Ознайомлення з жанром есе(розмірковування у довільній формі). Складання есе "Що означає бути добрим сином чи дочкою "



Скачати 19.58 Kb.
Дата конвертації16.02.2019
Розмір19.58 Kb.
ТипКонспект
КОНСПЕКТ УРОКУ

З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

У 3 КЛАСІ

НА ТЕМУ:

Ознайомлення з жанром есе(розмірковування у довільній формі). Складання есе “Що означає бути добрим сином чи дочкою “




Тема: Ознайомлення з жанром есе(розмірковування у довільній формі). Складання есе “Що означає бути добрим сином чи дочкою "

Хід уроку

І. Організаційний момент

    - Діти, візьміться за руки і подаруйте один одному чудовий настрій і усмішку. Адже, ніщо в світі не коштує так дешево  і не цінується так дорого.

         Із цих промінчиків добра, що заіскрились на ваших обличчях, ми і розпочнемо  урок.

         - Сьогодні у нашому класі будуть працювати Добрики  і Веселики.

         - А ще до нас завітало сонечко, як символ нашого з вами "успіху".

         - Наш гість запитує, чи маєте ви бажання працювати?

         - Чи будете ви старанними, уважними, активними, наполегливими?

         - Чи впевнені ви в собі, у своїх силах?

         - Отож, успіх нашим Веселикам і Добрикам сьогодні гарантований.

 - Діти, чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Яку мету ставите перед собою? Що хочете дізнатися на уроці рідної мови?

         - Отож, будемо старатись, щоб досягти своєї мети. До праці!

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

         - А тепер я іду на вас "мозковою атакою". Чи ж витримаєте ви, шановні Добрики і Веселики, мій наступ?



1. З яких частин складається текст?

2. що можна дібрати до тексту?

3.Що таке зачин?

4. Що таке основна частина?

5. Що таке кінцівка?

6. Що таке абзац?

7. Які бувають речення за метою висловлювання?

- Молодці, атаку витримали на відмінно!

ІII. Каліграфічна хвилинка.

  • Відкрийте зошит запишемо число класна робота.

         - Діти, сьогодні ми говорили про усмішку і гарний настрій. А від кого залежить наш настрій?

        - Так. І саме ці близькі нам люди першими приходять  на допомогу, щоб підтримати у тяжку хвилину і розрадити добрим словом. Недарма ж народна мудрість каже:



(Читаємо хором з дошки)

Друг пізнається в біді.

         - Як ви розумієте це прислів‘я?

Справжній друг повинен бути щирим, відданим, порядним,на кого можна покластися у будь – які життєві ситуації.

         - Перш, ніж записати це прислів‘я, повторимо написання деяких букв, буквосполучень.



Рр Бб Дд уг ру друг

ІV. Проблемна ситуація.

         - А зараз, наші шановні Добрики  і Веселики, на одну  хвилинку і ми  станемо дослідниками рідного слова.



V. Повідомлення теми уроку.

         - Отож, сьогодні на уроці ми будемо намагатись далі опановувати мудрість рідної мови, а, зокрема, ознайомимося з жанром есе навчимося правильно складати його.

   - Це і буде головним завданням нашого уроку.

Есе невеликий за обсягом твір, що має довільну побудову, у якому автор висловлює власні думки та враження з конкретного питання щодо явища чи предмета. Есе не претендує на вичерпну відповідь чи категоричну позицію відносно предмета висловлювання.

- есе – це текст, у нього має бути початок і кінець (завершення);

1. Прочитай уважно тексти й порівняй їх.

1). Виключити з життя дружбу все одно, що позбавити світ сонячного світла сказав Цецерон. Я дуже ціную дружбу. В кожної людини є друзі. В мене теж їх багато. Вони потрібні в будь – якому віці. Дружать з тим, кому можна довіряти, хто завжди зрозуміє і підтримає, на кого можна покластися у будь – які ситуації. Та виникає питання, чому друзі рідко залишаються з нами протягом життя. Я вважаю, що справжня дружба пройде всі випробування життям.

2). Однією з основних духовних потреб людини є спілкування. Спілкування з тим, кому можна довіряти. Хто завжди зрозуміє та підтримає, на кого можна покластися у будь – якій життєвій ситуації. Саме таким і повинен бути справжній друг - щирим, відданим, порядним. Не можна плутати щиру дружбу із приятельськими стосунками, тому що приятелів у людини може бути безліч, але справжній друг – завжди один. У приятелів можуть бути схожі інтереси, спільне місце роботи або навчання, але між ними нема справжнього духовного єднання. Отже потрібно з обачністю ставитися до потенційних друзів, але, знайшовши близьку людину, варто докласти зусиль для того, щоб не втратити її. І для цього існує тільки один шлях: щоб мати вірного друга, треба самому бути вірним другом

2. Порівняй прочитані тексти й скажи, що в них є спільного, а що їх різнить.

3. Подумай, який із цих текстів – есе а який твір. Обґрунтуй усно свою думку.

Фізкультхвилинка.

         - Шановні Добрики і Веселики, я бачу ви вже притомилися. Давайте відпочинемо.



Розповідь вчителя

За бажанням, на початку есе можна сказати, про що йтиметься у його висловлюванні, про час, місце й особливості подій. Можна на початку подати вислів, який виражає думку, або викликає різне ставлення в різних людей. Починатись есе може також прислів’ям, приказкою чи чиїмось мудрим висловом.

Есе може бути схоже на оповідання, під час читання якого виникають якісь особливі відчуття й напрошується важливий висновок. Якщо есе створене у формі опису, то цей опис має бути дуже яскравим, захоплюючим і викликати важливі й цікаві думки.

Необхідно, щоб останній абзац есе завершив думку. Слова «я думаю», «я впевнений/упевнена», «я переконаний/переконана», «я знаю» допоможуть вам підкреслити, що це власна думка.

Есе має налаштовувати людину на добрі вчинки. Речення можуть бути короткі й навіть незавершені. Можна використовувати запитання й окличні речення.

Створюючи есе:

-висловлює свою власну думку;

- показує своє ставлення до того, про що говорить;

- не потрібно дотримуватись якоїсь обов’язкової форми (вступу, основної частини, висновку);

- не слід усебічно описувати предмет чи подію;

- можна лише частково, як у розмові, торкатися якихось питань;

- можна висловлювати спірні міркування;

- мова повинна бути виразною, можна використовувати образні слова, порівняння тощо;

- есе – це текст, у нього має бути початок і кінець (завершення);



Закріплення вивченого матеріалу

Доброта з роками не старіє,

Доброта від холоду зігріє.

І якщо вона, як сонце, світить,

То радіють і дорослі й діти.

         - Які ж люди є найдорожчими  для кожного з нас у житті? Хто від себе готовий відірвати, тільки б дитині було вдосталь? Хто першими складають дитині рученятка до молитви? (Батьки – мама і тато.)

         - Яким прекрасним світлом сповнені ці слова. Як же тихо лягають вони на вуста променем материнської усмішки, теплою лагідністю батькових очей, ніжністю їхнього серця.

         Кожен з них несе у серці найтепліші почуття до своєї дитини: любов, ніжність, доброту.

         Ми в свою чергу повинні зігрівати їх теплом своїх сердець, бути добрими дітьми. А що це означає, ми зараз дізнаємося

Сьогодні ми з вами складем есе на тему:

  Що ж означає бути добрим сином чи дочкою?

         - Наше завдання – свої міркування записати в есе

- Що ще треба робити, щоб бути добрими дітьми своїх батьків, щоб мама і тато були щасливі, ніколи не сумували, а лише пишалися вами.        

  - Ваші розповіді чудові. Ви справжні Добрики і Веселики у своїх родинах.

Але кожне есе має висновок. Давайте і ми його зробимо. Що ж найголовніше для наших батьків?

         - Щоб ці слова ви запам‘ятали, запишемо їх: "я думаю, що якщо поважати, цінувати і любити своїх батьків. Вони завжди будуть щасливі."

                  - А щоб ніколи не забували про це, дарую вам  ось такий наказ. Вашим домашнім завданням буде його вивчити і завжди виконувати.


Наказ дітям

 

        Батько й мати дали тобі життя і живуть для твого щастя. Не завдавай їм болю, образи, прикрощів, страждань.



       Все, що вони тобі дають, - це їхня праця, піт, втома. Вмій поважати працю батьків.

       Найбільше щастя для матері і батька - твоє життя, працьовитість, любов до науки, повага до старших.

       По-справжньому любити їх - означає приносити в дім мир, спокій,   Тож любіть і поважайте своїх найдорожчих людей.

ХІІІ. Підсумок уроку.

         - Що ж ви запам‘ятали про жанр есе?

         Наш урок наблизився до кінця. Прийшов час, як кажуть у народі, розставляти всі крапки над і .

          - Чи досягли ж ми з вами  мети, яку поставили перед собою на початку уроку? Чому?       

         - Я хочу сказати, що ви, шановні Добрики і Веселики, працювали сьогодні бездоганно, відповідали – безпомилково, безупинно, розважливо і роздумливо. Ви мене нітрішки не розчарували, не розгнівали, а навпаки – розохотили. А тому я розщедрилась і ставлю вам хороші бали.

         - Як бачите, ми досягли сьогодні успіху. Я думаю, що сонечко нами задоволене. А ще воно закликає нас творити добро, бути чуйними один до одного, до своїх рідних. І нехай вас завжди супроводжують слова геніального поета Т.Г.Шевченка: "Раз добром нагріте серце – вік не охолоне".

Пам‘ятайте, любі діти,

Істина така проста!



Найцінніше в цілім світі –

Це любов і доброта.

Скачати 19.58 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка