Музика в кіномистецтві



Скачати 31.71 Kb.
Дата конвертації25.11.2018
Розмір31.71 Kb.
ТипУрок
5 клас

Тема: Музика в кіномистецтві.

Мета уроку:

Навчальна; Ознайомити дітей з новим театральним жанром – мюзиклом, зосередити увагу на кінофільмах, у яких музика є «дійовою особою», вчити дітей емоційно сприймати музику, вчити розповідати про вплив музичного мистецтва на людину та її вчинки.

Розвивальна: Розвивати вокально-хорові навички, художнє мислення, естетичний смак, здатність виявляти головну думку в сюжетах музичних кінофільмів.

Виховна: Виховувати любов до музики та кращі моральні якості особистості.

Тип уроку: Урок поглиблення знань.

Обладнання: Фортепіано, магнітофон, ноутбук, диск CD, аудіо касети із записом фрагменту кінофільму «Звуки музики», запис мюзиклу,магнітна дошка, ілюстрація до кінофільму «Звуки музики», кросворд, роздатковий матеріал,


Хід уроку

 

1 І. Організаційний момент



.Вхід до класу»                          

Музичне привітання.

 2. Оголошення теми і мети уроку.

Тема сьогоднішнього уроку «Музика в кіномистецтві». (СЛАЙД 1,2) Сьогодні ми познайомимося з роллю музики в кіномистецтві. З новим театральним жанром, який називається мюзиклом. Послухаємо фрагмент з фільму американського режисера Роберта Уайза та американського композитора Роберта Роджерса «Звуки музики».



ІІ. Актуалізація опорних знань.

- Які ви знаєте види мистецтва?

  - А який вид  вам найбільше подобається?

Які ви знаєте жанри театрального мистецтва

Які жанри симфонічної музики ми вивчили

Який жанр музики поєднує музику та слово



ІІІ. Мотивація учбової діяльності

  -


  - Діти, а чи любите ви дивитись кінофільми та мультики?

  - А чи знаєте ви до якого виду мистецтва вони належать?(відповіді учнів)

  - Так, правильно.

  - На сьогоднішньому уроці поговоримо про кіномистецтво, а також і про роль музики у кіномистецтві.



(СЛАЙД 3)

3. Розповідь учителя. .Музика супроводжує людину все життя. Ви її чуєте, переглядаючи телевізійні передачі, фільми, мультфільми. Будь-яку сучасну кінострічку завжди супроводжує музика. Чимало відомих композиторів працювали в кіно: І. Дунаєвський, С. Прокоф’єв, М. Скорик, Є. Станкович, Д. Шостакович, А. Шнітке та ін.

Музика в театрі, кіно, на телебаченні може ілюструвати дію, грати одну з головних ролей, розкриваючи зміст спектаклю, кінофільму, передачі; підкреслювати емоційний стан, настрій героїв.


  • Діти, давайте на одну хвилинку поринемо у минуле і спробуємо уявити, що з нашого життя зникли телевізори, а разом з ними і наші улюблені мультики і кінофільми. Чи можливо це? (Ні)

  • А й справді уявити сучасне життя без кіномистецтва неможливо. (СЛАЙД 4,5, 6, 7)

  • Діти, кіномистецтво – наймолодше з усіх видів мистецтв – виникло наприкінці ХIХ століття у Франції. (НОТКИ)

  • Перші кінострічки тривали декілька хвилин і не мали звуки. Це було «німе» кіно. Але «німим»воно не було, тому що супроводжувалось музикою(піаніст, оркестр).

  • Діти, а чи знаєте ви, хто є яскравим представником «німого» кіно?(Чарлі Чаплін)

  • Коли кіно з’явилося на світ, воно було мов немовля, бо не вміло говорити. Дуже дивно: люди розмовляють, рухаються, вітер розкачує дерева, але нічого нечутно. Що робити? Вирішили поставити музичний інструмент і посадити людину, яка буде «озвучувати» фільм. Людину, котра грала на музичному інструменті, назвали тапером (від французького — «стукати», «ударяти»). Саме музика, оживляючи «картини, що рухались», допомагала яскравіше, глибше переживати зміст фільму.

  • Найчастіше німі фільми супроводжувала музика регтайму. Слово це означає «рваний» або «розірваний час» (конкретно термін «rag» означає звуки, що з’являються між долями такту). Це специфічний жанр імпровізаційного музикування, джерелом якого стала творчість піаністів, які використовували характерні ритмічні зрушення, «неправильні» акценти під час озвучування фільмів.

4. Слухання : Регтайм (СЛАЙД 8, 9)

-  Після «німого» кіно естафету отримало «звукове» кіно.

          -  На сьогоднішній день кіномистецтво – це  органічне       поєднання різних  видів мистецтва.

 

  -  А з якими видами мистецтва поєднується кіномистецтво? (театр,  музика, живопис, хореографія).



  • Діти, у кіномистецтві неможливо розділити звук і зображення. Існує величезна кількість фільмів, які різняться тематикою.

(СЛАЙД 10,11, 12)

Основні різновиди кіно :

художнє – пригодницькі, казкові, фантастичні, детективні та   інші кінострічки;

документальне – відтворює на екрані справжні життєві події та явища;

науково-популярні -  має на меті розповсюдження знань у галузі науки

та техніки;

мультиплікаційне – створений чарівний казковий чи реальний світ фантазією митців.

 

(НОТКИ)

А чи знаєте ви, що таке мюзикл? Походження цього жанру мистецтва пов’язано з оперетою (маленькою оперою). В мюзиклах за допомогою співу й усних діалогів розігрують драматичні» комічні і фантастичні історії. З усіх театральних жанрів він найбільше використовується у кінематографі.

Мюзикл — це музично-сценічний твір, у якому переплітаються діалоги, пісні, музика, хореографія.

Сюжети часто беруться з відомих літературних творів. Великий вплив на мюзикл здійснили оперета, комічна опера, водевіль.

А з’явилися вперше мюзикли в Америці наприкінці 20-30-х років XX століття. Вони не зовсім були схожі на сучасні вистави, тому що в них найголовнішу роль відігравали танці. У сучасному мюзиклі події відображено в піснях і танцях.

Пригадайте мюзикли, які вам довелося слухати та дивитися. Що вас найбільше в них вражає?

Сцени з мюзиклів: 1 — «День народження кота Леопольда»; 2 — «Буратіно»;

З — «Красуня та чудовисько»; 4 — «Червона шапочка»;

5 — «Вовк і семеро козенят на новий лад»; 6 — «Дванадцять місяців»;

7 — «Пеппі Довга панчоха»; 8 — «Юнона і Авось».

Мюзикл — жанр досить складний і дорогий щодо постановки. Багато мюзиклів славляться своїми спецефектами.

Як створюється мюзикл? Мюзикл — театральний жанр, робота над яким починається з написання п’єси. Постановка п’єси здійснюється режисером-постановником. У постановці також можуть брати участь балетмейстери, фахівці зі співу.

5. Слухання музики Роберта Роджерса «Звуки музики»
Розповідь ноток

 

    -  Діти, на сьогоднішньому уроці ми послухаємо пісню «До, ре, мі» із к\ф  «Звуки музики», музику до якого написав американський композитор  Роберт Роджерс. 



     -  А зміст к\ф такий : «Жили-були діти – такі непосидючі,  неслухняні, що жоден вихователь не міг з ними впоратись. Та ось одного разу прийшла до них молода вчителька – молода, симпатична. Вона так любила музику і так гарно співала, що поступово захопила звуками музики усіх дітей»

Виконання вивчених пісень

А) Веснянка

Б) Зелене слоненя

В) писанки



(СЛАЙД 13)
 Розучування пісні по фразах, робота над дикцією, артикуляцією.

6. Гра «Вгадай мелодію»Діти співають уривки з мультиків

    -   А чи любите ви дивитись мультфільми?

    -   Який ваш самий улюблений мультфільм?

   - А хто з вас може наспівати улюблену пісеньку з цього мультика?

    - А пісеньки з мультфільмів ви знаєте?


7. Виконання творчого завдання (СЛАЙД 14, 15)

Для вас наступне завдання. Об’єднати в пари та позначити стрілочками вірні відповіді (автора та назву твору).

(Роздаю дітям картки з завданням.).

«Симфонія № 5» В.А. Моцарт

«Веснянка» Ю. Барвінський

«Квартет» А. Філіпенко

«Симфонія № 40» Л. Б. Бетховен

«Їхав козак за Дунай» П. Чайковський

«Лускунчик» Українська народна пісня

А тепер вирушаймо до знімального майданчика. Тут наші друзі пройдуть кастинг на виконання ролі в дитячому кінофільмі.



Зобразіть:

  • радість

  • образу

  • гнів

  • страх

  • сум

8. Підсумок уроку.. (СЛАЙД 16)

  • Чи сподобався вам урок?

  • Що нового ви дізналися на сьогоднішньому уроці?

  • З яким видом мистецтва ознайомилися?

  • Які види кіно ви запам’ятали?

  • А яка ж роль музики в кіномистецтві? (Музика допомагає у розкритті змісту творів кіномистецтва та образів героїв кінофільмів).

  •  

9. Домашнє завдання.

  • Діти, запитайте у своїх мам і тат, який у них найулюбленіший фільм і нехай вони вам наспівають мелодію з цього фільму.

  • На цьому наш урок закінчено. Я дякую вам за активну участь.

 

10. Оцінювання учнів



 
Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс

Скачати 31.71 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка