Пам’ятки з самоосвіти для учнів



Скачати 306.01 Kb.
Дата конвертації07.11.2016
Розмір306.01 Kb.
Додаток 7
Памятки з самоосвіти для учнів
Есть ли у тебя желание воспользоваться этими советами?  Если есть, то помни, что желание - великая сила, за которым  стоят действие и упорный труд. Чи є в тебе бажання скористатися цими порадами? Якщо є, то пам'ятай, що бажання - велика сила, за яким стоять дії і наполеглива праця.
КАК  ЧИТАТЬ  КНИГУ ЯК ЧИТАТИ КНИГУ

1.Читай медленно, не спеша - лучше запомнишь прочитанное. 1.Читай повільно, не поспішаючи - краще запам'ятаєшь прочитане.

2.Дочитывай книгу до конца, не пропускай страниц. 2.Дочитуй книгу до кінця, не пропускай сторінок.

3.Осмысливай прочитанное. Не допускай механического чтения. 3.Осмислюй прочитане. Не допускай механічного читання.

4.Для осознанного восприятия познакомься с аннотацией, прочти эпилог. 4.Для усвідомленого сприйняття познайомся з анотацією, прочитай епілог.

5.Старайся охватывать взглядом целые фразы, абзацы. 5.Старайся охоплювати поглядом цілі фрази, абзаци.

6.Когда встречаешь незнакомые слова во время чтения, обращайся к словарям, справочникам, энциклопедиям. 6.Коли зустрічаєшь незнайомі слова під час читання, звертайся до словників, довідників, енциклопедій.

7.Не дочитав книгу до конца, вложи закладку в том месте, где остановился. 7.Не дочитавши книгу до кінця, вклади закладку в тому місці, де зупинився.

8.Прочитав книгу, обговори ее с товарищами, родителями. 8.Прочитавши книгу, обговори її з товаришами, батьками.
КАК  РАБОТАТЬ  С  УЧЕБНИКОМ ЯК ПРАЦЮВАТИ З ПІДРУЧНИКОМ

1.Прочитай весь учебный материал с целью общего ознакомления с содержанием. 1.Прочитай весь навчальний матеріал з метою загального ознайомлення зі змістом.

2.Выясни значение непонятных слов, терминов, понятий и высказываний с помощью словаря, по записям в рабочей тетради. 2.Виясни значення незрозумілих слів, термінів, понять і висловлювань за допомогою словника, за записами у робочому зошиті.

3.Раздели учебный материал по разделам для лучшего усвоения. 3.Поділи навчальний матеріал по розділам для кращого засвоєння.

4.Определи главную мысль автора, сделай записи в форме плана, тезисов. 4.Виділи головну думку автора, зроби записи у формі плану, тез.

5.Прочитай текст еще раз и постарайся пересказать его смысл по памяти. 5.Прочитай текст ще раз і постарайся переказати його зміст по пам'яті.

  


КАК  РАБОТАТЬ  С  ТЕКСТОМ  ПАРАГРАФА ЯК ПРАЦЮВАТИ З ТЕКСТОМ ПАРАГРАФА

1.Внимательно прочитай текст параграфа, вопросы и задания к нему. 1.Уважно прочитай текст параграфа, питання і завдання до нього.

2. 2. Найди в тексте ответы на поставленные вопросы. Выполни все задания. Знайди в тексті відповіді на поставлені питання. Виконай всі завдання.

3.Запомни все термины и понятия. 3.Запам’ятай всі терміни і поняття.

4.Составь план своего ответа. 4.Склади план своєї відповіді.

5.Перескажи содержание текста по составленному плану, используя в своем ответе новые термины, понятия. 5.Перекажи зміст тексту за складеним планом, використовуючи у своїй відповіді нові терміни, поняття.

 

КАК  СОСТАВИТЬ  ПЛАН  ТЕКСТА УЧЕБНИКА ЯК СКЛАСТИ ПЛАН ТЕКСТУ ПІДРУЧНИКА



1.Прочитай заглавие параграфа и подумай, какой смысл заложен в заглавии. 1.Прочитай заголовок параграфа і подумай, який сенс закладений у заголовку.

2.Прочитай внимательно данный параграф и выдели в нем новые термины. 2.Прочитай уважно даний параграф і виділи в ньому нові терміни.

3.Рассмотри и постарайся понять рисунки и их части, относящиеся к тексту. 3.Подивись і зрозумій малюнки та їх частини, що відносяться до тексту.

4.Прочитай текст отдельно по абзацам и определи, о чем говорится в каждом абзаце. 4.Прочитай текст окремо по абзацах і визнач, про що йдеться в кожному абзаці.

5.Составь план прочитанного текста ( пунктами плана могут быть заглавия абзацев.) 5.Склади план прочитаного тексту (пунктами плану можуть бути заголовки абзаців.)

6.Перескажи согласно составленного плана весь текст, постарайся понять и запомнить его содержание. 6.Перекажи згідно складеного плану весь текст, зрозумій і запам'ятай його зміст.

7.Дай ответы на все вопросы в конце параграфа или на вопросы, поставленные учителем. 7.Дай відповіді на всі питання у кінці параграфа або на питання, поставлені вчителем.
КАК ПОЛЬЗОВАТЬСЯ ДОПОЛНИТЕЛЬНОЙ, УЧЕБНОЙ И СПРАВОЧНОЙ ЛИТЕРАТУРОЙ. ЯК КОРИСТУВАТИСЯ ДОДАТКОВОЮ, НАВЧАЛЬНОЮ ТА ДОВІДНИКОВОЮ ЛІТЕРАТУРОЮ

1.Используя учебную, справочную и дополнительную литературу, уточните, что именно вас интересует. 1.Використовуючи навчальну, довідникову та додаткову літературу, уточніть, що саме вас цікавить.

2.Подумайте, где наибольшая возможность получить ответ на вопрос, который вас интересует: в учебнике, справочнике или дополнительной литературе. 2.Подумайте, де найбільша можливість отримати відповідь на питання, яке вас цікавить: у підручнику, довіднику або у додатковій літературі.

3.Прежде всего используйте учебник, потом - справочник, а затем - дополнительную литературу. 3.Спочатку використовуйте підручник, потім - довідник, а потім - додаткову літературу.

4.Открывая книжку, сначала прочтите содержание, указатель терминов и названий. 4.Відкриваючи книжку, спочатку прочитайте зміст, показник термінів і назв.

5.В зависимости от цели, используйте такие виды чтения: 5.Залежно від мети, використовуйте такі види читання:

- чтение - просмотр, когда книгу просматривают быстро, останавливаясь на отдельных страницах ( цель такого просмотра - первое знакомство с книгой, составление первого впечатления о ее содержании.) - Читання - перегляд, коли книгу дивляться швидко, зупиняючись на окремих сторінках (мета такого перегляду - перше знайомство з книгою, складання першого враження про її зміст.)

- выборочное чтение или неполное, когда читают не весь текст, а только нужные места. - Вибіркове читання або неповне, коли читають не весь текст, а тільки потрібні місця.

- чтение с разных видов записей прочитанного. - Читання з різних видів записів прочитаного.

6.Найдя в книге нужный раздел, параграф или страницу, не ограничивайтесь беглым взглядом, а выпишите нужную для себя информацию, выделите основное, составьте план прочитанного. 6.Знайди в книзі потрібний розділ, параграф або сторінку, не обмежуйся швидким поглядом, а випиши потрібну для себе інформацію, виділи основне, склади план прочитаного.
КАК  ПИСАТЬ  РЕФЕРАТ. ЯК ПИСАТИ РЕФЕРАТ.

1.Определить тему. 1.Обери тему.

2.Подобрать литературу: 2.Підбери літературу:

- документы, первоисточники, - Документи, першоджерела,

- монографии, справочники, сборники, - Монографії, довідники, збірники,

- газетные и журнальные материалы. - Газетні і журнальні матеріали.

3.Основательно изучите литературу. 3.Дуже добре вивчіть літературу. Читая книги, необходимо делать выписки цитат, основных мыслей. Читаючи книги, необхідно робити виписки цитат, основних думок.

4.Составьте список разделов, которые могут быть и пунктами плана реферата. 4.Складіть список розділів, які можуть бути і пунктами плану реферату.

5.Продумайте план реферата, вероятное его расширение. 5.Продумайте план реферату.

6.Систематизируйте отработанный материал. 6.Систематизуйте відпрацьований матеріал.

7.Последний раз продумать и уточнить план реферата. 7.Останній раз продумайте та уточніть план реферату. Обязательно включить в план актуальность темы и ее значение. Обов'язково включіть до плану актуальність теми та її значення.

8.Написать реферат. 8.Напишить реферат.

9.В конце реферата следует дать список используемой литературы. 9.У кінці реферату слід дати список використаної літератури.

10.Библиографическое описание источника в списке литературы дается по таким правилам: 10.Бібліографічний опис джерел у списку літератури дається за такими правилами:

- для книг следует указать фамилию и инициалы авторов, название книги. подзаглавные данные, место и название издательства, год издания, количество страниц, - Для книг слід вказати прізвище та ініціали авторів, назву книги. Місце та назву видавництва, рік видання, кількість сторінок,

- для журнальных статей обозначают фамилии и инициалы авторов, полное название статьи, сокращенное название журнала, год, номер, том, выпуск, страницы, - Для журнальних статей позначають прізвища та ініціали авторів, повну назву статті, скорочену назву журналу, рік, номер, том, випуск, сторінки,

- для статей из книг  и непериодических сборников должны быть указаны фамилии и инициалы авторов, названия статей, издательств, в которых помещены статьи, место издания, издательство, год издания, страницы. - Для статей з книг і неперіодичних збірників повинні бути вказані прізвища та ініціали авторів, назви статей, видавництв, в яких поміщені статті, місце видання, видавництво, рік видання, сторінки.
КАК  СОСТАВИТЬ  ПЛАН  ПРОВЕДЕНИЯ ЭКСПЕРИМЕНТА. ЯК СКЛАСТИ ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ ЕКСПЕРИМЕНТУ
"Нет без явного усиленного

трудолюбия ни талантов,

ни гениев".

Д. И. Менделеев.
1.Уточнить и конкретизировать конечную цель проведения эксперимента. 1.Уточніть і конкретизуйте кінцеву мету проведення експерименту. Для этого еще раз продумать условия и требования задания. Для цього ще раз продумайте умови та вимоги завдання.

2.Определить промежуточную цель эксперимента. 2.Виділіть проміжну мету експерименту. Для этого следует задачу разбить на подзадачи. Для цього слід завдання розбити на підзавдання.

3.Проанализировать все возможные варианты проведения эксперимента. 3.Проаналізуйте всі можливі варіанти проведення експерименту.

4.Выбрать из всех возможных вариантов проведения эксперимента наиболее рациональный. 4.Виберіть з усіх можливих варіантів проведення експерименту найбільш раціональний.

5.Запись плана эксперимента должна быть краткой и отражать лишь его основные этапы. 5.Записи плану експерименту мають бути короткими і відображати лише його основні етапи.

6.Продумайте, какие таблицы, схемы, рисунки нужно будет использовать во время проведения эксперимента. 6.Продумайте, які таблиці, схеми, малюнки потрібно буде використовувати під час проведення експерименту.

7.Продумайте, какие приемы и способы можно использовать во время проведения эксперимента. 7.Продумайте, які прийоми і способи можна використовувати під час проведення експерименту.

8.После составления плана  проанализируйте его еще раз. Для этого следует мысленно представить всю работу от начала и до конца и от конца и до начала. 8.Після складання плану проаналізуйте його ще раз. Для цього слід представити всю роботу від початку і до кінця і від кінця до початку.


АЛГОРИТМ РІШЕННЯ РОЗРАХУНКОВИХ ЗАДАЧ

"Для того чтобы совершенствовать ум,

надо больше размышлять!"

Р. Декарт
Все расчетные задачи по химии можно условно разделить на две основные группы: решение по химическим формулам и по уравнениям реакций, но условия задач могут быть самыми разнообразными. При решении задач придерживайтесь такой последовательности: Всі розрахункові завдання з хімії можна умовно розділити на дві основні групи: рішення за хімічними формулами і по рівняннях реакцій, але умови завдань можуть бути найрізноманітнішими. При вирішенні завдань дотримуйтеся такої послідовності:

  1. Внимательно прочитайте условие задачи и кратко запишите его. Уважно прочитайте умову задачі і коротко запишіть її.

  2. Выясните с какими величинами предстоит проводить вычисление, установите единицы измерения и числовые значения данных задачи и четко определите искомую величину. З'ясуйте з якими величинами належить проводити обчислення, встановіть одиниці виміру і числові значення даних завдання, чітко визначте ту величину, яку потрібно знайти.

  3. Напишите химические уравнения всех упомянутых в задаче реакций, расставьте коэффициенты. Напишіть хімічні рівняння всіх даних в задачі реакцій, розставте коефіцієнти.

  4. Работая над химическим уравнением подчеркните формулы тех веществ, на основании которых ведется расчет. Працюючи над хімічним рівнянням підкресліть формули тих речовин, на підставі яких ведеться розрахунок. Подпишите над формулами данные условия задачи и подформулами то, что показывает химическое уравнение. Підпишіть над формулами дані умови задачі і під формулами те, що показує хімічне рівняння.

  5. Кратко запишите логическое рассуждение. Коротко запишіть логічні міркування. Помните! Пам'ятайте! Первым в логическом рассуждении записывается то, что показывает химическое уравнение. Першим в логічному міркуванні записується те, що показує хімічне рівняння.

  6. Составьте на основании логического рассуждения пропорцию и решите ее. Складіть на підставі логічного міркування пропорцію і вирішіть її.

  7. Запишите ответ. Запишіть відповідь.

Если задача сложная, то для начала нужно расчленить ее на ряд простых, поэтапных задач. Якщо завдання складне, то для початку потрібно розчленити його на ряд простих, поетапних завдань. На каждом этапе находят определенное значение неизвестной величины, а на конечном – искомую величину. На кожному етапі знаходять певне значення невідомої величини, а на кінцевому - ту величину, яку потрібно знайти. В связи с тем, что единых правил расчленения нет, каждый раз требуется конкретный подход. У зв'язку з тим, що єдиних правил немає, кожен раз потрібен конкретний підхід.

Правильное оформление исходных данной задачи способствует успешному анализу ее содержания и выбору последовательности решения. Правильне оформлення вихідних даного завдання сприяє успішному аналізу її змісту та вибору послідовності рішення.

Упрощенная запись условия с помощью буквенных обозначений придает задаче наглядность и в известной степени помогает ее решить. Спрощена запис умови за допомогою літерних позначень надає завданню наочності і до певної міри допомагає його вирішити.

ПІДГОТОВКА ДОПОВІДІ
"Ваша речь - это ваш

интеллектуальный портрет.

Нельзя довольствоваться

Поверхностным взглядом"

МаркАврелий


  1. Визначити адресата і мету.

  2. Вдуматися в тему, визначити основну думку майбутньої доповіді.

  3. Опрацювати літературу з цієї теми, осмислити її.

  4. Добираючи матеріал, звернути увагу на ті факти, які будуть цікаві

аудиторії. Зробіть необхідні виписки.

  1. Скласти робочий план і відповідно до нього систематизувати підібраний матеріал.

  2. Узагальнити основні положення декількох джерел, і тоді думки, викладені в різних роботах, будуть звучати повніше та переконливіше.

  3. Записати текст доповіді повністю або частково.

  4. Виділити терміни, незнайомі слова, уточнити вимову та наголоси в словах.

  5. Говорити повільно, робити паузи, дотримуватися правильної інтонації.

  6. Виступаючи слідкувати за слухачами: якщо Вас перестали слухати, то потрібно змінити тон, привести цікаві факти, ніколи не намагатися перекричати аудіторію.

  7. Якщо необхідно зазирнути до рукопису, то опустіть очі, не схиляючи голови.

  8. Слідкуйте за своєю мовою: уникайте слів паразитів, не заповнюйте паузи звуками («е-е-е», «ну-у-у») тощо.

  9. Перекажіть усно текст доповіді вдома.

  10. На доповідь треба відвести 15-20 хвилин.



ПОРАДА РЕФЕРЕНТОВІ
1. Повідомлення має складатися з трьох частин: вступу, основної частини (доказів) і висновків.

2. Повідомлення має бути образним, стислим, але вичерпним і відповідати літературним вимогам,

3. Використовуйте наочність, підготовлену заздалегідь.

4. Повідомлення треба унаочнювати двома-трьома прикладами. Вони мають бути яскравими й ґрунтовно обміркованими.

5. Не втрачайте самовладання, відповідайте переконливо, сміливо, чітко вимовляючи кожне слово.

6. Під час повідомлення обов'язково робіть висновки, акцентуючи на них увагу словами: "отже", "таким чином", "зважаючи на все сказане".

7. Супроводжуйте виступ доречними жестами.

8. Після закінчення повідомлення обов'язково скажіть: "Я закінчив".



ПОРАДА ОПОНЕНТОВІ
"Хочешь быть умньым, научись

разумно спрашивать, внимательно

слушать, спокойно отвечать и

переставать говорить,

когда нечего больше сказать".

Й. Лафатер.
1. Будьте уважні і доброзичливі до референта.

2. Якщо потрібно, поставте референтові питання, аби він зміг виправити власну помилку або щось додати до виступу.

3. Якщо ви не задоволені відповіддю референта, виправте його, доповніть або аргументовано спростуйте його судження.

4. Підбиваючи підсумки, зробіть висновок, оцініть відповідь і висловіть побажання референту.



ПОРАДА КОМЕНТАТОРОВІ
"Смелость — начало победы".

Плутарх
1. Коментуючи, не відхиляйтесь від теми.

2. Особливу увагу звертайте на пояснення суті понять, теорій, явищ тощо.

3. У разі потреби припиняйте демонстрацію фільму і давайте докладні пояснення.

4. Підготуйтеся до відповіді на можливі запитання своїх колег - дослідників.



ПОРАДА УЧАСНИКАМ ОБГОВОРЕННЯ, ДОСЛІДЖЕННЯ

1. Дотримуйтесь етикету ділового наукового спілкування, уникайте різких висловлювань одне проте одного.

2. Не бійтеся висловлювати будь-які навіть фантастичні ідеї, проекти.

3. Не стримуйте в собі бажання знову і знову брати участь в обговоренні, висловлювати власні нові думки.

4. Спрямовуйте думки на побудову власних логічних міркувань, на розуміння висловлювань колег, а не на зайву організаційну метушню та емоції.

5. Не соромтеся просто і доступно, навіть у жартівливій формі викладати справжні наукові ідеї.

6. Не лінуйтеся вести нотатки, замальовки під час обговорення, адже зненацька можуть народитися ідеї, що заслуговують на увагу.

7. Час від часу повертайтесь до міркувань, висловлених вашими колегами.

8. Шукайте шляхи вирішення проблем, використовуючи різні джерела /наукову, науково-популярну, художню літературу, консультації тощо.




ПОРАДИ УЧАСНИКАМ СЕМІНАРУ
"Разве может быть человек мудрым

чем-либо, кроме знаний?"

Сократ

1. Виберіть тему за власним бажанням.

2. Тема має відповідати змісту навчальної проблеми.

3. Підготуйте коротке повідомлення, зробіть висновки та зазначте використану літературу.

4. Тему, що зацікавила особисто вас, намагайтеся зробити цікавою для всіх. Для цього:

1) Складіть модель, а потім план виступу;

2) Висловлюйтесь зрозуміло, емоційно, переконливо;

3) Стежте за логічністю викладу.

5. Зробіть картку каталогу з використаних літературних джерел та анотацією до них.

6. Занотуйте тези власного повідомлення.


ФОРМЫ  ВЕДЕНИЯ  ЗАПИСЕЙ. ФОРМИ ВЕДЕННЯ ЗАПИСІВ.

План - это перечень проблем, которые рассматриваются в книге. План - це перелік проблем, які розглядаються в книзі. Он может быть простым, если в нем определены лишь основные вопросы, или сложным, если наряду Він може бути простим, якщо в ньому визначені лише основні питання, або складним, якщо поряд с основными вопросами есть дополнительные. з основними питаннями є додаткові.

Выписки - это цитаты или короткое, близкое к дословному, изложение содержания нужной части текста. Виписки - це цитати чи короткий, близький до дослівного, виклад змісту потрібної частини тексту. Выписывать из книги теоретические положения, статистические, хронологические данные можно как в процессе чтения, так и по его завершению. Виписувати з книги теоретичні положення, статистичні, хронологічні дані можна як в процесі читання, так і по його закінченні. Цитату обязательно брать в кавычки, а к каждой выписке давать ссылку на источник. Цитату обов'язково брати в лапки, а до кожної виписки давати посилання на джерело. Для облегчения следующей систематизации выписок их лучше делать на отдельных листах, каталожных картах или перфокартах. Для полегшення наступної систематизації виписок їх краще робити на окремих аркушах, каталожних картах або перфокартах.

Конспект - это краткое письменное изложение содержания книги, статьи, лекции и т.п. Конспект - це короткий письмовий виклад змісту книги, статті, лекції тощо Он должен быть гораздо меньше, чем сама книга или статья. Во время конспектирования не следует злоупотреблять сокращением слов, а если и сокращать их, то по определенным правилам, мысли следует излагать сокращенно, своими словами, выписывая лишь самое главное и значительное, не допуская повторений. Можно использовать цитаты, но обязательно указывать страницу, с которой они выписаны. Особенно важные мысли в конспекте нужно подчеркивать. Він повинен бути набагато менше, ніж сама книга або стаття. Під час конспектування не слід зловживати скороченням слів, а якщо і скорочувати їх, то за певними правилами, думки слід викладати скорочено, своїми словами, виписуючи лише найголовніше і значне, не допускаючи повторень . Ви можете використовувати цитати, але обов'язково вказувати сторінку, з якої вони виписані. Особливо важливі думки в конспекті треба підкреслювати. Желательно оставлять поля для дополнительных записей. Бажано залишати поля для додаткових записів.

Тезисы - краткое изложение основных идей прочитанной книги. Тези - короткий виклад основних ідей прочитаної книги.

Аннотация - краткая характеристика прочитанного, которая дает общее представление  о его изложении, содержании и назначении. Составлять ее лучше после прочтения всей книги. Анотація - коротка характеристика прочитаного, яка дає загальне уявлення про його виклад, зміст і призначення. Складати її краще після прочитання всієї книги.

Резюме - краткое заключительное изложение научного сообщения. Резюме - короткий виклад заключного наукового повідомлення.

Реферат -  короткое изложение содержания книги, научной работы, результатов изучения научной проблемы в письменном виде или в форме публичного выступления. Реферат - короткий виклад змісту книги, наукової роботи, результатів вивчення наукової проблеми в письмовому вигляді або у формі публічного виступу.
ВИМОГИ ДО МУЛЬТИМЕДІЙНОЇ ПРЕЗЕНТАЦІЇ

Мультимедійна презентація - дуже місткий і динамічний засіб представлення тієї чи іншої інформації. Успішність її застосування багато в чому залежить від кількох факторів:



  1. Правильное оформление; Правильне оформлення.

  2. Надлежащее место в системе урока; Належне місце в системі уроку.

  3. Научность; Науковість.

  4. Образность; Образність.

  5. Целесообразность использования. Доцільність використання.

Основные требования к оформлению: Основні вимоги до оформлення:

1.Использовать спокойные, но достаточно контрастные цвета для отображения текста, фона; анимированные схемы, напротив, должны быть сочными, яркими, броскими. Не злоупотребляйте анимированными картинками (GIFами), особенно с низким качеством; недопустимо применение анимации при раскрытии большого по объёму текста или нескольких заголовков подряд; разных шрифтов не должно быть более 2-3, лучше использовать один шрифт, - тот, который в шаблоне; высота шрифта обычно уже поставлена в шаблоне оптимальная, но если меняете её, то запомните, что лучше воспринимается текст с высотой букв 1/2 - 1/3 от высоты заголовка, например, заголовок 44, а высота текста 14-22. Використовуйте спокійні, але досить контрастні кольори для відобра-ження тексту, фону; анімаційні схеми, навпаки, повинні бути соковитими, яскравими, помітними.

2. Не зловживайте анімованими картинками, особливо з низькою якістю; неприпустимо застосування анімації при розкритті великого за обсягом тексту або декількох заголовків поспіль.

3. Різних шрифтів не повинно бути більше 2-3, краще використовувати один шрифт, - той, який в шаблоні, висота шрифту звичайно вже поставлена в шаблоні оптимальна, але якщо міняєте її, то запам'ятайте, що краще сприймається текст з висотою букв 1 / 2 - 1 / 3 від висоти заголовку, наприклад, заголовок 44, а висота тексту 14-22.

4. Розмір заголовку не менше 24 пунктів, інша інформація неменш 18 пунктів.

5. Заголовки повинні привертати увагу аудиторії.

6. Речення повинні бути короткими.

7. Найбільш важлива інформація повинна знаходитися у центрі.

8. На одному слайді повинно бути не більше трьох фактів, висновків, понять

9. Ключові пункти відображаються по одному на кожному окремому слайді.



Место в системе урока Образность Образність

Не створюйте презентацій нудних, монотонних, великих (оптимально це 10-15 слайдів), ретельно підберіть шаблон, текст, графіку з урахуванням вищевикладеного. Привнесите анимационными и другими эффектами элемент неожиданности и праздника. Привнесіть анімаційними та іншими ефектами елемент несподіванки і свята. Текст повинен бути лаконічний і зрозумілий. Картинки и схемы - самые понятные, чёткие и красивые из всех подобных. Целесообразность



Памятки з самоосвіти для учнів

Есть ли у тебя желание воспользоваться этими советами?  Если есть, то помни, что желание - великая сила, за которым  стоят действие и упорный труд. Чи є в тебе бажання скористатися цими порадами? Якщо є, то пам'ятай, що бажання - велика сила, за яким стоять дії і наполеглива праця.
КАК  ЧИТАТЬ  КНИГУ ЯК ЧИТАТИ КНИГУ

1.Читай медленно, не спеша - лучше запомнишь прочитанное. 1.Читай повільно, не поспішаючи - краще запам'ятаєшь прочитане.

2.Дочитывай книгу до конца, не пропускай страниц. 2.Дочитуй книгу до кінця, не пропускай сторінок.

3.Осмысливай прочитанное. Не допускай механического чтения. 3.Осмислюй прочитане. Не допускай механічного читання.

4.Для осознанного восприятия познакомься с аннотацией, прочти эпилог. 4.Для усвідомленого сприйняття познайомся з анотацією, прочитай епілог.

5.Старайся охватывать взглядом целые фразы, абзацы. 5.Старайся охоплювати поглядом цілі фрази, абзаци.

6.Когда встречаешь незнакомые слова во время чтения, обращайся к словарям, справочникам, энциклопедиям. 6.Коли зустрічаєшь незнайомі слова під час читання, звертайся до словників, довідників, енциклопедій.

7.Не дочитав книгу до конца, вложи закладку в том месте, где остановился. 7.Не дочитавши книгу до кінця, вклади закладку в тому місці, де зупинився.

8.Прочитав книгу, обговори ее с товарищами, родителями. 8.Прочитавши книгу, обговори її з товаришами, батьками.

КАК  РАБОТАТЬ  С  УЧЕБНИКОМ ЯК ПРАЦЮВАТИ З ПІДРУЧНИКОМ

1.Прочитай весь учебный материал с целью общего ознакомления с содержанием. 1.Прочитай весь навчальний матеріал з метою загального ознайомлення зі змістом.

2.Выясни значение непонятных слов, терминов, понятий и высказываний с помощью словаря, по записям в рабочей тетради. 2.Виясни значення незрозумілих слів, термінів, понять і висловлювань за допомогою словника, за записами у робочому зошиті.

3.Раздели учебный материал по разделам для лучшего усвоения. 3.Поділи навчальний матеріал по розділам для кращого засвоєння.

4.Определи главную мысль автора, сделай записи в форме плана, тезисов. 4.Виділи головну думку автора, зроби записи у формі плану, тез.

5.Прочитай текст еще раз и постарайся пересказать его смысл по памяти. 5.Прочитай текст ще раз і постарайся переказати його зміст по пам'яті.

КАК  РАБОТАТЬ  С  ТЕКСТОМ  ПАРАГРАФА ЯК ПРАЦЮВАТИ З ТЕКСТОМ ПАРАГРАФА

1.Внимательно прочитай текст параграфа, вопросы и задания к нему. 1.Уважно прочитай текст параграфа, питання і завдання до нього.

2. 2. Найди в тексте ответы на поставленные вопросы. Выполни все задания. Знайди в тексті відповіді на поставлені питання. Виконай всі завдання.

3.Запомни все термины и понятия. 3.Запам’ятай всі терміни і поняття.

4.Составь план своего ответа. 4.Склади план своєї відповіді.

5.Перескажи содержание текста по составленному плану, используя в своем ответе новые термины, понятия. 5.Перекажи зміст тексту за складеним планом, використовуючи у своїй відповіді нові терміни, поняття.

 

КАК  СОСТАВИТЬ  ПЛАН  ТЕКСТА УЧЕБНИКА ЯК СКЛАСТИ ПЛАН ТЕКСТУ ПІДРУЧНИКА



1.Прочитай заглавие параграфа и подумай, какой смысл заложен в заглавии. 1.Прочитай заголовок параграфа і подумай, який сенс закладений у заголовку.

2.Прочитай внимательно данный параграф и выдели в нем новые термины. 2.Прочитай уважно даний параграф і виділи в ньому нові терміни.

3.Рассмотри и постарайся понять рисунки и их части, относящиеся к тексту. 3.Подивись і зрозумій малюнки та їх частини, що відносяться до тексту.

4.Прочитай текст отдельно по абзацам и определи, о чем говорится в каждом абзаце. 4.Прочитай текст окремо по абзацах і визнач, про що йдеться в кожному абзаці.

5.Составь план прочитанного текста ( пунктами плана могут быть заглавия абзацев.) 5.Склади план прочитаного тексту (пунктами плану можуть бути заголовки абзаців.)

6.Перескажи согласно составленного плана весь текст, постарайся понять и запомнить его содержание. 6.Перекажи згідно складеного плану весь текст, зрозумій і запам'ятай його зміст.

7.Дай ответы на все вопросы в конце параграфа или на вопросы, поставленные учителем. 7.Дай відповіді на всі питання у кінці параграфа або на питання, поставлені вчителем.

КАК ПОЛЬЗОВАТЬСЯ ДОПОЛНИТЕЛЬНОЙ, УЧЕБНОЙ И СПРАВОЧНОЙ ЛИТЕРАТУРОЙ. ЯК КОРИСТУВАТИСЯ ДОДАТКОВОЮ, НАВЧАЛЬ НОЮ ТА ДОВІДНИКОВОЮ ЛІТЕРАТУРОЮ

1.Используя учебную, справочную и дополнительную литературу, уточните, что именно вас интересует. 1.Використовуючи навчальну, довідникову та додаткову літературу, уточніть, що саме вас цікавить.

2.Подумайте, где наибольшая возможность получить ответ на вопрос, который вас интересует: в учебнике, справочнике или дополнительной литературе. 2.Подумайте, де найбільша можливість отримати відповідь на питання, яке вас цікавить: у підручнику, довіднику або у додатковій літературі.

3.Прежде всего используйте учебник, потом - справочник, а затем - дополнительную литературу. 3.Спочатку використовуйте підручник, потім - довідник, а потім - додаткову літературу.

4.Открывая книжку, сначала прочтите содержание, указатель терминов и названий. 4.Відкриваючи книжку, спочатку прочитайте зміст, показник термінів і назв.

5.В зависимости от цели, используйте такие виды чтения: 5.Залежно від мети, використовуйте такі види читання:

- чтение - просмотр, когда книгу просматривают быстро, останавливаясь на отдельных страницах ( цель такого просмотра - первое знакомство с книгой, составление первого впечатления о ее содержании.) - Читання - перегляд, коли книгу дивляться швидко, зупиняючись на окремих сторінках (мета такого перегляду - перше знайомство з книгою, складання першого враження про її зміст.)

- выборочное чтение или неполное, когда читают не весь текст, а только нужные места. - Вибіркове читання або неповне, коли читають не весь текст, а тільки потрібні місця.

- чтение с разных видов записей прочитанного. - Читання з різних видів записів прочитаного.

6.Найдя в книге нужный раздел, параграф или страницу, не ограничивайтесь беглым взглядом, а выпишите нужную для себя информацию, выделите основное, составьте план прочитанного. 6.Знайди в книзі потрібний розділ, параграф або сторінку, не обмежуйся швидким поглядом, а випиши потрібну для себе інформацію, виділи основне, склади план прочитаного.

КАК  СОСТАВИТЬ  ПЛАН  ПРОВЕДЕНИЯ ЭКСПЕРИМЕНТА. ЯК СКЛАСТИ ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ ЕКСПЕРИМЕНТУ
"Нет без явного усиленного

трудолюбия ни талантов,

ни гениев".

Д. И. Менделеев.
1.Уточнить и конкретизировать конечную цель проведения эксперимента. 1.Уточніть і конкретизуйте кінцеву мету проведення експерименту. Для этого еще раз продумать условия и требования задания. Для цього ще раз продумайте умови та вимоги завдання.

2.Определить промежуточную цель эксперимента. 2.Виділіть проміжну мету експерименту. Для этого следует задачу разбить на подзадачи. Для цього слід завдання розбити на підзавдання.

3.Проанализировать все возможные варианты проведения эксперимента. 3.Проаналізуйте всі можливі варіанти проведення експерименту.

4.Выбрать из всех возможных вариантов проведения эксперимента наиболее рациональный. 4.Виберіть з усіх можливих варіантів проведення експерименту найбільш раціональний.

5.Запись плана эксперимента должна быть краткой и отражать лишь его основные этапы. 5.Записи плану експерименту мають бути короткими і відображати лише його основні етапи.

6.Продумайте, какие таблицы, схемы, рисунки нужно будет использовать во время проведения эксперимента. 6.Продумайте, які таблиці, схеми, малюнки потрібно буде використовувати під час проведення експерименту.

7.Продумайте, какие приемы и способы можно использовать во время проведения эксперимента. 7.Продумайте, які прийоми і способи можна використовувати під час проведення експерименту.

8.После составления плана  проанализируйте его еще раз. Для этого следует мысленно представить всю работу от начала и до конца и от конца и до начала. 8.Після складання плану проаналізуйте його ще раз. Для цього слід представити всю роботу від початку і до кінця і від кінця до початку.

АЛГОРИТМ РІШЕННЯ РОЗРАХУНКОВИХ ЗАДАЧ

"Для того чтобы совершенствовать ум,

надо больше размышлять!"

Р. Декарт
Все расчетные задачи по химии можно условно разделить на две основные группы: решение по химическим формулам и по уравнениям реакций, но условия задач могут быть самыми разнообразными. При решении задач придерживайтесь такой последовательности: Всі розрахункові завдання з хімії можна умовно розділити на дві основні групи: рішення за хімічними формулами і по рівняннях реакцій, але умови завдань можуть бути найрізноманітнішими. При вирішенні завдань дотримуйтеся такої послідовності:

  1. Внимательно прочитайте условие задачи и кратко запишите его. Уважно прочитайте умову задачі і коротко запишіть її.

  2. Выясните с какими величинами предстоит проводить вычисление, установите единицы измерения и числовые значения данных задачи и четко определите искомую величину. З'ясуйте з якими величинами належить проводити обчислення, встановіть одиниці виміру і числові значення даних завдання, чітко визначте ту величину, яку потрібно знайти.

  3. Напишите химические уравнения всех упомянутых в задаче реакций, расставьте коэффициенты. Напишіть хімічні рівняння всіх даних в задачі реакцій, розставте коефіцієнти.

  4. Работая над химическим уравнением подчеркните формулы тех веществ, на основании которых ведется расчет. Працюючи над хімічним рівнянням підкресліть формули тих речовин, на підставі яких ведеться розрахунок. Подпишите над формулами данные условия задачи и подформулами то, что показывает химическое уравнение. Підпишіть над формулами дані умови задачі і під формулами те, що показує хімічне рівняння.

  5. Кратко запишите логическое рассуждение. Коротко запишіть логічні міркування. Помните! Пам'ятайте! Первым в логическом рассуждении записывается то, что показывает химическое уравнение. Першим в логічному міркуванні записується те, що показує хімічне рівняння.

  6. Составьте на основании логического рассуждения пропорцию и решите ее. Складіть на підставі логічного міркування пропорцію і вирішіть її.

  7. Запишите ответ. Запишіть відповідь.

Если задача сложная, то для начала нужно расчленить ее на ряд простых, поэтапных задач. Якщо завдання складне, то для початку потрібно розчленити його на ряд простих, поетапних завдань. На каждом этапе находят определенное значение неизвестной величины, а на конечном – искомую величину. На кожному етапі знаходять певне значення невідомої величини, а на кінцевому - ту величину, яку потрібно знайти. В связи с тем, что единых правил расчленения нет, каждый раз требуется конкретный подход. У зв'язку з тим, що єдиних правил немає, кожен раз потрібен конкретний підхід.

Правильное оформление исходных данной задачи способствует успешному анализу ее содержания и выбору последовательности решения. Правильне оформлення вихідних даного завдання сприяє успішному аналізу її змісту та вибору послідовності рішення.

Упрощенная запись условия с помощью буквенных обозначений придает задаче наглядность и в известной степени помогает ее решить. Спрощена запис умови за допомогою літерних позначень надає завданню наочності і до певної міри допомагає його вирішити.

ВИМОГИ ДО МУЛЬТИМЕДІЙНОЇ ПРЕЗЕНТАЦІЇ

Мультимедійна презентація - дуже місткий і динамічний засіб представлення тієї чи іншої інформації. Успішність її застосування багато в чому залежить від кількох факторів:



  1. Правильное оформление; Правильне оформлення.

  2. Надлежащее место в системе урока; Належне місце в системі уроку.

  3. Научность; Науковість.

  4. Образность; Образність.

  5. Целесообразность использования. Доцільність використання.

Основные требования к оформлению: Основні вимоги до оформлення:

1.Использовать спокойные, но достаточно контрастные цвета для отображения текста, фона; анимированные схемы, напротив, должны быть сочными, яркими, броскими. Не злоупотребляйте анимированными картинками (GIFами), особенно с низким качеством; недопустимо применение анимации при раскрытии большого по объёму текста или нескольких заголовков подряд; разных шрифтов не должно быть более 2-3, лучше использовать один шрифт, - тот, который в шаблоне; высота шрифта обычно уже поставлена в шаблоне оптимальная, но если меняете её, то запомните, что лучше воспринимается текст с высотой букв 1/2 - 1/3 от высоты заголовка, например, заголовок 44, а высота текста 14-22. Використовуйте спокійні, але досить контрастні кольори для відобра-ження тексту, фону; анімаційні схеми, навпаки, повинні бути соковитими, яскравими, помітними.

2. Не зловживайте анімованими картинками, особливо з низькою якістю; неприпустимо застосування анімації при розкритті великого за обсягом тексту або декількох заголовків поспіль.

3. Різних шрифтів не повинно бути більше 2-3, краще використовувати один шрифт, - той, який в шаблоні, висота шрифту звичайно вже поставлена в шаблоні оптимальна, але якщо міняєте її, то запам'ятайте, що краще сприймається текст з висотою букв 1 / 2 - 1 / 3 від висоти заголовку, наприклад, заголовок 44, а висота тексту 14-22.

4. Розмір заголовку не менше 24 пунктів, інша інформація неменш 18 пунктів.

5. Заголовки повинні привертати увагу аудиторії.

6. Речення повинні бути короткими.

7. Найбільш важлива інформація повинна знаходитися у центрі.

8. На одному слайді повинно бути не більше трьох фактів, висновків, понять

9. Ключові пункти відображаються по одному на кожному окремому слайді.



Место в системе урока Образность Образність. Не створюйте презентацій нудних, монотонних, великих (оптимально це 10-15 слайдів), ретельно підберіть шаблон, текст, графіку з урахуванням вищевикладеного. Привнесите анимационными и другими эффектами элемент неожиданности и праздника. Привнесіть анімаційними та іншими ефектами елемент несподіванки і свята. Текст повинен бути лаконічний і зрозумілий. Картинки и схемы - самые понятные, чёткие и красивые из всех подобных. Целесообразность


САМООБРАЗОВАНИЕ
Каталог: uploads -> editor -> 3960 -> 360404 -> blog -> files
3960 -> Практична частина програми
3960 -> Культура и общество, периодизация истории культуры; культура и религия; диалог культур анотация в работе «Культура и общество, периодизация истории культуры; культура и религия; диалог культур»
blog -> Древние философы утверждали: “Все течет, все изменяется”
files -> Електролітична дисоціація кислот, основ, солей
3960 -> Правила поведения и безопасности в компьютерном классе 1 3 2 6 8 7 4 5 Типы диаграмм Столбчатая диаграмма
files -> Презентация опыта работы Учителя химии
files -> Открытие недели. «О, математика, царица всех наук!» Учитель

Скачати 306.01 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка