Найпростіші методи фізіотерапії. Гірудотерапія



Скачати 445.05 Kb.
Сторінка1/6
Дата конвертації09.09.2018
Розмір445.05 Kb.
  1   2   3   4   5   6


КРИВОРІЗЬКИЙ МЕДИЧНИЙ КОЛЕДЖ

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ №019
Предмет: «Основи медсестринства»

Спеціальність: «Сестринська справа»

Тема: «Найпростіші методи фізіотерапії. Гірудотерапія»
Кількість навчальних годин 6

Актуальність теми: У комплексному лікуванні різних захворювань широко використовуються найпростіші методи фізіотерапії. Медична сестра повинна вміти оцінити стан пацієнта, показання, протипоказання до проведення різних методів найпростішої фізіотерапії та вміти вирішити проблеми пацієнта: опіки при постановці банок; ризик переохолодження пацієнта при водолікуванні; страх при постановці п’явок та вміти скласти індивідуальний план догляду. Важливою функцією сестринського догляду є – навчання пацієнтів, їх сімей з питань, що стосуються їх здоров’я.

Навчальна мета ( з визначенням рівня засвоєння)

Знати:


    1. Застосування банок, проведення кварцування, накладання гірчичників,

компресів, міхура з льодом, грілки: механізм дії, показання, протипоказання,

техніка процедури, догляд за пацієнтами (підготовка пацієнта, оснащення, вибір місця проведення процедури). Можливі ускладнення та їх профілактика. α-ІІ

2. Водолікування: місцеві та загальні ванни. α-ІІ

3. Гірудотерапія: показання, протипоказання, ускладнення. Техніка постановки

п’явок. α-ІІ

Навички:


  1. Застосування банок. α-ІІІ

  2. Накладання гірчичників. α-ІІІ

  3. Накладання зігрівального компресу. α-ІІІ

  4. Накладання охолоджувального компресу. α-ІІІ

  5. Застосування грілки. α-ІІІ

  6. Застосування міхура з льодом. α-ІІІ

  7. Проведення водних процедур. α-ІІІ

  8. Проведення квартування. α-ІІІ

  9. Вміння ставити п’явки. α-ІІІ

  10. Медсестринські втручання у зв’язку з проблемами пацієнта:

  • страх перед постановкою п’явок;

  • ризик переохолодження пацієнта при водолікуванні;

  • страх при постановці п’явок (складання індивідуальних планів догляду). α-ІІІ



Цілі розвитку особистості

Усвідомлювати відповідальність за професійні дії перед пацієнтами, колегами, суспільством, творче відношення до своїх обов’язків, чесність, правдивість, охайність, виконувати свої обов’язки згідно стандартам медсестринської діяльності, працювати згідно принципів і норм професійної етики та деонтології.



Міждисциплінарна інтеграція


Дисципліна

Знати

Вміти


1. Попередні

Анатомія

Фізіологія

2. Наступні

Медсестринство у внутрішній медицині,

хірургії, педіатрії, громадське здоров’я та громадське медсестринство, медсестринство в сімейній медицині, медсестринство в онкології, отоларингології


3. Внутрішньопредметна

інтеграція

Основи медсестринства


Анатомію органів чуття, дихальної, серцево-судинної системи

Фізіологію серцево-судинної, дихальної системи, органів чуття

Спостереження і догляд за пацієнтом при захворюваннях органів дихання, кровообігу, органів чуття, вирішення можливих проблем пацієнта

Спостереження і догляд за пацієнтом при захворюваннях органів дихання, кровообігу, органів чуття, вирішення можливих проблем пацієнта




Визначати загальний план будови системи органів чуття, дихальної, серцево-судинної системи
Визначати дихання, частоту пульсу, місця визначення пульсу, якості пульсу, визначати артеріальний тиск
Реалізовувати план медсестринських втручань при спостереженні та догляді за пацієнтом з порушенням функції органів дихання, кровообігу, органів чуття, складати індивідуальні плани догляду

Застосовувати банки, накладати гірчичники, компреси, міхур з льодом, грілки, водолікування, проводити гірудотерапію, складати індивідуальні плани догляду





Забезпечення заняття:

мультимедійна презентація: «Техніка постановки банок, гірчичників, компресу, п’явок», відеофільм «Найпростіші методи фізіотерапії. Гірудотерапія», грілка, міхур для льоду, гірчичники, банки, пелюшки, рушники, лотки, корнцанг, пінцет, спирт етиловий 96%, сірники, перев’язувальний матеріал, ножиці, клейонка, компресний папір, гумові рукавички, дезінфікуючі розчини.



Література:
Л1 - В.М. Лісовий, Л.П. Ольховська, В.А. Капусник – Основи медсестринства: підручник.-

К.: ВСВ «Медицина», 2010. – стор. 283-310.


Л3 - Н.М. Касевич – Практикум із сестринської справи: навч. посіб. – К.: «Здоров’я», 2005. –

стор. 169-198.


Л5 - М.Г. Шевчук – Сестринська справа: підручник. – Київ: «Здоров’я»,

стор. 147-167, 164.



ПЛАН ТА ОРГАНІЗАЦІЙНА СТРУКТУРА ЗАНЯТТЯ


п\п


Основні етапи заняття

Рівень

засвоєння



Методи контролю

та навчання



Матеріали методичного

забезпечення



Час

1


Підготовчий етап

    1. Організація заняття


    1. Визначення навчальної мети, мотивація



    1. Контроль початкового рівня знань, вмінь, навичок


    1. Контроль позааудиторної самостійної роботи


α-ІІ


α-ІІ

усне повідомлення

усне повідомлення

фронтальне опитування, тестування



журнал

методична розробка

питання для фронтального опитування, тести


робочий зошит

2'


3'

30'


15'

2


Основний етап формування

професійних вмінь і навичок
2.1. Застосування банок.

2.2. Накладання гірчичників.


2.3. Накладання зігрівального компресу.


2.4. Накладання охолоджувального компресу.
2.5. Застосування грілки.

2.6. Застосування міхура з льодом.


2.7. Проведення водних процедур.
2.8. Проведення кварцування.

2.9. Вміння ставити п’явки.

2.10. Медсестринські втручання у зв’язку з проблемами пацієнта:

- опіки при постановці банок;

- ризик переохолодження

пацієнта при водолікуванні;

- страх при постановці п’явок

(складання індивідуальних планів

догляду).


α-ІІІ


α-ІІІ

α-ІІІ

α-ІІІ

α-ІІІ


α-ІІІ

α-ІІІ


α-ІІІ

α-ІІІ


α-ІІІ

практичний тренінг


практичний тренінг
практичний тренінг

практичний тренінг


практичний тренінг
практичний тренінг
практичний тренінг
практичний тренінг
практичний тренінг

практичний тренінг



фрагмент фільму, мультимедійна презентація,

інструкції, алгоритми
алгоритми

алгоритми


алгоритми

алгоритми

алгоритми

алгоритми

алгоритми

алгоритми

алгоритми




140'



3

Заключний етап

3.1. Контроль, корекція рівня професійних вмінь і навичок.

3.2. Підведення підсумків

заняття.


3.3. Домашнє завдання
3.4. Навчальна література:

• основна

• допоміжна

Л1 - В.М. Лісовий, Л.П. Ольховська, В.А. Капусник –

Основи медсестринства: підручник.-К.: ВСВ «Медицина», 2010. – стор. 283-310.


Л3 - Н.М. Касевич – Практикум із сестринської справи: навч. посіб. – К.: «Здоров’я», 2005. – стор. 169-198.
Л5 - М.Г. Шевчук – Сестринська справа: підручник. – Київ: «Здоров’я», стор. 147-167, 164.

α-ІІІ

тестування, вирішення ситуаційних задач

усне повідомлення

усне повідомлення

тести,


ситуаційні задачі

заповнення щоденників

література


40'

7'
3'


Матеріали методичного забезпечення підготовчого етапу.



Питання для фронтального опитування.

  1. Яку дію чинять на організм медичні банки?

  2. При яких станах застосовують банки?

  3. Коли не можна застосовувати медичні банки?

  4. Які ускладнення можуть виникнути при застосуванні медичних банок.

  5. Який фермент утворюється з ефірного гірчичного масла?

  6. Які ознаки має придатній гірчичник?

  7. Коли застосовуються гірчичники?

  8. При яких ситуаціях застосовування гірчичників протипоказано?

  9. Скільки шарів має вологий зігрівальний компрес?

  10. Коли застосовують зігріваючий компрес?

  11. Які ознаки має правильно накладений компрес?

  12. Наскільки часу накладають зігріваючий компрес?

  13. Коли не можна використовувати грілку?

  14. При яких станах показано застосовувати грілку?

  15. Які ускладнення зустрічаються при застосуванні грілки?

  16. Чому не можна заморожувати воду в міхурі?

  17. Скільки часу тримати міхур з льодом?

  18. При яких захворюваннях застосовують лікувальні ванни?

  19. Дайте класифікацію ванн.

  20. Який механізм дії ванни?

  21. Назвіть найпоширеніші джерела УФО випромінювання.

  22. При яких захворюваннях призначають УФО ?

  23. При яких захворюваннях протипоказане кварцування?

  24. Яку дію мають ультрафіолетові промені?

  25. Що таке біодозиметр, для чого його використовують?

  26. З якою метою використовують п'явки?

  27. Протипоказання до застосування п'явок.



Тестові завдання

(колоквіум тестування в комп’ютерних классах)

?П’явки при укусі виділяють основну біологічну рідину, яка розріджує кров і називається:

-Гепарином.

+Гірудином.

-Лізоцином.

-Птіаліном.

-Трипсином.

?При інфаркті міокарда для присмоктування п’явок використовують анатомічну ділянку:

-Груднину.

-Ліве підребер’я.

+Друге-четверте міжребер’я зліва від груднини.

-Надчеревну ділянку.

-Ліву надключичну ділянку.

?При застійних явищах у малому колі кровообігу для присмоктування п’явок використовують анатомічну ділянку:

-Ліве підребер’я.

+Праве підребер’я.

-Груднину.

-Друге-четверте міжребер’я праворуч від груднини.

-Надчеревну ділянку.

?Хворому з міозитом призначено дію лампи “Солюкс” на спину протягом 20 хв. На якій відстані від спини потрібно розмістити рефлектор лампи?

-25 см.

-30 см.


-40 см.

+Слід керуватись відчуттями хворого.

-50 см.

?Лікар призначив хворій дитині віком трьох років загальну гірчичну ванну.



Температура води повинна бути:

-32 °С.


-34 °С.

+36-37 °С.

-38 °С.

-39 °С.


?Дитині двох років призначено загальну гірчичну ванну. На 10 л води, температура якої 37°С, потрібно використати гірчиці:

+50 г.


-75 г.

-100 г.


-125 г.

-150 г.


?Хворому на аденовірусну інфекцію призначено ножну гірчичну ванну. Якою повинна бути температура води і кількість гірчиці?

-36° С, 50 г.

-38° С, 150 г.

-40° С, 200 г.

+42° С, 100 г.

-50° С, 100 г.

?Яка тривалість застосування напівспиртового зігрівального компресу?

-12-15 год.

-2-3 год.

-30 хв.


-4-5 год.

+6-8 год.

?Процедуру УФ-опромінення проводять на відстані від тіла:

+50 см.


-60 см.

-70 см.


-80 см.

-90 см.


?Пузир із льодом застосовують при патологічному стані:

-Гарячка (1 період).

-Коматозний стан.

+Шлункова кровотеча.

-Непритомність.

-Гарячка (Ш період).

?Жінці після операції з приводу позаматкової вагітності на післяопераційну рану слід покласти:

+Пузир з льодом.

-Холодну примочку.

-Торбинку, наповнену прогрітим піском.

-Грілку, наповнену теплою водою.

-Компрес холодний.

?Алергійна реакція проявилась висипанням на всій поверхні тіла, набряками. Яку із фізіотерапевтичних процедур ефективно застосувати?

-Пузир з льодом.

+Обгортання змоченим холодною водою простирадлом.

-Зігрівальний компрес.

-Сухе тепло.

-Ванна загальна, температура води 36° С.

?У хворого загострення хронічного холециститу. Для зменшення болю доцільно використати:

+Грілку.


-Пузир з льодом.

-Зігрівальний компрес.

-Примочку.

-Гірчичники.

?У дитини 5 років запалення середнього вуха. Із найпростіших фізіотерапевтичних процедур доцільно застосувати:

-Сухе тепло.

-Припарку.

+Зігріальний компрес.

-Примочки.

-Грілку.


?Хворого в непритомному стані необхідно обкласти грілками. Для наповнення грілок використовують воду, температура якої:

-32° С.


-34° С.

+38-40° С.

-45° С.

-50° С.


?Для покращення кровообігу нирок використовують грілку, яку прикладають:

+До поперекової ділянки.

-До стоп.

-На низ живота.

-На ліву половину живота.

-На праву половину живота.

?У хворого тромбофлебіт нижньої кінцівки. Необхідно застосувати:

+Зігрівальний компрес.

-Сухе тепло.

-УФ-опромінення.

-Лампу “Солюкс”.

-Припарку.

?Хворому із тромбофлебітом нижньої кінцівки доцільніше накласти зігрівальний компрес із використанням:

-Водно-спиртового розчину.

-Олійно-спиртового розчину.

+Мазі Вишневського.

-Води з додаванням оцтової кислоти.

-Води з додаванням морської солі.

?Гірчичники застосовують при:

-Менінгіті.

-Тромбофлебіті.

+Бронхіті.

-Гастриті.

-Пієлонефриті.

?У хворого загострення хронічного бронхіту. Гірчичники потрібно ставити на анатомічну ділянку:

-Уздовж хребта.

+Між лопатками і під лопатками.

-Комірцеву зону.

-Литкові м’язи.

-Груднину.

?У хворого гіпертонічний криз. Гірчичники слід ставити на анатомічну ділянку:

+Уздовж хребта.

-Між лопатками.

-Груднину.

-Литкові м’язи.

-Під лопатками.

?Хворому призначено медичні банки для профілактики пневмонії в післяопераційний період. Банки тримають на шкірі протягом:

-3 хв.


+5-8 хв.

-10-12 хв.

-15 хв.

-20 хв.


?Медичні банки не ставлять на анатомічну ділянку:

-Уздовж хребта.

-Комірцеву зону.

-Підлопаткову зону.

+Груднину.

-Між лопатками.

?При грубому порушенні методики використання банок може виникнути ускладнення:

-Подразнення шкіри.

+Опіки.

-Алергійні реакції.



-Пролежні.

-Опрілості

?До медичної сестри фізіотерапевтичного кабінету звернувся хворий, якому лікар призначив 3 сеанси УФ-опромінення поперекової ділянки. Що повинна зробити медична сестра перед початком проведення процедури?

-Виміряти температуру тіла.

+Визначити біодозу УФ-опромінення.

-Оглянути шкіру.

-Визначити артеріальний тиск.

-Визначити частоту пульсу.

?У результаті грубого порушення методики використання банок у пацієнта з’явилися пухирі, наповнені геморагічною рідиною. Яким розчином потрібно обробити пухирі?

-0,5% розчин хлоргексидину біглюконату.

-3% розчин пероксиду водню.

+5% розчин калію перманганату.

-10% розчин формаліну.

-5% розчин борної кислоти.

?Машина швидкої допомоги доставила хворого з гострим холециститом у хірургічне відділення. Що повинна зробити медична сестра до огляду хворого лікарем?

-Покласти грілки.

+Покласти пузир з льодом.

-Увести спазмолітики.

-Увести антибіотики.

-Увести знеболювальні засоби.



Матеріали методичного забезпечення основного етапу.

ЗАСТОСУВАННЯ ВОДНИХ ВАНН

Ванни — це водні процедури, які застосо­вують з гігієнічною та лікувальною метою.

Розрізняють:

  • загаль­ні, коли у воду занурюється все тіло (мал. №1),

  • місцеві, коли у воду зану­рюється частина тіла (сидячі, ручні, ножні). (мал. №2).


Механізм дії ванни: складається з дії температурного та меха­нічного (діє тиск рідини на тіло хворого) чинників. Саме темпера­тура ванни істотно впливає на тепловий обмін організму хворого. При цьому змінюється потовиділення та дихання, відбувається перерозподіл крові, подразнення чутливих нервових закінчень шкіри, що сприятливо впливає на роботу всіх органів та систем організму.

Механічна дія полягає в стисненні грудної клітки, внаслідок чого зменшується кількість дихальних рухів, а також у здавленні черевної порожнини. Крім шкіри, ванни впливають на лімфатичні та кровоносні су­дини.

Залежно від температури води розрізняють: холодні (24—27 °С),

прохолодні (28—33°С),

індиферентні (34—36 °С),

теплі (36—39 °С)

гарячі (40 °С і вище) ванни.



  • Холодні загальні ванни спричинюють значне збудження нер­вової системи та посилення обміну речовин. Тривалість 1—3 хв. Ефективне їх застосування при ожирінні.

  • Прохолодні загальні ванни призначають при неврозах із при­гніченим загальним станом, апатією. Тривалість 3—5 хв.

  • Сидячі прохолодні та холодні ванни призначають хворим із гемороєм (тривал. 1-3 хв.).

  • Індиферентні, теплі ванни призначають у разі ниркової чи печінкової кольки, хронічних захворювань суглобів, захворювань периферійної нервової системи (радикуліт, поліневрит).

  • Теплі ванни призначають у разі хронічних запальних процесів жіночих статевих органів, хронічного запалення перед­міхурової залози (тривалість 20—30 хв.).

  • Гарячі ванни збуджують серцево-судинну систему, викликають прискорення пульсу до 100—120 за 1 хв., підвищують артері­альний тиск, збільшують об'єм циркулюючої крові, збільшують потовиділення, обмін речовин і підвищують температуру тіла. Можуть призвести до загальної слабкості, задишки, серцебиття, запаморочення. Тому гарячі ванни протипоказані в разі захворювань серцево-судинної системи, загального виснаження, туберкульозу легень. Тривалість гарячої ванни 5—10 хв.

Сидячі гарячі ванни застосовують у випадках ниркової кольки (тривалість 10—15 хв.). Протипоказані сидячі гарячі ванни при гострих запальних процесах товстої кишки та органів малого таза, вагітності, схильності до маткових кровотеч .

Гарячі ручні та ножні ванни застосовують при залишкових явищах запальних процесів шкіри, м'язів, суглобів, нервових роз­ладах, а також як болезнижувальний засіб.

Каталог: doc -> files -> news -> 565
news -> Тетяна Іллівна Ящишин викладач вищої категорії образотворчого мистецтва
news -> Положення про опорний загальноосвітній навчальний заклад в питань роботи з основ здоров’я Загальні положення
news -> Тема майстер-класу: використання хмарних технологій у навчанні англійської мови. Мета: Освітня
news -> Різноманітність плодів. Лабораторна робота №10 "Будова і різноманітність плодів."
news -> Учнівська конференція «Чорнобиль – біль і трагедія України» Мета
news -> План-конспект бінарного заняття гуртка „Mit Spa? (музичне виховання + німецька мова) 7 клас
news -> Чарівний олівець
news -> Програм а література ( російська та зарубіжна) для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою
565 -> Комп'ютерні слайдові презентації в роботі навчального закладу
565 -> Сила здатність долати зовнішній опір або протидіяти йому за допомогою м'язових напружень. Розвиток сили супроводжується потовщенням і зростанням м'язових волокон. Швидкість

Скачати 445.05 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка