Поширеність та колообіг Оксигену в природі. Застосування кисню, його біологічна роль



Скачати 53.54 Kb.
Дата конвертації29.12.2016
Розмір53.54 Kb.
Тема : Поширеність та колообіг Оксигену в природі. Застосування кисню, його біологічна роль.

Мета : узагальнити й систематизувати знання про хімічний елемент Оксиген та просту речовину кисень; розглянути поширення та колообіг Оксигену в природі ; з'ясувати біологічну роль Оксигену та значення кисню.

Розвивати творчі здібності учнів, уміння узагальнювати та робити висновки, логічно мислити: виділяти головне, порівнювати.

Виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання: проектор, мультимедійна презентація, картки з завданнями, хустинка, спирт, вода, запальничка.

Тип уроку : комбінований

Форма уроку : інтегрований урок-гра

Хід уроку

Розум полягає не тільки в знанні,

а й у вмілому застосуванні

знання на ділі .

Арістотель

І. Мотивація навчальної діяльності.

Оголошення теми і завдань уроку. Представлення команд та журі.



Елемент цей добре знають

Як просту речовину,

Всі в природі поважають

За важливу роль.

Яку ?

Газ без запаху, безбарвний,

Ледь розчинний у воді,

Він для дихання потрібен

Всім навкруг – тобі й мені,

Він зусиль не тратить марно,

Все горить у ньому гарно…

Також є він санітаром,

Бо не терпить він сміття…

І рослинне, і тваринне

Обумовлює гниття…

І складні сполуки містять

Елемент той головний,

Він – в рослинах і тваринах, в мінералах і воді…

Взагалі на першім місці.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. конкурс «Заморочки із мішечка»



  1. Хто відкрив кисень ?

  2. Який елемент найпоширеніший на Землі ?

  3. Яка відносна атомна маса елементу Оксигену ?

  4. Яка молекулярна маса кисню ?

  5. Що таке оксиди ?

  6. Дайте визначення поняття «горіння».

  7. Які умови виникнення горіння?

  8. Які умови припинення горіння?

  9. Що таке окиснення?

  10. Як називається речовина, що прискорює швидкість реакції?

  11. Назвіть речовини, з яких у лабораторії можна одержати кисень.

  12. В одній колбі – кисень,а в іншій – повітря. Як дізнатися, в якій колбі – кисень ?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. конкурс. Учнівські презентації (домашнє завдання).

  1. Поширення Оксигену у природі.

  2. Колообіг Оксигену у природі.

  3. Біологічна роль кисню.

  4. Застосування кисню

ІV. Узагальнення знань.

  1. конкурс. Допоможіть хімікам ХVІІІ століття.



  1. Прістлі запалив свічку, вніс її у скляну посудину, куди посадив маленьку мишку, і щільно закрив її скляним ковпаком. Деякий час свічка горіла, потім згасла, а мишка дуже швидко загинула. « Повітря може псуватися, коли в ньому щось згоряє,» - подумав Прістлі.

Поясніть, чому повітря зіпсувалося і мишка загинула ?

  1. Прістлі продовжував свої досліди. Він поставив під скляний ковпак горщик із квітами й запалив поряд свічку. Свічка згасла. Минуло декілька годин, а рослина ніяк не змінилася. Вчений залишив усе на підвіконні на сонці до наступного дня . Уранці він побачив, що квітка не змінилася. Запалив свічку , вона горіла.

Чому квітка не загинула ?

  1. Звичайно Прістлі на цьому не припинив дослідження. Він поставив під скляний ковпак горщик з квітами і посадив маленьку мишку.

Як ви думаєте, що він побачив через деякий час ?

  1. У 1772р. Лавуазьє нагрів алмаз у закритій посудині до тих пір, поки він не зник. «Може, незвичайне «зникнення» алмазів якось пов'язано з повітрям? Може вони з'єднуюються з ним?» - подумав Лавуазьє.

Поясніть цей дослід Лавуазьє з точки зору сучасної хімії. Запишіть рівняння реакції, знаючи, що алмаз складається з атомів Карбону.

4конкурс. Конкурс капітанів.

Обчислити масову частку Оксигену у :

а) воді Н2О ;

б) вуглекислому газі СО2 ;

в) гідроген пероксиді Н2О2 ;

г) фосфор (v) оксиді Р2О5.



5конкурс «Цікаво знати».

  1. Неспалима хустка.

Змочую хустинку водою, добре викручую, а потім змочую у спирті. Беру хустинку пробіркотримачем і підпалюю її. Дослід здійснюється над металевою тацею.

Чому хустинка не горить ?



  1. Якось ( на початку ХХ століття) викладач Бакинської гімназії О. Г. Лоран сидів у своєму кабінеті й потерпав від спеки. Він відкрив пляшку пива. Розмірковуючи над дослідами, Лоран (він працював з нафтою) запалив сірника, запалив цигарку і необачливо кинув сірника у … відро з нафтою. Там гупнуло щось, і в повітря сколихнулося кіптяве полум'я. Учитель розгубився, адже він знав, що нафта небезпечна . Він скочив, квапливо роздивися в усі боки : нічого придатного під рукою не було. Раптом без жодних роздумів він схопив зі столу відкриту пляшку і , струшуючи ( щоб швидше !!!) , почав лити пиво на палаючу нафту . І трапилося неможливе : полум'я згасло.

Чому вогонь згас? Яка роль пива в цій історії ?

  1. Чи знаєте ви, що велику пожежу у лісі можна загасити зустрічним вогнем.

У повісті Костянтина Паустовського «Повість про ліс» читаємо : « Не можу зрозуміти, - сказав Леонтьєв, - чому зустрічний вогонь загасив пожежу. Роздути таке вогнище, що здавалося, що горів увесь світ.»

Цікаво, як зустрічний вогонь може загасити пожежу ?

[ У цій же повісті Паустовського наведена відповідь на запитання Леонтьєва :

« Увесь смисл зустрічного вогню в тому , щоб надати пожежі велику їжу, дійсно роздути її до незвичайних розмірів. Тоді в навколишньому повітрі одразу згорає весь кисень , просіка заповнюється вуглекислим газом і димом, вогонь гасне.»

Якої помилки, на вашу думку, припустився автор? ]


  1. Як ви думаєте, чи може загорітися ліс у літню спеку від випадково залишеної скляної пляшки ?

6 конкурс хіміків – ерудитів.

Команди виконують завдання на карточках.



7 конкурс « Екологічний»

Забруднення повітря. Охорона повітря від забруднення.

Пропоную заповнити карти – схеми.

Дві команди : «Забруднення повітря»



Дві команди : «Охорона повітря від забруднення»

V. Підбиття підсумків.

Для

Чого

Ц е

Мені

Знадобиться

VI. Домашнє завдання.

  1. Опрацювати § 20

  2. Виконати завдання 5, 6, 8 ( стор. 153 )

  3. Підготувати цікаві відомості про залізо : поширення в природі, значення в житті людини.

Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс

Скачати 53.54 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка