вчитель-методист Смілянської ЗОШ №1 Смілянської міської ради ГРА - ЦЕ ШЛЯХ ДО ПІЗНАННЯ
ВВ.Сухомлинський Завданням сучасної школи є виховання суспільно - активної, всебічно розвиненої, творчої особистості. На педагога – людину ініціативну, самовіддану, творчу - покладається це нелегке завдання. Учителі –люди особливої професії, для яких освітній процес триває все життя.
Зарубіжна література у сучасній школі – дисципліна, опанування якою значною мірою сприяє всебічному розвитку учня, розширенню його світогляду та формуванню загального рівня культури. У процесі її вивчення розвивається образне й логічне мислення учнів, здійснюється їх моральне та естетичне виховання.
Головною метою вивчення предмета «Зарубіжна література» у загальноосвітній школі є залучення учнів до вершинних досягнень світової літератури і культури, загальнолюдських і національних духовних цінностей, виховання естетичного смаку, високої читацької і загальної культури, вироблення імунітету проти низькопробних явищ масової культури.
Метою сучасного уроку стає не нагромадження знань, а пошукова діяльність учнів, спрямована на формування вмінь і навичок щодо орієнтації в інформаційному просторі. А відтак – нового акценту набуває співпраця на уроці вчителя та учня, що будують свою роботу навколо художнього твору, інформації про нього, його творця.. Саме такий підхід повинен стати підґрунтям сучасних уроків зарубіжної літератури.
Найголовніше в організації навчально – виховного процесу – особистісно-зорієнтована взаємодія педагога та учня у навчально-пізнавальній діяльності на основі комплексного використання репродуктивно-продуктивних, словесно-ілюстративних та проблемно-пошукових методів. Проблемне питання, над яким працює Скубенко Тетяна Миколаївна: «Використання інноваційних технологій, ігрових форм навчанняна уроках
зарубіжної літератури ». Щоб на уроках зарубіжної літератури викликати у дітей зацікавлення, інтерес, бажання читати, творити, співпрацювати, вчитель використовує інноваційні технології навчання , ігрові моменти.
Рольові ігри стосуються видів діяльності, в яких на учнів у групі індивідуально покладено обов'язок, або вони одержують роль, яку повинні зіграти. Учитель їх використовує, щоб дізнатися про процеси, які відбуваються у групах, або зрозуміти почуття інших.
Тетяна Миколаївна:
визначає ситуацію, проблему, питання для класу і розподіляє ролі;
потім дозволяє учням розіграти їх;
учням дуже сподобається нагода опинитися на чиємусь місці;
після цього створюється надзвичайно сприятлива нагода для обговорення.
Велику роль у вирішенні цього завдання відіграють розвивальні ігри, які не тільки дають дітям радість і задоволення, а й ефективним способом розвивають їх розум. Процес навчання у грі сприяє розвитку аналітико — синтетичної діяльності мислення, суджень, умовиводів. В іграх дитина навчається запам'ятовувати, передбачити результати, адже кожен хід у грі -це розв'язання творчого завдання.
Використання ігрових моментів на уроках спрямоване на:
розвиток навичок логічного і абстрактного мислення дитини;
формування системності мислення; виховання наполегливості та цілеспрямованості;
формування навичок самооцінки процесу та результату діяльності;
розвиток творчості, соціальних якостей особистості.
ФОРМИ ПРОВЕДЕННЯ:
індивідуальна і групова діяльність педагога та учнів;