Повідомлення за допомогою своїх органів чуття, при цьому може користуватися спеціальними пристроями. Наприклад, для



Дата конвертації13.11.2018
Розмір7.03 Mb.
ТипПовідомлення

Інформаційні процеси та системи. Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини.

За новою програмою


Урок 2

Людина сприймає інформацію за допомогою


Розділ 1 § 2

Інформаційні процеси


Розділ 1 § 2

Процес – послідовність взаємопов'язаних дій, що тривають протягом певного часу.

Інформаційні процеси


Розділ 1 § 2

Людина постійно отримує, шукає, зберігає, опрацьовує і передає повідомлення, коли пізнає навколишній світ та спілкується. При цьому вона може виконувати з повідомленнями різні дії залежно від поставленої мети. Такі дії називають інформаційними процесами.

Інформаційні процеси


Розділ 1 § 2

Інформаційні процеси

Отримання

Збирання

Передавання

Пошук

Обробка

Зберігання

Захист

Інформаційні процеси


Розділ 1 § 2

Людина отримує повідомлення за допомогою своїх органів чуття, при цьому може користуватися спеціальними пристроями.

Наприклад, для:

Визначення температури в електричній печі

Спостереження за космічними об'єктами

використовують вбудований термометр, оскільки висока температура небезпечна для людини.

використовують телескоп, оскільки космічні об’єкти розташовані на відстані й недосяжні для звичайного зору.

Пристрої для отримання повідомлень


Розділ 1 § 2

Сьогодні використовують різні пристрої для отримання повідомлень як у побуті, так і на роботі:

Електронні ваги

використовують

для зважування

предметів

Спідометром фіксують швидкість

За допомогою мікроскопа вивчають дрібні предмети

Барометром

визначають

атмосферний

тиск

Пошук повідомлень


Розділ 1 § 2

Упродовж життя ми постійно шукаємо нові повідомлення, які допомагають нам розвиватися.

Пошук відомостей в Інтернеті

Довідкова

служба на вокзалі

Електронна енциклопедія

Профорієнта-ційний термінал

Пошук повідомлень


Розділ 1 § 2

Пошук повідомлень


Розділ 1 § 2

Для здійснення успішного пошуку людина має чітко сформулювати запитання з потрібної теми про предмет чи явище, звернутися з ним до відповідного джерела, отримати повідомлення та опрацювати його.

Результати пошуку подаються в певному вигляді й обов'язково аналізуються та оцінюються.

Пристрої для передачі повідомлень


Розділ 1 § 2

Отримані чи знайдені повідомлення можна передавати.

Текстові, звукові, графічні повідомлення можна передавати за допомогою сучасних пристроїв:

Стаціонарний телефон

Мобільний телефон

Факс

Супутникова антена

Передавання повідомлень


Розділ 1 § 2

Цікаво


Розділ 1 § 2

Перший у світі радіозв'язок було випробувано в лютому 1900 р. На прохання Російського морського відомства винахідник радіо О.С. Попов налагодив зв’язок між потерпілим біля острова у Фінській затоці броненосцем і містом Котка (відстань 50 км). Екіпаж корабля було врятовано.

Опрацювання повідомлень


Розділ 1 § 2

Опрацювання повідомлень, як правило, пов'язане з їх зміною.

Повідомлення опрацьовуються під час зміни способу їх подання. Наприклад:

Скрипаль, граючи на скрипці, перетворює повідомлення, написані нотами, на звуки.

Художник може на комп'ютері перетворити сканований малюнок на електронне зображення.

Після перенесення знятого на камеру відео редактор на комп'ютері монтує відеоролик.

Опрацювання повідомлень


Розділ 1 § 2

Опрацювання повідомлень відбувається з метою вирішення певного завдання, наприклад, розв'язування задачі з математики.

Розв'язати задачу можна за допомогою міркування, пригадування, виконання обчислень та знань, які отримав раніше. Кінцеві чи проміжні результати можна зберігати, а можна передавати, щоб, наприклад, обговорити чи оприлюднити.

Опрацювання повідомлень


Розділ 1 § 2

Збереження повідомлень


Розділ 1 § 2

До винайдення писемності люди зберігали повідомлення тільки у своїй пам'яті.

Збереження повідомлень


Розділ 1 § 2

Наскельні малюнки – 15 тис. років тому

Глиняні дощечки – 6 тис. років тому

Папірус – 5 тис. років тому

Перші друковані книги – майже 600 років тому

Пізніше вони навчилися зберігати повідомлення на різних предметах — носіях, які постійно покращувались.

Збереження повідомлень


Розділ 1 § 2

Носій повідомлення — будь-який предмет, що його містить та може тривалий час зберігати.

Жорсткий магнітний диск (вінчестр)

Зовнішній жорсткий магнітний диск (вінчестр)

Оптичний диск

Флеш-накопичувач

Карта пам’яті

Збереження повідомлень


Розділ 1 § 2

Для збереження повідомлень на таких носіях використовують:

Принтер

Фотоапарат

Відеокамера

Диктофон

Комп’ютер

Застосування комп’ютерів


Розділ 1 § 2

Для отримання, пошуку, передавання, опрацювання, збереження повідомлень люди різних професій використовують комп'ютери та інші електронні пристрої.

Застосування комп’ютерів


Розділ 1 § 2

У школах учні опрацьовують повідомлення упродовж усього навчального процесу:

шукають потрібні відомості з різних тем та предметів,

передають один одному повідомлення,

співпрацюють,

зберігають повідомлення на комп'ютерах і в зошитах,

демонструють результати своєї навчальної діяльності,

Застосування комп’ютерів


Розділ 1 § 2

Автоматизація

Робототехніка

Застосування комп’ютерів


Розділ 1 § 2

Моделювання

Обробка даних

Застосування комп’ютерів


Розділ 1 § 2

Біоніка

Віртуальна реальність

Застосування комп’ютерів


Розділ 1 § 2

Нанотехнології

Штучний інтелект

Проблеми технологій


Розділ 1 § 2

Електроенергія

Технологічне сміття

спалювання вугілля, мазуту, природного газу, використання атомної енергії, енергії води та Сонця

Розгадайте ребус


Процес

«Ребуси українською» © rebus1.com

Розділ 1 § 2


Розгадайте ребус


Обробка

«Ребуси українською» © rebus1.com

Розділ 1 § 2


Дайте відповіді на запитання


Розділ 1 § 2
  • Як ви розумієте поняття «інформаційні процеси»?
  • Які ви знаєте інформаційні процеси?
  • Які є способи передавання інформації?
  • Які інформаційні процеси відбуваються під час навчання?
  • Які пристрої використовує людина, здійснюючи інформаційні процеси?

Працюємо за комп’ютером


Розділ 1 § 2

Дякую за увагу!

За новою програмою


Урок 2
Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка