Дата «__» ____________ 20___ року Оцінка ______
ПРАКТИЧНА РОБОТА №8
Тема: Пошук інформації в Інтернеті.
Мета: навчити учнів запускати на виконання програму-браузер, переглядати гіпертекстові сторінки, працювати з програмами браузерами, створювати закладки на потрібних web-сторінках, переміщуватися по сторінках у прямому і зворотному напрямках, вводити з клавіатури адресу потрібної web-сторінки, здійснювати пошук потрібної інформації в Інтернеті, використовуючи пошукові системи; розвивати логічне мислення; виховувати культуру поведінки в мережі Інтернет.
Обладнання: Персональний комп’ютер з операційною системою Windows XP та програмою Internet Explorer.
!!! Виконуючи роботу необхідно дотримуватись правил техніки безпеки та протипожежної безпеки.
Теоретичні відомості
Найвідомішою, найпоширенішою і найпродуктивнішою мережею по праву вважається Internet. Internet – це всесвітня сукупність мереж, яка з’єднує між собою мільйони комп’ютерів і ця кількість невпинно збільшується. Єдиного керування у Internet не існує, існують лише суспільні комітети, які виробляють різноманітні стандарти для Internet, виконують розподіл груп електронних адрес і т.д.
Наприкінці 60-х рр. за замовленням Пентагону була створена розподільна мережа ARPAnet для зв’язку між собою багатьох віддалених один від одного різнорідних комп’ютерів, причому цей зв’язок не повинен був порушуватися при часткових ушкодженнях (наприклад при бомбардуванні одного чи кількох вузлів мережі). Розроблені принципи організації таких мереж (рівноправність вузлів, протоколи TCP/IP, алгоритми маршрутизації і т.д.) виявилися такими вдалими, що багато інших організацій (особливо університети і урядові організації) почали створювати власні мережі на тих самих засадах. Ці мережі почали об’єднуватися між собою, створюючи єдину мережу з спільним адресним простором (на зразок того, як усі телефонні станції одного міста підтримують єдину систему телефонних номерів). Ця єдина мережа (чи мережа мереж, сукупність мереж) і почала називатися Internet.
World Wide Web (WWW) – це найвідоміша і найпопулярніша служба Інтернету (Всесвітня павутина). Призначена для інтерактивного пошуку інформації. Інформація WWW розповсюджується у вигляді Web-сторінок (Web-документів). Це є активізація гіпертекстових посилань, за допомогою яких можна здійснювати перехід в інші місця Web-сторінок або до інших Web- сторінок.
Web-сторінка – це один електронний документ, який відіграє роль мінімальної одиниці подання інформації в просторі WWW, може бути малим, або достатньо великим.
В основі WWW лежать поняття:
Формат документів HTML. Web-документи зберігаються у файлах формату HTML. Якщо HTML-файл знаходиться на сервері і до нього відкрито доступ, то говорять, що електронний документ опубліковано.
Гіпертекстові посилання – це текст з виділеним фрагментами , що відіграють роль посилань, активізація яких призведе до певних дій, виведення графічного зображення, відтворення .
Перегляд Web-сторінок здійснюється за допомогою програм-переглядачів, які називаються браузерами. Прикладами браузерів є: Internet Explorer, Opera, Mozilla Firefox, Avant Bowser, Maxthon та інші.
Пошукові системи (каталоги) використовуються тоді, коли потрібні знайти інформацію і немає точної адреси. У таких випадках звертаються до спеціалізованих пошукових систем або каталогів, де в спеціальні поля можна вводити потрібні слова чи словосполучення.
http://www.google.com/
http://www.uaport.net/UAcatalog/.
http://meta.ua
http://www.rambler.ru/
http://www.aport.ru/
http://www.yandex.ru/
Практичне завдання
Завдання 1.
Запустіть програму-браузер Internet Explorer.
В адресному рядку програми введіть адресу пошукової системи або Web- адреси сайтів:
www.pobirka.at.ua – офіційний сайт Побірської ЗОШ І-ІІ ступенів;
www.sobolivka.com.ua – сайт поселення Соболівка;
www.1plus1.tv – адреса телевізійного каналу «1+1»;
www.lenta.ru – політичні новини з усього світу;
www.unian.net – український політичні новини;
www.testportal.com.ua – український Центр оцінювання якості освіти;
www.vintest.org.ua –Вінницький регіональний центр якості освіти;
www.vspu.edu.ua – сайт Вінницького державного педагогічного університету;
www.vstu.vinnica.ua – сайт Вінницького національного технічного університету;
www.bankreferatov.ru – російськомовні реферати;
www.referats.kiev.ua – україномовні реферати;
www.ref.com.ua – україномовні реферати;
www.ukrreferat.com – україномовні реферати;
www.petrovka.ua – новинки відеофільмів;
www.multikino.com.ua – новинки кіно;
www.sport-express.ru – спортивний портал;
www.kyivstar.net – сайт компанії «Київстар»;
Використовуючи гіперпосилання, переходьте на інші Web-сторінки.
Завдання 2.
Запустіть програму-браузер Internet Explorer.
В адресному рядку програми введіть адресу пошукових систем: Гугол, Мета, Рамблер, Яндекс.
У кожній із пошукових систем здійсніть пошук за такими словами: школа, Теплик, Побірка, Україна.
Кількість знайдених веб-сторінок запишіть у таблицю.
№ з/п
|
Пошукова система
|
Кількість знайдених сторінок по запитах
|
Школа
|
Теплик
|
Побірка
|
Україна
|
1
|
http://www.google.com/
|
|
|
|
|
2
|
http://meta.ua/
|
|
|
|
|
3
|
http://www.rambler.ru/
|
|
|
|
|
4
|
http://www.yandex.ru/
|
|
|
|
| Порівняйте результати пошуку одержані в різних пошукових системах.
Порядок виконання роботи:
1. Ввімкнути комп’ютер.
2. Виконати завдання №1.
3. Виконати завдання №2.
4. Записати висновки до зошита для практичних робіт.
5. Вимкнути комп’ютер.
Контрольні запитання:
Що таке World Wide Web?
Дайте визначення гіпертекстового документу.
Що називають Web- сторінкою?
Що таке мова HTML?
Для чого призначені програми-браузери?
Які ви програми-браузери знаєте?
Наведіть способи запуску програми Internet Explorer?
Що таке пошукова система і для чого вона призначена?
Чому результати пошуку в різних пошукових системах за однаковими пошуковими словами різні?
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновки: ___________________________________________________________
Джерело: Брацюк Ю.О.
Б 87 Інформатика. Зошит для практичних робіт. 9 клас. – Побірка, 2009.
Поділіться з Вашими друзьями: |