Плавлені сири



Сторінка1/3
Дата конвертації23.03.2017
Розмір0.76 Mb.
#14011
ТипУрок
  1   2   3
Лопатюк Тетяна Василівна,

викладач ДНЗ «Житомирське вище професійне технологічне училище»

Методична розробка уроку

на тему: «Плавлені сири»

з предмета «Товарознавство продовольчих товарів»,

професія «Продавець продовольчих товарів»

для учнів професійно-технічних навчальних закладів


Мета уроку:

  • сформувати в учнів знання про сирну промисловість; ознайомити з особливостями хімічного складу, споживними властивостями сирів; пояснити класифікацію, види, асортимент плавлених сирів; розглянути поради споживачам, показники якості, маркування, пакування та зберігання плавлених сирів;

  • розвивати творчу активність, особистість кожного учня; продовжувати формувати вміння учнів самостійно працювати з нормативно-технічною документацією, аналізувати, роботи висновки;

  • формувати в учнів зацікавленість до вивченого матеріалу, етичні взаємовідносини в навчальному колективі (доброзичливості, взаємодопомоги), почуття відповідальності, вміння співпрацювати; виховувати спостережливість, допитливість, відповідальне ставлення до професії.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Форма уроку: Урок -подорож

Методи та прийоми навчання: виклад інформації, повідомлення учнів, робота з роздатковим матеріалом; підручником; опорно-логічною схемою, самостійний добір та пошук необхідної інформації, постановка взаємопов’язаних проблемних запитань; пошук необхідних відомостей в НТД, формування висновку, робота в малих групах, захист презентацій, віртуальна екскурсія.
Комплексне методичне забезпечення:

а) дидактичне: міні-проекти, інформаційні листи, реферати, рекламні буклети, міні-плакати, інструкція з безпеки праці та нормативно-технічна документація, аркуші оцінювання, електронні презентації, роздатковий матеріал, структурно-логічна схема, натуральні зразки плавлених сирів, підручник;

б) матеріально-технічне забезпечення уроку: телевізор, DVD, мультимедійна дошка, диск з фотографіями, відео «Довідник споживача», «Інформбюро» «Рейд на виробництво», «Експертиза».

Міжпредметні зв’язки: організація та технологія торговельних процесів; санітарія та гігієна праці; хімія; українська мова; історія; географія; професійно-практична підготовка з професії «Продавець продовольчих товарів».

Очікувані результати: після вивчення, осмислення та закріплення знань з теми даного уроку учні повинні знати загальну схему класифікації плавлених сирів; терміни та умови зберігання сиру; види сиру; асортимент плавленого сиру різних виробників; маркування плавлених сирів; вміти визначати якість сиру; надавати поради щодо вибору плавленого сиру; узагальнювати та систематизувати знання; вміти користуватися технічною документацією та робити висновки – узагальнення.

Література:

  1. Сирохманов І.В. Товарознавство продовольчих товарів.- К.:Лібра, 2000.- 368с.

  2. Кираказова Н.Ш. – Справочник продавца продовольчих товаров – 3-е изд. Перер. и доп., 1991, 352 ст.

  3. Технология сыра и других молочных продуктов/ Г.Н. Крусь. И.М. Кулешова. – М. : Колос.1991. - 230с.

  4. ДСТУ 4635:2006 Сири плавлені. Загальні технічні умови.

  5. Товароведение и экспертиза молока и молочных продуктов / Шепелев А.Ф., Кожухова О.И., - Ростов-на-Дону, МарТ, 2001. - 127 с.

  6. Товароведение и экспертиза молока и молочных продуктов /  Шепелев А.Ф., Кожухова О.И., - Ростов-на-Дону, МарТ, 2001. - 127 с.

  7. Шарко В. Д. Сучасний урок: технологічний аспект \ Посібник для вчителів і студентів – К.: СПД Богданова А. М., 2007 – 220 с.

  8. Нікуліна А. С., Шацкая Р. М. Активні форми і методи навчання і їх використання в учбовому процесі шкіл і професійно-технічних навчальних закладах: Методичний посібник – Донецьк, 2001 – 90 с.

  9. Плавлений сир// cheeser.ru .  [електронний ресурс]:

  • http://www.cheeser.ru/sorta/plavlennie.html

  • http://vseriale.tv/1234-znak-kachestva.html/101930


Методична мета: Розвиток пізнавальної самостійності учнів шляхом впровадження сучасних виробничих технологій.
Хід уроку

І. Організаційна частина

Звіт чергового, налаштування учнів на роботу під час уроку



ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Форма роботи: Фронтальне опитування



Запитання:

  1. Охарактеризуйте основне поняття «м’який сир»?

  2. Чим відрізняються м’які сичужні сири від твердих?

  3. Назвати термін дозрівання м’яких сирів?

  4. За якими ознаками класифікують м’які сири?

  5. Назвати групи м’яких сичужних сирів?

  6. Чим відрізняються між собою групи м’яких сичужних сирів?

  7. Назвати асортимент сиру, який дозріває за участі молочнокислих бактерій?

  8. Охарактеризуйте характеристику сиру, який дозріває за участі молочнокислих бактерій і білої плісняви?

  9. Яким методом продавці визначають якість м’яких сичужних сирів?

  10. Пояснити, умови зберігання м’яких сичужних сирів?

  11. Охарактеризуйте основне поняття «розсільний сир»?

  12. Чим відрізняються розсільні сири від інших видів сирів?

  13. Як класифікують розсільні сири?

  14. Назвати асортимент розсільних сирів?

  15. Пояснити, умови зберігання розсільних сирів?

  16. Пригадайте, які сири відносяться до сичужних? Які з них ми вивчили, а які залишилося вивчити?


ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Викладач: Серед різних сирів, які виготовляють люди, великим попитом користується плавлений сир. Цей продукт хоча б раз у житті куштував кожен із нас, бо він смачний, поживний і доступний. Але от чи якісний? Мова йде про плавлений сир.

Тема нашого уроку – «Плавлені сири».



(На дошці написано тему уроку, мультимедійна презентація викладача)

Сир – один з найдавніших продуктів, відомих людству. Але чи все ви знаєте про плавлений сир? На сьогоднішньому уроці ми з вами помандруємо на батьківщину плавленого сиру, згадаємо як винайшли плавлений сир, дізнаємося, чи справді плавлений сир має корисні властивості, спробуємо оцінити якість плавленого сиру, розглянемо види, асортимент та класифікацію плавлених сирів, його пакування, маркування та зберігання.



Організація роботи за ігровою технологією

На столі у мене - кошик, у ньому продукти, які ви можете купити у будь-якому супермаркеті. Але чи завжди ми задумуємося над тим, що купуємо і їмо?

Чи все те, що на наш погляд, смачне, корисне для нашого здоров'я? Для того, щоб це з'ясувати, потрібно уважно прочитати інформацію, розміщену на упаковці, дізнатися про склад продуктів. Всі барвники, підсилювачі смаку, ароматизатори шкідливо впливають на шлунково-кишковий тракт, стан шкіри та волосся.

Зробити свій вибір на користь того чи іншого продукту ви зможете наприкінці сьогоднішнього уроку-подорожі, тому, як у кожній грі, у вас буде своя роль. Ви будете продавцями-консультантами, дослідниками, класифікаторами, професіоналами, експертами, а водночас і покупцями.

Тож пропоную вам при розв’язуванні завдань сьогоднішнього уроку визначити найкращу групу фахівців. Адже в реальному житті кожна людина щаслива тоді, коли може реалізувати свої знання, досягти успіхів.

Сьогоднішній урок – це спільна наша праця, а свої досягнення ми будемо фіксувати в «Картках самооцінки» (додаток 1).

І нехай нам допоможе девіз: «Ми разом розумніші, ніж кожен окремо».

Інтерактивна вправа «Кошик очікувань»

Викладач: Пропоную записати на папері і покласти в кошик ваші сподівання; очікування від уроку.

(Учні висловлюють свої думки)

Викладач: Продавці у магазині повинні професійно надавати інформацію про сир, здійснювати реалізацію якісного плавленого сиру, щоб задовольнити потреби населення.


Каталог: doc -> files -> news -> 535 -> 53504
535 -> За темою: «формування екологічного мислення І свідомості учнів шляхом застосування інтерактивних форм І методів навчання»
535 -> Громадянство України
535 -> Збірник задач: математика і екологія
535 -> Осип Турянський «Поза межами болю»
535 -> Уроку. В. Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон»
535 -> Конспект уроку Тема. Правопис особових закінчень у дієсловах третьої особи
535 -> Виготовлення святкової ляльки-оберігу «Різдвяний ангел»


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка