«Написання великої букви «В», поєднання її з іншими буквами.»



Сторінка1/2
Дата конвертації19.11.2018
Розмір1.39 Mb.
#65040
  1   2
СЗСШ № 1 з поглибленим вивченням іноземних мов м. Чернігова
Урок з письма

Тема: «Написання великої букви «В», поєднання її з іншими буквами.»

1 клас

Вчитель-методист Залозна І.С.

2010р.

Тема. Написання великої букви «В», поєднання її з іншими буквами.

Мета. Вчити учнів писати велику букву «В» та склади з нею; закріплювати навички письма рядкових букв, з’єднань між буквами; збагачувати словниковий запас; повторити вживання великої букви; розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до жінок, до тварин

Методично-дидактичне забезпечення уроку

Серія малюнків тварин; малюнок вовка; картинка з розвитку мовлення; картинки з друкованими літерами; таблиця зі зразками букв.



Тип уроку: нестандартний урок з використанням інноваційних технологій

Хід уроку

І. Організаційний момент

Встаньте, діти, ви рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Поверніться до гостей,

Привітайтесь: «Добрий день!»



ІІ. Повторення вивчених букв

- Зараз у нас урок письма.

1) «Мозковий штурм»

Жовте листячко летить,

Під ногами шелестить,

Сонце вже не припікає.

Коли, діти, це буває? (восени)

- Який звук ви чуєте на початку слова восени?

- Пригадайте слова, в яких присутні звуки [в], [в’]?

- Якою буквою на письмі позначаються звуки [в], [в’]?

2) Повторення написання рядкової букви «ве»

- Отже, на минулому уроці ви навчилися писати і поєднувати з іншими літерами рядкову букву «ве».

- Давайте пригадаємо, як вона пишеться. Але спочатку – розминка для руки.

- Пригадайте, якого кольору бувають листочки на деревах, кущах восени?

- Відкрийте прописи на сторінці 35 (Заїка А.М. Прописи з калькою: Мій перший зошит: Зошит для письма та розвитку мовлення учнів 1 класу; У 2 ч. Х.: Веста, 2010. – Ч.1.), на якій ми вже штрихували листочки. Якого вони кольору? (жовтого, оранжевого)

- А третій листочок за зразком заштрихуйте червоним кольором або багряним.

3) Повторення правил сидіння за партою при письмі

4) – Хто на дошці напише рядкову букву «ве»?

- А ви – п’ять букв у прописах на сторінці 34 (третій рядок).

- Як же з’єднати букву «ве» з іншими літерами? Які з’єднання ви знаєте?

5) Списання слова з друкованого шрифту

- Зараз ми запишемо рядковою буквою «ве» слово. Але воно зашифроване, спробуйте його відгадати.

- На сторінці 35 на нижньому рядочку, а у мене на дошці надруковано слово, прочитайте:

3 2 1 4


В О Н А

- Відгадайте, яке слово в ньому заховалося? (нова)

- На останньому рядочку, а я на дошці запишемо слово нова писаними буквами.

Коментує (учень)

6) Пальчикова гімнастика

«Ведмедик» - середній і безіменний пальці притиснуті зверху великими; вказівний і мізинець підняті вгору і зігнуті.

«Вовк» - зробити «пароплавчик», великі пальці розвести в сторони; вказівні пальці зігнути всередину долоні та показати ними лоб, а іншими у вигляді «човника» - верхню і нижню щелепи.

7) Етимологічна хвилинка



а) На дошці малюнки: вівця, вовк, ведмідь, вуж, ворона, видра. (див. Додатки)

- На вашу думку, що об’єднує ці малюнки? (назви всіх тварин починаються звуком [в], [в’]).



б) Побудова «асоціативного куща»

- А зараз працюють ваші асоціації.

(на дошці малюнок вовка)

в) - Чому я вибрала цей малюнок? Бо сьогодні на уроці ви познайомитесь з етимологією цього слова. А саме слова «вовк».

- Пригадайте етимологію слова «ведмідь».

- Чи зможете пояснити походження слова «вовк»?

- Важкувато.

- Ось тому про етимологію слова «вовк» заздалегідь за допомогою мами підготував (учень). Назва вовк походить від звуків, які видає ця тварина: воу-воу.

(Але є й інші пояснення, вовк від слова волочити, той хто волочить, тягне свійську худобу)

- Ще раз подивіться на цього красивого звіра і послухайте, які звуки він видає.



ІІІ. Актуалізація опорних знань

1) Загадка

Він веселий і незлобний,

Цей хороший дивачок.

З ним товариш – П’ятачок.

До прогулянок він ласий,

Є на мед чутливий нюх.

Це ведмедик … (Вінні Пух)

2) Проблемне завдання

- Я виклала ім’я ведмедика друкованими літерами.

- А чи зможете ви записати ім’я писаними літерами? Чому?

- То для чого треба вміти писати великі літери? (щоб писати імена, клички, назви країн, позначати початок речення)



IV. Повідомлення теми уроку

- На сьогоднішньому уроці ми будемо вчитися писати і поєднувати з іншими літерами велику букву «Ве»



V. Робота над новим матеріалом

Демонстрація великої літери «Ве», порівняння друкованої літери з писаною.

Дві вишеньки, дві вишеньки

Василь стулив на хвильку.

- Дві вишеньки, мов вісімка!

Як буква «Ве», Васильку.

- Чи схожі друкована і писана літери «Ве»?

- Чим різняться?



VI. Фізкультхвилинка

Раз, два – дерева!

Три, чотири – вийшли звірі!

П’ять, шість – пада лист!

Сім, вісім – птахи в лісі!

Девять, десять – он грибки

Підняли свої шапки.

VIІ. Показ і пояснення написання букви «В»

1) Велика буква «Ве» складається з двох елементів:



  • прямої похилої подовженої палички із заокругленням унизу;

  • двох правих півовалів: верхнього і нижнього.

- Перший елемент ми писали у великій букві У. Від міжрядкової лінії пишемо вниз пряму похилу подовжену паличку, яку біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо вліво.

(написання у повітрі, у зошиті)

- Другий елемент – новий для вас.

- Подивіться, як треба писати цей елемент:

Починаємо нижче міжрядкової лінії, під нею заокруглюємо праворуч на півовал, який закінчуємо вище верхньої рядкової. Не відриваючи руки, праворуч і вниз описуємо більший нижній правий півовал, який торкається нижньої рядкової лінії.

Потренуйтеся писати у повітрі другий елемент, потім у зошиті.

- Пропишіть до кінця рядок.

2) – Тепер подивіться, як я пишу букву повністю. Зверніть увагу, що другий елемент починаю писати зліва від першого.

(написання у повітрі В, написання у зошиті)

VIІІ. Фізкультпауза

- Подивіться навкруги, знайдіть найкращий зелений листочок, подивіться на нього, його колір заспокоює і сприятливо діє на зір, так вважала качка з казки Г.К.Андерсена «Гидке каченя»



ІХ. Формування умінь і навичок

1) Написання буквосполучень

а) – Уважно подивіться на четвертий рядок.

- Яке буквосполучення будемо прописувати? (Вм)

- На вашу думку, яке це з’єднання? (нижнє)

- Чому?


  • показ (пишу велику букву В, з’єднувальний елемент короткий, тому що наступна буква м, а вона пишеться знизу);

  • написання у повітрі;

  • написання у зошиті (обвести, два рази самостійно).

б) – Прочитайте буквосполучення на наступному рядку (Ва)

- Ваше міркування. Яке це з’єднання? (середнє)

- Чому?


  • показ;

  • написання у повітрі;

  • у зошиті (обвести, 2 рази самостійно).

- Придумайте слова, які б починалися складом Ва, зверніть увагу на першу літеру.

в) – Прочитайте буквосполучення на наступному рядку. (Ву)

- На вашу думку, яке це з’єднання? (верхнє)

- Чому?


  • показ;

  • написання у повітрі;

  • у зошиті.

2) Мовно-логічне завдання

На дошці картинка з Вінні Пухом і Пятачком



- Складіть речення за схемами



Х. Підсумок уроку

1) – Яку букву ви навчилися писати сьогодні?

- Які слова пишуться з великої літери?

2) Робота в парі

Скласти словосполучення

Хлопці: з назвами тварин, які починаються з літери «ве».



Дівчата: зі словом, яке починається з великої літери «Ве».

ДОДАТКИ

  1. Малюнки до уроку



Каталог: attachments
attachments -> Обґрунтування вибору проблеми
attachments -> Обладнання: комп’ютерні слайди, тексти поезій Архілока, Тіртея Актуалізація опорних знань
attachments -> Урок з Зарубіжної художньої культури 11 клас Культова арабо-мусульманська архітектура
attachments -> Склад і функції крові. Лабораторна робота. Мікроскопічна будова крові людини та жаби
attachments -> Серцево судинні
attachments -> Тема: Хімія та їжа Девіз: Хіміки це ті, хто дійсно розуміють світ!
attachments -> План Пояснювальна записка. Тема Науково-теоретична підготовка вчителя фізичної культури. Тема Питання педагогіки та психології в фізичному вихованні
attachments -> Урок Обміркуйте ситуацію


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка