План-конспект уроку природознавства в 7 класі Тема: «Польові рослини. Соняшник. Вирощування та використання» Мета



Дата конвертації24.11.2018
Розмір77 Kb.
#67800
ТипПлан-конспект
Департамент освіти і науки, молоді та спорту

Київської міської державної адміністрації

Київський університет імені Бориса Грінченка

Інститут післядипломної педагогічної освіти

Спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №17
Міський науково-методичний семінар

Корекційна спрямованість викладання загальноосвітніх предметів

у спеціальній школі для дітей із порушеннями інтелекту
4 березня 2014 року
Тарновська Людмила Іванівна,

вчитель-дефектолог

спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату №17

План-конспект уроку природознавства в 7 класі
Тема: «Польові рослини. Соняшник. Вирощування та використання»

Мета:


  • Формування уявлення про зовнішній вигляд, умови вирощування та способи використання соняшника як технічної польової культури.

  • Розвиток мисленнєвих операцій аналізу та синтезу, розширення активного словника.

  • Корекція мовлення, пам’яті, сприймання (зорового, тактильного).

  • Формування пізнавальних інтересів, виховання поваги до людей сільськогосподарської праці.

Обладнання: таблички зі словами – назвами польових рослин, таблички зі словами – відповідями до кросворду, картки для словникової роботи, зведена таблиця «Польові культури» (індивідуально), натуральні крупи, вироби із круп зернових культур, натуральна продукція, виготовлена із соняшника (олія, насіння), роздатковий матеріал для індивідуальної роботи (картки для замальовування), таблиця «Соняшник», відео-слайди «Соняшник», відеоролики: про збір урожаю соняшника, виготовлення олії, «Соняшниковий настрій», екранне полотно, відео-проектор, комп’ютер.

Місце проведення: кабінет природознавства

Індивідуальний підхід: 2 учні (Забєльський Ярослав, Жарий Марк)
Хід уроку

І. Вступна частина

1. Організаційний момент

2. Природознавча розминка.

Продовжити вислів:

Природознавство – це наука про …( природу )

До живої природи відносяться … ( рослини, тварини, люди )

У 7-ому класі ми вивчаємо розділ … ( рослинний світ )

Усі рослини поділяються на … ( дикорослі і культурні )

За місцем проростання рослини поділяються на … (квітково-декоративні, польові, рослини саду, лісу, кімнатні )

ІІ. Актуалізація опорних знань


  1. Дати відповідь на запитання

  • Які рослини зараз вивчаємо? ( польові )

  • Чому називаються польові? ( ростуть на полі )

  • На які групи поділяються культурні польові рослини? (зернові і технічні )

  1. Складання таблиці на дошці

Розподілити польові рослини за групами ( картки із назвами польових культур прикріпляються у дві колонки ).

Польові рослини




зернові




технічні

жито, пшениця, ячмінь, картопля, цукровий буряк,

овес, просо,гречка, кукурудза соняшник, льон




  1. Особливості будови окремих зернових рослин.

Пшениця – корінь – мичкуватий

Жито – стебло – соломинка

Ячмінь – листок – сидячий, простий

суцвіття – колос

плід – зернівка


  1. Повторення вивченого на минулому уроці

а) - Які рослини вивчали? – картопля, цукровий буряк

- Які частини рослин картоплі, цукрового буряка використовують люди?

(картопля – бульби, потовщення на кінцях підземних стебел;

цукровий буряк – коренеплоди)



б) Знайти помилку у фразах, записаних на дошці.

«Картопля – однорічна технічна культура, яку люди вирощують для використання в їжу плодів, що утворюються на стеблі після цвітіння»

«Цукровий буряк – однорічна технічна культура, з коренеплодів якої отримують цукор»

  1. Робота з натуральними об’єктами

Визначити з якої зернової, чи технічної культури виготовлено

( демонстрація натуральних об’єктів).

Діти на дотик, на вигляд визначають, з якої рослини виготовлені :

гречана крупа – з гречки

пшоно – з проса

перлова крупа – з пшениці

вівсянка – з вівса

кукурудзяні палички – з кукурудзи



чіпси – з картоплі.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Складання кросворду із відповідей на загадки ( у дітей на партах слова – відповіді, які необхідно прикріпити на дошці так, щоб співпали виділені букви)

  • Є рослина в нас така, що від неї кінь скака. (овес)

  • Зернятко маленьке курчаткам смачненьке. (просо)

  • Смачна каша з ячки не тільки для качки. (ячмінь)

  • Я кормовий, він столовий, а ще братик є цукровий. (буряк)

  • Жовте поле колоситься – то на нім росте … (пшениця)

  • Ростуть в полі квіточки – то майбутні сорочки. (льон)

  • Щоб була родина сита, треба сіять більше … (жита)

  • Білим цвітом заквітує, діткам меду подарує. А хворим, зазвично, крупу дієтичну (гречка)





О

В

Е

С







П

Р

О

С

О




Я

Ч

М

І

Н

Ь







Б

У

Р

Я

К







П

Ш

Е

Н

И

Ц

Я




Л

Ь

О

Н







Ж

И

Т

О




Г

Р

Е

Ч

К

А




Вийшло слово « С О Н Я Ш Н И К »

  1. Повідомлення вчителем теми уроку (Слайд №1)

- Сьогодні ми з вами продовжуємо вивчати польові культури, які вирощують на території України. Познайомимося із рослиною соняшник.

  1. Розповідь учителя

а) Легенда про соняшник.

- У далекі часи Сонце було божеством для людей. Вони вихваляли його, поклонялись йому. І тільки один юнак нічого не говорив Сонцю. Він був так захоплений ним, що бракувало слів. Коли Сонце запитало його, чому він мовчить, юнак відповів, що він заворожений красою Сонця і дуже хоче бути схожим на нього, весь час дивитися на нього. І тоді Сонце перетворило юнака на квітку, дуже схожу на себе, із величною короною золотих пелюсток. Відтоді ця квітка постійно дивиться на Сонце, повертає за ним свою голівку.



б) Мандрівка соняшника до України. (Слайд №2)

«Квітка сонця» (соняшник) родом із Мексики. Іспанці, які там побували, привезли її до Іспанії. Там вона зайняла своє місце на клумбах Мадрида.

Із Іспанії соняшник потрапив до Голландії, а звідти переселився на Україну. Спочатку він ріс на клумбах, потім почали лузати його насіння, а у 1842 році люди видобули з нього олію. Так соняшник став найважливішою олійною культурою. (Слайд №3)


  1. Будова рослини соняшника (Слайди №4, №5, №6)

- Рослина соняшника складається із :

Корінь - стрижневий;

Стебло – високе, прямостояче, опушене;

Листок – черешковий, простий, великий;

Суцвіття – кошик який складається із язичкових і трубчастих квіток;

Обгортка – зелені листочки, що зрослися;

Плід – сім’янка.

Демонстрація натуральних об’єктів (соняшник, соняшникове насіння)



  1. Вирощування соняшників

- Соняшник однорічна, теплолюбна рослина. Сіють на весні, коли грунт прогріється. Збирають восени (жовтень). Особливо багато соняшників вирощують у південних областях України (Одещина, Миколаївщина, Запорізька область, Кіровоградщина). Для хорошого урожаю соняшникові потрібен чорнозем, достатньо вологи та добрив. Збирають соняшник комбайнами.

(перегляд відеоролика «Збір урожаю соняшника»)



6. Використання соняшника у господарстві. (Перегляд слайдів №8, №9, №10)

- Соняшник – основна олійна культура.

Соняшник – хороший медонос.

Олію використовують у харчовій промисловості: маргарин, консерви, халва, соняшникове насіння.

У промисловості із соняшника виготовляють: оліфу, мило, скло, дзеркала, штучний каучук (гума).

Відходи насіння (макуху) йдуть на корм для тварин.

Соняшник ще може бути й чудовою квіткою на наших клумбах. (Слайд №11)


  • А зараз ви побачите як виготовляють олію. (Відео «Виготовлення олії»)

ІV. Фізкультхвилинка.

Раз! – підняли руки вгору,

Два! – нагнулися додолу.

Три! – до гостей повернулись

І привітно посміхнулись.

На «чотири!» - прямо стати – будем знову працювати.



V. Закріплення вивченого

1. Відповіді на запитання вчителя.

- Яку країну вважають батьківщиною Соняшника? (Мексику)

- Яка будова рослини? (демонстрація таблиці)

- Яка будова суцвіття? (демонстрація таблиці)



2. Робота з підручником

Знайти в тексті і зачитати, які умову необхідні рослині соняшника для хорошого урожаю. (стор. 170)



3. Заповнення таблиці «Польові культури»

Охарактеризувати рослину соняшника, виставивши необхідні позначки.



4. Робота із зошитом

а) Запис нових слів … (індивідуально вклеїти у зошит картки)

кошик – суцвіття

трубчасті квітки

язичкові квітки

обгортка – листочки, що зрослися

сім’янка – плід

макуха – відходи насіння

б) Робота з деформованими реченням.

Із поданих слів скласти речення і записати у зошит.

«Соняшник – однорічна, теплолюбна культурна рослина, з якої виготовляють олію і збирають мед».

VІ. Заключна частина уроку


  1. Повідомлення домашнього завдання.

  • Прочитати статтю «Соняшник» на стор. 168-171

  • Підготувати відповіді на запитання (ст. 171)

  1. Оцінювання

  2. Підведення підсумків. Рефлексія

а) Прослухати вірш, визначити дієслова по пам’яті. (Слайд №12)

Парубійко я вродливий,

Дуже гарний, не шкодливий,

І росту собі на волі,

На городі, і у полі,

Квіт до сонця повертаю

За те й назву собі маю.

І олію з мене б’ють,

І макуху дістають,

І в веселий свята час



Дам щось кожному із вас.

б) Перегляд відеоролика «Соняшниковий настрій» із музичним супроводом групи «Іванушки International»
Каталог: wp-content -> uploads -> 2014
2014 -> Правила прийому до аспірантури та докторантури київського національного університету культури І мистецтв
2014 -> Програма дисципліни «іноземна мова (англійська)»
2014 -> Урок №02. 10. 2014. Розділ І. Візуальні мистецтва Тема Архітектура світу
2014 -> Програма фахових випробувань для бакалаврів напряму
2014 -> Методика превентивного
2014 -> Методичні вказівки для самостійної роботи студентів денної і заочної форм навчання
2014 -> Особливості дистанційної освіти в медицині д м. н. Уляна Лущик
2014 -> Основипсихогенетик и


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка