Підготувала практичний психолог сш №320 Кирийок Тетяна Михайлівна



Дата конвертації20.11.2018
Розмір6.44 Mb.
  • ПСИХОЛОГІЧНИЙ ПОГЛЯД НА ПРОБЛЕМУ ЖОРСТОКОГО ПОВОДЖЕННЯ ТА БІЙОК В ДИТЯЧОМУ КОЛЕКТИВІ.
  • Підготувала
  • практичний психолог
  • СШ №320
  • Кирийок Тетяна
  • Михайлівна
  • ТРАВМАТИЗМ :
  • побутовий,
  • транспортний,
  • шкільний,
  • спортивний.
  • ШКІЛЬНИЙ ТРАВМАТИЗМ
  • уроках фізкультури,
  • трудового навчання,
  • під час перерв,
  • у класах,
  • коридорах,
  • пришкільній території.
  • ПРИЧИНИ ТРАВМАТИЗМУ:
  • Порушення учнями правил поведінки на перерві, на уроках, в їдальні, при проведенні позакласних заходів;
  • Порушення вимог техніки безпеки на уроках фізики, хімії, біології, інформатики;
  • Шкільні бійки
  • «Раз пішов богатир до швидкої річеньки. А на березі цієї річки - дракон лежить. І став битися богатир з драконом. День бився, два бився, три. Нарешті, знесилені, впали вони і, ледве дихаючи, дракон запитує: - Чого ж це тобі було треба, Іванушка?
  • - Так, водиці напитися.
  • - Так, пив би! Чого ж битися-то став?»
  • ПРИТЧА
  • Протиріччя між інтересами, поглядами ..
  • Боротьба між лідерами, між окремими групами в колективі
  • Особливості темпераменту, сприйняття, світобачення
  • Помилки в спілкуванні (невміння слухати, правильно ставити запитання, проявляти емпатію, реагувати на критику ...)та інші.
  • виникають:
  • через образи;
  • плітки;
  • заздрість;
  • через відсутність порозуміння;
  • при боротьбі за лідерство;
  • у дівчат — через хлопців, і навпаки.
  • КОНФЛІКТИ В СИСТЕМІ
  • «УЧЕНЬ — УЧЕНЬ»
  • Вправа «Торбинка асоціацій»
  • Мета: найбільш повніше розкрити значення слова «конфлікт».
  • ВПРАВИ ДЛЯ ПОПЕРЕДЖЕННЯ КОНФЛІКТУ
  • Вправа «Малюнок удвох»
  • Мета: продемонструвати, як невідповідність інтересів призводить до нерозуміння співрозмовника, а у подальшому -  до конфлікту.
  • Обговорення: Чому це намалювали? Як вам малювалось? Хто що малював? Що допомагало розуміти партнера, що заважало?
  • ВИРІШЕННЯ КОНФЛІКТІВ
  • ВПРАВИ ДЛЯ ПОПЕРЕДЖЕННЯ КОНФЛІКТУ
  • Вправа «Стілець»
  • Мета: розвиток навичок конструктивної взаємодії.
  • Завдання: зайняти місце того, хто сидить.
  • ВИРІШЕННЯ КОНФЛІКТІВ
  • Ухиляння. «Не відстоюю,не співпрацюю ні з ким, просто ухиляюся»
  • Конкуренція. «Щоб я переміг, ти повинен програти».
  • Пристосування. «Щоб ти виграв, я повинен програти».
  • Компроміс. «Щоб кожен з нас щось виграв, кожен повинен щось програти».
  • Співробітництво. «Щоб я виграв, ти теж повинен виграти».
  • ВИРІШЕННЯ КОНФЛІКТІВ
  • Ухиляння. «Не відстоюю,не співпрацюю ні з ким, просто ухиляюся»
  • Конкуренція. «Щоб я переміг, ти повинен програти».
  • Пристосування. «Щоб ти виграв, я повинен програти».
  • Компроміс. «Щоб кожен з нас щось виграв, кожен повинен щось програти».
  • Співробітництво. «Щоб я виграв, ти теж повинен виграти».
  • ЯК ЗНЯТИ НАПРУЖЕННЯ
  • Релаксаційний комплекс «Бійка»
  • Розслабити м'язи нижньої частини обличчя і рук.
  • – Ви з другом посварилися. От-от почнеться бійка. Глибоко вдихніть, міцно-преміцно стисніть щелепи. Пальці рук зафіксуйте в кулаках, до болю втисніть пальці в долоні. Затамуйте подих на кілька секунд. Подумайте: а може, не варто битися? Видихніть і розслабтеся. Ура! Неприємності позаду!
  • ЯК ЗНЯТИ НАПРУЖЕННЯ
  • «Дихання»
  • Сядьте на стілець(боком до спинки), випряміть спину, розслабте м'язи шиї.
  • Руки вільно покладіть на коліна  і закрийте очі. Зосередьтесь тільки на своєму   диханні.  Протягом декількох хвилин просто контролюйте своє дихання.
  •  «Порожній стілець».
  • Уявіть, що на ньому си­дить людина, яка образила вас, висловіть їй свої почуття. Зараз ви можете сказати все, що хочете.
  • «Лимон» Подумки уявіть собі, що у вас в правій руці лежить лимон. Починайте повільно його стискати до тих пір, поки не відчуєте, що «вичавили» весь сік. Розслабтеся. Тепер уявіть собі, що лимон знаходиться в лівій руці. Повторіть вправу. Знову розслабтеся . Потім виконайте вправу одночасно двома руками. Розслабтеся. Насолоджуйтеся станом спокою.
  • СХІДНА ПРИТЧА
  • Дуже давно в старовинному місті жив Майстер, оточений учнями. Найбільш здатний з них одного разу задумався: «А чи є питання, на яке наш Майстер не зміг би дати відповіді?»
  • Він пішов на квітучий луг, піймав найгарнішого метелика і сховав його між долонями. Посміхаючись, він підійшов до Майстра і запитав: - Скажіть, який метелик у мене в руках: живий чи мертвий?
  • Він міцно тримав метелика в зімкнутих долонях і був готовий у будь-яку мить стиснути їх заради своєї істини.
  • Не дивлячись на руки учня, Майстер відповів:
  • - Все в твоїх руках.

Каталог: psyhology -> files
files -> Організація та науково-методичне забезпечення діяльності психологічної служби І пмпк
files -> Формування навичок захисту і збереження репродуктивного здоров’я учнівської і студентської молоді
files -> Програма для дітей початкової школи «Розвиток уваги» пояснювальна записка
files -> Стрес. Психологічні техніки подолання
files -> Основи здорового способу життя
files -> Комплексне заняття з дрібної моторики
files -> Усвідомлений вибір професії, як запорука життєвого успіху
files -> Венеричні хвороби та інфекції, що передаються статевим шляхом
files -> Профілактика дитячого травматизму в школі
files -> Книга формування сексуальної культури молоді київ 2004


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка