Народні музичні інструменти



Дата конвертації20.11.2018
Розмір57.5 Kb.
5 клас

Тема: Народні музичні інструменти.

Мета: знайомство групою народних музичних інструментів ; виховувати інтерес і любов до музики різних народів , потреби спілкування з нею , бажання слухати музику ; виховання позитивного ставлення до мистецтва. Розвиток словникового запасу учнів , зв'язковий, оповідної мови , розвиток вокально- хорових навичок , формування культури почуттів .

Обладнання: ПК , м / м презентація уроку з елементами інтерактивної гри на етапі рефлексії.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку .

1.Оргмомент .

Вхід в клас під музику троїстих музик . Музичне привітання.

2. Вокально-хорова робота. 5 хв

  • Розспівування.

  • Повторення укр.н.пісні «Чи не той то Омелько»

Питання до пісні:

  • Хто є автором цієї пісні?

  • До жанру яких пісень належить ця пісня?

  • Які жанри пісень ви знаєте ще?

3 . Вивчення нового матеріалу 25 хв

Учитель: ( презентація «Духові та ударні етнічні музичні інструменти світу». Гіперпосилання - стрілки на слайдах використовувати тільки при роботі зі слайдом № 10 - рефлексія ) 7 хв

Слайд 2. Особлива група духових музичних інструментів складають етнічні музичні інструменти, тобто ті, які належать певним народам. Вони володіють самобутністю, колоритністю звуку.

Слайд 3 . Волинка – традиційний музичний духовий інструмент багатьох народів Європи та Азії. Являє собою повітряний резервуар, який зазвичай виготовляється у вигляді бурдюка і забезпечений трубками для наповнення хутра повітрям, а також для створення поліфонічного звуку.

Слайд 4 . Вірменський народний духовий інструмент - дудук .

Слайд 5 . Закавказька зурна.

Слайд 6 ( гіперпосилання на звук = натисканням на картинку) . Трембіта – український, польський, славенський, хорватський, угорський, далматинський духовий пастуший музичний інструмент.

Слайд 7 ( гіперпосилання на звук = натисканням на картинку) . Жалійка - старовинний російський народний язичковий духовий музичний інструмент, який представляє собою дерев’яну очеретяну або рогозову трубочку з розтрубом із рогу.

Слайд 8 . ( гіперпосилання на звук = натисканням на картинку) . Ріжок. Виготовляють з берези, клену або ялівця. Має вигляд рога тварини.

Слайд 9 . групу духових етнічних інструментів завершую губна гармошка .перша губна гармошка була створена німецьким годинниковим майстром Христіаном Бушманом на початку 19 століття.

3 . Слайд 10 ( інтерактивна гра). Рефлексія . Знайти музичний інструмент.

( При натисканні на інструмент відтворюється його звук. Якщо учень вагається з відповіддю , натискає на назву інструмента і переходить на слайд , що описує цей інструмент. Натиснувши на стрілку в кутку слайда , можна повернутися на слайд № 10)

Слайд 11 Ударні етнічні інструменти світу.

Слайд 12 Індіанці кажуть: "Доки чути бій барабана, Земля не помре".

Небо і земля - ​​довговічні.

Небо і земля довговічні тому,

що вони існують не для себе.

Ось чому вони можуть бути довговічні.

Лао Цзи


"Дарбука" - це тільки одне з численних назв цього інструменту, етимологічно пов'язане, по всій видимості з арабським словом "darba" (вдаряти). Один із стародавніх інструментів Близького Сходу, представник великого сімейства кубкообразних барабанів (до цього сімейства належать також африканський джембе, іранський томбак і багато інших етнічні барабани).

Традиційно виготовляється з глини і цапиної шкіри, зараз також поширені металеві дарбука. Має два отвори, один з яких (широкий) закритий мембраною. За типом звукоутворення відноситься до Мембранофонів, за формою - до так званих барабанів у формі кубку.

Слайд 13 Джамбей теж має східне походження, звук видобувається долонями, пальцями рук.

Слайд 14 У XV -XVI ст. , в Запоріжжі були вільні землі . Там здавна селилися вільні люди. Так поступово виникло Запорізьке козацтво . Котел для приготування їжі , носив назву «кош» . Звідси й « кошовий отаман » - по суті, найсильніший , той, що роздає пайку . Скільки людей могло прогодуватися з такого котла , стільки й було шабель в коші.

На виїдений дочиста котел за допомогою мотузок натягувалася шкіра тієї тварини , яку в ньому зварили на вечерю. За ніч біля багаття тулумбас підсихав , і до ранку виходив бойовий барабан , з допомогу якого подавалися сигнали війську і здійснювався зв'язок з іншими кошами . На човнах такий барабан забезпечував злагоджені дії веслярів. Пізніше такі ж тулумбаси застосовувалися на сторожових вежах - вишках вздовж Дніпра. З їх допомогою по естафеті передавався сигнал про наближення противника .

Слайд 15 Уду - африканський глиняний барабан-горщик, що народився у Нігерії. Глибокі звуки, які виробляв уду, багатьом здавалися "голосами предків" і спочатку його використовували в релігійних і культурних церемоніях. При ударі по отвору видає глибокий низький звук, по поверхні дзвінкий керамічний звук. Може мати мембрану на поверхні.
Слайд 16 А тепер познайомимося з дерев’яними ударними музичними інструментами, які рідко зустрічаються. Їх можна зустріти у фольклорних народних ансамблях, крім того у давнину, вони мали застосування у побуті. Рубель, наприклад, заміняв праску, це звичайна дерев’яна гладилка. Біч-хлоповка, пастуший барабан і дрова.

Слайд 17 Звукове сприйняття рідких ударних дерев’яних інструментів.

Учитель: Основне питання, яке ми сьогодні повинні розкрити у чому особливість українських народних музичних інструментів? Ми вже познайомилися з вами з етнічними народними інструментами світу, розглянули їх особливості. Подивимось які питання розглядала кожна з груп:

  • На які групи поділяються українські народні інструменти?

  • Народні інструменти мого краю ( Історія створення конотопської капели бандуристів «Відродження»).

  • Чи потрібні сьогодні українські народні музичні інструменти?

Під час роботи над проектом було створено три творчі групи, кожна з яких отримала завдання:



  • І група «Аналітики»: довести, що українські народні музичні інструменти сьогодні потрібні, як засіб для народної творчості, яка невід'ємна від народу

Результати роботи представлені у відео

  • ІІ група «Музикознавці» : зібрати інформацію про групи українських народних інструментів

Результати роботи представити у вигляді презентації

  • ІІІ група «Етнографи»: дослідити історію виникнення конотопської капели бандуристів «Відродження»

Результати представити у вигляді учнівської публікації

  • ІV група «Ігротехніки»: підготувати питання до гри з теми «Народні пісні та народні музичні інструменти»

Результати представити у вигляді гри

Виступ групи «Музикознавці» - презентація «Групи українських музичних інструментів» 2 хв

Виступ групи «Етнографи» - публікація «Дослідження історії виникнення конотопської капели «Відродження» 2 хв

Учитель. Ми познайомилися з українськими народними інструментами, дізналися про конотопську капелу бандуристів «Відродження». Важливу роль у побуті українського села відігравали троїсті музики. Це інструментальний народний ансамбль, який виступав на народних святах, весіллях, ярмарках. Перегляньте відеофільм «Троїсті музики» і випишіть у зошит назви інструментів, на яких вони грають.

( перегляд відеострічки «Троїсті музики») 10хв



Учитель. Перевірка завдання.

( фізкультхвилинка) 2 хв

4. Група «Аналітики» - перегляд відеострічки 4 хв

На хвилі відродження та розвитку української національної культури серед молоді проявляється велика зацікавленість музичним фольклором. Народні інструментальні ансамблі стають улюбленою формою музикування, надійною основою професійного зросту молодих музикантів.

5. Вокально-хорова робота. Розучування пісні «Чарівний смичок». 6 хв

6 . Підведення підсумків уроку . Гра «Що?Де? Коли?» 6 хв

Домашнє завдання: 1 хв

  • Читати стор.59-63, відповісти на питання стор 58 та 63;

  • намалювати ілюстрацію до казки «Чарівна скрипка»;

  • скласти вірш про український народний інструмент.


Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка