Олександр Сергійович Пушкін. Вступ до поеми "Руслан і Людмила"



Скачати 18.18 Kb.
Дата конвертації19.11.2018
Розмір18.18 Kb.
#64893
ТипУрок

Тема уроку: Олександр Сергійович Пушкін. Вступ до поеми "Руслан і Людмила".

Мета: Повторити вивчений матеріал:

а) народні казки, літературні казки;

б) ознайомити учнів з дитячими роками О.С. Пушкіна, показати близькість пушкінської поезії до традицій усної народної творчості, формувати у дітей вміння правильно, виразно й усвідомлено читати; розвивати образне мислення, уяву, здатність сприймати різні види мистецтва; виховувати любов до поетичного слова, формувати інтерес до класичного мистецтва.

Обладнання: 1. Плакат "Чарівний світ казок"; на дошці девізи уроку:

а) Землю прикрашає казка - блискуче, найкраще у світі золото... Г.К. Андерсен

б) Казки сповнені глибокого смислу, який розкривається лише уважному читачеві. Шарль Перро

в) Сказка - ложь, да в ней намек! Добрым молодцам урок. О.С. Пушкін

г) Там русский дух... Там Русью пахнет! О.С. Пушкін

2. Портрет О.С. Пушкіна, ілюстрації до "Вступу"

3. Відео (уривки з казок: 1. https://www.youtube.com/watch?v=AAA79-HZ3_Y&t=7s

2. https://www.youtube.com/watch?v=d7NpFhucGbg

3. https://www.youtube.com/watch?v=4JwZ1VAjbjA&t=3315s

4. https://www.youtube.com/watch?v=E6UaOlNf_eM&t=159s

5. https://www.youtube.com/watch?v=3H-xxJ6ZGfo&t=495s

6. https://www.youtube.com/watch?v=Vpqiwv9k9Xc&t=120s )

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку:

І. Мотивація навчальної діяльності.

Слово учителя. Мандруючи по чарівному світі казок, ми побували в далеких країнах: Японії, Індії, Китаї, арабських країнах, Німеччині.

А тепер, будь ласка, вгадайте, вгадайте, з яких казок ці уривки? (Демонстрація відеоуроивків із казок)

А сьогодні ми познайомимось з видатним російським поетом Олександром Сергійовичом Пушкіним, який писав не тільки вірші, поеми, повісті та романи для дорослих, але й казки для дітей.

Засвоєння нового матеріалу



  1. Учитель. Важко знайти людину, яка б не знала і не любила цього чудового поета. Народився Олександр Сергійович Пушкін 6 червня 1799 року в місті Москва.

Батько його, Сергій Львович, був нащадком знатного, але збіднілого дворянського роду. Він любив літературу, був знайомий з багатьма літераторами, зібрав велику бібліотеку.

Мати поета, Надія Осипівна, теж походила із шляхетного роду, була гарна собою, любила світське життя, розваги.

У Олександра були брати Лев і Сестра Ольга, з якими він дуже дружив. Маленький Пушкін поводив себе так, як усі діти (пустував, не слухався батьків, чинив опір, за що його карали). Олександр палко любив свою бабусю Марію Олексіївну, яка піклувалася про нього, заступаючись за нього перед батьками. Була у них вдома і няня Яковлева Аріна Радіонівна. Вона доглядала за дітьми і любила маленького Сашу як рідного сина. Няня знала багато казок і чудово вміла їх розповідати. Від неї Пушкін вперше почув народні пісні і казки, які справили на нього враження. Коли Олександр Сергійович виріс, він переказував казки няні віршами, збагативши їх новими героями, подіями, чарівними речами.

Коли майбутній поет вчився у ліцеї, він задумав казкову поему. У 1820 році вона була надрукована. Присвяту, вступ та епілог до неї написав у 1828 році (відео - https://www.youtube.com/watch?v=AAA79-HZ3_Y&t=7s).

«Руслан і Людмила» - поема-казка, в якій розповідається про те, як богатир Руслан врятував викрадену злим чарівником Чорномором свою наречену. Поема лягла в основу опери Михайла Глінки «Руслан і Людмила».

2. Читання «Вступу» вчителем (відео - https://www.youtube.com/watch?v=AAA79-HZ3_Y&t=7s).

3. Словник (на дошці записаний словничок:

1. Лукомор’є – вичин морського берега (від слів лука – вичин та море). Морська лука – морська затока, бухта, вичин морського берега.

2. Примара – нереальна, вигадана істота із страхітливою зовнішністю; привид; тіні, що нагадують страхітливу істоту.

3. Витязь – хоробрий воїн, богатир, герой.

4. Смарагдовий – яскраво-зелений.

4. Бесіда

а) Які почуття виникли у Вас при прослуховуванні?

б) Який настрій викликає у вас читання цього уривка? Чому?

в) Що вам хочеться сказати про автора?

г) Як, на вашу думку, треба читати цей уривок? Чому? (Читати треба повільно, неголосно, з інтонацією загадковості, таємничості).

5. Читання "Вступу" мовою оригіналу (учитель).

6. Бесіда.

1. Згадайте, героями яких казок є персонажі і дійові особи, згадані О.С. Пушкіним в уривку?

2. Чи є зачин і кінцівка традиційними для російських казок?

3. Які дива та казкові герої вас здивували і чим?

4. Діти, а скільки казок написав О.С. Пушкін для дітей? (5)

5. А чи знаєте ви ці казки? Давайте згадаємо їх.

7. Вікторина. Учитель читає напам'ять уривки з казок О.С. Пушкіна. Діти називають, з яких казок ці уривки:

а) В синем небе звёзды блещут,

В синем море волны хлещут;

Туча по небу идёт,

Бочка по морю плывёт...



("Сказка о царе Салтане")

б) На девичник собираясь,

Вот царица, наражаясь

Перед зеркалом своим,

Перемолвилася с ним:

"Я ль, скажи мне, всех милее,

Всех румяней и белее?"

Что же зеркальце в ответ?...



("Сказка о мёртвой царевне и о семи богатырях".)

в) Вот пошёл он к синему морю;

Видит - море совсем разыгралось.

Стал он кликать...



("Сказка о рыбаке и рыбке")

г) Ветер далее побежал.

Королевич зарыдал

И пошёл к пустому месту,

На прекрасную невесту

Посмотреть ещё хоть раз...

("Сказка о золотом петушке")

ІІІ. Підсумок уроку.

Як ви розумієте слова поета: "Там русский дух... там Русью пахнет!"?

ІV. Домашнє завдання (для всіх учнів). Виразно читати "Вступ"; вивчити уривок на пам'ять).



Індивідуальне завдання: а) Прочитати "Казку про мертву царівну та сімох богатирів".

б) Подивитись мультфільм "Казка про мертву царівну та сімох богатирів". Розповісти про нього на наступному уроці.
Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс

Скачати 18.18 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка