Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть



Сторінка1/4
Дата конвертації20.03.2017
Розмір1.12 Mb.
  1   2   3   4
Очікувані результати .

Після цього уроку учні зможуть :

  • ознайомитися з особливостями зображення Землі на глобусі, географічній карті , плані місцевості ;

  • чітко формулювати поняття « план місцевості » , « масштаб » , « географічна карта » ;

  • застосовувати практичні вміння визначати лінії градусної сітки , напрями та об’єкти на місцевості за планом і картою;

  • користуватися масштабом;

  • розвивати вміння визначати та порівнювати масштаби різних глобусів , спираючись на знання з математики ;

  • показати можливості застосування вмінь у повсякденному житті ;

  • виховувати пізнавальний інтерес до географічних , картографічних знань , активність мислення.


Обладнання: атласи, фізична карта світу, фізична карта півкуль, глобус, контурні карти, папір , фломастери , кольоровий папір.

Тип уроку : засвоєння нових знань , вмінь.

Методи проведення уроку : бесіда , дослідницько – пошукова робота , проблемне навчання , робота в групах „ Килим ідей „ , робота з атласом , рішення географічних задач , складання ЛОС.

План уроку .

    • Організація початку уроку , оголошення теми , мети. - 3 хв.

    • Мотивація навчальної діяльності. – 5 хв.

    • Надання необхідної інформації. – 8 – 10 хв.

    • Інтерактивна вправа. – 25 хв .

    • Підсумки уроку. – 5 хв.


Хід уроку :

I. Організація початку уроку.

В казках бувало старий стовп

Казав богатирям :

Наліво – згинеш сам ,

А прямо – успіх жде тебе

На всій твоїй путі ...

Знання поможуть вам тепер

Шлях правильний знайти.

Вступне слово вчителя . Оголошення теми , мети , навчальних досягнень учнів. Формування груп.



II. Мотивація навчальної діяльності.

Щоб знайти правильний шлях до знань необхідно визначити основні поняття теми , що зашифровані в загадках.


На одній нозі стоїть,

Головою , знай , вертить.

Нам показує старанно

Ріки , гори , океани.( глобус )

Щоб на плані все вмістити,

Треба відстань скоротити.

Скаже він, у скільки раз

відстань зменшена у нас.

Термін цей - умовна міра

А назве це слово Іра (масштаб).

Є моря – плисти не можна , Є шляхи - не поїдеш , Є земля та не поореш. ( карта )

У своїй розповіді про глобуси доцільно торкнутися розвитку картографічної науки у різні епохи , створення глобуса , показати глобуси зоряного неба .

Точна дата , коли людина створила першу карту , невідома . Зображення навколишньої місцевості первісними людьми знаходять у вигляді малюнків – планів , які виконувалися на корі дерев , на металі чи просто на скелях.

У середні віки були поширені так звані монастирські карти , які створювалися без урахування кулястості Землі.

У 13 - 14 ст. в Європі з'являється східна іграшка – компас , завдяки якому створюються морські навігаційні карти – портолани.

В епоху Великих географічних відкриттів створюються нові карти , що враховують сферичність Землі. Виникають різні види картографічних проекцій , а саме циліндрична проекція Меркатора.

Перший двотомний атлас як зібрання карт створив Г. Меркатор у 1595р.

У 17 ст. Був створений атлас – гігант розміром 110 * 170 м. Він вміщує 35 настінних карт і важить 175 кг . Цей найбільший атлас світу зберігається в міській бібліотеці Берліна.

Відомо , що перший глобус Землі створив у 1492 році німецький географ Мартін Бехайм на основі карти Птолемея . Знаходиться він у Німецькому національному музеї в м. Нюрнберзі , діаметр 0, 54 м.



III. Надання необхідної інформації.

Бесіда за такими питаннями :

  • Яку форму має Земля ?

  • Що , на вашу думку , дає можливість переконатися , що Земля має форму кулі , - глобус чи географічна карта ?

  • Якими були уявлення стародавніх людей про форму і розміри Землі ?

  • Доведіть кулеподібність Землі .

  • Які розміри має Земля ?

  • Що ви розумієте під словом «модель»?

  • Що таке глобус ?

  • Які особливості планети можна дізнатися по глобусу ?

- Що спільного і відмінного між глобусом і картою ?

  • В яких масштабах складають навчальні глобуси ?


Створення графічного конспекту. ЛОС.

Форма та розміри Землі.

Площа - 510 млн. кв. км.

Діаметр – 12750 км.

Радіус – 6371 км.

Радіус екваторіальний – радіус полярний = 21 ,4 км.

Довжина екватора – 40 000 км.

Форма - геоїд.
Уявлення стародавніх людей про Землю.

- Єгипет ( до н. е. )

PubChord Ератосфен

- Індія ( початок н. е. )

Карта -

- Греція ( до н. е. ) Птолемей.



Зображення Землі .
Глобус – не спотворене . Глобус Бехайма – 15 ст.

Карта – спотворене.

Масштаб – навчальних глобусів в 83 , 50 , 30 млн. раз .
Глобус - зменшене зображення земної кулі .


Каталог: download -> version -> 1409166664 -> module
version -> «Валеологічне виховання дітей дошкільного віку, як фактор формування здорового способу життя»
version -> Виписка з навчального плану
version -> Методичні рекомендації щодо викладання уроків для стійкого розвитку «Моя щаслива планета» розділ Система уроків-зустрічей для 3 класу курсу за вибором «Моя щаслива планета»
version -> Затверджую директор Зіньківської спеціалізованої школи І-ІІІ ст.№2 Л. В. Литус
version -> Наказ №526 " Про затвердження Науково-методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів та оформлення сторінок класних журналів загальноосвітніх
version -> Методичні рекомендації Донецьк  2006 ббк 64. 9 (ІІ) 722 ш 30
version -> Вимоги до оформлення посібника
version -> Програма бібліотечно-бібліографічних знань для учнів 1-11 класів
module -> Урок № Тема : Німеччина


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка