Нестандартні уроки з природознавства по темі: 3 клас



Сторінка1/15
Дата конвертації10.06.2018
Розмір1.45 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   15
ВІДДІЛ ОСВІТИ

ПРИЛУЦЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

ЛАДАНСЬКА ГІМНАЗІЯ


НЕСТАНДАРТНІ УРОКИ

З ПРИРОДОЗНАВСТВА

по темі:
3 клас
ВЧИТЕЛЬ

О. В. Жуганова

Тема. Різноманітність тварин

у природі

Мета:

  • розширити і поглибити поняття звірі, птахи, комахи;

  • формувати елементарні поняття риби, земноводні, плазуни;

  • уявлення про поділ тварин на безхребетні і хребетні;

  • вміння розрізняти звірів, птахів, плазунів, земноводних, риб, комах за істотними ознаками;

  • вміння вести спостереження за сезонними змінами в житті тварин;

  • формувати вміння виділяти істотні ознаки тварин, знаходити серед сукупності об’єктів зайвий, підводити об’єкт під поняття;

  • розвивати уяву;

  • виховувати пізнавальний інтерес до вивчення тварин, прагнення до самовираження у поєднанні з толерантним ставленням до інших, потребу в охороні і збереженні природи, зокрема тварин.


Обладнання: мультимедійна дошка, презентація «Тваринний світ», зошити з друкованою основою, музика «Голоси птахів», музичний супровід із серії «ПіснеЗнайка».
ХІД УРОКУ

І. Організація класу

Ми раді вітати вас у нашому рекламному агентстві. Воно складається із чотирьох відділів:



  • Інформаційний, який займається збиранням інформації;

  • Розрахунково-фінансовий, який виконує потрібні розрахунки та призначає зарплатню;

  • Художній, який займається оформленням реклами;

  • Дистриб’юторський, який знаходить замовників та робить рекламу агентству.


ІІ. Хвилинка спостережень

1. Гра «Мікрофон»

Вчитель: Багато ознак у красуні зими (яскраво світить, але не гріє сонце. День короткий, ніч довга. Мороз розмальовує вікна. Весело поскрипує сніг під ногами.)

Яке сьогодні число?

Який день тижня?

Який зараз місяць? Лютий

Звернемось до синоптиків з відділу інформації.

Схід


Захід

Тривалість дня



2. Це цікаво!

В цей день народилися:

1947 рік – Малетин (співак)

1961 рік – Ілона Броневицька (актриса)

Іменини:

У народі кажуть: «У вівторок, щоб був толок».

За календарем в цей день можлива магнітна буря, тому на урок візьмемо:

Стратегія: «Розминка»

У — увагу

Р — розум

О — обережність

К — кмітливість



3. Робота в календарях

Відмічаємо стан неба, опади, напрям вітру, температуру повітря.


ІІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Фронтальне опитування

Спеціалісти інформаційного відділу поставили запитання:

1. Чи відноситься до тварин ластівка?

Художній відділ:

Навесні до нас прилітають ластівки різних видів: ластівка сільська, ластівка міська, ластівка берегова. Ластівки одного виду подібні між собою, а різних — не однакові. Ластівка сільська відрізняється від міської забарвленням, розмірами, формою хвоста.

Слід пам’ятати, що тварини одного виду подібні, а різних різняться будовою і формою тіла, розміром, покривом тіла, його забарвленням, місцем проживання та багатьма іншими ознаками. Або вони зовсім не схожі.

Розрахунково-фінансовий:

Ластівка з’їдає за рік близько 2000 кг комах, тобто заповнений кузов вантажної машини.


Вчитель: Яку ви склали рекламу по даному питанню?

Дистриб’юторський:

Різноманітний тваринний світ.

Дбайливо ставтеся до них!

Які запитання є у спеціалістів інформаційного відділу.



  1. Як переміщуються тварини?

Художній відділ:

Асоціативний кущ (Гроно)






  1. Інформаційний відділ:

Чи є такі ж ознаки у рослин?

Художній відділ:

Цих ознак у рослин немає. Ними рослини відрізняються від тварин.



  1. Інформаційний відділ:

Що є спільним для тварин і рослин?

Художній відділ:

Як і всі живі організми, тварини дихають, живляться, ростуть, розмножуються, вмирають. Крім цих ознак, тварини мають особливі ознаки.



  1. Інформаційний відділ:

Навіщо людям потрібні тварини?

Дистриб’юторський відділ:

Асоціативний кущ (Гроно)




Повідомлення теми і мети уроку

Комбіноване завдання на тренування пам’яті, уваги та швидкості реакції.



і н м н т і т

р з о а і н с ь



о ч у с ч я

а в у р ч н

т ч а с о я

а к п к и ю

о к п к о ю

IV. Мотивація навчальної діяльності

Художній відділ:

Загадки:


  • Не муляр, а комори мурує. (Бджола)

  • Не кравець, а все життя з голками ходить.( Їжак)

  • В морі рибка золота кораблі переверта. (Кит)

Ось який цікавий світ тварин, і тому сьогодні ми з вами дізнаємось про їх різноманітність.
V. Вивчення нового матеріалу

  1. Розповідь вчителя з елементами бесіди.

Помандруємо у царство тварин. Тварин різних видів вчені об’єднали в групи.

Надаємо слово працівникам різних відділів:



Інформаційний відділ:

Комах дуже багато, їх можна зустріти всюди: у лісі, на луках, у полі, в садку, на городі. Живуть вони і в озерах, ставках, навіть, у калюжах.



Художній відділ:

До комах відносять метеликів, жуків, мурашок, бабок, коників, джмелів. Більшість з них мають красиве забарвлення.


Розрахунково-фінансовий відділ:

Їх істотна ознака — шість ніг. У бджіл — п’ять очей, троє допоміжні — рецептори, завдяки їм вони легко визначають час доби і повертаються у свій вулик у певну годину. Понад 20 000 комах знищують мешканці одного мурашника за один день.



Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   15


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка