Поняття про амфотерні оксиди і гідроксиди



Дата конвертації03.11.2018
Розмір39 Kb.
ТипКонспект
Конспект уроку 44
Тема: Поняття про амфотерні оксиди і гідроксиди.
Мета: дати поняття про амфотерність, формувати знання про амфотерні гідроксиди та оксиди, про використання основ; формувати вміння доводити амфотерність сполук.
Обладнання: роздатковий матеріал, таблиця «Основні класи неорганічних сполук», реактиви і посуд згідно інструкцій до хімічного експерименту
Тип уроку: засвоєння нових знань
Форми роботи: бесіда, робота біля дошки, індивідуальна робота,

демонстрація: 11.Доведення амфотерності цинк гідроксиду.
Хід уроку:

І. Організація класу
ІІ. Оголошення теми і мети уроку
ІІІ. Актуалізація опорних знань


  1. Прийом «Хімічна розминка»

  1. Які класи складних неорганічних сполук ви знаєте?

  2. Дайте визначення оксидам.

  3. Як класифікують оксиди?

  4. Дайте визначення кислотам.

  5. Як класифікують кислоти?

  6. Дайте визначення основи.

  7. Як класифікують основи?

  8. Які хімічні властивості характерні для основ?

  9. Які хімічні властивості характерні для кислот?



IV. Мотивація навчальної діяльності

Кислоти взаємодіють з основами і основними оксидами – це кислотні властивості.

Основи взаємодіють з кислотами і кислотними оксидами – це основні властивості.

Є ще і такі сполуки які здатні виявляти подвійні властивості і кислотні, і основні, такі сполуки називають амфотерними, а їх властивість – амфотерність.

Сьогодні ми вивчимо, які сполуки є амфотерними.
V. Вивчення нового матеріалу



  1. Дається поняття амфотерності.

Амфотерність – це здатність речовини виявляти подвійні властивості і кислотні, і основні в залежності від природи сполуки з якою вона взаємодіє.

  1. До амфотерних гідроксидів відносяться: алюміній гідроксид, цинк гідроксид, станум (ІІ) гідроксид, берилій гідроксид, хром (ІІІ) гідроксид, ферум (ІІІ) гідроксид.

Завдання: Скласти формули амфотерних оксидів.

  1. Амфотерним гідроксидам відповідають амфотерні оксиди.

Завдання: Скласти формули амфотерних оксидів.

  1. Проблема: Як довести амфотерність сполуки?

Демонстрація №11. «Доведення амфотерності цинк гідроксиду»

Під час виконання роботи складаються рівняння хімічних реакцій.



VІ. Закріплення вивченого матеріалу

Розв’язування вправ. Робота біля дошки.



  1. Учням пропонується роздатковий матеріал із переліком незакінчених рівнянь. Довести амфотерність сполук.

  1. Ве(ОН)2 + HCl →

  2. Ве(ОН)2 + NaOH →

  3. ВеО + HCl →

  4. ВеО + NaOH →

  5. Сr(ОH)3 + H2SO4

  6. Сr(ОН)3 + КOH →

  7. Сr2О3 + H2SO4

  8. Сr2О3 + КOH →

  9. Sn(OH)2 + LiOH →

  10. Sn(OH)2 + HNO3

  11. SnO + KOH →

  12. SnO + HNO3




  1. Учням пропонується роздатковий матеріал. Здійснити перетворення:

Al → Al2O3 → Al(OH)3 → AlCl3

KAlO2



VІ. Підведення підсумків уроку

Висновок стр. 75


VІІ. Домашнє завдання
Каталог: download -> version -> 1423688276 -> module
version -> Наказ №526 " Про затвердження Науково-методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів та оформлення сторінок класних журналів загальноосвітніх
version -> Методичні рекомендації Донецьк  2006 ббк 64. 9 (ІІ) 722 ш 30
version -> Вимоги до оформлення посібника
version -> Програма бібліотечно-бібліографічних знань для учнів 1-11 класів
module -> Обчислення числа атомів (молекул) у певній кількості речовини
module -> Конспект уроку 10. Тема: Молярна маса
module -> Будова атома. Модель атома Е. Резерфорда
module -> Історичні відомості про способи класифікації хімічних елементів
module -> Поняття про галогени


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка