

6. Яких українських спортсменів – олімпійців ви знаєте?



Етап №2: Планувальний

Конкретизація мети проекту ( розширення знань учнів про зимові Олімпійські ігри ; популяризація серед учнів зимових ігор; розвиток навичок групової, колективної та самостійної роботи). Поєднання учнів у групи, визначення їх обов’язків і завдань.



Група №1 – історичний напрямок ( ознайомлення з історичним матеріалом про виникнення олімпійського руху та зимових змагань).

Група №2 – географічний напрямок ( ознайомлення з географічним матеріалом про держави та столиці зимових Олімпіад, в яких брали участь спортсмени незалежної України).

Група №3 – оздоровчий напрямок ( ознайомлення з матеріалом про користь занять спортом для здоров’я людини; добирання матеріалу про українських спортсменів – призерів зимових Олімпіад).

Група №4 – образотворчий напрямок ( зображення емблем зимових Олімпійських ігор; оформлення виставки малюнків із зображеннями зимових видів спортивних змагань та фотопортретів олімпійців).

Група №5 – риторичний напрямок ( складання та вручення гостям листів-запрошень на урок; надсилання листа до Національного Олімпійського комітету України з побажанням успіху українським спортсменам в Сочі у 2014 році).

Етап №3 Інформаційно – операційний

Учні:

  • збирають документальні матеріали, використовуючи комп’ютер та інтернет;

  • ознайомлюються з тематичною літературою в шкільній та районній дитячій бібліотеці;

  • опрацьовують наукову літературу з історичним та географічним матеріалом;

3

  • оформлюють матеріали на аркушах формату А3 та А4 за допомогою батьків, друзів.

Етап №4 Рефлексивно- оцінювальний

Захист проекту здійснюється у вигляді інтегрованого уроку з основ здоров’я, образотворчого мистецтва, історії, географії та риторики.

Проект виявився достатньо пізнавальним, емоційним і насиченим для дітей.

Робота над ним сприяла розв’язанню певних дидактично-розвивальних завдань. Участь у проекті сприяла розвитку дослідницьких та творчих здібностей учнів, умінню самостійно конструювати знання, здатності орієнтуватися в інформаційному просторі, умінню ланувати свою роботу та презентувати її.


4

Тема: Зимовий Олімпійський рух.



Мета:

  • розширити знання та уявлення учнів про зимові Олімпійські ігри

( походженння, столиці зимових Олімпіад, види змагань, українські

спортсмени – призери зимових Олімпіад);



  • розвивати зв’язне мовлення, уміння добирати найвлучніші слова під час повідомлення інформації;мислення, творчу уяву;

  • розвивати партнерські взаємини дітей у спільній продуктивній діяльності;

  • ознайомити з резуьтатами проектної діяльності батьків, учнів інших класів.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: телевізор, ноутбук, флешка з інформаційними та іллюстративними матеріалами, іллюстрації зимових спортивних змагань, галерея малюнків та фото емблем зимових Олімпійських ігор та фотопортретів українських спортсменів – призерів зимових Олімпіад; листівки-запрошення; лист-привітання Олімпійцям України, картинки із зображенням м’яча, тенісної ракетки, скакалки, санчат, ковзанів, лиж, сноуборда.

Хід уроку
І. Організація класу. Створення емоційного фону уроку.

Учитель: Добрий день, дорогі діти, шановні гості! Сьогодні ми з вами будемо працювати під незвичайним девізом, який є гаслом спортивних змагань світового значення. Давайте прочитаємо його разом. Він закликає нас бути активними, рухливими, адже ви знаєте, що активний рух позитивно впливає на здоров’я людини, створює умови для здорового способу життя.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

На моніторі з’являються картинки із зображенням ковзанів, лиж, санчат,

6

сноуборда, м’яча, скакалки.


Учитель: Діти, яка зараз пора року? Чи можна зараз сидіти вдома, вести

малорухливий спосіб життя? За допомогою якого спортивного знаряддя можна активно рухатись та розважатися взимку? Чи вмієте ви ним користуватися? Які зимові розваги пов’язані з цим знаряддям? Яка видатна спортивна подія відбудеться в лютому 2014 року? Мені приємно чути від вас активні відповіді. Молодці!



ІІІ. Оголошення теми та завдань уроку.

Учитель: Сьогодні ми присвятимо урок презентації проекту «Зимовий Олімпійський рух», над реалізацією якого ви активно та дружно працювалию. Наше завдання заслухати звіти дослідницьких , пошукових, творчих груп, які працювали в різних напрямках.

Хто пам’ятає, як виглядає символ Олімпійських ігор?

Це п’ять Олімпійських кілець¸ що скріплені між собою. І символізують об’єднання представників п’яти частин світу( Європи, Африки, Америки, Азії, Австралії) в Олімпійському русі.

Під час виступу груп ми будемо складати Олімпійський символ. Кожна група разом із новими знаннями, цікавими фактами буде вносити в емблему своє кільце. Шановні гості, я раджу вам уважно слухати виступи груп, тому, що інформація, яку ви почуєте і запам’ятаєте знадобиться під час роботи на станції «Історична», коли ваш клас буде брати участь в «Малих зимових Олімпійських іграх».



ІV. Презентація проекту. Виступи-звіти груп.

І група «Історики»

Учень 1

Добрий день, шановні гості, ви не випадково потрапили в давні часи до прекрасної країни Греції. Саме тут розпочалася історія Олімпійських ігор. У місті Олімпія на острові Пелопонес проводилися ігри, що отримали назву

7

Олімпійських. Їх заснував знаменитий герой Геракл. Ігри проводились на честь бога Зевса Олімпійського, храм якого знаходився тут же . У храмі була



статуя, що виготовлена із золота, та свинячої кістки. Ця статуя вважалась

одним із семи чудес світу.



Учень2

В давнину, в часи ті грізні,

Двадцять сім віків назад,

З боєм місто йшло на місто,

Повставав на брата брат.

І премудрі порішили:

Вічних чварів чад – страшний

Можна в мужності та силі

Позмагатись без війни.

Мир – закон Олімпіади,

І ніхто не міг посміть

В дні ці воїнів скликати,

Убивати і палить.

Учень 3 Змагання відбувались один раз на чотири роки і тривали п’ять днів. Переможців увінчували маслиновим вінком і встановлювали на їхню честь статуї. Греки вели відлік часу за Олімпіадами, починаючи від перших Олімпійських ігор, що відбулися у 776 році до нашої ери. Пізніше на вимогу християн вони були заборонені, а стадіон і всі споруди зруйновані.

Учень 4 Проведення Олімпійських ігор відновили у 1896 році завдяки П’єрові де Кубертену. Із того часу вони стали всесвітніми і проходять в різних містах різних країн.

Учень 5 Минули давні часи, і уже в наш час з’явилися зимові Олімпійські ігри. Ідея установи Олімпійських ігор по зимовим видам спорту, висунена

8

ще на початку 20 століття П’єром де Кубертеном, неодноразово обговорювалась в Міжнародному Олімпійському комітеті.



Учень 2 25 січня 1924 року у французькому містечку Шамоні був проведений «Міжнародний спортивний тиждень» з приводу VІІІ Олімпіади. Спортсмени

змагалися у 6 видах спорту, а успіх цих змагань був настільки великий, що

Міжнародний Олімпійський Комітет постановив вважати ці змагання

І зимовими Олімпійськими іграми і вирішив проводити з 1928 року Зимові Олімпіади регулярно 1 раз на 4 роки.

До середини 90 років 20 століття літні та зимові Олімпіади проводилися в один рік. Починаючи з 1994 року зимові Олімпійські ігри стали проводитись окремо.

Учитель: Дякуємо за подорож в історію Олімпійського руху. В нашому Олімпійському символі з’являється перше кільце. Його вклеює командир першої групи. Шановні історики, ми дякуємо вам за виступ і зустрічаємо наступну групу.

Група Географи

Учень №1 Шановні гості, ми розповімо вам про зимові Олімпіади в яких наші спортсмени зайняли призові місця.

В 1994 році зимові Олімпійські ігри відбулися в Норвезькому місті Ліллехамері. Це були перші зимові Олімпійські ігри, які проводилися не в один рік з літніми. І перші ігри, на яких виступали спортсмени вільної і незалежної України.

Олімпіада в Ліллехамері виявилася дуже успішною для нашої команди. Тут була завойована перша і поки що єдина золота медаль фігуристкою Оксаною Баюл.

Учень №2 На ковзани майбутня фігуристка стала у 4 роки. А через 12 років - взяла Олімпійське золото.

Перед виступом на Олімпіаді в Ліллехамері під час розминки Оксана

9

зіткнулась з німкенею Танею Шевченко, яка ковзаном розрізала суперниці ногу. Обколота знеболювальними, Оксана перехрестилася і вийшла на лід. Глядачі побачили маленького лебедя, що помирає у виконанні 16 річної



українки.

Учень №3 Біатлоністка Валентина Цербе привезла додому з норвезької Олімпіади «бронзу» в гонці на 7.5 км. Ось як сама Валентина згадує про цю подію:

Той день, коли виграла медаль, не можу не пам’ятати. Для мене вже саме попадання на Олімпіаду було нагородою. В мене не було місця в основному складі збірної, було травмоване коліно, тому виїзд в Ліллехамер був під великим питанням. В Норвегії на мене розраховували тільки в естафеті, де в мене було залізне місце стартера в команді. А в спринті на мене ніхто не розраховував.

Та медаль була справді вистражданою. В мене не було особистих лиж, і на гонку мені дала свої наша юніорка Ніна Лемеш. З погодою тоді дійсно пощастило. Так сталося, що лижі були підібрані дуже вдало.

Учень №4 В 1998 році на Олімпіаді в Нагано українська біатлоністка Олена Петрова зуміла покращити результат іпривезти додому срібну медаль. Про ці хвилини Олена Петрова розповідала так:

- Я почула крики наших тренерів, які вели мене на трасі, що на мою позицію претендує ще п’ять суперниць. Від такого нахабства конкуренток злість просто накрила мене. Починаю гребти палками на фінішній прямій так, що снігові уламки розсипаються навколо, наче іскри.



Учень №5 Олімпіада в італійському місті Турін (2006р.) стала щасливою для пари українських фігуристів: Олени Грушиної та Руслана Гончарова. Для покращення результатів та ще більш упорних тренувань дует переїздить у США, де розпочинає тренування у славнозвісних Наталі Ліничук та Генадія Карпоносова. Тут розпочався шлях одеситів за Олімпійськими медалями, тривалістю майже 10 років. Вистраждана,

10

довгоочікувана медаль, ця «бронза» дорівнює «золоту», адже це підсумок всього життя, яке Олена Грушина та Руслан Гончаров присвятили неперевершеному мистецтву танців на льоду.



Учень №1 Шановні гості, готуючи свій виступ, ми дійшли висновку, що

Олімпійський вогонь на весь світ поширив спорт, мир, дружбу, він доводить, що

здоровий спосіб життя, фізичну культуру та спорт поважають і розвивають народи всього світу.

Учитель: А зараз ми поросимо командира групи додати в нашу Олімпійську емблему наступне кільце. Дякуємо групі географів за цінну інформацію. І

зустрічаємо наступну групу .



Здоров’ячки

Учень №1 Шановні гості, працюючи над проектом, ми дізналися яка користь від занять спортом на свіжому повітрі для організму людини.

Дуже корисно займатися спортом після грози. Під час грози в повітрі утворюється озон. Саме запах озону після грози ми сприймаємо як запах свіжості. І тому є природні причини: озон є найсильнішим дезінфектором, він здатен справлятися з багатьма вірусами та бактеріями. Отже після грози можна нае боятися спітніти та застудитися.



Учень №2 А я дізналася, що найдоступнішим , найкориснішим і найприємнішим заняттям для нас – дітей і для дорослих є прогулянка на свіжому повітрі. Вона допомагає позбутися втоми, підвищити настрій і відпочити. Вона заспокоює нервову систему, допомагає боротися з поганим настроєм та різними переживаннями.

Учень №3 Якщо людина регулярно займається спортом на свіжому повітрі, то вона має високу працездатність і низьку втомлюваність. Витрачання підвищеної кількості енергії допомагає людині, що тренується, швидше

позбутися зайвої ваги.

11

Учень №4 Також ми збирали інформацію про зимові види спорту, про деякі з них ми розповімо вам докладніше.

Учень №5

Слов, пожалуй, не найдется-

Надо видеть наяву,

Как искусство создается

На хрустальном звездном льду.

У фигурного катанья

Фантастический успех!
Спорт – «очей очарованье»,
Праздник радостный для всех

Учень №5 Батьківщиною фігурного катання є Голландія. Саме там в 13 столітті з’явились перші залізні ковзани. Поява ковзанів дала поштовх розвитку фігурного катання, що у той час полягав у вмінні викреслювати на льоду складні фігури та зберігати рівновагу. Сучасне фігурне катання містить у собі чотири самостійних види: одиночне катання (чоловіче та жіноче), парне катання, спортивні танці на льоду та синхронне катання.

Серед прихильників фігурного катання такі відомі люди, як російський письменник Лев Толстой - автор роману «Війна і мир», знаменитий математик Софія Василівна Ковалевська, знаменитий англійський письменник Вальтер Скотт.



Учень №1

Хокей гра на льодовому маданчику, в котрій дві команди намагаються ключками закинути шайбу у ворота суперника.

Словно рыцари в доспехах


На коньках. Не на конях!
Их оружие не копья –
Клюшки в мастерских руках.
Пулей шайба пролетает
12

Через поле до ворот.


Взгляд за ней не успевает,
А голкипер – отобьет.
Две ледовые дружины…
Всего дюжина бойцов –
Настоящие мужчины –
Образец для пацанов.
Все в команде друг за друга!
Все дружны и сплочены!
Вот бы мне такого друга
Мировой величины…

Учень № 2 Біатлон - спорт, що об’єднує лижні перегони і стрільбу лежачи та стоячи на кількох вогневих рубежах.

А еще есть биатлон.

Это длинный марафон –
Бег на лыжах со стрельбой.
Среди бега – прямо в бой!

По мишеням из винтовки,

Да во всей экипировке
Надо цели все сразить!
5 плюс 5 должно их быть,
Плюс – осилить марафон…
Двадцать километров он!
Сила воли там нужна,
Да и глаз, как у орла…

Учень №3 Скелетоншвидкісний спуск крижаною трасою на спеціальних санях без рульового керування.

Санный спорт – как авторалли.


Остановишь старт едва ли.
13

Это ж надо!!! Вниз башкой


Спуск пройти весь скоростной!
Там душа уходит в пятки,
И с судьбой играет в прятки!
Чтобы душу вновь найти,
Надо к финишу прийти…
А куда уходит страх
На таких – то скоростях?!

Учень №4 Сноубординг- Спуск із засніжених схилів і гір на спеціальному снаряді – сноуборді.

По заснеженным горам,


По трамплинам и холмам
На снаряде «сноуборд»
Бьют спортсмены свой рекорд.
«Сноуборд» – он как доска,
Что довольно широка.
Есть на ней крепёж для ног,
Но не вдоль, а поперёк.
И вот так, чуть-чуть бочком,
Виртуозно с ветерком
Все спортсмены, как играя,
Пилотажем восхищая,
На снаряде «сноуборд»
Представляют классный спорт.

Учень №5 Працюючи над цим проектом ми усвідомили, що зимові види спорту цікаві та корисні. У нас також є можливість займатися ними. Ми вирішили, що будемо з малечку берегти та зміцнювати своє здоров’я. Ми пропонуємо учням всіх класів взяти участь у «Малих Олімпійських іграх», що незабаром будуть проводитися в нашій школі.

14

Учитель: Дякуємо, діти! Присутні обов’язково дослухаються до ваших порад та ідей. Зараз в нашій емблемі з’явиться третє кільце . А нам з вами настав час дізнатися про роботу наступної групи.



Митці.

Учень №1 Наша група займалася пошуком емблем зимових Олімпійських ігор. Ми презентуємо виставку Олімпійських емблем та талісманів.

Емблема Олімпіади , що пройшла в Норвезькому місті Ліллехамері 1994 року являє собою вдосконалення символу полярного сяйва. На створення даної емблеми авторів надихнуло спілкування з природою, небо, сніг. Полярне сяйво, це природне явище, притаманне північним країнам. Воно асоціюється з міццю, високою напругою.



Учень 2 Емблемою Олімпіади в Японському місті Нагано в 1998 році є квітка із пелюстками Олімпійських кольорів, яка символізує силу і єдність Олімпійського руху.

Учень №3 Емблема Олімпіади в американському місті Солт-Лейк-Сіті в 2002 році являє собою сніжинку синього і помаранчевого кольорів, що символізують кольори ландшафту штату Юта.

Учень №3 Емблема Зимової Олімпіади в італійському місті Турині в 2006році, має профіль гори голубого та синього кольорів. що символізує єдність світу і нових технологій.

Учень №4 На емблемі Зимової Олімпіади у канадському місті Ванкувері було зображено чоловічка, розфарбованого в зелений, синій і голубий кольори, що символізують ліси, гори, океан, червоний колір означає колір кленового листа, що розташований на прапорі Канади, а жовтий- колір сонця, що сходить.

Учень №5 А це емблема Олімпіади, яка відкриється 7 лютого у російському місті Сочі. Вона неначе відображує саме місто - відображення горних вершин у водах Чорного моря, а білий і синій кольори символізують протистояння снігу та морської води.

15

Талісманами цих ігор є Леопард, Білий Ведмедик іЗайчик . Вони були обрані шляхом голосування, в якому міг взяти участь кожен бажаючий.

Учень №2 Переглянувши ці емблеми, ми зробили висновок, що всі вони сповнені ідей миру, свободи і дружби – усе те, про що мріє кожна людина.

Учитель: Дякуємо вам за яскраву виставку малюнків та Олімпійських емблем. Капітан четвертої групи додає в емблему Олімпійського руху наступне кільце, а ми з вами зустрічаємо наступну групу.



V група « Журналісти»

Учень №1 Шановні гості! Робота нашої групи була цікавою, творчою та відповідальною.

По-перше, ми створили та вручили вам листівки-запрошення на наш урок-захист проекту. Результат цього ваша присутність, за яку ми вам дуже вдячні.

Учень №2 По-друге, ми не змогли залишатися осторонь закликів наших спортсменів по телебаченню про підтримку. Ми вирішили скласти та надіслати листа з побажанням успіху олімпійцям, які братимуть участь в Олімпіаді в російському місті Сочі.

Учень №3 Послухайте цього листа. Ми сподіваємось, що і ви приєднаєтеся до наших побажань олімпійцям. ( Зачитує листа).



V. Підсумок уроку.

Учні групи №5 беруть інтерв’ю у присутніх:

- Чи сподобався вам урок?

- Що найбільше вам сподобалось на уроці?

- Що нового ви дізналися для себе?

- Чи спостерігатимете ви за Олімпійськими змаганнями? Чи вболіватимете за наших спортсменів?



Учитель: Дякуємо за цікаву та плідну роботу учням останньої групи. І зараз настає момент, коли в нашій Олімпійській емблемі з’являється останнє кільце.

16

Емблема Олімпіади вже створена нами. І який же Олімпійський урок без Олімпійського вогню. Сьогодні він завітав і до нас. Зустрічайте Олімпійське полум’я сили, спорту, миру та справедливості!


( Танок Олімпійського вогню з і стрічками. Після танцю призери міського забігу на 200м виносять факел з вогнем.)
Учитель: Ми знаємо, що Олімпійський вогонь вже подорожує до російського міста Сочі. Нехай маленькі жаринки цього вогню запалять у ваших серцях та в серцях людей всього світу дух свободи, миру, єдності, дружби та спорту.

17

Управління освіти, молоді та спорту



Києво-Святошинської районної державної адміністрації.

Вишнівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №3






Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка