«Моямайбутняпрофесія»



Скачати 109.18 Kb.
Дата конвертації20.03.2017
Розмір109.18 Kb.
#12697

« М о я м а й б у т н я п р о ф е с і я »
Каплуновська Світлана Андріївна, вчитель І Іванівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Барвінківського району, Харківської області.

Рекомендації. Цей сценарій може бути використаний для учнів старших класів. Доцільно провести з учнями попереднє анкетування, щоб можна було визначитися з якими професіями треба познайомитися детальніше. Якщо кожен учень напише невеличкий твір про свою майбутню професію та ще з ілюстраціями, то його можна буде використати під час проведення виховної даної години. Про одну або декілька професій можуть розповісти батьки учнів, які навчаються в цьому ж класі. Шкільний бібліотекар може підготувати тематичну книжкову виставку з тією ж назвою «Моя майбутня професія». Прикрасити кабінет, в якому проходитиме виховна година, можна плакатами з прислів’ями про роботу та різні професії, дитячими малюнками.

Мета: формувати в учнів старших класів свідоме ставлення до вибору майбутньої професії, ознайомити учнів з різними видами трудової діяльності людини, допомогти правильно обрати професію відповідно до особистих інтересів та вподобань.

Вчитель. Вибір професії — одне із складних і відповідальних життєвих завдань, яке необхідно розв’язати людині. Скільки професій існує сьогодні? Щоб дізнатись про це, необхідно зазирнути до книги, котра має назву "Класифікатор професій". Це - державний стандарт, де зібрано 8250 найменувань професій та професійних назв робіт від Президента України до вантажника. В такому величезному світі професій слід зорієнтуватись, не помилитись і зробити правильний вибір, тому тема виховної години «Моя майбутня професія»

Можливість займатися улюбленою справою — головна і невід’ємна умова існування людини. К.Д.Ушинський писав: «Якщо ви вдало виберете працю і вкладете в неї всю свою душу, то щастя само знайде вас». Я гадаю кожен визнає справедливість цих слів. Саме вони і будуть епіграфом до виховної години.

Вчитель. Не будемо перебільшувати і не будемо думати, що кожен учень 11 класу ще до зустрічі з професією в змозі уявити собі всі її особливості, всебічно підготуватися до неї, зробити правильний вибір. Навіть випадковий вибір не завжди означає, що допущена помилка: в молодої людини залишається можливість захопитися справою в процесі її пізнання, освоєння. Сьогодні не може не хвилювати той факт, що ситуація розгубленості в момент вибору життєвого шляху, характерна для значної кількості учнів. Як правильно обрати професію? Які моменти ще слід враховувати, щоб правильно обрати професію? (Учні відповідають на поставлені питання)

Учень. При виборі професії слід враховувати не лише свої власні інтереси, а й потреби регіону, в якому проживаєш, всієї країни. Обравши професію до душі, людина буде отримувати задоволення від улюбленої роботи, кожен буде зразково виконувати нехай не дуже помітну, скромну але підчас таку необхідну справу.

Учень. До вибору професії слід підходити розважливо. Перш ніж зробити вирішальний крок, треба подумати, що мені дасть ця професія і що я можу віддати їй. Рішення повинно бути виваженим та поміркованим.

Учень. Треба обирати професію не за заробітною платою, а за покликанням душі. А якщо є улюблена робота, а за неї ще й добре платять, то це просто чудово.

Учень. Якщо ти вже вмієш щось добре робити, наприклад, грати на музичному інструменті чи малювати, то обирати майбутню професію бажано за своїми здібностями. Можна стати музикантом чи художником.

(Учні пропонують власні варіанти відповідей)



Вчитель. Анкетування, проведене в класі показало, що 20% юнаків хочуть стати співробітниками органів внутрішніх справ, міліціонерами. Можливо таке бажання виникло під впливом переглянутих серіалів?

Учень. Міліція забезпечує правопорядок, охороняє особисте майно громадян, бореться з розкраданням державного майна. До їхніх обов'язків входить боротьба із злочинністю, крадіжками, наркотиками. (Зачитати уривок з твору одного з учнів, який хоче стати міліціонером).



Вчитель. Чим же займається міліція? На це питання дасть відповідь наш гість. (Виступ)

Запитання від учнів.

  • Яка кількість злочинів реєструється в районі протягом місяця? Року? Яка кількість
    розкритих злочинів?

  • Чи багато злочинів скоюють підлітки?

  • Що сприяло тому, що Ви обрали саме цю професію?

  • Розкажіть про роботу дільничних інспекторів, карного розшуку інших підрозділів.

  • Чи доводилося особисто Вам приймати участь в затриманні злочинців?

  • Чи приділяється увага фізичній підготовці кадрів?

  • Яка робота проводиться по профілактиці правопорушень?

Учень. Дякуємо за розповідь.(Дарує квіти)

Вчитель. Співробітник міліції поєднує в собі декілька професій — це і водій, і психолог, і спортсмен. Тому юнаки, які мріють стати на цей складний шлях, повинні бути готовими до найсуворіших випробувань. Одного рецепта на всі випадки немає. В першу чергу треба прислухатися до свого серця.



Вчитель. Доброта, чуйність, співчуття — це риси характеру, які повинні бути притаманні кожній людині, а особливо людям в білих халатах. Білосніжні халати

приваблюють багатьох, а чи відомо дітям, які вимоги ставить медицина до своїх служителів.

В стародавньому манускрипті, якому майже 45 віків, сказано: „ Лікар повинен бути людиною співчутливою та доброзичливою, батьком для хворого і товаришем для

здорового“. А що думають про це наші учні?



Учениця. З дитинства я хотіла стати лікарем. Мені подобається ця професія, тому що вона дуже цікава. Студенти медичного училища чи медичного інституту протягом навчання досконало вивчають людський організм, різні захворювання, мікроби та віруси. Пізніше, працюючи лікарем, це допоможе правильно встановити діагноз хворому. А найкраще в цій професії те, що лікар допомагає людині долати хвороби, інколи невиліковні.

(Запропонувати учням, які в майбутньому хочуть обрати професію лікаря, зачитати уривки зі своїх творів)



Вчитель. До нас завітала завідуюча амбулаторією. Надаємо їй слово. (Виступ)

Запитання від учнів.

  • Чому Ви обрали саме цю професію?

  • На які з шкільних предметів слід звернути увагу тим, хто планує вступати до
    медичного закладу?

  • Які захворювання найчастіше зустрічаються в наш час?

  • Чи доводиться вночі йти до хворих?

  • Чи пов'язана Ваша робота з ризиком для власного життя?

  • Чим користується лікар, призначаючи хворому ті чи інші ліки?

  • Які побажання тим, хто хоче обрати професію медичного працівника?

  • Що повинно входити в домашню аптечку?

  • Цікавий або смішний випадок на роботі.

Учень. Дякуємо за розповідь.(Дарує квіти)

Вчитель. Хочеться нагадати слова професора Бехтєрєва, який стверджував: «Якщо хворому після розмови з лікарем не стає легше, то це не лікар». І, мабуть, не так важливо, що допомогло мікстура, слово чи пігулка, головне, що хворий став почувати себе краще.

Вчитель. Як допомогти юнакам і дівчатам в складному самовизначенні, як правильно зорієнтувати молодих людей в безмежному морі професій? Допомогти в цьому може мудра книга.

Учень. Багатьом досить відомим людям книга підказала сферу діяльності, справу всього життя і головне ― підказала, як жити далі.

Академік Іван Петрович Павлов згадував, що велику зацікавленість викликала в нього книга Льюіса « Фізіологія буденного життя »

Відомо також, що великий вплив на вибір майбутньої професії Костянтина Едуардовича Ціолковського мала «Фізика» Адольфа Гано, з якою він познайомився ще підлітком.

Широко ерудовані, начитані підлітки, як правило більш впевнено обирають свій шлях.

Шкільний бібліотекар. На тематичній книжковій виставці ви можете детальніше познайомитися з такими професіями, як кухар, агроном, водій, міліціонер, економіст. Якщо ж ви хочете більше дізнатися про інші професії, то можете завітати в шкільну бібліотеку, де я підберу вам відповідну літературу. ( Бібліотекар також може підготувати цікаву розповідь про одну з професій, представлених на книжковій виставці)

Вчитель. В житті кожної людини настає момент, коли вона повинна прийняти одне із самих важливих рішень — обрати справу до душі, професію. Вибір професії ще називають другим народженням людини ― такий відповідальний цей крок. Якщо вибір зроблено правильно, то і по життю крокувати легше.

(Зачитати уривок з твору одного з учнів, який хоче працювати в сільському господарстві)

Вчитель. Питання про те ким стати і яким стати в обраній професії для наших гостей вже позаду. Запрошуємо поділитися досвідом головного економіста нашого господарства. (Виступ)

Запитання від учнів.



  • Якими законами, інструкціями, юридичними документами користується економіст під час роботи?

  • Чи несе економіст матеріальну відповідальність?

  • Робота економіста , це лише робота в кабінеті?

  • З якими професіями економіст працює в тісній співпраці?

  • Чи допомагає така професія в повсякденному житті, наприклад, при плануванні сімейного бюджету?

  • Якби перед Вами знову постав вибір, чи обрали б Ви ту ж саму професію?

  • Де Ви отримали вищу освіту?

  • Розкажіть цікавий або смішний випадок на роботі.

Учень. Дякуємо за розповідь.(Дарує квіти)

Вчитель. Не може бути повної гармонії, душевної рівноваги без улюбленої справи, без напруження фізичних та розумових сил. Адже щастя ― це коли ти з радістю ідеш на роботу, а ввечері з радістю поспішаєш додому.

Неможливо уявити собі здорової духом і тілом людини без професії, улюбленої професії. Вона, професія, може бути звичайною, буденною, але в силах людини підняти її і возвеличити. Недарма в народі кажуть: „ Не місце красить людину, а людина місце“.

Запропонувати учням деякі прислів’я та приказки, а вони повинні пояснити їхнє значення.



  • Ремесло на плечах не висить, хліба не просить, а хліб дає. (Якщо людина вміє щось робити, має якесь ремесло, то голодна не сидітиме і завжди зможе заробити на шматок хліба).

  • І коваль, і жнець, і кравець,і на дуді грець. (Майстер на всі руки, вміє багато чого робити).

  • Добре там живеться, де гуртом сіється і ореться. (Взявшись за якусь справу гуртом, можна її зробити швидше і краще. Працюватиметься легше і завжди буде достаток).

  • Коли не коваль, то і кліщів не погань. (Братися за будь-яку роботи треба вміючи, якщо не знаєш як робити, то краще не берись).

  • Швець без чобіт, а тесля без воріт. (Так можна сказати про гарного майстра, який все робить для людей, а до себе черга не доходить).

Вчитель. Ніколи не старіє ― не повинна старіти властивість людської душі творити добро, нести радість оточуючим. Бути добрим похвально. Вдвічі, втричі дорожчим стає добро, коли воно розповсюджується не лише на близьких тобі людей, а через твою професію на багатьох і багатьох інших.

(Зачитати уривок з твору одного з учнів, який хоче працювати вчителем).

Вчитель. Як ви вже зрозуміли мова піде про професію вчителя. Про неї розповість наша гостя, вчителька початкових класів. (Виступ).

Запитання від учнів.



  • Який Ваш педагогічний стаж?

  • Чи є у Вас якісь спеціальні прийоми, методи, щоб був порядок на уроці?

  • Будь-якому вчителю при підготовці до уроків доводиться багато писати, читати, плюс психологічне навантаження. Чи впливає це на здоров’я?

  • Чи є у Вас улюблений предмет, який ви викладаєте з особливим задоволенням?

  • Чи не виникало у Вас бажання попрацювати в старших чи середніх класах?

  • Якби Ви не були вчителем, то ким би хотіли стати?

  • Розкажіть цікавий або смішний випадок на уроці.

Учень. Дякуємо за розповідь.(Дарує квіти)

Вчитель. Учням заздалегідь було запропоновано принести речі, які, на їхню думку, відповідають певній професії. Потрібно показати дану річ і коротко прокоментувати.



  1. Юристу не обійтися без Конституції України.

  2. Шофер нічого не вартий без автомобіля (іграшковий).

  3. Будівельник не сидітиме без роботи, якщо є цегла.

  4. Бинт чи пігулки завжди повинні бути під рукою у лікаря.

  5. Вчитель за допомогою книги навчає дітей.

  6. Кухарю завжди знадобиться ложка.

  7. Продавцю не обійтися без калькулятора.

  8. Головне знаряддя праці для тесляра рубанок.

  9. Як же музиканту обійтися без гітари.

Вчитель. Ви послухали цікаві та змістовні розповіді наших гостей. Я гадаю, що почуте допоможе вам у виборі майбутньої професії. А зараз пропоную вашій увазі поради лікаря.

Лікар. Лікарі та психологи радять, що перш за все слід співставити свій фізичний стан з вимогами своєї майбутньої професії. Якщо забути цю істину, то все може закінчитися досить драматично.

Лікарі попереджають також, що людям з поганим зором не бажано обирати професію в гарячих цехах, якщо це пов’язано з висотою, на льотні спеціальності.

Хто хворіє на хронічні захворювання вуха, має слабкий слух бажано працювати в сухому закритому приміщенні, де не треба розмовляти з людьми.

На людей з відхиленнями в функціях центральної нервової системи негативно може вплинути робота, де слід збирати дрібні деталі, монтаж точної апаратури.

Вчитель. Сучасний світ, це світ машин, світ комп’ютерів, ставить до здібностей людини більш строгі, підчас надто високі вимоги.

Від сміливості й швидкої реакції стародавнього мисливця в двобої із хижим звіром залежало перш за все його власне життя. А сьогодні від швидкості реакції та емоційної рівноваги пілота, машиніста, водія чи диспетчера залежить життя багатьох людей.

Звичайно не кожна професія така відповідальна, але відповідально слід ставитись до будь-якої професії.

Вчитель. Яку обрати професію? Де здобувати освіту?Якою діяльністю зайнятися? Вибір професії ― це задача з багатьма невідомими і розв’язувати її вам, шановні учні.

АНКЕТА


  1. Ти вже знайшов свою дорогу в житті, визначив справу, якою хотів би займатися, чи тільки замислюєшся над цим питанням?

  2. Ким ти хочеш бути?

  3. Як ти готуєшся до своєї майбутньої професії?

  4. Що вплинуло на вибір твоєї майбутньої професії?

  5. Знання яких предметів допоможуть тобі оволодіти обраною професією?

  6. Хто твій взірець у виборі професії?

  7. Чи залишишся в рідному селі?

Каталог: attachments
attachments -> Обґрунтування вибору проблеми
attachments -> Обладнання: комп’ютерні слайди, тексти поезій Архілока, Тіртея Актуалізація опорних знань
attachments -> Урок з Зарубіжної художньої культури 11 клас Культова арабо-мусульманська архітектура
attachments -> Склад і функції крові. Лабораторна робота. Мікроскопічна будова крові людини та жаби
attachments -> Серцево судинні
attachments -> Тема: Хімія та їжа Девіз: Хіміки це ті, хто дійсно розуміють світ!
attachments -> План Пояснювальна записка. Тема Науково-теоретична підготовка вчителя фізичної культури. Тема Питання педагогіки та психології в фізичному вихованні
attachments -> Урок Обміркуйте ситуацію

Скачати 109.18 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка