що полегшує самоосвіту або консультування з боку колег чи адміністрації.
Об'єктивність самооцінки та оцінки професійних умінь.
Підтримку й допомогу в атестації, отриманні вищої категорії, вступу до аспірантури…
Чітку фіксацію педагогічних якостей (через описані факти, зібрані документи).
Фіксацію особистісного зростання як засобу самоосвіти та самодисципліни.
Обмін розробками та ідеями між колегами та членами мережевих товариств учителів.
Крім того, портфоліо
1.Дає змогу педагогові проаналізувати, узагальнити та систематизувати результати своєї роботи, об’єктивно оцінити свої можливості та спланувати зусилля в подоланні труднощів та досягненні більш високих результатів.
2.Демонструє досягнення
вчителя колегам
(учням, їхнім
батькам…)
3.Може стати основою для
участі в конкурсних та
грантових програмах. 4.Сприяє розширенню методичного діапазону навчального закладу, рекламує його.
Види портфоліо
1.Портфоліо досягень –
акцент робиться
на документи,
які підтверджують успіхи.
2. Портфоліо презентаційний - необхідний при переході на інше місце роботи - допомагає пережити співбесіду.
Види портфоліо
3. Портфоліо тематичний - акценти роблять на тематично відокремлені роботи в різних галузях діяльності.
4. Портфоліо комплексний
поєднує всі названі вище
види портфоліо,
найкраще презентує школу.
Типова структура порфтоліо (простіша)
1. Інформація «від себе» – формулювання педагогічної філософії (кредо) вчителя, формулювання цілей і задач, опис використовуваних технологій та методик.
2. Інформація «від інших» – відгуки колег, учнів, батьків про уроки, стиль проведення занять, організацію позакласної роботи і т.ін. 3. Зразки конспектів уроків, методичних розробок, сценаріїв, заходів тощо. Результати наукової роботи, публікації і т.ін.
Структура портфоліо (складніша)
1. Загальні відомості про вчителя:
прізвище, ім’я, по батькові, фотографія;
освіта (назва ВНЗ, спеціальність, кваліфікація);
стаж роботи, в т.ч. у ЗНЗ, де працює сьогодні, посада, предмети, які викладає;
Сценарії позакласних заходів, фотографії, відеокасети із записом проведених заходів (виставки, предметні екскурсії, КВК, брейн-ринги, вікторини и т. ін.). Програми роботи гуртків та факультативів.
Позаурочна виховна робота як класного керівника.
Структура портфоліо (складніша)
5. Навчально-матеріальна база. Створене вчителем оснащення навчального кабінету :
словники;
схеми, таблиці;
портрети;
збірники вправ;
наявність комп’ютера, телевізора, видеомагнітофона, проектора и т.ін.
Структура портфоліо (складніша)
У кінці портфоліо вчителя можуть бути представлені відгуки керівництва, батьків, випускників про роботу педагога.