Мистецтво імпровізації



Сторінка1/6
Дата конвертації05.12.2018
Розмір4.86 Mb.
  1   2   3   4   5   6
Методичний кабінет відділу освіти Долинської райдержадміністрації

Долинська загальноосвітня школа I-III ст. №4

Розробка уроку №23 6 клас

за програмою Л. Кондратової з музичного мистецтва

«Мистецтво імпровізації»

Вчитель музичного мистецтва

Калашнік О.Є.

м.Долинська 2014-2015 н.р.

Урок 23 6клас музичне мистецтво

Тема: Мистецтво імпровізації.

Мета: Ознайомити з особливостями та характерними ознаками жанрів рапсодії та варіації, з історією розвитку цих жанрів у музичному мистецтві, розглянути різницю між вокальними та інструментальними варіаціями, ознайомити учнів з творчістю С.Рахманінова та його здібностями до варіацій, що розвивалися з дитинства. Розвивати вміння учнів уважно слухати рапсодію та варіації і виявляти характерні ознаки жанрів, розвивати уміння висловлювати власні музичні враження від прослуханих творів, розвивати вміння виразно виконувати твори та вміння створювати імпровізацію. Виховувати інтерес до слухання класичної інструментальної музики та виконання дитячих пісень композиторів-класиків.

Тип уроку: комбінований, урок заглиблення в тему.

Обладнання: музичний інструмент(фортепіано), DVD програвач, мультимедійна дошка, ілюстрації до музичного твору , мультимедійна презентація, портрети композиторів С.Рахманінова, Ф.Шопена, Н.Паганіні та В.А.Моцарта; фарби, пензлі або кольоровий папір, ножиці та клей.

Основні поняття для засвоєння: характерні ознаки жанру варіацій, види варіацій, мистецтво імпровізації та варіювання, поєднання жанрів, вокальні та хореографічні варіації, імпровізації у малюнку, композиційна будова (форма) варіацій.

Твори, що вивчаються на уроці:

  • С.Рахманінов. Рапсодія на тему Н.Паганіні для фортепіано з оркестром.

  • С.Рахманінов. Варіація на тему Ф.Шопена.

  • "Весняна пісня" (слова Кр. Овербека, переклад М.Познанської, музика В.А.Моцарта).

Хід уроку.

1. Вхід під рапсодію С.Рахманінова на тему Н.Паганіні. Організаційний момент. Мотивація до навчання.

(Оголошення гри на увагу впродовж уроку та рефері оцінювання).



2. Музичне сприймання. С.Рахманінов. Рапсодія на тему Н.Паганіні для фортепіано з оркестром; С.Рахманінов. Варіація на тему Ф.Шопена.

( Звучать фрагменти творів Н.Паганіні та Ф.Шопена, які стали основою рапсодії та варіації С.Рахманінова).

3. Аналіз музичних творів.

  1. Розкажіть про особливості звучання прослуханих творів. Як змінилася музика Н.Паганіні, Ф.Шопена у творах С.Рахманінова? Покажіть кольоровими стрічками.

  2. Охарактеризуйте засоби виразності цих творів, користуючись"Музичним довідником школяра".

  3. Пригадайте, що ви знаєте про варіації. Що спільного, а що відмінного у цих творів? (гра "Запитання-відповідь")

  4. Які картини постають у вашій уяві, коли звучать ці твори

(гра"Враження-зображення")

4. Новий матеріал для засвоєння. Бесіда з учнями про творчість С.Рахманінова.

( Мультимедійна презентація).



Сергій Васильович Рахманінов (1873-1943) (1слайд )

Російський композитор, піаніст і диригент, один із яскравих представників фортепіанного мистецтва. Серед його фортепіанних творів - п`єси, п`єси-фантазії, сюїти, сонати, етюди, рапсодії, варіації. Композитор написав варіації на тему А.Кореллі, на тему Ф.Шопена, рапсодію на тему Н.Паганіні.



5. Бесіда про музичний жанр рапсодії та історію його розвитку. (2слайд)

Рапсодія - пісня або вірш, що виконували в античній Греції мандрівні декламатори-співаки - рапсоди; тепер - жанр інструментального твору вільної форми, зазвичай на основі народних тем. Дослівно грецькою мовою - пісня рапсода. Для рапсодій характерне чергування різнохарактерних народних тем. У XIX ст. жанр рапсодії відродили й почали створювати для виконання на фортепіано та для сольних концертів фортепіано з оркестром.

Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка