Підготував викладач захисту Вітчизни гімназії „ Ерудит, Солом’янського району, м. Києва Кравцов Іван Григорович Тактична підготовка є одним з головних предметів військової підготовки



Скачати 27.98 Kb.
Дата конвертації23.11.2018
Розмір27.98 Kb.
Підготував викладач захисту Вітчизни гімназії „ Ерудит “, Солом’янського району, м. Києва - Кравцов Іван Григорович

Тактична підготовка є одним з головних предметів військової підготовки. Вона найповніше забезпечує комплексне вивчення питань програми захисту Вітчизни і вивчається на теоретичних, практичних у томі числі комплексних, контрольних заняттях.

Питвання, які виносяться на заняття, необхідно компонувати в логічній послідовност і. Закінчуючи питання заняття і оголошуючи наступне, необхідно подбати, щоб виникла щоразу проблемна ситуація, розв’язувана під час вивчення наступного питання.
10 клас, урок №

План – конспект. Основи загальновійськового бою 


Мета уроку:


сформувати в учнів поняття про загальновійськовий бій; вивчити тактичні знаки та позначення ведення бойових дій; узагальнити знання з принципів міжнародного гуманітарного права; виховувати дисциплінованість, координацію та впевненість у своїх діях, прийняття чіткого правильного рішення в будь-яких ситуаціях


Навчальні питання:
1. Поняття про бій , види бою.

2. Суть, характер, основні види і принципи сучасного загальновійськового бою.


3. Способи ведення і принципи загальновійськового бою, засоби боротьби.
4. Тактичні знаки – основні умовні позначення дій військових підрозділів.
Обладнання та матеріали:

Макет місцевості, плакати, малюнки, тактичні знаки, презентації „Поняття про бій. Види бою“.


Базові поняття й терміни:

  • Поняття про бій, принципи загальновійськового бою. – Основні види бою.

  • Тактичні знаки та позначення ведення бойових дій.



Час: 45хв.
Місце: кабінет предмету «Захист Вітчизни», спортивний майданчик.
Метод: розповідь
Матеріальне забезпечення:
пневматична гвинтівка, комп’ютер, мультімедіа проектор, екран.
Методичне забезпечення:
Підручник «Захист Вітчизни» (2011р. Тернопіль. Астон), Настанова по стрілецькій справі, Курс стрільб із стрілецької зброї.
Хід уроку

1. Організаційний етап

2. Тренування особового складу

3. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності


1. Опитування особового складу (узагальнення знань, отриманих на минулому уроці)
1. Дайте визначення поняття „ збройні сили держави“.

2. Які дві категорії учасників бойових дій розрізняє міжнародне гуманітарне право? 3. Кого називають „комбантантами“?

4.Кого відносять до найманців і чим вони відрізняються від добровольців ( волонтерів).

5.Хто з громадян України визначається учасником міжнародних моротворчих операцій (миротворцем)?

6.Що таке „методи ведення війни“ і які з них заборонені під час ведення воєнних дій Міжнародним гуманітарним правом

7.Які вимоги Міжнародного гуманітарного права слід ураховувати під час планування й здійснення основних видів бойового забезпечення? Хто саме має це робити?



 
Порядок проведення:
1. Вступна частина — 12 хв
1.1. Шикування учнів в одну шеренгу, перевірка за списком та огляд зовнішнього стану учнів, віддача рапорту командиром взводу вчителю предмета «Захист Вітчизни», привітання, виконання команд: «Ставай!», «Рівняйсь!», «Струнко!», «Вільно!».
1.2. Оголошення теми, основної мети та порядку проведення уроку.
1.3. Стройове тренування. Виконання команд: «В одну шеренгу — Ставай!», «Взвод, в дві шеренги — Ставай!». Виконання поворотів ліворуч, праворуч, кругом на місці.
1.4 Тренування у відповіді на привітання начальника на місці.
 
2. Основна частина — 30 хв
2.1. Поняття про бій, характеристика бою.
Бій як основна форма тактичних дій військ - це організоване збройне зіткнення щодо місця, часу, ударів вогню і маневрів дій підрозділів і частин воюючих сторін, або виконання інших завдань в обмеженому районі.
Сучасний загальновійськовий бій ведеться об’єднаними зусиллями усіх військ які беруть у ньому участь із застосуванням танків, БМП, БТР, артилерії, літаків, вертольотів, а при діях на приморських напрямках кораблі та підводні човни ВМФ.
Сучасний загальновійськовий бій може вестися в умовах застосування зброї масового ураження (ЗМУ) або в звичайних умовах, практично за будь-яких погодних умов і цілодобово. Основним чинником сьогодення виступає високоточна зброя (ВТЗ), до якої можна віднести зброю, що уражає ціль з вірогідністю не менш, як 80%. Це оперативно-стратегічні, тактичні ракети, ТУР, зброя сучасних танків, артилерійських систем у тому числі РСЗВ.
2.2. Суть, характер, основні види і принципи сучасного загальновійськового бою, засоби боротьби.
Сучасний бій характеризується рішучістю високою маневреністю, динамічністю, швидким переходом від одних дій до інших.
А) Рішучість полягає в прагненні особового складу всіма наявними заходами, за короткий строк і з найменшими втратами знищити противника і здобути повну перемогу. Це досягається всебічним знанням противника сміливістю, наполегливістю і завзятям особового складу при виконані бойових завдань. Рішучість у бою забезпечується також високими морально бойовими якостями військовослужбовців, їх активністю та ініціативністю
Б) Динамічність - це здатність до швидких переміщень сил і засобів з тим щоб зайняти найвигіднішу позицію, порівняно з противником для нанесення удару по ньому при цьому поєднуючи вогневі дії з рухом. Висока динамічність досягається виучкою особового складу, знанням своїх завдань, умінням робити правильні висновки з обставин що складаються, швидко приймати рішення та злагоджено діяти на полі бою. Виходячи з обстановки що складається солдат повинен уміти знищувати противника вогнем з особистої зброї, ручними осколковими гранатами, а в рукопашному бою штиком, прикладом, піхотною лопаткою, прийомами нападу та самозахисту, виявляти при цьому хоробрість, кмітливість і допомагати товаришам.
В) Швидкий перехід від одних дій до інших: солдат завжди повинен бути готовий оборонятися; за наказом командира перейти у наступ; переслідувати противника стрімкім маршем, як у пішому порядку так і на машинах; захоплювати вигідні рубежі та райони; переходити до оборони. Усе це можливе лише тоді коли солдат уміє використовувати місцевість, швидко виривати окопи, обладнувати укриття, здійснювати
2.3. Основні види бою. Основними видами бою є оборона і наступ. Оборона здійснюється навмисно або вимушено з головною метою – відбити наступ противника, завдати йому втрат і створити умови для переходу військ у наступ. Сутність оборони полягає в ураженні противника всіма засобами при його висуванні,під час його атаки та в ході бою за утримання займаних районів. Механізоване відділення обороняє позицію, на якій обладнується окоп на відділення та окоп для бронетранспортеру (бойової машини піхоти).

Наступ проводиться з метою повного розгрому противника і оволодіння важливими районами (рубежами) місцевості. Сутність наступу полягає в ураженні противника всіма засобами, рішучій атаці, стрімкому просуванні підрозділів у глибину його бойового порядку, знищенні та полоненні живої сили, захопленні озброєння, техніки та намічених районів (рубежів) місцевості. Перехід у наступ на противника, що обороняється, може здійснюватися з ходу або із положення безпосереднього зіткнення з противником.


2.4. Тактичні знаки та позначення ведення бойових дій.

На робочій карті командира і на бойових графічних документах положення, завдання і дії своїх підрозділів і підрозділів противника позначаються умовними знаками. При цьому положення, завдання і дії своїх механізованих, танкових повітряно-десантних і авіаційних підрозділів та їхні тили позначаються червоним кольором; ракетних, артилерійських, зенітних, інженерних, хімічних підрозділів, підрозділів зв’язку та їхні тили позначаються чорним кольором. Війська противника позначаються синім кольором.


3. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів

Нагадування теми, навчально-виховної мети та ступенів її досягнення.

1. Назвіть основні складові частини сучасного загальновійськового бою.

2. Чим характеризується сучасний загальновійськовий бій?

3. Які основні складові готовності підрозділу до бою? Відповідь обгррунтуйте.

5. Який вид бойових дій, на вашу думку, найхарактерніший для локальних бойових конфліктів сучасності? Відповідь обґрунтуйте.

6. Як можуть змінюватися принципи загально вій ськового бою? Від чого це залежить?
4. Підбиття підсумків уроку

1.Зробити загальну оцінку класу.

2.Відмітити кращих учнів на занятті.

3. Проаналізувати рівень засвоєння нового навчального матеріалу.


5.Домашнє завдання. Прочитати П.7 (Підручник 10 класу 2011 р. Тернопіль, Астон).
Каталог: wp-content -> uploads -> 2014
2014 -> Правила прийому до аспірантури та докторантури київського національного університету культури І мистецтв
2014 -> Програма дисципліни «іноземна мова (англійська)»
2014 -> Урок №02. 10. 2014. Розділ І. Візуальні мистецтва Тема Архітектура світу
2014 -> Програма фахових випробувань для бакалаврів напряму
2014 -> Методика превентивного
2014 -> Методичні вказівки для самостійної роботи студентів денної і заочної форм навчання
2014 -> Особливості дистанційної освіти в медицині д м. н. Уляна Лущик
2014 -> Основипсихогенетик и


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка