Перевірка домашнього завдання



Скачати 20.41 Kb.
Дата конвертації15.11.2017
Розмір20.41 Kb.
  • Доброго настрою!

Перевірка домашнього завдання

  • СЕНКАН
  • Возний Тетерваковський
  • Виборний Макогоненко
  • Горпина Терпилиха
  • Цитатний зоровий диктант з кодуванням
  • “Упізнай героя”
  • 143.245.613.241.
  • Цитатний зоровий диктант з кодуванням “Упізнай героя”

«Багато води утекло в море забуття; протягом такого довгого часу тисячі драматичних п’єс спочивають вічним сном, забуті навіки, а «Наталку» вивчили напам’ять мало не всі слухачі… Здавалось би, й «Наталці» пора спочить, а вона невгамовно лунає на сцені дивно милими піснями і буде лунать довго, довго…» І. Карпенко-Карий

  • І.Котляревський “Наталка Полтавка”.
  • Наталка як уособлення кращих рис
  • української жінки.
  • Роль і функція пісень у п’єсі
  • З цієї народної першоп’єси
  • кожне нове покоління черпає
  • науку почуттів, моральні взірці
  • кохання, людської краси,
  • благородства.
  • О. Гончар

МЕТА УРОКУ:

  • охарактеризувати образи Наталки, Петра і Миколи;
  • з'ясувати роль і функцію пісень у творі,
  • розвивати вміння зв’язно висловлювати свої думки, робити висновки, узагальнення;
  • виховувати почуття гордості за національну культуру; прищеплювати інтерес до наслідків своєї праці.
  • Проблемне питання:
  • У чому секрет популярності Наталки,
  • яка чарує читачів і глядачів
  • протягом майже двохсот років?

Образ Наталки

  • Хто така Наталка?
  • Що свідчить про розум дівчини?
  • Яким вбачає для себе дівчина родинне життя?
  • Чому, на думку Наталки, соціальна нерівність є суттєвою перешкодою для подружнього життя?
  • Якщо Наталка вірна Петрові, то чому віддає рушники возному? Яка боротьба проходить у її душі? Який епізод виправдовує її перед коханим?
  • Про що Наталка просить Бога після розмови з матір’ю і виборним? Як це характеризує її?
  • Як змінюється поведінка героїні після повернення Петра?
  • Доведіть, що образ Наталки створений під впливом усної народної творчості.
  • Що говорять про Наталку герої твору?
  • Я - НАТАЛКА
  • Проблемне питання:
  • У чому секрет популярності Наталки,
  • яка чарує читачів і глядачів
  • протягом майже двохсот років?
  • Порівняльна характеристика Петра і Миколи
  • Чи є образ Петра
  • типовим?
  • Займи позицію
  • РОЛЬ І ФУНКЦІЯ ПІСЕНЬ
  • У П’ЄСІ І. КОТЛЯРЕВСЬКОГО
  • “НАТАЛКА ПОЛТАВКА”
  • Проект учнів 5-А клаcу
  • Маньківської гімназїї
  • Волошин Інни
  • Макаренко Оксани
  • Рокошанської Тетяни
  • Сірченка Станіслава

Учасники проекту

  • Завдання:
  • Проаналізувати використані в драмі
  • “Наталка Полтавка” пісні,
  • систематизувати їх;
  • визначити роль і функції пісень;
  • змалювати пісенні портрети
  • героїв драми.
  • Завдання:
  • Проаналізувати використані в драмі
  • “Наталка Полтавка” пісні,
  • систематизувати їх;
  • визначити роль і функцію пісень;
  • змалювати пісенні портрети
  • героїв драми.
  • Не дивно, що пісня супроводить
  • людей-трудівників протягом
  • усього їхнього віку, від колиски
  • до могили, бо нема такої
  • значної події в житті народу,
  • нема такого людського почуття,
  • щоб не озвалося в українській
  • пісні чи ніжністю струни,
  • чи рокотом грому.
  • М. Стельмах
  • Для пісні в нас всюди є почесне місце, бо вона – посестра
  • життя, порадник і вірний друг, і суворий суддя.
  • Людина хоче з нею журитися і радіти, мислити і працювати.
  • А. Малишко
  • ОПЕРА – це музично-драматична вистава,
  • де дійові особи співають.
  • Маруся Чурай
  • І. Котляревський
  • І. Котляревський
  • Фольклорного походження,
  • але оброблені автором
  • “Сонце низенько, вечір близенько”,
  • “Ворскло, річка невеличка”
  • Написані Котляревським
  • “Ой я дівчина Полтавка”,
  • “Віють вітри, віють буйні”,
  • “Де згода в сімействі”,
  • “Підеш, Петре, до тієї”
  • Літературного походження
  • (перероблені автором)
  • “ Всякому городу нрав і права “
  • “От юних літ не знав я любові”,
  • “Ой доля людськая”
  • Народні пісні, введені
  • в п'єсу без змін
  • “Ой під вишнею, під черешнею”,
  • “ Дід рудий, баба руда “,
  • “Гомін, гомін по діброві”
  • І. Котляревський
  • Маруся Чурай
  • Види пісень за характером змісту і
  • художніх засобів
  • Сатиричні
  • Всякому городу
  • нрав і права”
  • Гумористичні
  • “Дід рудий, баба руда”,
  • “Ой під вишнею,
  • під черешнею”
  • Ліричні
  • Віють вітри, віють буйні”,
  • “Сонце низенько,
  • вечір близенько
  • Історична
  • “Гомін, гомін по діброві ”
  • Бурлацька
  • “Та йшов козак з Дону”
  • КОМПОЗИЦІЙНА РОЛЬ ПІСЕНЬ У П’ЄСІ
  • ДУЕТ
  • Т
  • Р
  • І
  • О
  • С
  • О
  • Л
  • О
  • Пісенні портрети героїв твору
  • Оксана Петрусенко
  • К.Осмяловська, співала
  • М. Литвиненко-Вольгемут
  • НАТАЛКА
  • ПОЛТАВКА
  • І. Даць
  • ПЕТРО
  • М. Платонов у ролі Петра
  • Степан Шкурат у ролі МИКОЛИ
  • ВОЗНИЙ
  • Г. Манько у ролі Тетерваковського
  • ВИБОРНИЙ
  • Виборний (І. Паторжинський) з возним
  • М.С.Щепкін
  • у ролі
  • виборного
  • Терпилиха
  • Терпилиха
  • (Ю. Шестаківська)
  • з Наталкою
  • ВИСНОВКИ
  • ПІСНІ:
  • розкривають кращі риси
  • українського народу;
  • надають п’єсі глибокої
  • задушевності і теплоти;
  • є активним засобом
  • характеротворення героїв.
  • Тестова робота
  • 3 бали
  • 7. “Дід рудий, баба руда”
  • Е. Виборний
  • 6. “Чи я тобі, дочко, не добра желаю”
  • Д. Терпилиха
  • 5. “Де згода в сімействі”
  • Г. Наталка
  • 4. “Гомін, гомін по діброві”
  • В. Возний
  • 3. “Сонце низенько, вечір близенько”
  • Б. Микола
  • 2. “Всякому городу нрав і права”
  • А. Петро
  • 1. “Віють вітри, віють буйні”
  • 1,5 бала
  • 4. “Видно шляхи полтавськії…”
  • В. тріо
  • 3. “Начинаймо веселиться”
  • Б. дует
  • 2. “Ей, Наталко, не дрочися”
  • А. соло
  • 1 “Підеш, Петре, до тієї”
  • ІІ.Установити відповідність
  • між назвою пісні і назвою партії
  • ІІІ. Визначте назву пісні,
  • виконавця,
  • вид за походженням
  • 1,5 бала
  • 2. “Всякому городу нрав і права”
  • І.Установити відповідність
  • між назвою пісні і виконавцем

Відповіді

  • І. 1Г, 2В, 3А, 4Б, 5-, 6Д, 7Е (3б.)
  • ІІ. 1Б, 2В, 3-, 4А (1,5б.)
  • ІІІ. “Ой доля людськая - доля єсть сліпая”; дует у складі возного і виборного; пісня літературного походження, але перероблена Іваном Котляревським (1,5 б.)
  • З цієї народної першоп’єси
  • кожне нове покоління черпає
  • науку почуттів, моральні
  • взірці кохання, людської краси,
  • благородства.
  • О. Гончар
  • Будеш, батьку, панувати,
  • Поки живуть люди;
  • Поки сонце з неба сяє,
  • Тебе не забудуть.
  • Т. Шевченко
  • Значення творчості
  • І.П.Котляревського
  • в українському
  • культурному відродженні
  • Д.З.: підготуватися
  • до контрольного твору.
  • Оцінювання

Метод “Незакінчене речення”

  • На сьогоднішньому уроці я…
  • Мені сподобалося…
  • Найважче мені було…
  • Я хотіла б (хотів би)…
  • У героїв п’єси я вчуся…
  • ЩАСЛИВО!
  • Використана література
  • Котляревський І. Наталка Полтавка. – К.: Веселка, 1978.
  • 2.Паращич В. Усі уроки української літератури у 9 класі. – К.: Основа,
  • 2009.
  • 3. Українська література: підручник для 9 класу
  • загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2009.
  • АВТОР Демченко Людмила Михайлівна,
  • учитель української мови і літератури
  • Маньківського навчально-виховного комплексу
  • “Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - гімназія”
  • Маньківської районної ради


Скачати 20.41 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка