План роботи бібліотеки днвк №119 на 2011 2012 навчальний рік



Сторінка1/6
Дата конвертації29.12.2016
Розмір0.7 Mb.
#6297
ТипПлан роботи
  1   2   3   4   5   6
УЗГОДЖЕНО

Директор ДНВК № 119

______ О.М.Сушко

ПЛАН РОБОТИ

бібліотеки ДНВК № 119

на 2011 – 2012 навчальний рік




І. АНАЛІЗ РОБОТИ БІБЛІОТЕКИ ЗА 2010-2011 НАВЧАЛЬНИЙ РІК


На виконання наказу закладу від 01.09.2010р. № 347 «Про організацію роботи бібліотеки закладу в 2010-2011 навчальному році», згідно річного плану роботи на 2010-2011 навчальний рік заступником директора з НВР Семикіною О.Д. проведено аналіз виконання «Плану роботи бібліотеки на 2010-2011 навчальний рік».

В результаті проведеного аналізу відмічено, що завідуючою бібліотекою Тереховою Е.В. всі заплановані заходи кожного розділу плану виконані в основному в повному обсязі.

Інформаційно-бібліографічна робота

Традиційним з метою знайомства читачів з фондом художньої та науково-популярної літератури стало проведення 1 раз на семестр днів інформації. Оформлено книжкові виставки до Дня знань, Першого уроку з проведенням бібліографічних оглядів та бесід до них. Оновлено персональну книжкову виставку «Письменники-ювіляри». Один раз на місяць проведені тематичні огляди та огляди новинок літератури до пам’ятних і знаменних дат, відкриті перегляди літератури.

Велика увага приділяється формуванню інформаційної культури учнів.

Дні відкритих дверей для батьків проведені 1 вересня 2010р. та 5 жовтня – «Дитячі періодичні видання», що зафіксовано в «Щоденнику роботи бібліотеки».

Проведені бібліографічні огляди книг: тематичні «Козацькими шляхами»; письменники - ювіляри (літературний календар) - Михайло Старицький (170 років), Р. Кіплінг (145 років), Василь Стефаник (140 років), Марія Підгірянкиа (130 років), Христина Алчевська (170 років) та ін.; періодичні видання – газета «Настенька», журнал «Колосок»; повернені імена – В.Стус, І Багряний; методична література - огляди новинок методичної літератури.

Постійно після надходження нової літератури проводиться День нової книги, оформляється виставка «Зупинися на хвилинку, подивися на новинку». Але нової літератури надходить недостатньо з браку на це коштів.

Бібліотечні уроки проведені згідно затвердженого плану, але не всі бібліотечні уроки у друкованому вигляді.

Бібліотека навчально-виховного комплексу тісно співпрацює з міською дитячою бібліотекою імені Кірова, міською дитячою бібліотекою (філія № 10), міською дитячою бібліотекою (філія № 4), центральною бібліотечною системою для дорослих (філія № 14), із загальноосвітніми навчальними закладами Будьоннівського району, з дошкільними навчальними закладами №№ 118, 277, 285. Традиційно бібліотечні уроки проводяться із залученням бібліотекаря міської дитячої бібліотеки (філія № 10) Безветельної В.Л. (11-і класи – «Довідковий апарат бібліотеки»).



Індивідуальна робота з користувачами

У вересні-жовтні 2010 року проведено перереєстрацію читачів на 2010-2011 навчальний рік. Протягом року проведено звірку стану охоплення учнів читанням, індивідуальну роботу з читачами, які несвоєчасно повертають книги до бібліотеки. Бібліотекарем надаються індивідуальні консультації щодо вибору книг у бібліотеці, проводиться робота щодо виявлення читацьких інтересів учнів. Постійно оновлюються індивідуальні списки читання за інтересами. В читацькі формуляри окремих учнів бібліотекарем протягом року вклеєні аркуші з рекомендованим списком для читання.

Читацькі інтереси учнів виявлялися шляхом проведення індивідуальних бесід з учнями 2-11 класів; рекомендаційних бесід з питань «Не причиняй природі шкоди», «Твоя майбутня професія»; захисту читацьких формулярів окремими учнями 4-х класів; індивідуального аналізу читання окремих учнів 5-6-х класів. Створено картотеку читацьких інтересів. Проведено цикл бесід: «Збереження підручників», «Як поводитись у бібліотеці», «Як користуватись підручником», «Як подовжити життя книжки». Проведено анкетування учнів 6-х класів «Мої улюблені книги», учнів 8-х класів – «Я - читач». Згідно плану велася робота з учнями обдарованими, девіантної поведінки та з учнями, які знаходяться на індивідуальному навчанні. З учнями девіантної поведінки проведені бесіди «Про прочитану книгу, бібліотеку, про дружбу»; правова пропаганда: «Алкоголізм, наркоманія – шлях у безодню». Вони були залучені до підготовки і проведення масових заходів; до ремонту книг та підручників; обробки нової літератури; здачі макулатури.

Але недостатньо налагоджено сумісну роботу з психологом закладу Бойко Н.Д. для проведення тестування учнів вказаних категорій.

Наочні форми популяризації літератури

Оновлено постійно діючі виставки новими надходженнями літератури, а саме: «Україна – моя Батьківщина», «Дивосвіт рідної природи», «Мій край – краплина України» та ін.; тематичні полички: «Барвиста українська мова», «Світ моїх захоплень», «Вчителю про обдаровану дитину» та ін. згідно плану.

Протягом навчального року випущені блискавки: акція «Живи, книго!», «У кого плачуть підручники?», акція «Подаруй бібліотеці книгу»; плакати: «Як живеш, підручнику?», «Книга – джерело мудрості», «Зупинися на хвилинку – подивися на новинку».

Масові форми роботи

Ведеться моніторингова діяльність стану збереження підручників у рамках Всеукраїнської акції «Живи, книго!», стану забезпеченості підручниками. Ці результати узагальнені та систематизовані в матеріалах «Звіт про участь у Всеукраїнській акції «Живи, книго!».

Сплановані свята, виставки та бесіди проведені.

Необхідна увага приділялася профорієнтаційній роботі. Так проведено наступну роботу з цього напрямку: оновлена та поповнена постійно діюча полиця «Сто шляхів – сто доріг»; поповнена картотека «Світ професій»; підготовлений та проведений відкритий перегляд літератури «Куди піти вчитися»; проведено бібліотечний урок «Вибираємо професію свідомо»; відкритий перегляд літератури: газета «Супутник абітурієнта», журнал «Куди піти навчатися?»; поновлена папка з рекомендаційними матеріалами «Як обрати професію»; проведена презентація журналу «Шишкин лес» (рубрики «Майбутня професія»).



Робота з педагогічним колективом

Бібліотекар закладу протягом року брала участь у роботі ШМО вчителів початкових класів. Виступала з інформаціями та обміном досвіду роботи на педрадах закладу, на нарадах при директорові, при заступнику директора, про що свідчать відповідні протоколи. Були розглянуті ряд питань, а саме: про результати перевірки стану підручників; про підготовку до Всеукраїнського дня бібліотек, про хід акцій «Подаруй бібліотеці книгу», про використання робочих зошитів та навчальної літератури лише з грифом МОН України.

Для творчо працюючих вчителів протягом року поповнюються картотеки «Інформаційна компетентність», «Моніторингові дослідження». Здійснюється допомога класним керівникам та вчителям у проведенні предметних тижнів.

Заступником директора з навчально-виховної роботи Семикіною О.Д. проведено перевірку щодо використання навчально-методичної літератури з грифом МОН України, за результатами якої складено довідку від 01.10.2010р. «Про результати перевірки використання навчально-методичної літератури з грифом МОН України в 2010-2011 н.р.»



Але бібліотекар знову більш активно співпрацює з вчителями початкових класів, ніж з кафедрами вчителів – предметників.

Всеукраїнська акція “Живи, книго!»

Згідно наказу Міністерства освіти і науки України від 21.10.2009 № 956 «Про затвердження умов організації та проведення щорічної Всеукраїнської акції «Живи, книго!», на виконання наказів Будьоннівського в м. Донецьку відділу освіти від 10.09.2010р. № 397 «Про участь у Всеукраїнській акції «Живи, книго!» в 2010-2011 навчальному році», закладу від 13.09.2010р. № 410 «Про участь у Всеукраїнській акції «Живи, книго!» в 2010-2011 навчальному році», з метою широкого залучення учнівського та педагогічного колективів закладу, органів учнівського самоврядування до роботи з виховання в учнів бережливого ставлення до підручника, науково-популярної та іншої літератури, відповідальності за правильне і бережливе використання підручників, поповнення книжкових фондів бібліотеки закладу довідковою, методичною та художньою літературою, виховання культу книги у сім’ї в закладі проводилася Всеукраїнська акція під девізом «Вивчи, збережи, передай іншому». Адміністрація та завідуюча бібліотекою Терехова Е.В. вели цілеспрямовану роботу з цього питання.

Основними напрямками в роботі бібліотеки були: довідково-бібліографічне забезпечення навчально-виховного процесу; вивчення та розвиток читацьких інтересів; керівництво читанням дітей; популяризація літератури. Згідно плану роботи в рамках Всеукраїнської акції «Живи, книго!» проведено роботу, результати якої відображені у наказі від 29.05.2011 № 208 «Про підсумки проведення Всеукраїнської акції «Живи, книго!» в 2010-2011 навчальному році».

На педагогічній раді (протокол від 26.04.2011р. № 2) розглянуто питання «Робота з підручником – проблеми, пошук, результати».

Протягом навчального року згідно затвердженого плану працював гурток «Книжкова лікарня», роботу якого очолювала бібліотекар Терехова Е.В. Заняття проводилися один раз на тиждень по четвергах. Відвідували гурток учні 3-4 класів. Учнями відремонтовано 118 книжок, з них –42 підручники.

Оргкомітетом бібліотеки розроблені і доведені до відома «Єдині вимоги до учнів щодо збереження підручників», «Рекомендації класним керівникам у роботі з учнями в рамках Всеукраїнської акції «Живи, книго!». Для спілкування з книгами розроблено Пам'ятку читача.

Велася спільна робота бібліотекаря не тільки з учителями - предметниками та класними керівниками, а й з вихователями груп продовженого дня.

На базі Донецького навчально-виховного комплексу № 119 проведений міський практичний семінар для методистів районних відділів освіти, які керують роботу бібліотеки, за темою «Сучасні підходи щодо організації роботи бібліотеки». Активну участь у ньому взяли вчитель початкових класів Положенцева А.В. та вчитель української мови та літератури Попова В.М. Ними проведені інтегрований урок за темою «В гостях у Марії Підгірянки» (2 клас) та бінарний урок за темою «Модернізм» (10 клас).

Згідно затвердженого плану проведений Тиждень дитячого читання.

Досвідом роботи щодо участі у Всеукраїнській акції «Живи, книго!» ділимося на сторінках Всеукраїнського журналу «Шкільна бібліотека».

Проведений аналіз моніторингу ходу акції «Подаруй бібліотеці книгу» за період з 2006р., в результаті якого виявлено, що кількість екземплярів подарованих книг у 2011р. знизилася. Не всі класні керівники провели необхідну роз’яснювальну роботу серед батьків та учнів щодо необхідності активної участі у проведенні акції.

За результатами перевірки методистом РМК відділу освіти Будьоннівської районної у м.Донецьку ради Андрюшиною Л.С. стану підручників та ходу акції «Живи, книго!» надано рекомендації щодо посилення контролю за станом підручників у 5-11 класах та проведенням занять з бібліотечно-бібліографічних знань (довідка «Про перевірку стану підручників та ходу акції «Живи, книго!» у ДНВК № 119», жовтень 2010р.).

Робота з батьками

Протягом навчального року оновлялася полиця та рекомендований список «На допомогу батькам у вихованні дітей». Проводяться індивідуальні бесіди про організацію та стан дитячого читання.

На сайті закладу створено Інтернет-сторінку бібліотеки комплексу.

Проводилася запланована робота з батьками майбутніх першокласників.

На батьківських зборах виступає, але знову рідко.

Формування, використання, зберігання бібліотечних фондів

Протягом навчального року проведено комплектування, обробка, вивчення та розкриття фонду підручників та художньої літератури. У травні 2011р. проведений аналіз придатних для використання підручників бібліотечного фонду у 2011-2012 навчальному році. Виписано 17 екземплярів методичних періодичних видань на рік.

Заплановано у червні 2011 року складання актів вилучення з фонду книжок, інвентаризація підручників.

Довідково-бібліографічний апарат (каталоги, картотеки, тематичні папки)

Систематично протягом року проводиться відслідкування змін у таблицях ББК та рекласифікація фондів і каталогів; робота з каталогами згідно вимог; ведення картотеки газетних та журнальних статей. Створено картотеку «Читацькі інтереси», оновлені картотеки «Нові проектні технології», «Методична робота». Велика увага приділяється картотеці «Адаптація. Наступність».

Всі заплановані заходи у розділах «Підвищення кваліфікації» (ХІ), «Спільна робота бібліотеки з активом та бібліотечною радою» (ХІІ), «Спільна робота бібліотеки ДНВК № 119 з районною бібліотекою (філія № 14), міською дитячою бібліотекою (філія № 10), шкільними бібліотеками району» (ХІІІ), «Організаційні питання» (ХІV), «Господарська робота» (ХV) виконані.

Але придбання бланків формулярів, картотек не проводиться з причини браку коштів, бібліотекар та вчителі початкових класів роблять ксерокопії у разі необхідності. Бібліотекарем закладу не взято участь у районному турі Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека», про що відмічено у наказі відділу освіти Будьоннівської районної у м. Донецьку ради від 08.04.2011р. № 188 «Про підсумки участі загальноосвітніх закладів освіти у районному турі Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека»

ЗАДАЧІ

на 2011-2012 навчальний рік


  1. Продовжувати роботу над проблемою «Особистісно орієнтований підхід у навчанні та вихованні учнів засобами літератури та мистецтва».

  2. Забезпечення росту професійної компетентності педагогічних кадрів.

  3. Сприяти самоосвіті школярів, педагогів за допомогою різних форм і методів бібліотечної роботи.

  4. Продовжити роботу над вихованням інформаційної культури читання.

  5. Застосовувати в роботі інтерактивні та інформаційні технології.

  6. Продовжити роботу над формуванням інтелектуальної компетентності учнів.



Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка