Правила написання и та І в кінці прислівників. Уміти: правильно писати слова з цією орфограмою; обґрунтовувати вибір написання відповідними правилами; працювати самостійно



Дата конвертації20.11.2018
Розмір1.67 Mb.
#65371
ТипПравила

Українська мова

  • “И та І в кінці прислівників”
  • Навчальна презентація з української мови для дистанційного навчання учнів 7 класів
  • Учитель української мови і літератури СЗШ № 13
  • Колєснікова О.А.

Знати:

  • правила написання И та І в кінці прислівників.
  • Уміти:
  • правильно писати слова з цією орфограмою;
  • обґрунтовувати вибір написання відповідними правилами;
  • працювати самостійно.
  • Мало знати,
  • потрібно й
  • використовувати .
  • Мало бажати,
  • потрібно й робити.
  • Й. Гете

Проблемне запитання.

  • Чи простежується закономірність у написанні И та І в кінці прислівників
  • восени – навесні
  • докупи – укупі
  • по-вовчи – втричі ?
  • - Яких знань вам ще не вистачає?

Запам’ятаймо!

  • У кінці прислівників відповідно до вимови пишемо И або І : згори, угорі, відтоді, звідти.
  • Труднощі становлять прислівники, у яких перед И або І стоять Г, К, Х, Ж, Ч.
  • У кінці прислівників пишемо И
  • 1) Після букв, що позначають тверді приголосні:
  • восени, навскоки.
  • 2) Після Г, К, Х: залюбки, верхи, навкруги.
  • 3) У кінці прислівників з префіксом по-:
  • по-заячи, по-ведмежи.
  • 4) Після Ч, якщо прислівник утворено від дієприслівника:
  • стоячи, лежачи.

І

  • У кінці прислівників після букв, що позначають м’які або пом’якшені приголосні:
  • в цілості, навесні.
  • У деяких прислівниках після Ч:
  • тричі, вночі, удвічі.
  • У кінці прислівників після Ж:
  • насторожі.

Робота з підручником

  • (“Рідна мова”, 7 клас, С.Я. Єрмоленко)
  • § 29; (теоретичний матеріал)
  • Вправа 229. Запишіть, вставляючи замість крапок потрібні кінцеві голосні та розподіляючи слова у дві колонки:
  • з И в кінці з І в кінці
  • Безвіст..., увечер..., угор..., взнак..., уноч..., восен..., врешт..., усередин..., довол..., догори..., опівдн..., опівноч..., зсередин..., навік..., узнак..., напровесн..., навскос..., завтовшк..., подекуд... .
  • Вправа 230
  • Утворіть і запишіть прислівники, скориставшись схемою. Поясніть правопис кінцевого голосного.
  • - Від якої частини мови утворилися прислівники?
  • юнак
  • батько
  • приятель
  • француз
  • сусід
  • ПО -
  • - И

Завдання

  • Утворіть від поданих слів прислівники, поясніть написання кінцевої букви.
  • По, молодець; по, заєць; в, ніч; три; без, вість; за, в, глибина; на, в, круг; мовчати; по, люди; в, осінь; на, вік.

Усміхнімось

  • Учитель розповідає учням про римлянина, який щоранку тричі перепливав Тибр.
  • - Чому тобі смішно? – запитав він, коли помітив, що один з учнів посміхається.
  • - Мені здається, що він мав би перепливти річку і вчетверте, щоб опинитися на тому березі , де залишив одяг.

Завдання - переклад

  • Перекладіть словосполучення українською мовою. З двома на вибір складіть речення і запишіть.
  • Вдвое больше. Немного подождать. Ехать верхом. Стоять молча. Поступить по-человечески. Втрое меньше.

Завдання

  • Вставити пропущені букви:
  • Трич…, поноч…, по-заяч..., до реч..., оддалік..., верх..., вдвіч..., отутечк..., по-геройськ..., навесн..., вкуп…, трох..., щоноч..,
  • по-молодецьк…
  • У словах, які закінчуються на И, підкресліть третю від початку букву і прочитається закінчення вислову Франсуа Вольтера:
  • “ Коли закінчуєш хорошу книгу, здається, що прощаєшся . . . .
  • Самостійно.
  • Робота з орфографічним словником.
  • Знайдіть і випишіть з орфографічного словника 10 прислівників з “И” та “І” в кінці слів.

Творча робота

  • Завдання середнього рівня:
  • скласти за малюнком 5 словосполучень із прислівниками на вивчене правило, записати їх.

Творча робота

  • Завдання високого і достатнього рівнів:
  • скласти за картиною твір-мініатюру, використовуючи прислівники, дібрати заголовок .

Складання діалогу.

  • Складання діалогу.
  • Складіть і розіграйте діалог, використовуючи прислівники з кінцевими “И” та “І”.
  • Теми діалогів
  • “Телефонна розмова пізно увечері з незнайомцем”
  • “Плани на вихідні (канікули)”

“Перевір себе” Тест

  • У якому рядку всі слова – прислівники?
  • а) навзніч,по-молодецьки,ясніючи,там;
  • б) невгамовно, трохи, опівночі, далекий;
  • в) ніколи, ніде,безвісти, ясно.
  • В якому рядку допущено помилку в написанні прислівника?
  • а) пішки, вдвічі, трішкі;
  • б) взнаки, сьогодні, по-українськи;
  • в) анітрохи, вночі, вкупі.
  • Прислівник, в кінці якого пишеться – и :
  • а) поноч..;
  • б) залюбк..;
  • в) двіч..;
  • г) трич...
  • Прислівник, в кінці якого пишеться – і :
  • а) навшпиньк..;
  • б) навкруг..;
  • в) опівноч..;
  • г) трох...
  • 5) Визначте синтаксичну роль прислівника в реченні З дня на день чекаємо на зустріч з родичами.
  • а) підмет;
  • б) присудок;
  • в) обставина.
  • В якому рядку наявне третє зайве слово?
  • а) мовчки, верхи, поночі;
  • б) заочі, ставлячи, щоночі;
  • в) затишно, бездоганно, спросоння.

Домашнє завдання

  • Опрацювати теоретичний матеріал за підручником “ Рідна мова “, 7 клас, С.Я.Єрмоленко, § 29. Скласти повідомлення на лінгвістичну тему
  • “И та І в кінці прислівників”.
  • Вправа 231 (письмово).
  • Використані ресурси
  • 1.Українська мова. 5 – 12 класи: Програма для загальноосвітніх навчальних закладів / Г.Т.Шелехова, В.І.Тихоша, А.М. Ковальчук та ін. – К.: ВТФ «Перун», 2005.
  • 2. Єрмоленко С.Я., Сичова В.Т. Рідна мова: Підручник для 7 класу – К.:
  • 3. Вердіна С. В., Панченко А.Г. Секрети педагогічної майстерності. Уроки для вчителя. – Х.: Вид. група «Основа», 2008. – 111с.
  • 4. Українська мова. 7 клас: Плани-конспекти уроків. – Х.: Веста: Видавництво “ Ранок”, 2007. – 176 с. – (Майстер-клас).
  • 5.Сучасний український орфографічний словник / Укладач В.Ф.Жовтобрюх. – Х.: Веста: Видавництво «Ранок», 2006.
  • 6. Український правопис / 4-те вид., випр. й доп. - К.: Наук. Думка, 1994.
  • 7. Нестандартні уроки з української мови та літератури. Випуск 1 / Упор. К.Ю.Голобородько. – Х.: Вид. група «Основа», 2006. – 304 с.
  • 8. Сікорська З.С. Словникові диктанти з української мови для 5 – 7 класів. – К.: Вежа, 1999. – 256с.


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка