Передмова Здоров'я



Дата конвертації09.12.2018
Розмір7.15 Mb.
  • Відділ освіти Сарненської райдержадміністрації

План проекту:

  • Передмова ---------------------------------------------------------- 3
  • Мета проекту ------------------------------------------------------ 4
  • Головне завдання проекту --------------------------------------- 5
  • Умови функціонування проекту -------------------------------- 7
  • Заходи проекту ----------------------------------------------------- 8 5.1 Урок-тренінг (додаток 1) ------------------------------------ 10 5.2 Батьківські збори (додаток 2) ----------------------------- 11 5.3 Спортивне свято (додаток 3) ------------------------------ 12
  • Очікувані результати --------------------------------------------- 13
  • План реалізації проекту ---------------------------------------- 15
  • Модель школи дружньої до дитини --------------------------- 17
  • Результати проекту ----------------------------------------------- 28
  • Джерела інформації --------------------------------------------- 29

Передмова

  • Здоров'я – тема дуже популярна сьогодні. Про нього пишуть у спеціальних наукових виданнях і на сторінках преси. Роблять доповіді і лекції для великих аудиторій. На роботі, вдома, в школі обговорюють важливі рекомендації щодо збереження і укріплення здоров'я.
  • Сформувати в молодих людей розумне ставлення до свого здоров’я, допомогти їм подолати шкідливі звички – одне із найважливіших завдань учнівського самоврядування нашої школи. Необхідно, щоб здоровий спосіб життя став не тільки свідомою потребою кожного школяра, а й мірилом його освіченості, загальної культури. Тому сьогодні ми розглянемо конкретні засоби для підтримання здоров'я, добра і краси.
  • Ідеї формування здорової дитини через освіту, виховання здорової людини і відображені у даному проекті «Школа, дружня до дитини»

Мета проекту:

  • забезпечення цілісного благополуччя дитини шляхом створення необхідних умов для її особистісного розвитку, упорядкування сприятливого шкільного середовища;
  • налагодження партнерської взаємодії учасників навчально-виховного процесу;
  • впровадження здоров’язберігаючих технологій в навчальний процес;
  • розкриття та розвиток творчої, активної особистості кожного учня шляхом сприяння пропаганді здорового способу життя;
  • формування життєвих навичок; вміння цінити життя, здоров’я у всіх його проявах;

Головне завдання проекту:

  • забезпечення якості освіти відповідно до європейських і світових стандартів, завдяки чому учні зможуть досягти благополуччя, розвинути свій потенціал і реалізувати власні здібності у повному обсязі;
  • створення атмосфери, за якої учні можуть вільно висловлювати свої думки і погляди, виражати розуміння необхідності дотримання соціальних норм і правил шкільного співжиття;
  • залучення учнів і батьків до реалізації проекту Школи, дружньої до дитини, узгодження співпраці суб’єктів педагогічної взаємодії;
  • використання потенціалу самоорганізації школи, розвиток форм і
  • механізмів державно-громадського управління діяльністю
  • навчального закладу;
  • налагодження інформаційного супроводу і створення
  • системи моніторингу діяльності Школи,
  • дружньої до дитини.

Показниками цілісного благополуччя учня у Школі, дружній до дитини, є

  • моральна вихованість;
  • інтелектуальна мобільність;
  • естетична вихованість;
  • емоційно-вольова стійкість;
  • розвиток життєвих навичок;
  • орієнтованість у світі професій;
  • участь у житті суспільства й уяви.

Умови ефективного функціонування проекту:

  • формування цілісного сприятливого інтегрованого середовища для забезпечення цілісного благополуччя учня, збереження, зміцнення і формування здоров’я усіх учасників навчально-виховного процесу;
  • створення і застосування здоров’язберігаючих технологій навчання і виховання, що забезпечують можливість вироблення дитиною власної соціально схвалюваної моделі поведінки;
  • залучення учнів і батьків до участі у вирішенні нагальних проблем навчального закладу;
  • розроблення і впровадження системи медико-психологічного та соціально-педагогічного супроводу розвитку учнів;
  • активізація діяльності органів шкільного самоврядування у виробленні моделі Школи, дружньої до дитини, з урахуванням конкретних умов і особливостей навчального закладу;

Заходи проекту:

  • Школа, дружня до дитини, приділяє особливу увагу створенню такого інтегрованого середовища на різних освітніх рівнях (початкова школа, основна школа, старша школа); надає необхідні знання і уміння, які учні зможуть застосувати у подальшому житті, а також допомагає їм стати повноправними й активними громадянами суспільства.
  • Вивчення профілактичних програм, в основу яких покладено розвиток життєвих навичок:
  • - Рівний рівному;
  • - Корисні навички;
  • - Захисти себе від ВІЛ;
  • - Школа безпеки.

Шкільний парламент та його комісії розвиває в учнів здатність успішної адаптації до змін, стратегічного мислення у власних інтересах та інтересах суспільства, конструктивної взаємодії, прояву соціальної активності, творчості, мобільності; спонукає до вироблення навичок просоціальної поведінки, орієнтує не на відтворення стереотипного, а проектування власного життєвого шляху.

  • Шкільний парламент та його комісії розвиває в учнів здатність успішної адаптації до змін, стратегічного мислення у власних інтересах та інтересах суспільства, конструктивної взаємодії, прояву соціальної активності, творчості, мобільності; спонукає до вироблення навичок просоціальної поведінки, орієнтує не на відтворення стереотипного, а проектування власного життєвого шляху.
  • формами роботи парламенту та його комісій є:
  • анкетування;
  • тестування;
  • проведення днів здоров’я;
  • акцій;
  • олімпійських уроків;
  • спортивних змагань;
  • зустрічі з лікарями;
  • створення режиму школяра;
  • проведення спортивних свят та естафет;
  • фізкультхвилинки;
  • рухливі ігри на перервах;
  • розважальні музичні перерви

Заходи проекту: відкриті уроки, уроки- тренінги

Шкільний парламент працює. Батьківські збори : Союз сім’ї та школи ”

Спортивні змагання

Очікувані результати

  • Підвищення ефективності діяльності учнівського самоврядування.
  • Збагачення освітнього середовища відповідно до вимог часу, що забезпечує якісну освіту й розвиток дитини, шляхом створення належних умов для виявлення та вдосконалення індивідуальних схильностей кожного учня, оптимального поєднання у школі індивідуальної, групової та масової роботи.
  • Оновлення змісту, форм і методів роботи з учнями з урахуванням їхніх потреб й інтересів; упровадження інноваційних виховних технологій, в т.ч. превентивних, технологій формування соціальної ініціативності учнів, умінь командної роботи, забезпечення їхнього права на участь у житті суспільства.
  • Забезпечення якісного медико-психологічного та соціально-педагогічного супроводу процесу розвитку школярів шляхом покращення функціонування соціально-психологічної служби школи.

Основні перспективні напрямки проекту

План реалізації проекту: зміст роботи та форма реалізації

  • Основні напрямки та зміст роботи
  • Форма реалізації
  • Терміни
  • Відповідальні
  • « Здоров’я не все, але без здоров’я ніщо”
  • Анкетування дітей
  • вересень
  • Шкільний парламент
  • Тиждень спорту
  • Змагання, бесіди,
  • години спілкування
  • вересень
  • Спортивно-масова, санітарно-господарська комісії
  • Ранкова зарядка
  • Виконання вправ під музику
  • вересень
  • Рівний рівному
  • факультатив
  • вересень
  • Шкільний парламент
  • Захисти себе від ВІЛ
  • факультатив
  • вересень
  • Шкільний парламент
  • Баскетбол
  • Спортивна секція
  • вересень
  • Спортивно-масова комісія
  • « Коли телебачення друг, а коли – ворог?»
  • Анкетування батьків
  • жовтень
  • Санітарно-господарська комісія
  • « Чому люди хворіють»
  • Хвилинка психологічного настрою
  • жовтень
  • Психолог, волонтерська комісія
  • « Рішення і здоров’я”
  • Тренінг
  • Жовтень
  • Психолог, комісія по організації дозвілля
  • Місячник правових знань
  • За окремим планом
  • жовтень
  • Правнича комісія
  • Місячник превентивного виховання
  • Випуск газети, виховні години, зустрічі з працівниками внутрішніх справ, соціальних служб
  • Листопад
  • Правнича комісія,
  • комісія дисципліни і порядку

План реалізації проекту

  • Основні напрямки та зміст роботи
  • Форма реалізації
  • Терміни
  • Відповідальні
  • 1 грудня – Весвітній день боротьби зі СНІДом
  • Грудень
  • Комісія по дозвілля учнів, комісія дисципліни і порядку
  • «Наркотичні речовини як фактор загрози здоров’ю»
  • тренінг
  • Грудень
  • Тренер тренінгу, волонтерська комісія
  • Тиждень самоврядування
  • За окремим планом
  • грудень
  • Шкільний парламент
  • « Чистота - запорука здоров'я»
  • Лекція
  • Січень
  • Батьки. Лікар
  • « Що і як робити, щоб бути сильними і здоровими»
  • Гра
  • Лютий
  • Спортивно-масова комісія
  • « Діти, рух, здоров'я»
  • Танцмарафон
  • Березень
  • комісія по дозвіллю
  • «Бережемо
  • своє здоров’я»
  • тренінг
  • Березень
  • Тренер тренінгу, волонтерська комісія
  • « Увага і пам'ять , їх звязок із здоров'ям людини»
  • Тренінг
  • Квітень
  • Психолог
  • День здоров’я
  • Ігри на свіжому повітрі, бесіди
  • Квітень
  • Спортивно-масова комісія, вчителі
  • Тиждень ОЗ
  • За окремим планом
  • травень
  • Санітарно-господарська комісія
  • « Здоров’я не все, але без здоров’я ніщо”
  • Анкетування
  • травень
  • Шкільний парламент
  • « Здорова людина – яка вона?»
  • Година міркування
  • Травень
  • Вчителі

Модель Школи, дружньої до дитини

Впровадження першої складової здоров’язберігаючого навчання - здоров'язберігаючих освітніх технологій

  • Під здоров'язберігаючими освітніми технологіями в широкому розумінні цього слова необхідно вважати всі педагогічні технології, які не шкодять здоров'ю учнів, створюють їм безпечні умови для перебування, навчання й праці в школі, а також забезпечують:
  • сприятливі умови для навчання дитини (відсутність стресових ситуацій, адекватність вимог, методик навчання й виховання);
  • оптимальну організацію навчального процесу (відповідно до вікових, статевих, індивідуальних особливостей і гігієнічних норм);
  • повноцінний і раціонально організований режим навчання.
  • Звідси можна висунути таку гіпотезу: якщо підвищити мотивацію, удосконалити змістовний компонент відповідно до вікових, індивідуальних особливостей учнів та активізувати процес навчання, то можна створити необхідні умови для збереження здоров’я учнів, і підвищити ефективність навчання.
  • Для доведення цієї гіпотези і з метою підвищення мотивації, впроваджуємо в урок (на різних його етапах) ігрові технології. Ігрова діяльність цілком відповідає віковим особливостям школярів, процес навчання для них стає цікавим, зрозумілим і не викликає стресів, а значить, матеріал уроку засвоюється краще. Крім того під час ігор діти рухаються, що допомагає вирішити проблему гіподинамії школярів.

Впровадження другої складової здоров’язберігаючого навчання - оздоровчих технологій

  • Найважливішим та основним формуючим чинником здорового способу життя є оптимальний руховий режим. Його основу складають систематичні заняття фізичними вправами і спортом, ефективні вирішальні завдання зміцнення і збереження здоров’я, розвитку фізичних можливостей молоді та підвищення її працездатності.

Широке застосування ігрового методу під час змагань сприяє формуванню у дітей позитивного ставлення до занять фізичною культурою. Під час спортивних змагань молодші школярі закріплюють навички виконання фізичних вправ, розвивають спритність, сміливість, координацію рухів.

  • Широке застосування ігрового методу під час змагань сприяє формуванню у дітей позитивного ставлення до занять фізичною культурою. Під час спортивних змагань молодші школярі закріплюють навички виконання фізичних вправ, розвивають спритність, сміливість, координацію рухів.
  • Використання стимулів, створення ситуацій успіху, позитивного емоціонального настрою під час спортивних змагань. Допомагає привити дітям стійкий інтерес до фізкультурної діяльності. (Додаток 3 )

Впровадження третьої складової здоров’язберігаючого навчання - технологій навчання здоров’ю та виховання культури здоров’я.

  • Потрібно сказати, що дуже важко, а то й просто неможливо прилучити дитину до здорового способу життя тільки через новий навчальний курс
  • Сформованість потрібних навичок та умінь у школярів потребує багаторазового повторення . А це можна зробити шляхом інтеграції валеологічної тематики в зміст інших предметів та через різні форми позаурочної роботи.
  • Саме тому школа вирішила розглянути можливості введення валеологічної тематики в зміст навчального матеріалу різних предметів в більшості у початковій школі. І протягом тижня у зміст навчального матеріалу кожного уроку вчителі застосовують вправи даної валеологічної тематики, цікаві за змістом та поширюючи кругозір
  • Життєві навички: що це?
  • Життєві навички – це здатність до адаптації, позитивної поведінки і подолання труднощів повсякденного життя” (визначення ВООЗ)
  • Життєві навички: для чого?
  • здоров’я
  • безпеки
  • розвитку
  • успіху

Життєві навички також називають “психосоціальними навичками”

  • ПСИХОЛОГІЧНІ
  • Інтелектуальні
  • Емоційно-вольові
  • самооцінки
  • усвідомлення цінностей
  • аналізу проблем
  • прийняття рішень
  • критичного мислення
  • креативного мислення
  • самоконтролю
  • керування стресами
  • мотивації успіху
  • гартування волі

Застосування життєвих навичок

Результати проекту

  • Скоректовано звички підлітків, перегляд ними ведення способу життя;
  • відбулося осмислення творчого власного «Я»;
  • орієнтовано на життєвий успіх здорової особистості;
  • сформованість світоглядних позицій щодо шкідливих звичок і їхнього впливу на життя та долю людини (вживання алкоголю, наркотиків, тютюнопаління, переїдання, надмірне захоплення телебаченням, комп’ютерними іграми).
  • забезпечення здорового способу життя;
  • сформовано поняття про взаємозв’язки людського організму з природним середовищем та вплив на нього соціального середовища;
  • навчились керувати своїми емоціями;

Література

  • Денисова Г.В. Формування мотивації до здорового способу життя в учнів / Г.В.Денисова // Фізичне виховання в школах України. – 2010. – N 1. – С. 10-14.
  • Здоров’язбережна компетентність сучасного вчителя // Завуч (Шк. світ). – 2010. – N 34. – Вкладка. – С. 1-16.
  • Максименко С.Д. Практика психологічного обґрунтування заходів пропагування серед молоді здорового способу життя / С.Д. Максименко, О.М. Кокун // Практична психологія та соціальна робота. – 2010. – N 9. – С. 11-14.
  • Мінчук, І. Формування позитивного ставлення підлітків до власного здоров’я / Ірина Мінчук // Здоров’я та фізична культура. – 2010. – N 32. – С. 17-18.
  • Скорікова, Ю. Профілактика токсикоманії у підлітків із легким ступенем розумової відсталості / Юлія Скорікова // Дефектолог. – 2010. – N 4. – С. 3-9.
  • Бабійчук, С. Профілактика ВІЛ-інфекції та СНІДу. Програма факультативного курсу з основ здоров’я для учнів 8-9-х класів (0,5 год на тиждень, разом 17 год) / Світлана Бабійчук // Здоров’я та фізична культура. – 2011. – N 30. – С. 1, 3.
  • Губатенко, В. Виступ агітбригади / Віта Губатенко // Соціальний педагог. – 2010. – N 1. – С. 60-64
  • Ляка Н.А. Кожен і всі разом проти СНІДу / Н.А. Ляка // Класному керівнику. Усе для роботи. – 2011. – N 6. – С. 38-39.
  • Опрацювання життєвих ситуацій – метод профілактики ВІЛ-інфекції серед підлітків // Здоров’я та фізична культура. – 2010. – N 32. – С. 3-7.
  • Організація роботи тренінгового кабінету основ здоров’я у школі: Спецвипуск // Здоров’я та фізична культура. – 2010. – N 18
  • Профілактика ВІЛ/СНІДу: шкільна практика // Здоров’я та фізична культура. – 2010. – N 31. – Вкладка. – С. 1-24.

Каталог: files -> files
files -> Тематика рефератів. Автомобілі повітряно-пінного гасіння. Галузь застосування
files -> Міжнародна трудова міграція українців до країн європейського союзу: фактори впливу международная трудовая миграция украинского населения в страны европейского союза: факторы влияния
files -> М.Є. Жуковського «хаі» Кафедра менеджменту Загальні вимоги до структури, обсягу та оформлення дипломної роботи магістра з управління проектами 2014 Зміст розділ вимоги до оформлення
files -> Дипломного проектУ спеціаліста з управління проектами 2013 Зміст
files -> Реферат актуальність теми. Одним із перспективних напрямків розвитку обчислювальних систем є хмарна архітектура з
files -> Людина І світ
files -> Державний стандарт професійно технічної освіти дспто 6131. А. 01. 50-2016 позначення стандарту


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка