Презентація педагогічного досвіду Педагогічне кредо



Дата конвертації06.11.2018
Розмір10.1 Mb.

Презентація досвіду роботи

Герляк Наталія Андріївна

Вчитель зарубіжної літератури

спеціаліст II категорії

(презентація педагогічного досвіду)

Педагогічне кредо:

«Шлях справжнього учителя – це той, який він подолав разом зі своїми учнями».

«Учитель – творець, що гармонійно поєднує ремесло і творчість: нестандартність роботи, артистизм, поетичність мови, талант у спілкуванні з дітьми».

Проблемне питання:

«Проблеми аналізу художнього твору на уроках зарубіжної літератури».

Навчання вчителя триває все життя. Сучасна парадигма освіти, застосування новітніх технологій потребують якісно нового підвищення фахової майстерності в педагога, бо лише творчий учитель може виховати творчого учня. Аргументований вибір проблеми та цілеспрямована робота дає мені можливість забезпечити організацію навчально-виховного процесу на уроках світової літератури.

На мій погляд, формування творчої людини засобами художньої літератури насамперед передбачає:
  • систематичне розв’язання на уроці та в позаурочний час різноманітних творчих завдань;
  • урахування вікових особливостей учнів;
  • залучення до роботи на уроці всіх учнів;
  • відштовхування в постановці творчих проблем від тексту;
  • використання різних засобів, підходів до учня;
  • проблемний підхід до вивчення творів.

Види навчання для формування творчої особистості

Комп’ютерне навчання

Діалогові технології

Пошукова діяльність
  • інтерактивні форми роботи
  • рольові ігри
  • нестандартні уроки
  • проблемні запитання
  • диспути, дискусії
  • створення презентацій, проектів
  • написання творчих робіт

Для стимулювання творчого пошуку, розвитку творчих здібностей учнів надаю перевагу проведенню нестандартних уроків, які позбавлені звичайних шаблонів, мають загальний, об’єднуючий початок – елементи рольової гри. Нестандартні уроки обов’язково містять творчі ситуації, які збуджують до співробітництва і співтворчості на уроці.

Вважаю, що урок літератури повинен викликати колективне художнє переживання і обмін естетичними емоціями, дати імпульс внутрішній роботі думок учнів, підготувати до діалогу з письменником.



Уроки-диспути як активізація мислення учнів, виховання культури спілкування. Головна мета уроку-диспуту – розв’язання складних морально-філософських питань.

На власному досвіді я переконалася, що слід якнайцікавіше будувати систему роботи, використовуючи при цьому різні форми та методи. Провідне місце на моїх уроках посідає проектне навчання – крок на шляху опанування таких педагогічних технологій, які допомагають зробити освітній процес цікавим, різноманітним, ефективним, демократичним.

ТВОРЧА

ЛАБОРАТОРІЯ

Творчість – це не сума знань, а особлива спрямованість інтелекту,

особливий зв'язок між інтелектуальним життям особистості і прояви

її сил в активній діяльності.

В.Сухомлинський

Шляхи формування творчої

компетентності учнів

вміння бачити та

сформулювати проблему

вміння знаходити

нові рішення

вміння діяти в

нестандартних

ситуаціях

активізація творчих

здібностей учнів

реалізація творчого потенціалу учнів

Діяльність вчителя направлена на стимулювання творчості учнів,

використання інтерактивних методів, проведення нестандартних

уроків, організування дослідницької роботи учнів.

Діяльність учнів полягає в тому, щоб він умів бачити проблеми,

шукати шляхи їх подолання, генерувати ідеї, спланувати та організувати

свою діяльність тощо.

Думки вголос

Справжній учитель не буде гнатися за зовнішнім ефектом, він пробуджуватиме пізнання й плекатиме любов до високого.

Успішний учитель – це той, учні якого досягли в житті значно більше, ніж він сам.

Успішний урок не той, що дає вичерпні відповіді, а той, що породжує безліч запитань. Це мандрівка широким життєвим полем, яке потрібно не тільки перейти, а й лишити добрий слід.


На уроках зарубіжної літератури використовую пошуково-дослідницьку роботу в групах; презентації роботи груп; метод «Мозковий штурм/атака»; “Вільний мікрофон/Мікрофон“; “Незакінчене речення»; самостійна робота над змістом обраної теми за картками; складання інформаційного грона та цитатна характеристика, складання “доміно“ та сенкану до характеристики образів; словникова мозаїка; складання й робота з таблицею, схемами; виразне читання; ігри; конкурси; словесне малювання; повідомлення учнів; “Перлини письменницьких творів “, “ Наслідуємо краще “, “Дофантазуймо разом“, літературні вікторини та диктанти; тестове опитування за змістом твору; компаративний та ідейно-художній аналіз твору; експрес-інтерв'ю; міні-діалог; міні-дискусія; різноманітна творча робота; лекції, діалоги-вистави, мультимедійні технології.

«Розігрування ситуацій за ролями»

  • Рольова гра імітує реальність призначення ролей, які учням дістались, та дає змогу діяти «як насправді». В ході рольової гри учасники «розігрують у ролях» певну проблему або ситуацію.
  • Такі вправи проводжу в атмосфері довіри, щоб учні не почувалися ніяково. Після закінчення вправи учасники проводять ретельний і поглиблений аналіз. Не слід учням забувати, що, входячи в роль, ми приводимо в рух емоції, спогади.
  • Учні дуже люблять розігрувати ситуації за ролями, тому вже починаючи з 5 класу використовую такі прийоми навчання.

Підсумковий урок до розділу “Природа і людина”

Створення учнями власних репродукцій картин до поезії Дж. Кітса, Й. В. Гете та Г. Гейне (5 клас)

Шерлок Холмс і доктор Вотсон – класичний детективний дует (А. К. Дойл “Пістрява стрічка” 7 клас)


Пазли “Юні детективи”

М.В. Гоголь. Повість “Тарас Бульба”. Козацька доба. Робота літературно-дослідницьких груп

Відкритий захід

Тижні зарубіжної літератури

Проект “Домашня бібліотека”


Результативність педагогічного досвіду:
  • достатній рівень навчальних досягнень учнів;
  • стимулювання глибшого осмислення нових знань та міцнішого запам’ятовування навчального матеріалу;
  • формування вмінь та навичок самостійної роботи.

Плани на майбутнє
  • Сприяти участі дітей у всеукраїнських, міських та

  • шкільних конкурсах.
  • Працювати над розвитком творчої компетентності учнів, їх обдарованості.
  • Надсилати методичні наробки, уроки до періодичних видань.
  • Створити власний сайт для обміну досвіду з колегами та

  • тісної співпраці з батьками.
  • З метою підвищення педагогічної майстерності займатися самоосвітою.
  • Поповнювати свою відеотеку матеріалів уроків,

  • шкільних та позашкільних заходів, семінарів.

Дякую

За

увагу
Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка