«Поезія – це завжди неповторність, Якийсь безсмертний дотик до душі…»



Дата конвертації20.11.2018
Розмір4.69 Mb.
#65225

Мета: ознайомити учнів із життєвим шляхом Л.Костенко, зацікавити дітей її творчістю;дати поняття значення терміна диптих, розвивати вміння визначати провідну думку твору; удосконалювати навички виразного читання та аналізу ліричних творів; виховувати прагнення до духовного багатства, самовдосконалення.

  • Мета: ознайомити учнів із життєвим шляхом Л.Костенко, зацікавити дітей її творчістю;дати поняття значення терміна диптих, розвивати вміння визначати провідну думку твору; удосконалювати навички виразного читання та аналізу ліричних творів; виховувати прагнення до духовного багатства, самовдосконалення.
  • розробила вчитель української мови та літератури Сікора Н.В.

«Та, що йшла та буде йти

  • «Та, що йшла та буде йти
  • Крізь століття та світи…»
  • розробила вчитель української мови та літератури Сікора Н.В.

ФОТО З КНИГИ В. БРЮХОВЕЦЬКОГО «ЛІНА КОСТЕНКО», 1982 р. «ДНІПРО»

  • ФОТО З КНИГИ В. БРЮХОВЕЦЬКОГО «ЛІНА КОСТЕНКО», 1982 р. «ДНІПРО»
  • розробила вчитель української мови та літератури Сікора Н.В.

Творчість Ліни Костенко — видатне явище в сучасній українській літературі, проте на своєму творчому шляху їй довелося пережити шістнадцятилітнє мовчання, оскільки тодішня влада забороняла друкувати твори поетеси, яка виражала свою позицію прямо й відкрито: І не боюсь донощика в трактирі, бо все кажу у вічі королю.

  • Творчість Ліни Костенко — видатне явище в сучасній українській літературі, проте на своєму творчому шляху їй довелося пережити шістнадцятилітнє мовчання, оскільки тодішня влада забороняла друкувати твори поетеси, яка виражала свою позицію прямо й відкрито: І не боюсь донощика в трактирі, бо все кажу у вічі королю.
  • розробила вчитель української мови та літератури Сікора Н.В.

Фото з архіву Оксани Пахльовської, 1972 рік

  • Фото з архіву Оксани Пахльовської, 1972 рік
  • розробила вчитель української мови та літератури Сікора Н.В.

ЛІНА ВАСИЛІВНА В ЧОРНОБИЛЬСЬКІЙ ЗОНІ

  • Фото з архіву
  • Оксани Пахльовської,
  • кінець 90 – х рр.
  • розробила вчитель української мови та літератури Сікора Н.В.

(Київ, 2008 рік)

  • (Київ, 2008 рік)
  • розробила вчитель української мови та літератури Сікора Н.В.

Наукова конференція, м.Київ, 2010 рік

  • Наукова конференція, м.Київ, 2010 рік
  • розробила вчитель української мови та літератури Сікора Н.В.

Твір складається з п’яти частин: «Надбережжя», «Крига на Одрі», «Крила», «Ґрунт», «Усміх», кожна з яких має свій зміст, закінчену думку, але в той же час пов’зані з перебуванням Л. Костенко у Польщі, зокрема у порту міста Щецін (березень 1958 р.), та міркуваннями про смисл життя людини, її призначення на землі, любові до рідного краю.

  • Твір складається з п’яти частин: «Надбережжя», «Крига на Одрі», «Крила», «Ґрунт», «Усміх», кожна з яких має свій зміст, закінчену думку, але в той же час пов’зані з перебуванням Л. Костенко у Польщі, зокрема у порту міста Щецін (березень 1958 р.), та міркуваннями про смисл життя людини, її призначення на землі, любові до рідного краю.
  • розробила вчитель української мови та літератури Сікора Н.В.

Вірші Л.Костенко «Крига на Одрі» й «Крила» насправді є другою й третьою частинами поеми «Чайка на крижині». Проте деякі видання друкують лише дві частини поеми, тому читачі більше знають ці два вірші як диптих.

  • Вірші Л.Костенко «Крига на Одрі» й «Крила» насправді є другою й третьою частинами поеми «Чайка на крижині». Проте деякі видання друкують лише дві частини поеми, тому читачі більше знають ці два вірші як диптих.
  • Диптих — це дві картини, поєднані єдиним сюжетом або ідеєю.
  • розробила вчитель української мови та літератури Сікора Н.В.

“Крила”

  • “Крила”
  • А й правда, крилатим грунту не треба. Землі немає, То буде небо. Немає поля, То буде воля. Немає пари, То будуть хмари. В цьому, напевно,
  • правда пташина... А як же людина? А що ж людина? Живе на землі. Сама не літає. А крила має. А крила має!
  • розробила вчитель української мови та літератури Сікора Н.В.

Вони, ті крила, Не з пуху-пір'я, а з правди, чесноти

  • Вони, ті крила, Не з пуху-пір'я, а з правди, чесноти
  • і довір'я. У кого — з вірності у коханні.
  • У кого – з вічного поривання. У кого — з щирості до роботи. У кого - з щедрості на турботи. У кого — з пісні, або з надії, або з поезії, або з мрії. Людина нібито не літає... А крила має, А крила має!
  • розробила вчитель української мови та літератури Сікора Н.В.

Крила — це символ духовності, багатства думки, емоційного піднесення, могутності, незалежності й впевненості.

  • Крила — це символ духовності, багатства думки, емоційного піднесення, могутності, незалежності й впевненості.
  • У греків крила символізували любов і перемогу. Давньогрецький філософ Платон вважав крила символом розуму. Їх зображують на взутті (як у Меркурія), що означає здатність до величезного духовного піднесення (Словник символів).
  • розробила вчитель української мови та літератури Сікора Н.В.

Володимир Яворівський, голова спілки письменників України, народний депутат

  • Володимир Яворівський, голова спілки письменників України, народний депутат
  • розробила вчитель української мови та літератури Сікора Н.В.

Каталог: wp-content -> uploads -> 2018
2018 -> Міністерство освіти І науки україни миколаївський національний університет
2018 -> Тема дослідження традиційної культури та народної творчості українців етнологами київської
2018 -> Робоча програма навчальної дисципліни теорія міжнародних відносин та геополітика частина І окр
2018 -> Програма навчальної дисципліни Політична історія україни Ступінь бакалавра
2018 -> Музеєзнавство академічна характеристика дисципліни


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка