Правопис відмінкових закінчень іменників у множині. Таблиці відмінювання іменників у множині



Дата конвертації11.12.2018
Розмір35.5 Kb.
Українська мова 4 клас

Тема: Правопис відмінкових закінчень іменників у множині. Таблиці відмінювання іменників у множині.

Мета: познайомити учнів з відмінюванням іменників у множині, учити правильно ставити питання і визначити відмінок; розвивати спостережливість, інтерес до вивчення мови; виховувати старанність.

Обладнання: картки поточного контролю знань, індивідуальні картки відмінків, таблиця відмінювання іменників у множині.

Хід уроку

І. Організація класу.

Любі діти, у наш клас

Завітали гості щирі.

Привітайте в добрий час

Ви їх посмішкою й миром.

Учень: Ми вам раді, люди добрі

І вітаємо вас щиро.

Повторення вивченого матеріалу.

Вправа «Мовний бій».


  1. Іменник – частина мови…

  2. Іменники – бувають …

  3. Іменники – змінюються …

  4. Іменники жіночого роду на –а, -я мають в О. в однині закінчення…

  5. У Р. в. однини іменники жіночого роду на –а, - я мають закінчення…

  6. Іменники жіночого роду з нульовим закінченням в О. в. однини мають закінчення…

  7. В О. в. однини іменники чоловічого роду мають закінчення…

  8. Іменники чоловічого роду в О. в. з основою на –р мають закінчення…

  9. Іменники чоловічого роду у Д. в. і М. в. однини мають закінчення …

ІІ. Робота з картками.

  1. Провідміняй іменники. Виділи закінчення.

Н. в. гуска, бік.

ІІІ. Постав подані іменники в орудному відмінку.

Н. в. печаль, молодь, блакить, радість, якість, любов.

Усі учні класу працюють за варіантами з картками поточного контролю.

Завдання: добери іменник, визнач відмінок.

1 варіант 2 варіант

Сидить (на чому?) Літав (над чим?)

Побачив (кого?) Грався (з ким?)

Малює (чим?) Несе (кому?)

Читає (що?) Кличе (кого?)

Подарував (кому?) Думає (про що?)

Милуюся (чим?) Їде (на чому?)

Написав (що?) Перескочив (через що?)

ІV. Повідомлення теми і завдання уроку.


  • сьогодні розпочнемо вивчати особливості відмінювання іменників, які стоять у множині.

V. Первинне сприйняття та усвідомлення матеріалу.

1). Спостереження за новим матеріалом

Вправа 173, с.86.

а). прочитайте вірш. Доберіть заголовок;

б). назвіть іменники, які вжито в однині та множині;

в). чи всі іменники мають форми однини і множини?

- мають форму однини іменники: листя, Вітчизна, небо, пшениця.

2). Самостійна робота.

(запис на дошці).


  • випишіть з поданих слів іменники, які вживаються тільки у множині:

Автомобіль, граблі, валянки, вили, гирі, ворота, шахи, цифри, сіялки, ножиці, штани.

  1. Робота з таблицями відмінювання.

  • розгляньте три таблиці. За яким принципом іменники розподілені на три таблиці;

(отже, рід в однині впливає на відмінювання у множині).

  • до 1-ї таблиці належать іменники ж. р., які в однині закінчуються на а (я). зачитайте таблицю. Зверніть увагу на закінчення;

  • до 3-ї таблиці належать іменники ж. р., які в однині мали нульове закінчення. Розглянемо таблицю;

  • до 2-ї таблиці належать іменники ч, р, і с, р. Зачитайте, як вони змінюються у множині;

  • такі таблиці є на с. 86-87 підручника. При потребі звертайтесь до таблиці, як до зразка відмінювання іменників у множині.

  1. Закріплення та осмислення знань.

  2. Тренувальний диктант. Вчитель читає текст диктанту. Бесіда за змістом.

Запишемо два речення. Підкресліть іменники і визначте відмінок.

Колись наші предки жили в печерах. Тоді вони прикрашали малюнками стіни, кам’яні сокири і палиці. Давні люди читали ці малюнки так, як ми читаємо книжку. Сонце вони часто позначали кружечком чи квадратиком, зерно – прямими або хвилястими лініями. З цих малюнків поступово виник орнамент.

Фізкультхвилинка.


  1. Хвилинка каліграфії.

К кл км тр ме кілометр (записати транскрипцію слова, скласти з цим словом речення).

  1. Самостійна робота з підручником. Списування із завданням. Вправа №175.

а). читання тексту вправи;

- Яка тема тексту?

б). знайти іменники. Познач закінчення. Над кожним надпиши рід, число і відмінок. (користуйся таблицями).

Є на Поділлі ліси – вздовж і в поперек на десять, а то й більше кілометрів. Розкинулись по ярах та балках. Над струмками й урвиськами, поміж болотами і ставками.



  1. Підсумок уроку.

  • Про що говорили сьогодні на уроці?

  • Виставлення оцінок.

  1. Домашнє завдання.

Вправа 176, вивчити словникове слово.
Каталог: uploads -> editor -> 5015 -> 429495 -> blog 20951 -> files
editor -> Відділ освіти Нікопольської міської ради Комунальний заклад «Нікопольська середня загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №8»
editor -> Методичні рекомендації щодо організації роботи в групах продовженого дня./ Упорядник Л. В. Пономаренко Пирятин: рмк, 2015
editor -> Гайдаренко Світлана Анатоліївна
editor -> Сталий розвиток суспільства
editor -> Бібліотечні уроки для учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів 2013 Греджева Н. О
editor -> Календарно-тематичне планування уроків з художньої культури на І семестр для 9-11 класів. Художня культура 9 – 11 класи Розробка змісту навчальної програми «Художня культура»
editor -> Методичні рекомендації щодо ведення класних журналів Упорядник: Сергата Світлана Миколаївна завідувач районного методичного кабінету відділу освіти Новомиргородської районної державної адміністрації
files -> Розмноження тварин у природі
files -> Зло сильне, та добро сильніше


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка