- ПСИХОЛОГІЧНИЙ ПОГЛЯД НА ПРОБЛЕМУ ЖОРСТОКОГО ПОВОДЖЕННЯ ТА БІЙОК В ДИТЯЧОМУ КОЛЕКТИВІ.
- Підготувала
- практичний психолог
- СШ №320
- Кирийок Тетяна
- Михайлівна
- побутовий,
- транспортний,
- шкільний,
- спортивний.
- уроках фізкультури,
- трудового навчання,
- під час перерв,
- у класах,
- коридорах,
- пришкільній території.
- Порушення учнями правил поведінки на перерві, на уроках, в їдальні, при проведенні позакласних заходів;
- Порушення вимог техніки безпеки на уроках фізики, хімії, біології, інформатики;
- Шкільні бійки
- «Раз пішов богатир до швидкої річеньки. А на березі цієї річки - дракон лежить. І став битися богатир з драконом. День бився, два бився, три. Нарешті, знесилені, впали вони і, ледве дихаючи, дракон запитує: - Чого ж це тобі було треба, Іванушка?
- - Так, водиці напитися.
- - Так, пив би! Чого ж битися-то став?»
- Протиріччя між інтересами, поглядами ..
- Боротьба між лідерами, між окремими групами в колективі
- Особливості темпераменту, сприйняття, світобачення
- Помилки в спілкуванні (невміння слухати, правильно ставити запитання, проявляти емпатію, реагувати на критику ...)та інші.
- виникають:
- через образи;
- плітки;
- заздрість;
- через відсутність порозуміння;
- при боротьбі за лідерство;
- у дівчат — через хлопців, і навпаки.
- КОНФЛІКТИ В СИСТЕМІ
- «УЧЕНЬ — УЧЕНЬ»
- Вправа «Торбинка асоціацій»
- Мета: найбільш повніше розкрити значення слова «конфлікт».
- ВПРАВИ ДЛЯ ПОПЕРЕДЖЕННЯ КОНФЛІКТУ
- Вправа «Малюнок удвох»
- Мета: продемонструвати, як невідповідність інтересів призводить до нерозуміння співрозмовника, а у подальшому - до конфлікту.
- Обговорення: Чому це намалювали? Як вам малювалось? Хто що малював? Що допомагало розуміти партнера, що заважало?
- ВПРАВИ ДЛЯ ПОПЕРЕДЖЕННЯ КОНФЛІКТУ
- Вправа «Стілець»
- Мета: розвиток навичок конструктивної взаємодії.
- Завдання: зайняти місце того, хто сидить.
- Ухиляння. «Не відстоюю,не співпрацюю ні з ким, просто ухиляюся»
- Конкуренція. «Щоб я переміг, ти повинен програти».
- Пристосування. «Щоб ти виграв, я повинен програти».
- Компроміс. «Щоб кожен з нас щось виграв, кожен повинен щось програти».
- Співробітництво. «Щоб я виграв, ти теж повинен виграти».
- Ухиляння. «Не відстоюю,не співпрацюю ні з ким, просто ухиляюся»
- Конкуренція. «Щоб я переміг, ти повинен програти».
- Пристосування. «Щоб ти виграв, я повинен програти».
- Компроміс. «Щоб кожен з нас щось виграв, кожен повинен щось програти».
- Співробітництво. «Щоб я виграв, ти теж повинен виграти».
- Релаксаційний комплекс «Бійка»
- Розслабити м'язи нижньої частини обличчя і рук.
- – Ви з другом посварилися. От-от почнеться бійка. Глибоко вдихніть, міцно-преміцно стисніть щелепи. Пальці рук зафіксуйте в кулаках, до болю втисніть пальці в долоні. Затамуйте подих на кілька секунд. Подумайте: а може, не варто битися? Видихніть і розслабтеся. Ура! Неприємності позаду!
- «Дихання»
- Сядьте на стілець(боком до спинки), випряміть спину, розслабте м'язи шиї.
- Руки вільно покладіть на коліна і закрийте очі. Зосередьтесь тільки на своєму диханні. Протягом декількох хвилин просто контролюйте своє дихання.
- «Порожній стілець».
- Уявіть, що на ньому сидить людина, яка образила вас, висловіть їй свої почуття. Зараз ви можете сказати все, що хочете.
- «Лимон» Подумки уявіть собі, що у вас в правій руці лежить лимон. Починайте повільно його стискати до тих пір, поки не відчуєте, що «вичавили» весь сік. Розслабтеся. Тепер уявіть собі, що лимон знаходиться в лівій руці. Повторіть вправу. Знову розслабтеся . Потім виконайте вправу одночасно двома руками. Розслабтеся. Насолоджуйтеся станом спокою.
- Дуже давно в старовинному місті жив Майстер, оточений учнями. Найбільш здатний з них одного разу задумався: «А чи є питання, на яке наш Майстер не зміг би дати відповіді?»
- Він пішов на квітучий луг, піймав найгарнішого метелика і сховав його між долонями. Посміхаючись, він підійшов до Майстра і запитав: - Скажіть, який метелик у мене в руках: живий чи мертвий?
- Він міцно тримав метелика в зімкнутих долонях і був готовий у будь-яку мить стиснути їх заради своєї істини.
- Не дивлячись на руки учня, Майстер відповів:
- - Все в твоїх руках.
Поділіться з Вашими друзьями: |