Перехід до громадсько-державної моделі управління школою: стратегія змін



Дата конвертації17.11.2018
Розмір5.14 Mb.

Перехід до громадсько-державної моделі управління школою: стратегія змін

  • Семінар директорів
  • 8 грудня 2016р.
  • Стенятинська ЗШ І-ІІІст.

Це нас чекає….

  • залучення додаткових ресурсів фінансування та інших форм підтримки школи;
  • активної громадянської позиції, соціальної активності;
  • налагодження партнерських відносин з громадою;
  • посилення зовнішніх впливів,зовнішнього контролю та експертизи;
  • формування відкритого простору та нового підходу до фінансування (“шкільної економіки”);
  • делегування повноважень тощо

Школа в умовах реформування освіти

  • Завдання 1
  • Завдання 2
  • Перетворення школи на громадсько-активну
  • Удосконалення державно-громадської моделі управління

Стратегії модернізації школи та розвитку професійної компетентності керівників

  • Стратегія 1. Модернізація діяльності органів самоуправління школою (розвиток учнівського лідерства; Піклувальна рада).
  • Стратегія 2. Залучення додаткових джерел фінансування та розвиток “шкільної економіки”:
    • створення благодійних фондів;
    • залучення альтернативних джерел фінансуванн та підтримки;
    • розвиток фандрайзингових стратегій, краудфандингу
  • Стратегія 3. Проведення позитивної іміджевої політики.
  • Стратегія 4. Побудова партнерських відносин у системі “школа-громада”, розвиток соціальної активності педагогів, учнів.
  • Стратегія 5. Нова етика та психологія управління.

Громадсько-державна модель управління

  • Визнати участь громадськості
  • Участь громадськості у формуванні освітньої політики (від оптимізації мережі до призначення класного керівника).
  • Формування у школі громадянського міні-суспільства ініціативності, соціальної активності.
  • Сприяти плеканню батьківства, підвищення авторитету сім’ї у вихованні і соціалізації
  • Розвиток лідерства серед учнів.
  • Відкритість до зовнішньої експертизи.
  • Сприяти розвитку громадських та дитячих організацій
  • Залучення батьків до матеріально-технічної підтримки коштів та формування “прозорої економіки”

«Справу 38 ліцею, де звільнення екс директорки тривало три роки і суд поновлював іі двічі під Новий рік, де зник благодійний фонд і залишив борги батькам, де фізкультура виявилась платною послугою, де футбольний майданчик без права оренди надавали за гроші щовечора дорослим (начебто футбольній бізнес лізі), а пропозицію надання в оренду розміщували в інтернеті»

  • «Справу 38 ліцею, де звільнення екс директорки тривало три роки і суд поновлював іі двічі під Новий рік, де зник благодійний фонд і залишив борги батькам, де фізкультура виявилась платною послугою, де футбольний майданчик без права оренди надавали за гроші щовечора дорослим (начебто футбольній бізнес лізі), а пропозицію надання в оренду розміщували в інтернеті»
  • “Справу гімназіі "Академія" - тієі самоі гімназіі, де гроші з батьків вимагали за вступ на р/р будівельноі компаніі, де договір підписано головою батьківського комітету”
  • «Вступи до ліцею (5клас) происходить по тестуванню, потом батькам пропонують зробити благодеяний внесок 4500 грн., потім щомісячна плата - 450 грн. + літні місяці.»
  • «Справу із прив'язуванням дитини мотузками до стільця у Ворзелі – закрили”

Доброго дня всім! Напевно всі стикалися з проблемою харчування у школах. Але зокрема у Дублянській школі- це окрема історія. Люди- жах!!! Ціна обіду 7 грв.я розумію за таку ціну яке можна скласти меню та оприділити калькуляцію порційну. Але район Жовківський цю калькуляцію склав, меню склав, а працівники шкільної їдальні як собі хочуть так і готують кожного дня. Промблема в тому що в їдальні не має інформації доступної про меню на кожний день. Хоча сьогодні по вимозі батьків шеф- кухар десь там в своїх сейфах витягнула це меню і нам показала. Хіба має вона право щось добавляти і переробляти від себе? Чи правомірно приховувати меню від загально доступної інформації? Чому це меню не висить на видному місці? Наприклад: моя дитина не їсть рибну котлету яка є в меню на середу- тоді б я їй приготувала щось з дому ,а так ми не знаєм що готується кожного дня. Тому побувавши сьогодні у школі і порозмовлявши з працівниками їдальні ми попросили на завтра вивісити меню з калькуляцією .При розмові з директором школи сьогодні він взагалі заявив що після Нового року він знімає харчування для дітей або віддасть шкільну їдальню під оренду? ……

  • Доброго дня всім! Напевно всі стикалися з проблемою харчування у школах. Але зокрема у Дублянській школі- це окрема історія. Люди- жах!!! Ціна обіду 7 грв.я розумію за таку ціну яке можна скласти меню та оприділити калькуляцію порційну. Але район Жовківський цю калькуляцію склав, меню склав, а працівники шкільної їдальні як собі хочуть так і готують кожного дня. Промблема в тому що в їдальні не має інформації доступної про меню на кожний день. Хоча сьогодні по вимозі батьків шеф- кухар десь там в своїх сейфах витягнула це меню і нам показала. Хіба має вона право щось добавляти і переробляти від себе? Чи правомірно приховувати меню від загально доступної інформації? Чому це меню не висить на видному місці? Наприклад: моя дитина не їсть рибну котлету яка є в меню на середу- тоді б я їй приготувала щось з дому ,а так ми не знаєм що готується кожного дня. Тому побувавши сьогодні у школі і порозмовлявши з працівниками їдальні ми попросили на завтра вивісити меню з калькуляцією .При розмові з директором школи сьогодні він взагалі заявив що після Нового року він знімає харчування для дітей або віддасть шкільну їдальню під оренду? ……

Добрий день всім. Підскажіть чи має право директор НРЦ не пускати батьків в клас до уроків зранку і після уроків. Стоїть на вході гардеробу і далі не пускає. Причину не пояснює , скандалить. Як спілкуватись з вчителем не пояснює. Короче цирк. Мова іде про діток з вадами мовленна або розвитку. 4 клас.

  • Добрий день всім. Підскажіть чи має право директор НРЦ не пускати батьків в клас до уроків зранку і після уроків. Стоїть на вході гардеробу і далі не пускає. Причину не пояснює , скандалить. Як спілкуватись з вчителем не пояснює. Короче цирк. Мова іде про діток з вадами мовленна або розвитку. 4 клас.
  • Підскажіть будь ласка, чи має право директор школи не пустити до класів учнів , які запізнилися на перший урок ? В нашій школі сталася така ситуація . На перший урок запізнилися діти , з різних класів та з різних причин . Охоронцю директор дала усне розпорядження не пускати учнів поки не закінчиться перший урок. А вчителям було сказано на педраді , що після першого уроку класний керівник має вийти і забрати своїх дітей та провести в клас на другий урок . Дітей в школу запустили і наказали чекати в холі . Буду вдячна за роз'яснення.
  • Сьогодні сестра на повному серйозі запропонувала піти на батьківські збори до її сина. Каже: "Чоловік не може і не хоче, а я можу але дуже не хочу, слухати не хочу це все "все плохо, дети ваши брехуни, лентяи и т.д." Діти такі сякі, не носять шкільну форму, здати гроші, зробити медогляд - це стандартний набір стандартних батьківських зборів. Похвали - нуль, оптимізму - два нулі. Ах, да, ще при всіх обговорити щось особисте конкретного учня, така показна нетактовність-висміювання. Про навчання майже нічого зазвичай. Я відмовилася, бо для мене збори - це завжди випробування нервів. Це все про середню і старшу школу. От не знаю, в усіх так?

Модернізація діяльності органів самоуправління школою

  • Стратегія 1.

Органи шкільного самоуправління

  • Батьківський комітет.
  • Рада школи.
  • Піклувальна рада.
  • Шкільна наглядова рада (опікунська рада)
  • Благодійний фонд (легалізація громадської діяльності батьків та фінансування через банківські рахунки).
  • Формальна діяльність
  • Проблема делегування повноважень
  • Не працюють

Піклувальна рада

  • Діє відповідно Положення про піклувальну раду загальноосвітнього навчального закладу, затвердженого наказом міністерства освіти і науки України від 05.02.2001р. №45.
  • Співпраця з органами виконавчої влади, організаціями, підприємствами, установами, навчальними закладами, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов навчання і виховання учнів у загальноосвітньому навчальному закладі;
  • Сприяння зміцненню навчально-виробничої, наукової, матеріально-технічної, культурно-спортивної, корекційно-відновної та лікувально-оздоровчої бази ЗНЗ;
  • Сприяння організації та проведенню заходів, спрямованих на охорону життя та здоров’я учасників навчально-виховного процесу;
  • Організація дозвілля (конкурси, вечори, спортивні змагання тощо) та оздоровлення учнів , педагогічних працівників;
  • Сприяння працевлаштуванню випускників школи ;
  • Стимулювання творчої праці педагогічних працівників та учнів;
  • Всебічне зміцнення зв’язків між родинами учнів та школою;
  • Сприяння соціально-правовому захисту учасників навчально-виховного процесу.

Благодійний фонд

  • Додатковий інвестор.
  • Ведення повноцінного обліку коштів, матеріальних цінностей та послуг, участь у вирішенні інших питань благодійництва, передбачених статутом.
  • Діє відповідно Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації»

Залучення додаткових джерел фінансування та пітримки школи; розвиток “шкільної економіки”

  • Стратегія 2.

Директор у сучасній школі: малий вибір

  • №п.п.
  • Можливі варіанти
  • Наслідки для якості освіти,
  • Для директора
  • 1.
  • Додаткові інвестиції не залучаються, освіта безкоштовна для батьків
  • Якість освіти незадовільна, школа поступово руйнується, директора можуть часто критикують бездіяльність
  • 3.
  • Основними додатковими інвесторами є фізичні особи – батьки учнів(готівкові кошти, не оприбутковані матеріальні цінності, приховані послуги)
  • Якість освіти та матеріальна база нормалізується, але директор є порушником законодавства
  • 4.
  • Додаткові інвестиції залучаються від батьків як платні послуги і нараховуються на спеціальний рахунок школи
  • Нормалізується якість освіти та матеріальна база тільки у ІІ половині дня
  • 5.
  • Додатковим інвестором є юридична особа – благодійний фонд (повноцінний облік коштів, матеріальних цінностей та послуг)
  • Якість освіти та матеріальної бази нормалізується, законодавство формально не порушується

Залучення додаткових джерел фінансування та розвиток “шкільної економіки”

  • Участь в мікро-проектах
  • Благодійні внески від юридичних та фізичних осіб
  • Платні послуги
  • Результати фандрайзингової діяльності, гранти
  • Плата за оренду
  • Доходи від реалізації продукції навчально-виробничих майстерень, навчально-дослідних ділянок.
  • Співпраця з громадськими організаціями

Зовнішні джерела фінансування

  • Світовий банк
  • Програми Європейської Комісії
  • Проекти розвитку ООН
  • Агенції з міжнародного розвитку (Німеччини, США, Канади).
  • Програми малих грантів
  • Фонд сприяння місцевому самоврядуванню в Україні

Фандрайзинг –стратегія залучення коштів

  • Пошук потенційних джерел фінансування
  • Обгрунтування потреб, зв’язку проекту з інтересами донора
  • Підтримка закладу донорами
  • Формування громадськї думки про донора

Правила спілкування з донорами

  • Часто знати те, кого просити, важливіше, ніж знати, як просити.
  • Персоналізуйте своє прохання. Ваше прохання повинно бути якнайбільш пристосованим до вимог фонду.
  • Існує тенденція, коли люди вкладають гроші туди, куди їх вкладають інші. Фонди будуть почувати себе спокійніше, підтримуючи вас, якщо ви вже маєте додаткове фінансування та інші джерела прибутку.
  • Будьте конкретні та впевнені та ставтесь до спонсора так, ніби майбутня взаємовигідна співпраця буде результатом ваших зусиль.
  • Коли готуєте бюджет, не помиляйтесь у підрахунках.
  • Коли ви сумніваєтесь, використовуйте простішу мову. Використовуйте переважно іменники та дієслова. Велика кількість прикметників і прислівників є здебільшого ознакою слабкої пропозиції.
  • Не сприймайте «ні» занадто емоційно. Наполегливість винагороджується.
  • Ніколи не сприймайте спонсора як подарунок і не забувайте казати «дякую».

Благодійні фонди

  • Міжнародний благодійний фонд "Карітас України»
  • Фонд "Відродження «http://www.irf.kiev.ua
  • Благодійний фонд "Майбуття« http://www.maibuttia.lviv.ua
  • Благодійний фонд "Наше майбутнє» http://www.future.vinnitsa.com.
  • Міжнародний Благодійний Фонд Open Ukraine
  • Благодійний фонд "Розвиток України»
  • Український фонд “Благополуччя дітей”
  • Всеукраїнський благодійний фонд "Дитячий світ«
  • Всеукраїнський фонд “Крок за кроком”
  • Реіональний благодійний фонд 'Майбутнє‘ http://www.ff.kiev.uaФонд створений з метою розвитку науки, освіти, культури, соціальної сфери, реалізації науково-освітніх програм та програм національно-культурного розвитку. Інформація про фонд, новини, програми та проекти.

Краудфандинг. Краунд-платформи

  • Na-Starte   http://na-starte.com/
  • Спільнокошт або BigIdea  https://biggggidea.com
  • Ciм Зiрок https://simzirok.com/
  • IndieGogohttps://www.indiegogo.com/
  • Ioby https://www.ioby.org/
  • Kickstarter https://www.kickstarter.com/
  • RocketHub http://www.rockethub.com/
  • Sponsume http://www.ideastap.com/

Проведення позитивної іміджевої політики

  • Стратегія 3.

Думки

  • Що найбільше вливає на формування іміджу школи сьогодні?

Побудова іміджу навчального закладу

  • вивчення суспільної думки всередині школи з метою з’ясування задоволеності школою вчителями, учнями, батьками;
  • розповсюдження новин, пов’язані із розвитком інноваційних процесів;
  • розробляння, впровадження педагогічних новинок;
  • забезпечення наявності подій у діяльності навчального закладу – встановлення ефективного зворотного зв’язку із зовнішнім середовищем.

“Іпостасі” іміджу

  • Корпоративний імідж
  • Візуальний імідж
  • Соціальний імідж
  • Імідж керівника
  • Імідж персоналу
  • Імідж освітніх послуг

Деякі правила формування іміджу

  • “Відкриті двері” у школі
  • Побільше PR (на сайті, у соцмережі)
  • “Інформація в проекцію на аудиторію”
  • Побільше аналізу
  • Побільше пропозицій для громади, батьків
  • Співпраця з ЗМІ
  • Формування іміджу – не самоціль.
  • Неформальні комунікації
  • Латеральність (погляд з боку)
  • Фітбек (зворотній зв’язок)
  • Боротьба з чутками
  • Шумок як PR

Побудова партнерських відносин

  • Стратегія 4.

Грані “партнерства” (взаємовигода)

  • Група 1. “Школа-громада”
  • Група 2 “Школа – приватний бізнес”
  • Група 3. “Школа- громадські організації”
  • Група 4. “Школа – сільський голова, депутати”

Партнерство: вигідно громаді

  • Ресурси школи використовуються ефективніше в інтересах громадян (спортивна база, Інтернет, “публічна бібліотека”).
  • Соціокультурний центр.
  • Школа – центр освіти дорослих.
  • Волонтерство, соціальна активність (благодійні соціальні проекти).
  • Пошукова, просвітницька робота.
  • Формування батьківства.
  • Профорієнтація.

Співпраця з громадськими організаціями - взаємна вигода

  • Додаткове фінансування від міжнародних організацій
  • Обладнання та друковану продукцію від вдалих проектів
  • Експертне оцінювання діяльності та рекомендації для проведення змін
  • Посилення зацікавленості місцевій освітній політиці
  • Використання ресурсів громадської організації
  • Заохочення до громадської активності
  • Можливість переймати власний і світовий досвід
  • Скористатися інтелектуальним потенціалом освітян та їхнім професійним досвідом
  • Реалізувати завдання власної громадської організації
  • Популяризувати здобутки організації загалу
  • Поширювати цінності громадянського суспільства

Нова етика та психологія управління

  • Стратегія 5.

Психологічна компетентність керівника

  • Готовність до радикальних змін.
  • Готовність до делегування повноважень.
  • Готовність до громадського контролю.
  • Психологія прийняття стратегічних рішень тощо.
  • Вміння будувати адаптивні моделі управління.
  • Плекання лідерства.

Одне з правил – “Всі вим подобатися не можете і не всі подобаються вам”

  • Визнайте цей факт.
  • Терпіть тих, хто вам не подобається
  • Будьте ввічливі з тими, кого любите.
  • Стримуйте свої очікування
  • Оцінюйте не опонента, а себе.
  • Озвучуйте власні потреби.
  • Тримайте дистанцію.

“Ніколи не роби сам те, що можуть зробити твої підлеглі»

  • “Ніколи не роби сам те, що можуть зробити твої підлеглі»
  • “Хороший адмінстратор не відкладає на завтра те, що можна передоручити підлеглому” (Фред Келлі)
  • “Парадоксально, але менеджер збільшить свій контроль, делегуючи іншим частину своєї влади” (А. Таненбаум)

Дискусія

  • Переваги делегування
  • Загрози делегування
  • Перешкоди
  • делегування

Проблеми делегування повноважень органам шкільного самоврядування

  • Невпевненість у позитивному результаті, здатності підлеглих якісно та вчасно виконувати певну роботу
  • Страх утратити контроль над процесом вирішення справи
  • Небажання розстатися з улюбленою роботою
  • Страх утратити владу
  • Страх утратити імідж і авторитет (зробить краще)
  • Звичка бачити в колегах тільки підлеглих
  • Немає часу для делегування ( пояснювати), простіше зробити роботу самому
  • Керівники бояться відповідати за провал підлеглих
  • Побоювання втратити цінність в очах керівництва
  • Правило найменшої дії
  • Правило зацікавленості виконавця
  • Правило подвійного контролю
  • правило контролю постфактум
  • Правило необхідної кваліфікації
  • Правило поінформованості
  • Правило необхідної продуктивності
  • Правило роботи по горизонталі
  • Правило керування за відхиленнями
  • Правило управління за статистикою
  • Правило використання автономії
  • Правило стандартизації рішень
  • Правило системного узгодження рішень

Для Вас ми підготували

  • Методичний посібник “Благодійна допомога у школі, діяльність благодійних фондів та піклувальної ради”
  • Методичний посібник “ Нормативно-правове забезпечення громадсько-державного управління” Методичний посібник “Деякі аспекти співпраці школи та сім’ї”
  • Папку нормативних документів
  • Паку із зразками шкільних документів
  • Матеріали проведених заходів

Дякуємо за співпрацю


Каталог: uploads -> editor -> 5465 -> 471843 -> sitepage 60 -> files
471843 -> Методичні рекомендації щодо викладання української мови та літератури в навчальних закладах в 2015/2016 н р
471843 -> А у кого вчаться. Вчитися легко, коли вчитися цікаво
471843 -> Пояснювальна записка за концепцією розвитку гуманітарної сфери України, яка є пр іоритетною в цілісному процесі реалізації української нацiон
files -> Розпорядження кму №988-р від 14. 12. 16 року "Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти "
files -> Матеріали наради заступників директорів знз 15 квітня 2014р
files -> Закону України "Про освіту" "Займи позицію"
files -> Навчальний план —один з основних документів, що регламентує роботу школи


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка